Тест охоплює декілька важливих аспектів: перевірка на антидискримінаційні установки, на поінформованість стосовно українського контексту інвалідності та допустимих методів спілкування із особами з інвалідністю.
Окрім того, тестування орієнтоване на вчителів та учнів будь-якого віку.
Чи має право українська школа відмовити у вступі до закладу дитині з інвалідністю?
Моделі інвалідності – ставлення суспільства до людей з інвалідністю. Яка модель вам найбільше імпонує?
Чи вважаєте ви вислови «даун», «глухий», «божевільний», «сліпий», «депресивний» дискримінаційними?
У спілкуванні із людиною з порушеннями слуху, яка може читати з губ, НЕ варто:
До якої установи можна звертатися батькам, якщо дитину з інвалідністю відмовляються взяти до школи?
Чи можна спиратися на інвалідний візок людини або везти його, якщо дуже хочеться?
Чи згодні ви з твердженням: «Немає страшнішої інвалідності, аніж нездатність побачити людину більшою за її розлад»?
До кого варто звертатися під час спілкування із людиною, яка має порушення слуху?
Чи згодні Ви з тим, що пандуси для людей з інвалідністю в аптеках, державних закладах та магазинах мають встановлюватися коштом держави і, відповідно, з податків усіх громадян?
Чи дотримуєтеся ви думки, що люди з інвалідністю мають хворобу, або з ними щось не так?
Чи можна говорити людині, яка не чує: «Ти чув/ла про це?» та вживати у розмові з людиною, яка не бачить, «Побачимося!» та «Подивись на це», коли даєте у руки предмет?
Продовжіть речення: «Впровадження інклюзивного навчання в українських реаліях – це НЕ…»
Чи згодні ви з тим, що особам з інвалідністю необхідно допомагати, а особливо дітям?
Як НЕ варто діяти при зустрічі з людиною, яка не бачить, або особою зі значними порушеннями зору?
Чи згодні ви з твердженням: «Особи з інвалідністю сміливі, героїчні та мотивують інших своїм прикладом»?
Уявіть, у вашому класі може з'явитися дитина з особливими освітніми потребами (ООП). Аби був вибір, як би ви діяли?
Яких тем варто уникати у спілкуванні з людьми із фізичною інвалідністю?
Чому вживати слово «інвалід» є некоректним?
Як НЕ варто діяти під час розмови з особою із порушеннями мовлення?
Заклади, які раніше не працювали з інклюзивними класами, повинні бути готовими організувати інклюзивні процеси…
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома