Міжнародний день людей з інвалідністю

Тест охоплює декілька важливих аспектів: перевірка на антидискримінаційні установки, на поінформованість стосовно українського контексту інвалідності та допустимих методів спілкування із особами з інвалідністю. 

Окрім того, тестування орієнтоване на вчителів та учнів будь-якого віку.

Додано: 29 листопада 2019
Предмет:
Тест виконано: 78 разів
20 запитань
Запитання 1

Чи має право українська школа відмовити у вступі до закладу дитині з інвалідністю?


варіанти відповідей

Так, якщо є достатні підстави

Ні

Запитання 2

Моделі інвалідності – ставлення суспільства до людей з інвалідністю. Яка модель вам найбільше імпонує?


варіанти відповідей

Моральна модель (пов'язує інвалідність із покаранням за скоєння особою або кимось із її родичів злочину)


Благодійна модель (змальовує осіб з інвалідністю як жертв обставин, які заслуговують на співчуття)


Медична модель (вбачає проблему у самій «хворобі», яку треба вилікувати та виправити, аби людина стала «нормальною»)


Соціальна модель (розглядає інвалідність як проблему, створену суспільством, і вважає соціальну дискримінацію найбільш суттєвою)


Запитання 3

Чи вважаєте ви вислови «даун»,  «глухий», «божевільний», «сліпий», «депресивний» дискримінаційними?


варіанти відповідей

Так, вони використовуються у негативному ключі, що призводить до утвердження суспільної думки, що люди з інвалідністю гірші за інших

Ні, подібні вислови не є образливими ні для людини, про яку говорять, ні для інших носіїв зазначеної характеристики


Запитання 4

У спілкуванні із людиною з порушеннями слуху, яка може читати з губ, НЕ варто:


варіанти відповідей

Для привернення уваги махати рукою


Дивитися людині прямо в очі та говорити чітко


Обирати темне приміщення для спілкування, дозволяючи чомусь або комусь затуляти вас від зорового контакту


Запитання 5

До якої установи можна звертатися батькам, якщо дитину з інвалідністю відмовляються взяти до школи?


варіанти відповідей

Директорат інклюзивної та позашкільної освіти у Міністерстві освіти і науки


Інклюзивно-ресурсний центр

Директорат науки, інновацій, освіти та кадрів у Міністерстві охорони здоров’я


Запитання 6

Чи можна спиратися на інвалідний візок людини або везти його, якщо дуже хочеться?

варіанти відповідей

Ні, це все одно що спиратися на особу та нести її


Якщо тільки дуже-дуже хочеться! Вжу-у-ух!


Запитання 7

Чи згодні ви з твердженням: «Немає страшнішої інвалідності, аніж нездатність побачити людину більшою за її розлад»?


варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 8

До кого варто звертатися під час спілкування із людиною, яка має порушення слуху?


варіанти відповідей

Безпосередньо до самої людини

До того, хто її супроводжує, або до сурдоперекладача, якщо вони присутні під час розмові


Запитання 9

Чи згодні Ви з тим, що пандуси для людей з інвалідністю в аптеках, державних закладах та магазинах мають встановлюватися коштом держави і, відповідно, з податків усіх громадян?


варіанти відповідей

Теоретично так

Ні

Запитання 10

Чи дотримуєтеся ви думки, що люди з інвалідністю мають хворобу, або з ними щось не так?

варіанти відповідей

Ні, бо інвалідність – не хвороба. Деякі люди без інвалідності хворі, а деякі люди з інвалідністю – здорові

Так. Треба лікувати, допомагати та героїчно визволяти з пут нещастя!


Запитання 11

Чи можна говорити людині, яка не чує: «Ти чув/ла про це?» та вживати у розмові з людиною, яка не бачить, «Побачимося!» та «Подивись на це», коли даєте у руки предмет?


варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 12

Продовжіть речення: «Впровадження інклюзивного навчання в українських реаліях –  це НЕ…»


варіанти відповідей

Додаткове навантаження на заклад


Матеріальні надходження до школи


Підтримка громадськості


Розвиток професіоналізму вчителів


Сприяння позитивної соціальної поведінки школярів

Сприяння прийняттю різноманіття

Запитання 13

Чи згодні ви з тим, що особам з інвалідністю необхідно допомагати, а особливо дітям?


варіанти відповідей

Ні. Варто запитувати про те, чи потрібна допомога, і за потреби допомагати у той спосіб, про який просять


Так, їм же так не пощастило!


Запитання 14

Як НЕ варто діяти при зустрічі з людиною, яка не бачить, або особою зі значними порушеннями зору?


варіанти відповідей

Так, як і з людиною без інвалідності. Усі рівні!


Обов'язково називати своє ім'я при наближенні


У розмові в компанії звертатися безпосередньо до людей за іменем


Повідомляти, коли відходиш від незрячої людини, навіть ненадовго


Запитання 15

Чи згодні ви з твердженням: «Особи з інвалідністю сміливі,  героїчні та мотивують інших своїм прикладом»?


варіанти відповідей

Ні, така установка завдає чимало тиску та відчувається людьми з інвалідністю як тягар


Так, адже особам з інвалідністю можна позаздрити у силі духу!

Запитання 16

Уявіть, у вашому класі може з'явитися дитина з особливими освітніми потребами (ООП). Аби був вибір, як би ви діяли?


варіанти відповідей

Ізолювати дітей з ООП від інших є дієвішим для їх навчання та розвитку


Не бачу проблеми у тому, що мій клас стане інклюзивним


Переконана/ий, що діти з ОПП «гальмують» навчання інших школярів


Не хотів/ла б, щоб діти з ОПП були у моєму класі


Запитання 17

Яких тем варто уникати у спілкуванні з людьми із фізичною інвалідністю?


варіанти відповідей

Вибір активної подорожі

Інтимні стосунки

Придбання туфель на підборах


Причини інвалідності та внутрішні переживання особи щодо цього


Запитання 18

Чому вживати слово «інвалід» є некоректним?


варіанти відповідей

Таке висловлення ставить на перше місце хворобу людини. Правильно: «Особа з інвалідністю»


Треба поважливо і з великої літери! Отак правильно: «Інвалід»


Запитання 19

Як НЕ варто діяти під час розмови з особою із порушеннями мовлення?

варіанти відповідей

Виправляти та договорювати за неї


Слухати уважно та терпляче


Чекати, поки людина закінчить фразу, не виправляючи


Перепитувати, якщо не зрозуміли


Запитання 20

Заклади, які раніше не працювали з інклюзивними класами, повинні бути готовими організувати інклюзивні процеси…


варіанти відповідей

Коли до класу прийде дитина з інвалідністю


Коли школа отримає заяву на вступ дитини з інвалідністю


У будь-який момент

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест