Якого року відбулася подія, описана в уривку джерела: «Конашевич надзвичайно спритно, страшенно збентеживши ворога, об’єднався з Владиславом під самою Москвою, столицею держави. Проніс переможні корогви своїми безмежними просторами.., обернувши в руїни такі надзвичайно сильні своєю позицією та залогами міста, як Єлець, Шацьк, Лівни, Калуга…»?
Територію Війська Запорозького (Гетьманщини) відповідно до умов Білоцерківського договору (1651 р.) позначено на карті
На фото зображено портрет гетьмана, який
Відбудова в Києві Софійського та Михайлівського Золотоверхого соборів, отримання Києво-Могилянською колегією статусу та прав академії пов’язані з гетьманом
Що було одним із результатів Другого поділу Речі Посполитої (1793 р.)?
Унаслідок завершення франко-російської війни 1812 – 1814 рр. було
У 1816 р. на західноукраїнських землях започатковано діяльність
Університет Святого Володимира в Києві було відкрито в
На фото зображено
Про який документ йдеться в уривку з історичного джерела:
«За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети «Хлібороб» у Лубнах та першої щоденної української газети «Громадська думка» у Києві»?
«Високі збори! Грізний момент кривавої боротьби в Росії… потребує від українських партій рішучих кроків. …Після довгих міркувань і сумнівів Генеральний секретаріат прийшов до тої думки, що для того, аби крайова влада стала справжньою фактичною владою, під нею має бути міцна підвалина, і такою підвалиною може бути тільки проголошення Української Народної Республіки, яка буде повноправним тілом у міцній спілці народів Росії…»
Яким Універсалом Української Центральної Ради закладено «міцну підвалину», «аби крайова влада стала справжньою фактичною владою»?
Відновлення влади Української Центральної Ради в умовах окупації стало наслідком укладення
«Ніде на базарах та квітникових крамницях не зосталося квіток – усі розкуплено задля привітання митрополита. Коло Софії робилося якесь столпотвореніє вавилонське... От тобі й боротьба з релігією!» – згадував С. Єфремов про приїзд до Києва 19 вересня 1926 року митрополита
Слова Й. Сталіна «..Ми маємо ворогів внутрішніх ...Ми маємо ворогів зовнішніх... Ми мали кризу заготівлі, яку вже ліквідовано. Криза заготівлі стала першим серйозним виступом капіталістичних елементів села проти радянської влади» були сигналом до
Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «...[регіон] на підставі Договору від 10 вересня 1919 р., укладеного в Сен-Жермен ан Ле, [увійшов] як автономна одиниця в межі Чехословацької Республіки, возз'єднується... зі своєю споконвічною Батьківщиною – Україною...».
Про який історико-географічний регіон України йдеться в ньому?
Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи
У добу «відлиги» в суспільному лексиконі вперше з’являється поняття
Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х – 1980-х рр. відображено на карикатурі?
Політикою гласності, започаткованою партійно-радянським керівництвом СРСР у період «перебудови», передбачалось
16 липня 1990 р. Верховна Рада УРСР ухвалила
Узгодьте ім’я історичної особи (постаті) з фактами її біографії.
1 К. Левицький
2 Д. Донцов
3 Є. Коновалець
4 А. Жук
А співзасновник Української національно-демократичної партії, голова Державного секретаріату ЗУНР
Б учасник боїв за гору Маківка, командир Галицько-Буковинського куреня січових стрільців
В член Головної української ради, Загальної української ради, дипломат Української Держави, УНР
Г співзасновник і голова Української національної партії на Буковині, Голова української національної громади в Румунії
Д голова Союзу визволення України, теоретик та ідеолог українського націоналізму
Установіть відповідність між іменами митців та їхніми характеристиками.
1 Михайло Коцюбинський
2 Іван Карпенко-Карий
3 Василь Стефаник
4 Михайло Старицький
А автор поетичних образів України («Швачка», «Весна»), драматург, творець жанру історичної віршової драми («Маруся Богуславка», «Богдан Хмельницький», «Остання ніч»)
Б новеліст, майстер відтворення найтонших душевних почуттів людини, художнього осмислення її психіки («Новина»), страждань і сум’яття особистості («Марія», «Камінний хрест»)
В драматург-новатор, майстер соціально-побутової («Бурлака»), соціально-психологічної («Безталанна») драми, соціальної комедії («Хазяїн»), історичної трагедії («Сава Чалий»)
Г митець-реаліст, автор яскравих картин життя селянства («Повія»), широких панорам буття українського села упродовж кількох поколінь («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
Д один із творців жанру соціально-психологічної новели («На камені», «Лялечка», «Intermezzo»), майстер інтерпретації фольклорно-етнографічного матеріалу («Тіні забутих предків»)
Увідповідніть подію з її наслідками.
1 економічна криза 1900-1903 рр.
2 революція 1905-1907 рр.
3 Столипінська реформа 1906-1911 рр.
4 Перша світова війна
А скасування панщини й особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Б руйнування селянської общини, перетворення Наддніпрянської України на одного з основних експортерів хліба в Європу
В посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги українських земель в економіці Російської імперії
Г утрата чинності Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д повалення самодержавства, розпад Російської імперії, Українська революція
Увідповідніть країну з подією суспільно-політичного життя 1920-х – 1930-х рр., що відбувалися на українських землях, які входили до її складу.
1 Польська Республіка
2 Королівство Румунія
3 Чехо-Словацька Республіка
4 Українська СРР
А створення Є. Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)
Б проголошення автономії Підкарпатської Русі
В судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б. Перацького
Г створення В.С. Залозецьким-Сасом Української національної партії (УНП)
Д судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя ХVI ст.
А утворення у Львові першої братської (словяно-греко-латинської) школи
Б укладення Берестейської церковної унії
В видання І. Федоровичем «Апостола» й «Букваря»
Г створення Пересопницького Євангелія
Установіть послідовність подій, відображених в уривках з історичних джерел.
А «Після раптового вторгнення запорожців у табір Османа турками оволоділа паніка: сам Осман, який ще недавно думав, що немає нікого у світі могутнішого за нього, тепер на власні очі бачив усю хиткість свого становища...»
Б «Орда ж примчала з тилу, так їх змішала, що вони почали тікати, а ми гнали їх аж до Конотопа. Там же потрапили до неволі князь Львов, два Бутурліни; усі полковники, ротмістри, капітани або полягли на полі битви, або пішли в татарську неволю...»
В «За кілька днів після приєднання козацького головнокомандувача графа Мазепи до шведів князь Меншиков на чолі численного війська й артилерії пішов на Батурин, резиденцію гетьмана Мазепи... Здобувши місто силою, Меншиков віддав усе живе мечу та вогню...»
Г «Уся перша війна почалася через Чаплинського, який, попри те, що я мав привілей короля, відібрав у мене хутір, та ще мені погрожував смертю, і весь цей вогонь спалахнув через нього...»
Установіть послідовність суспільно-політичних подій 1950–1980-х років.
А заснування Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод
Б засудження культу особи Й. Сталіна на XX з’їзді КПРС
В проведення Установчого з’їзду Народного руху України за перебудову
Г створення Л. Лук’яненком Української робітничо-селянської спілки
Які судження щодо зображеного плаката є правильними?
Які твердження відповідають політиці зображеного на фото діяча?
Які судження щодо зображеного плаката є правильними?
«Талон на мило», «Талон на м’ясо»,
«Талон на чай», «Талон на цукор»
«…І навіть у царині балету ми
попереду планети всієї»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома