Тест НМТ (теми 6-21)

Додано: 8 січня
Предмет: Історія України, 11 клас
30 запитань
Запитання 1

Поширення якої форми господарювання в ХVI ст. спонукало сучасника зробити такий висновок:

«Братія шляхетська, побачивши перед собою родючі українські землі, думала не про татар та козаків, а про нову здобич для польського плуга»?

варіанти відповідей

зимівник

уход

фільварок

слобода

Запитання 2

Належність до якої релігійної конфесії гарантувала українській шляхті доступ до посад і реалізацію прав і привілеїв у Речі Посполитій у першій половині XVII ст.?

варіанти відповідей

православ’я

кальвінізму

католицизму

соцініанства

Запитання 3

На зображеному малюнку Т. Шевченка відтворено образ родинної церкви-усипальниці гетьмана

варіанти відповідей

Б. Хмельницького.

І. Брюховецького.

К. Розумовського.

П. Дорошенка.

Запитання 4

Який період козацької доби історії України характеризує тогочасний вислів:

«що козак, то був полковник, що сотник — то гетьман»?

варіанти відповідей

«героїчних (морських) походів козаків»

козацько-селянських повстань 20–30-х рр. ХVІІ ст.

«руйнування» Української козацької держави — Гетьманщини

Національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького

Запитання 5

Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на подану карту?

варіанти відповідей

П. Тетері

І. Самойловича

Ю. Хмельницького

І. Мазепи

Запитання 6

Після остаточної ліквідації гетьманства для управління Лівобережною Україною царською владою було створено

варіанти відповідей

Малоросійський приказ.

Таємну канцелярію.

Малоросійську колегію.

Правління гетьманського уряду.

Запитання 7

Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині

варіанти відповідей

антикріпосницького руху.

українського національного руху.

польського визвольного руху.

російського суспільного руху.

Запитання 8

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) підчас революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є

варіанти відповідей

створення «Руської трійці», видання «Русалки Дністрової».

видання «Зорі Галицької», скликання Собору руських учених у Львові.

організація Наукового товариства ім. Т. Шевченка, Слов'янського з'їзду в Празі.

заснування Руського інституту при Львівському університеті, товариства «Просвіта».

Запитання 9

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

варіанти відповідей

«Він став самобутнім виявом імпресіонізму в літературі, вдаючись до аналізу психологічного стану своїх героїв. Його творчість остаточно розвіяла сумніви, чи зможе українська література стати великою літературою...»

«З його ім’ям пов’язаний поворот до нового літературного і культурного розвитку. Його славу зачинателя нової української літератури, доповнює слава «батька» українського театру...»

«Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові... шляхи книжним ученим...»

«Будучи останнім представником поезії українського бароко, він став предтечею нової української літератури, просякнувши її ідеями гуманізму та Просвітництва...»

Запитання 10

Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту.

скасуванню заборон щодо української мови.

відкриттю українських кафедр в університетах.

зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 11

Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?

варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Запитання 12

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було

варіанти відповідей

покращення соціально-економічного становища українського селянства.

створення великих колективних сільськогосподарських підприємств.

формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку.

сприяння еміграції українських селян до Північної Америки.

Запитання 13

Хто є автором картини, репродукцію якої подано нижче?

варіанти відповідей

С. Васильківський

М. Пимоненко

В. Тропінін

І. Рєпін

Запитання 14

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?

«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»

варіанти відповідей

створення губернських зборів і земських управ

утворення Української автокефальної церкви

поява перших україномовних періодичних видань

відкриття в університетах кафедр історії України

Запитання 15

Одне із завдань земельної реформи, упровадженої П. Столипіним, — це

варіанти відповідей

ліквідація великого поміщицького землеволодіння.

подолання кризи сільськогосподарського перевиробництва.

зміцнення соціальної опори самодержавства на селі.

скасування кріпосницької залежності селян і панщини.

Запитання 16

Зображене рекламне оголошення початку XX ст. свідчить про розгортання на західноукраїнських землях

варіанти відповідей

монополізації виробництва.

промислового перевороту.

трудової еміграції.

кооперативного руху.

Запитання 17

Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою своєї діяльності побудову самостійної соборної Української держави, — це

варіанти відповідей

Головна українська рада.

Союз визволення України.

Карпато-руський визвольний комітет.

Товариство українських поступовців.

Запитання 18

Що стало наслідком подій, перебіг яких відображено на карті?

варіанти відповідей

капітуляція Австро-Угорщини та проголошення ЗУНР

вступ у світову війну Німеччини на боці Австро-Угорщини

демократична революція та повалення самодержавства в Росії

створення Галицько-Буковинського генерал-губернаторства

Запитання 19

Українська Центральна Рада створена в

варіанти відповідей

березні 1917 р.

червні 1917 р.

серпні 1917 р.

листопаді 1917 р.

Запитання 20

Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?

варіанти відповідей

Української Народної Республіки (листопад 1917 р.)

Української Держави П. Скоропадського (квітень 1918 р.)

Української Народної Республіки (січень 1919 р.)

Української Соціалістичної Радянської Республіки (березень 1921 р.)

Запитання 21

Установіть відповідність між назвами битв Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б. Хмельницького та їхніми наслідками.

1 Пилявецька

2 Зборівська

3 Берестецька

4 Батозька

А обмеження території, підпорядкованої владі гетьмана, Київським воєводством, скорочення козацького реєстру до 20 тис. осіб

Б укладення союзу з Трансільванією, спільні бойові дії козацького та трансільванського військ на території Польщі

В визнання польським королем влади гетьмана над Київським, Чернігівським і Брацлавським воєводствами

Г звільнення козацькими військами Поділля та Волині, створення сприятливих умов для визволення західноукраїнських земель

Д відновлення українсько-молдавського союзу, укладення шлюбу Тимоша Хмельницького з Розандою Лупу

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3Г, 4В

1Г, 2В, 3А, 4Д

1Г, 2А, 3Б, 4В

1Г, 2Д, 3В, 4А

Запитання 22

Установіть відповідність між подіями XVII ст. та їхніми наслідками.

1 ухвалення Гадяцьких пунктів

2 Чигиринські походи турецько-татарських військ

3 укладення Андрусівського договору

4 підписання Віленського перемир’я

А знелюднення частини Правобережної України, руйнація козацької столиці

Б початок війни Московського царства проти Гетьманщини

В поділ території Гетьманщини між Річчю Посполитою та Московським царством

Г пошук Б. Хмельницьким нових союзників у боротьбі з Річчю Посполитою

Д перехід Лівобережної Гетьманщини під протекторат Османської імперії

варіанти відповідей

1Б, 2А, 3В, 4Г

1Б, 2В, 3Г, 4А

1А, 2Г, 3В, 4Б

1Г, 2А, 3В, 4Б

Запитання 23

Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їхньої біографії.

1 М. Максимович

2 М. Костомаров

3 Д. Яворницький

4 М. Грушевський

А Дійсний член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, автор багатотомної «Історії України-Руси», праць «Очерки истории украинского народа», «Ілюстрованої історії України».

Б Перший ректор Київського університету Св. Володимира, автор праці «Основи ботаніки», віршованого перекладу «Слова о полку Ігоревім».

В Член Харківського історико-філологічного товариства, організатор археологічних розкопок на Запоріжжі. Автор праць «Вольности запорожских козаков», «История запорожских козаков».

Г Один із засновників Кирило-Мефодіївського братства, автор першого українського історичного роману «Чорна рада», праці «Історії возз’єднання Русі».

Д Професор Київського університету, автор праць «Богдан Хмельницький», «Мазепа», «Останні роки Речі Посполитої».

варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Г, 4А

1Б, 2В, 3Г, 4А

1Б, 2Д, 3В, 4А

1Б, 2А, 3В, 4Г

Запитання 24

Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.

1 Г. Бобринський

2 Є. Чикаленко

3 М. Міхновський

4 К. Левицький

А один з організаторів Союзу визволення України

Б фундатор Української народної партії (УНП)

В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»

Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.

Д голова Головної української ради

варіанти відповідей

1Г, 2В, 3Б, 4Д

1Б, 2В, 3Г, 4А

1В, 2А, 3Б, 4Г

1А, 2Б, 3Г, 4В

Запитання 25

Установіть послідовність подій державно-політичного життя XVIII ст.

А Ліквідація гетьманства.

Б Заснування Нової (Підпільненської) Січі.

В Полтавська битва.

Г Утворення Малоросійської колегії на чолі з бригадиром С. Вельяміновим.

варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Г, 4А

1В, 2Г, 3Б, 4А

1Г, 2Б, 3В, 4А

1Б, 2В, 3Г, 4А

Запитання 26

Установіть послідовність подій національно-культурного життя кінця XVIII–ХІХ ст.

А видання в Будапешті альманаху «Русалка Дністровая»

Б видання в Петербурзі перших трьох частин «Енеїди» І. Котляревського

В видання в Петербурзі першого українського журналу «Основа»

Г перше видання в Петербурзі «Кобзаря» Т. Шевченка

варіанти відповідей

1А, 2Г, 3Б, 4В

1Б, 2А, 3Г, 4В

1Г, 2В, 3Б, 4А

1А, 2Б, 3В, 4Г

Запитання 27

Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.

А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці…»

Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»

В «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення й водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки…»

Г …визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана.., ми рішуче «ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»

варіанти відповідей

1Г, 2В, 3А, 4Б

1Б, 2В, 3А, 4Г

1Г, 2Б, 3В, 4А

1Б, 2Г, 3А, 4В

Запитання 28

Які з наведених подій відбулися впродовж першої половини ХІХ ст.?

варіанти відповідей

упровадження на Наддніпрянській Україні єдиної системи початкової освіти.

утворення перших партій на західноукраїнських землях;

утворення «Товариства об’єднаних слов’ян»;

спорудження залізниці від Балти до Одеси;

видання «Руською трійцею» альманаху «Русалка Дністровая»;

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ в Австрійській імперії;

заснування Кирило-Мефодіївського братства;

Запитання 29

Проаналізуйте зображену картосхему.

Картосхема дає змогу

варіанти відповідей

вказати райони антигетьманського повстанського руху влітку 1918 р.

визначити кордони Української Держави гетьмана П. Скоропадського.

вказати напрямки загального наступу німецько-австро-угорських військ у лютому-квітні 1918 р.

окреслити район формування українських радянських повстанських дивізій.

вказати межі територій регіональних радянських республік, утворених більшовиками в січні-березні 1918 р.

визначити один із підсумків переговорів українсько-німецької та радянської делегацій у травні 1918 р.

охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій Української Народної Республіки.

Запитання 30

Укажіть умови Варшавської угоди (1920 р.) між представниками Директорії УНР і уряду Польщі.


варіанти відповідей

визнання Польщею Директорії УНР на чолі з С. Петлюрою верховною владою в УНР

передання Польщі Східної Галичини, Західної Волині

об’єднання Армії УНР і Української Галицької армії

визнання Польщею ЗУНР та відмова від втручання в її внутрішні справи

ведення спільних воєнних дій проти радянських військ на території УНР

надання військово-політичної допомоги в боротьбі проти гетьмана П. Скоропадського

визнання Директорією кордону між Польщею та УНР по «лінії Керзона»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест