Тести 19 ст. ЗНО Контрольний

Додано: 1 квітня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 137 разів
37 запитань
Запитання 1

Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на

варіанти відповідей

А Східній Галичині

Б Закарпатті

В Буковині

Г Поділлі.

Запитання 2

Представники якої опозиційної течії на українських землях Російської імперії застосовували практику «ходіння в народ»?

варіанти відповідей

А народники

Б соціал-демократи

В хлопомани

Г радикали

Запитання 3

Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:

«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: вдосконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...

3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?

варіанти відповідей

А «Руська трійця»       

Б Південне товариство декабристів

Г Кирило-Мефодіївське братство

В Головна руська рада   

Запитання 4

Скасування кріпосного права, наділення селян землею та визначення за неї повинностей, надання селянам права викупу садиб і польових наділів, переведення селян у стан тимчасовозобов’язаних – це основні положення

варіанти відповідей

селянської реформи Йосифа II 1780 р

аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

селянської реформи Олександра II 1861 р

земельної реформи Петра Столипіна 1906 р

Запитання 5

У якому році царською владою ухвалено документ, уривок з якого процитовано:

«…Зважаючи… на теперішнє тривожне становище суспільства… міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… видання книг малоросійською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити…»?


варіанти відповідей

А1861 р.

Б1863 р.

В1876 р.

Г1905 р.

Запитання 6

Із діяльністю Івана Франка та Михайла Павлика пов’язаний процес

варіанти відповідей

А заснування та видання газети «Зоря Галицька».

Б створення першої української політичної партії.

В зародження народовського руху у Східній Галичині.

Г створення Літературного товариства ім. Т. Шевченка.

Запитання 7

 Зазначте ознаки кризи у сільському господарстві Наддніпрянської України у першій половині ХІХ ст.(3)

варіанти відповідей

1.     Низька товарність господарства.

2.     Посилення кріпосницького гніту.

3.     Зменшення плати кріпакам за їхню роботу.

4.     Зростання кількості безземельних селян.

5.     Переведення усіх кріпаків із відробіткової ренти на грошову.

6.     Падіння цін на сільськогосподарську продукцію у зв’язку з її перевиробництвом.

Запитання 8

Героїчна оборона Севастополя тривала під час російсько-турецької війни

варіанти відповідей

А1700—1713 рр.

Б1787—1791 рр.

В1806—1812 рр.

Г1853—1856 рр.

Запитання 9

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Вищі школи, розкидані по всій Україні, мали одну спільну рису: …мовою викладання в них були – російська, німецька, польська. Запекла боротьба за українську мову не мала успіху. Проте був університет, у якому дозволили мати кілька – за змістом і мовою – українських кафедр...»

Таким університетом був

варіанти відповідей

А Київський.

Б Львівський. 

В Харківський.  

Г Новоросійський.

Запитання 10

Історик Д. Дорошенко вважав, що «...гайдамацтво як форму активного протесту проти несприятливих умов суспільного ладу знали також і західноукраїнські землі Галичина й Буковина». На основі аналізу якого явища зроблено такий висновок?


варіанти відповідей

 А «рух опришків»  

Б«ходіння в народ»

В«холерні бунти» 

 Г«похід у Таврію за волею»

Запитання 11

Які із зазначених нижче фактів біографії належать Володимиру Антоновичу?

варіанти відповідей

А Один із засновників Кирило-Мефодіївського братства, журналу «Основа», доктор історії Київського університету (з 1864 р.), член-кореспондент Російської академії наук (з 1876 р.).

Б Організатор і голова Київської громади, головний редактор Тимчасової комісії з розгляду давніх актів (1864—1880 рр.), професор Київського університету (з 1878 р.).

В Ініціатор відкриття Харківського університету (1805 р.), створення Філотехнічного товариства (1811 р.), за критику існуючого ладу був ув’язнений у Шліссельбурзькій фортеці (1820 р.).

Г Активний учасник Київської громади, емігрував до Швейцарії (1875 р.), де заснував Вільну українську друкарню, видавав український журнал «Громада».

Запитання 12

Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?

   

варіанти відповідей

А Головна руська рада  

Б Руська трійця

В Руський собор

 Г Центральна рада народова

Запитання 13

Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні 1860—1880-х рр. був спрямований на

варіанти відповідей

А об’єднання українського, польського та російського рухів у єдиний визвольний рух.

Б перехід до легальної політичної боротьби за відродження української державності.

В організацію видавничої справи, відкриття недільних шкіл, бібліотек.

Г створення підпільних терористичних організацій.

Запитання 14

Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?

1.     «Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»

2.     «Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

3.     «Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»

варіанти відповідей

А москвофілів     

Б хлопоманів

В народовців 

Г радикалів

Запитання 15

Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт.


варіанти відповідей

А Видання альманаху «Русалка Дністровая».


Б Видання збірки поезій «Кобзар» Т. Шевченка.


В Вихід трьох частин «Енеїди» І. Котляревського.


Г Публікація брошури «Ukraina irredenta» Ю. Бачинського

Запитання 16

Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Пруссії?

«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»

варіанти відповідей

АМ. Муравйова     

БП. Пестеля    

ВІ. Орлая  

 ГВ. Капніста

Запитання 17

Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії


варіанти відповідей

А ліквідовано мережу греко-католицьких семінарій.

Б закрито Львівський університет і «Руський інститут».


В підпорядковано всі приватні гімназії римсько-католицькій церкві.


Г запроваджено систему початкових шкіл із рідною мовою навчання.

Запитання 18

У якому уривку з історичних джерел відображено головні ідеї Кирило-Мефодіївського братства?


варіанти відповідей

А«…політичне об’єднання слов’ян є тією справжньою метою, до якої вони повинні прагнути. …при об’єднанні вони [українці, росіяни, білоруси] повинні мати свою самостійність».


Б «Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої... Вона виписує на своєму прапорі: «Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна від Карпатів аж по Кавказ». Усі, хто не за нас, ті проти нас…»


В «Увесь російський народ складає один стан — громадянський… Всі різні племена, з яких складається Російська держава… становлять один народ російський. Будь-яка думка про федеративний устрій відкидається…»


Г «Наше завдання — розвивати нашу національність у всіх напрямках: вдосконаленням нашої мови, заведенням її у школах вищих і низших, …поширенням корисних книжок в українській мові…»

Запитання 19

«Емський указ» — це


варіанти відповідей

А постанова російського уряду про закриття на території імперії осередків товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка.


Б розпорядження російського міністра внутрішніх справ про заборону видання українською мовою навчальних книг, закриття недільних шкіл.


В спільна ухвала Сенату та Синоду Руської православної церкви про заборону перекладу українською мовою Біблії та інших богослужебних книг.


Г таємне розпорядження російського імператора про заборону друкування та завезення з-за кордону книг українською мовою.

Запитання 20

Особливість економічного розвитку Наддніпрянської України в 60—90-х рр. ХІХ ст. визначалася


варіанти відповідей

А початком процесу індустріалізації.


Б витісненням іноземного капіталу національним.


В скороченням обсягів промислового виробництва.


Г домінуванням державного сектору в промисловості.

Запитання 21

Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).

1«Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4«Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.


варіанти відповідей

А Здобуття українцями досвіду парламентської діяльності, розгортання мережі товариств «Просвіта».


Б Припинення друку українською мовою шкільних і релігійних видань, закриття недільних шкіл.


В Запровадження безстанового суду, уведення суду присяжних.


Г Скасування особистої залежності селян від поміщика, надання селянам громадянських прав.


Д Закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, газети «Київський телеграф».

Запитання 22

Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт.


варіанти відповідей

А Утворення Кирило-Мефодіївського братства.


Б Започаткування руху «хлопоманів».


В Відкриття університету Св. Володимира в Києві.


Г Видання в Петербурзі першого українського журналу «Основа».

Запитання 23

Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?


варіанти відповідей

А воєводство  

 Б провінція   

В губернія   

Г область

Запитання 24

Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки


варіанти відповідей

А технічної реконструкції.         

  Б промислового перевороту.


В форсованої індустріалізації.    

Г буржуазної революції.

Запитання 25

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в


варіанти відповідей

А пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік.


Б піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку.


В розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки.


Г наданні галицьким українцям права обіймати державні посади.

Запитання 26

Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?


варіанти відповідей

А Уряд остерігався перетворення земств на осередки сіоністського руху, оскільки регіоном проходила «смуга осілості» євреїв, серед яких були поширені ідеї сіонізму.


Б Уряд остерігався перетворення земств на «п’яту колону» в разі війни, оскільки регіон межував з Австро-Угорщиною, із якою вкрай загострилися відносини.


В Уряд остерігався перетворення земств на центри «мазепинського духу», оскільки в регіоні спостерігалося піднесення українського національно-визвольного руху.


Г Уряд остерігався перетворення земств на інструмент посилення польського впливу, оскільки в регіоні поляки-землевласники мали міцні позиції.

Запитання 27

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела:

«Його геній виявився здатним поєднувати інтелектуальну напругу, спрямовану на створення фундаментальних біологічних концепцій, з тяжкою, жертовною діяльністю в галузі медицини. Так, працюючи в Одесі, провів дослід самозараження тифом, а в 1892 р., розробляючи способи боротьби з епідемією холери у Франції, випив культуру збудника цієї смертельної хвороби...»?


варіанти відповідей

АМ. Гамалію      

БМ. Бекетова 

 В І. Мечнікова     

ГД. Заболотного

Запитання 28

Яка соціальна верства була домінуючою в структурі західноукраїнського суспільства наприкінці ХІХ — початку ХХ ст.?


варіанти відповідей

А інтелігенція    

 Б пролетаріат      

В підприємці    

Г селянство

Запитання 29

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.

1другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)

2революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії

3підписання Емського указу (1876 р.)

4революція 1905–1907 рр. в Російській імперії


варіанти відповідей

А здобуття українцями Наддніпрянської України першого досвіду парламентської діяльності


Б скасування панщини в Галичині й на Буковині


В включення Київщини, Східної Волині, Поділля та Брацлавщини до складу Російської імперії


Г утворення коронного краю Королівство Галіції та Лодомерії у складі Австрійської імперії


Д заборона діяльності громад — напівлегальних об’єднань української інтелігенції

Запитання 30

Позицію якого діяча українського національного відродження відображено у висловлюванні:

«Повинність і обов’язок вселяють всякому любов до Батьківщини. Я також син Росії і хочу воювати проти французів і бути співучасником Полтавського козацького полку...»?


варіанти відповідей

АІ. Котляревського      

 БТ. Шевченка   

 ВМ. Костомарова      

 ГП. Куліша

Запитання 31

     У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?


варіанти відповідей

А «Перлини народного мелосу («Щедрик») у його хорових композиціях набули нового звучання. Вирізняючись природністю руху голосів, ювелірною шліфовкою деталей, вони й донині є цікавими інтерпретаціями українських пісень...»


Б «Значення його мистецтва для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків, Сметани для чехів чи Гріга для норвежців. Бо крім «Запорожця за Дунаєм» справді мистецької музики до нього не було...»


В «Будучи одним із основоположників модернізму в музиці, не залишав поза увагою й народну тематику, створюючи як обробки українських пісень для голосу з фортепіано, так і вишукані романси на слова давніх китайських поетів...»


Г «Втілюючи у своїй творчості риси італійської («Алкід») та французької («Свято сеньйора») опер, органічно поєднуючи діалоги, балетні та водевільні сцени, йому вдалося перетворити оперу на мистецтво широкого діапазону почуттів...»

Запитання 32

 Масонство» — це


варіанти відповідей

А релігійно-етичний рух за моральне самовдосконалення та об'єднання людства в релігійний братерський союз.


Б політична теорія, прихильники якої виступали за усунення церкви від участі в державно-політичному житті.


В суспільно-релігійне об'єднання православних міщан при церковних парафіях, що виступало захисником прав православного населення.


Г релігійна секта, прихильники якої виступали за «дешеву» церкву, богослужіння без проповідей та колективних молитов.

Запитання 33

Яка організація в першій половині XIX ст. звернулася до українського народу з такою відозвою:«...як по зимі весна наступає, так і стан той смутний нині змінився через Конституцію. Браття! ...єсть то сонце, котре як всім, так і нам засвітило і до нового життя пробудило. Вставайте ж, Браття, бо вже час! ...але не до звади і незгоди, а щоб забезпечити дані нам свободи. ...Будьмо народом!»?


варіанти відповідей

А «Руська трійця»                               

 Б Кирило-Мефодіївське братство


В Південне товариство декабристів   

Г Головна руська рада

Запитання 34

Який чинник мав вирішальний вплив на розвиток української культури в Наддніпрянській Україні в першій половині XIX ст.?


варіанти відповідей

А початок українського національного відродження


Б видання царських указів про заборону української мови


В створення української автокефальної православної церкви


Г активізація діяльності громадівського руху

Запитання 35

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?


варіанти відповідей

А утримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти


Б контроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині


В організація та проведення виборів до міських дум і Державної думи


Г здійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 36

На початку XX ст. влада Австро-Угорщини йшла на поступки українцям Східної Галичини з огляду на конфронтацію з


варіанти відповідей

А Німеччиною.    

Б Росією.  .

 В Італією.    

Г Румунією

Запитання 37

Установіть поняття за його визначенням.

1суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним

2суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом

3суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців

4суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України


 

варіанти відповідей

А «москвофіли»   

Б «радикали»  

 В «хлопомани»    

Г «народовці»    

 Д «самостійники»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест