Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на
Представники якої опозиційної течії на українських землях Російської імперії застосовували практику «ходіння в народ»?
Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:
«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: вдосконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...
3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?
Скасування кріпосного права, наділення селян землею та визначення за неї повинностей, надання селянам права викупу садиб і польових наділів, переведення селян у стан тимчасовозобов’язаних – це основні положення
У якому році царською владою ухвалено документ, уривок з якого процитовано:
«…Зважаючи… на теперішнє тривожне становище суспільства… міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… видання книг малоросійською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити…»?
Із діяльністю Івана Франка та Михайла Павлика пов’язаний процес
Зазначте ознаки кризи у сільському господарстві Наддніпрянської України у першій половині ХІХ ст.(3)
Героїчна оборона Севастополя тривала під час російсько-турецької війни
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Вищі школи, розкидані по всій Україні, мали одну спільну рису: …мовою викладання в них були – російська, німецька, польська. Запекла боротьба за українську мову не мала успіху. Проте був університет, у якому дозволили мати кілька – за змістом і мовою – українських кафедр...»
Таким університетом був
Історик Д. Дорошенко вважав, що «...гайдамацтво як форму активного протесту проти несприятливих умов суспільного ладу знали також і західноукраїнські землі Галичина й Буковина». На основі аналізу якого явища зроблено такий висновок?
Які із зазначених нижче фактів біографії належать Володимиру Антоновичу?
Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?
Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні 1860—1880-х рр. був спрямований на
Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?
1. «Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»
2. «Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»
3. «Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»
Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт.
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Пруссії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії
У якому уривку з історичних джерел відображено головні ідеї Кирило-Мефодіївського братства?
«Емський указ» — це
Особливість економічного розвитку Наддніпрянської України в 60—90-х рр. ХІХ ст. визначалася
Установіть відповідність між назвами документів та наслідками їхнього оприлюднення (впровадження).
1«Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.
2Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.
3Емський указ імператора Олександра II 1876 р.
4«Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.
Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт.
Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в
Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела:
«Його геній виявився здатним поєднувати інтелектуальну напругу, спрямовану на створення фундаментальних біологічних концепцій, з тяжкою, жертовною діяльністю в галузі медицини. Так, працюючи в Одесі, провів дослід самозараження тифом, а в 1892 р., розробляючи способи боротьби з епідемією холери у Франції, випив культуру збудника цієї смертельної хвороби...»?
Яка соціальна верства була домінуючою в структурі західноукраїнського суспільства наприкінці ХІХ — початку ХХ ст.?
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1другий поділ Речі Посполитої (1793 р.)
2революція 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
3підписання Емського указу (1876 р.)
4революція 1905–1907 рр. в Російській імперії
Позицію якого діяча українського національного відродження відображено у висловлюванні:
«Повинність і обов’язок вселяють всякому любов до Батьківщини. Я також син Росії і хочу воювати проти французів і бути співучасником Полтавського козацького полку...»?
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
Масонство» — це
Яка організація в першій половині XIX ст. звернулася до українського народу з такою відозвою:«...як по зимі весна наступає, так і стан той смутний нині змінився через Конституцію. Браття! ...єсть то сонце, котре як всім, так і нам засвітило і до нового життя пробудило. Вставайте ж, Браття, бо вже час! ...але не до звади і незгоди, а щоб забезпечити дані нам свободи. ...Будьмо народом!»?
Який чинник мав вирішальний вплив на розвиток української культури в Наддніпрянській Україні в першій половині XIX ст.?
Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?
На початку XX ст. влада Австро-Угорщини йшла на поступки українцям Східної Галичини з огляду на конфронтацію з
Установіть поняття за його визначенням.
1суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним
2суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом
3суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців
4суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома