Тестові завдання до Лекцій 7,8,9,10,11. З методики фізичного виховання в Спеціальних медичних групах.

Додано: 6 травня 2020
Предмет: Фізична культура
Тест виконано: 38 разів
20 запитань
Запитання 1

     Під активним руховим режимом розуміють ?

варіанти відповідей

Регламентовану за інтенсивністю фізичне навантаження, яке повністю задовольняє біологічну потребу у рухах, відповідає функціональним можливостям нерівномірно розвивинутим систем організму

Сильний біологічний стимулятор зростаючого організму, обов'язкова умова його нормального формування та розвитку.

Тривале і систематичне застосування фізичних вправ загального та спеціального характеру, наростаюча тренованість, адекватна його функціональним можливостям.

Запитання 2

Обмежена м'язова діяльність  призводить до ?

варіанти відповідей

Можуть забезпечити адаптацію організму до навантажень і привести до ліквідації виниклих у результаті захворювання загальних і місцевих порушень.

Школяр насилу освоює або зовсім не може оволодіти тими чи іншими життєво необхідними руховими навичками.

Внутрішні органи починають працювати більш ощадливо, з меншими витратами.

Запитання 3

Гіподинамія це ?

варіанти відповідей

Збільшення рухової активності.

Зменшення рухової активновті.

Збільшення ЧСС.

Запитання 4

Здоров'я це ?

варіанти відповідей

Стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.

Оптимальне, фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.

Регулярність і єдність лікарського, педагогічного контролю і самоконтролю.

Запитання 5

Оздоровчо-реабілітаційна фізична культура - це  ?

варіанти відповідей

Заняття проводяться за спеціально розробленими програмами під керівництвом методиста і наглядом лікаря.

Регулярне застосування фізичних вправ і загартовуючих факторів покращує життєвий тонус організму, загальний стан імунної системи, функції вегетативних систем

Спеціально спрямоване використання фізичних вправ у якості засобів лікування і відновлення функцій організму, порушених або втрачених внаслідок захворювання, травм, перевтоми і інших причин.

Запитання 6

Основні функції фізичної рекреації  ?

варіанти відповідей

 системно-функціональна (яка розкриває фізичну, як функцію конкретної соціальної системи);


комунікативна (важливий засіб неформального спілкування людей).


творчо-атрибутивна (дозволяє її розглядати в розвитку і удосконаленні);

спрямована на відновлення функціональних і пристосувальних (адаптаційних) можливостей організму 

Запитання 7

Оздоровчо-рекреативна фізична культура - це ?

варіанти відповідей

Проведення профілактичних заходів у фізкультурно- оздоровчих центрах дозволяє зняти стресові явища і негативні наслідки, які виникають внаслідок фізичного і психологічного перенапруження на виробництві і сучасних умов життя

Вона спрямована на відновлення функціональних і пристосувальних (адаптаційних) можливостей організму після довгих періодів напружених тренувальних і змагальних навантажень

відпочинок, відновлення сил за допомогою засобів фізичного виховання (заняття фізичними вправами, рухливі і спортивні ігри, туризм, полювання, фізкультурно-оздоровчі розваги). 

Запитання 8

Спортивно- реабілітаційна фізична культура це ?

варіанти відповідей

спрямована на відновлення функціональних і пристосувальних (адаптаційних) можливостей організму після довгих періодів напружених тренувальних і змагальних навантажень, особливо під час перетренування і ліквідації наслідків спортивних травм.

проведення профілактичних заходів у фізкультурно- оздоровчих центрах дозволяє зняти стресові явища і негативні наслідки, які виникають внаслідок фізичного і психологічного перенапруження на виробництві і сучасних умов життя

відпочинок, відновлення сил за допомогою засобів фізичного виховання (заняття фізичними вправами, рухливі і спортивні ігри, туризм, полювання, фізкультурно-оздоровчі розваги). 

Запитання 9

Хронічні гастрит це ?

варіанти відповідей

запалення слизової оболонки шлунка) з пониженою, або підвищеною кислотністю. Характерні біль у ділянці шлунку, нудота, відрижка, порушення апетиту, загальна слабість.

запалення товстого кишечника) супроводжуються запорами, зниженням перистальтики кишечника. 

через деякий час після їжі спостерігається блювання, нудота, нерідко головні болі. 

Запитання 10

  Коліт це ?

варіанти відповідей

 запалення слизової оболонки шлунка) з пониженою, або підвищеною кислотністю. Характерні біль у ділянці шлунку, нудота, відрижка, порушення апетиту, загальна слабість.


 запалення товстого кишечника) супроводжуються запорами, зниженням перистальтики кишечника. 

 через деякий час після їжі спостерігається блювання, нудота, нерідко головні болі. 

Запитання 11

Ожиріння це ?

варіанти відповідей

через деякий час після їжі спостерігається блювання, нудота, нерідко головні болі. Протікання довге, з рецидивами.

запалення товстого кишечника, супроводжуються запорами, зниженням перистальтики кишечника. 

   зайве відкладення жирової тканини, в основному у підшкірній клітковині.

Запитання 12

    Спланхоптоз  це ?

варіанти відповідей

характеризується опущенням органів черевної порожнини та порушенням функцій органів травлення (зниження тонусу і перистальтики шлунку і кишечника)

запалення товстого кишечника, супроводжуються запорами, зниженням перистальтики кишечника.

запалення слизової оболонки шлунка з пониженою, або підвищеною кислотністю. Характерні біль у ділянці шлунку, нудота, відрижка, порушення апетиту, загальна слабість. 

Запитання 13

  Причинами спланхоптозу є ?

варіанти відповідей

   слабкість м’язів живота


малорухомий спосіб життя

збільшення фізичних навантажень

 деякі порушення постави (кругла та плоска спина)

Запитання 14

Які вправ можна використовувати при Гастриті ?

варіанти відповідей

Використовувати можна всі вправи, передбачені програмою для СМГ, але з обмеженим об’ємом і особливо інтенсивністю фізичних навантажень

Використовуються вправи для всіх м’язових груп: ходьба і біг у повільному темпі, ЗРВ з предметами та без них. Особливої уваги заслуговують вправи для укріплення м’язів тулуба, живота, діафрагми (діафрагмальне дихання).


в положенні лежачи на лівому боці, на спині, животі, нахили, повороти, колові оберти тулубом. Вони сприяють відтоку жовчі та активізують кровообіг у черевній порожнині.

Запитання 15

Аритмія це ?

варіанти відповідей

пов’язана із коливанням активності синусного вузла. Прискорення ритму (синусна тахікардія) і його сповільнення

різке прискорення серцевою ритму (200 і більше уд./хв.). Виникнення таких приступів часто пов’язане з вродженою аномалією.

відхилення в ритмі серця. Найбільш часта причина — ураження міокарда, провідної системи серця.


Запитання 16

Тахікардія це ?

варіанти відповідей

такий стан, коли апарат кровообігу не забезпечує організм адекватним його метаболічним потребам кількості кисню і енергетичних речовин. 

часте, затруджене дихання при легких фізичних навантаженнях. Вона є найбільш раннім симптомом серцевої недостатності. 

у стані спокою виникає в наслідок переповнення кров’ю

порожнистих вен, яке здійснює рефлекторний вплив на роботу серця а також зміни хімічного складу крові (рефлекс з рецепторів дуги аорти і каротидного синусу).


Запитання 17

Ознаки покращення стану серцево-судинної системи?

варіанти відповідей

покращення самопочуття, настрою, підвищення загальної і фізичної працездатності, 

пришвидшення пульсу; падіння або підвищення артеріального тиску. 

зниження реакції серцево-судинної системи на фізичні навантаження.

Запитання 18

Туберкульоз це 

варіанти відповідей

виникає внаслідок порушень регуляції функцій судин і зниження артеріального і венозного тиску, пов’язана з порушенням тонусу судин

хронічне інфекційне захворювання з періодами загострення. 

характеризується опущенням органів черевної порожнини та порушенням функцій органів травлення

Запитання 19

Завдання лікувальної фізкультури при бронхо-легеневих паталогіях ?

варіанти відповідей

компенсація дихальної недостачі, посилення і перебудова адаптивних реакцій організму з метою підвищення компенсаторного ефекту, покращення

функції дихання,

відновити можливості сецево-судиної системи.

нормалізація порушених функцій інших органів і систем;


 попередження відставання у фізичному і психомоторному розвитку;


Запитання 20

ЛФК при Запалені легень ?

варіанти відповідей

Призначають динамічні вправи для верхніх і нижніх

кінцівок, поєднані з фазами глибокого вдиху і видиху. Для розтягування спайок рекомендуються вправи для тулуба, пов'язані з нахилом і повертанням під час глибокого вдиху і видиху. Надалі вводяться вправи, що викликають посилене дихання і невелику задишку.


У період між приступами рекомендуються дихальні вправи з різних вихідних положень, які збільшують рухливість грудної клітки і зміцнюють дихальну мускулатуру; ходьба у середньому і прискореному темпі, а потім біг «підтюпцем» з частими паузами і дихальними вправами (з повертаннями і нахилами тулуба під час глибокого вдиху і видиху), ходьба на лижах, обережне загартовування з метою привчити організм до дії прохолодних

процедур.


Хворим з постільним і напівпостільним режимом призначають динамічні вправи, поєднані з фазами вдиху і видиху, у повільному і середньому темпі з різних вихідних положень, вправи для рук, ніг і тулуба. Заняття проводяться індивідуально або з невеликими групами по 15-20 хв. Необхідне тривале перебування на свіжому повітрі. При щадячому режимі навантаження збільшується, проте принципи побудови занять залишаються тими самими.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест