... наука, яка вивчає природу, специфіку, загальні закономірності розвитку художньої літератури, основні закони творчості, яких свідомо чи підсвідомо дотримуються письменники різних епох і народів. Вона встановлює критерії та принципи аналізу й оцінки літературного матеріалу.
Провідними жанрами літературної критики є..
Допоміжна літературознавча дисципліна, яка займається дослідженням історії розвитку та нагромадження знань з основних літературознавчих дисциплін — теорії літератури, історії літератури й літературної критики. Матеріалом цієї науки є також літературні джерела, присвячені творчості письменників і літературознавців. Ця дисципліна називається...
У „Поетиці“ Арістотель обґрунтував..
Завданням навчального курсу „Теорія літератури“ є:
Перші відомості теоретичного й літературно-критичного характеру у вітчизняній науці зустрічаються вже в..
У працях якого з науковців термін „жанр” відсутній?
Термін „постструктуралізм” увійшов до активного теоретико-літературного обігу в
Найвидатнішим представником деконструктивізму є..
Сучасна феміністична критика розвивається двома потоками:
Термін ... уперше почали вживати у США наприкінці 50-х років щодо „нової поезії”. Пізніше його стали застосовувати, характеризуючи творчість представників школи „чорного гумору”. Про який термін йде мова?
Назвіть автора книг „Марксизм та форма” (1971 р.), „В'язниця мови” (1982 р.), „Постмодернізм чи культурна логіка пізнього капіталізму” (1993 р.)
Цей автор одним з перших українських літературознавців порушив питання про діалектичний взаємозв'язок між обставинами та характерами в художньому творі. Про кого йде мова?
Особливий тип усної (не фіксованої на письмі чи друком) поетичної творчості, авторство якої, на відміну від практики подальшої літературної словесності, визначається не індивідуально, а вбирає в себе поняття колективно-творчого підходу до розробки витворів мистецтва, автором яких вважається весь народ.
Такий художній образ, в якому свідомо порушуються норми життєвої правдоподібності, підкреслено протиставляються реальне та ірреальне, ті чи інші сторони зображуваного змальовуються у фантастично-перебільшуваному, загостреному вигляді. Про який худ. образ йде мова?
Підтекст - це...
Коло життєвих явищ, відображених у творі у зв'язку з певною проблемою, що служить предметом авторського осмислення та оцінки - це...
Подієва основа змісту, перебіг основних подій, що розгортає конфліктне положення, окреслене темою твору, і виступає в ньому як предмет розповіді, який сприймається читачем у вигляді більш-менш цілісної картини або фрагментів життя певних осіб.
Конкретна сукупність душевних рис, що визначає індивідуальність зображуваної особи й водночас узагальнює собою певні життєві типи людей, які постають у творі як предмет авторського пізнання та оцінки.
Образ речового оточення прийнято називати ...
Це персонаж, основна функція якого полягає в тому, щоб розкривати сутність внутрішнього світу людини, певних типів людської поведінки.
Увиразнення мови в художньому творі підпорядковане низці конкретних функцій, найважливішими з яких є три:
Індивідуально-авторськими називаються такі слова..
Трепета — осика, блават — волошка, конопляник — горобець, клювак — дятел, баклажан — помідор, калачики — кукурудза. Запропоновані слова називаються...
Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:
Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї,
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші твої.
Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:
Йде сніг – немов під гору йде –
Ледь дише, хоч безплотний,
І палець на уста кладе,
Як знак мерця холодний.
Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:
Неси мене, коню… коли б хоч не пізно…
Шляхи перекриті… і варта не спить…
Якщо я впаду – неврятована пісня,
Задушена пісня в петлі захрипить!
Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди!
Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:
Так хочеться пожити хоч годинку,
Коли моя розів’ється біда.
Хай прийдуть в гості Леся Українка,
Франко, Шевченко і Сковорода.
Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:
Закурене сонце засяяло нині,
Дуби зеленіють в розбитій долині,
Ключів журавлиних переклик в гаю.
Ти знову прийшла! – Та в запалену хату.
Уздріла не плуг – автомат, і гармату,
І в касці броньованій юність мою.
Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:
Народився Бог на санях
В лемківськім містечку Дуклі.
Прийшли лемки у крисанях
І принесли місяць круглий.
Назвіть жанри художніх творів, які належать до епічного роду:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліричного роду:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до драматичного роду:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліро-епічного міжродового утворення:
До літературних напрямів XVI—XIX століть НЕ належить:
До літературних напрямів модернізму НЕ належить:
Передавання художнього досвіду від одного покоління письменників до іншого, його творче переломлення в історії культури називається
Кого в літературному процесі називали "бітниками"?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома