Тестові завдання з "Теорії літератури" для студентів

Додано: 12 листопада 2021
Предмет:
Тест виконано: 75 разів
40 запитань
Запитання 1

... наука, яка вивчає природу, специфіку, загальні закономірності розвитку художньої літератури, основні закони творчості, яких свідомо чи підсвідомо дотримуються письменники різних епох і народів. Вона встановлює критерії та принципи аналізу й оцінки літературного матеріалу.

варіанти відповідей

історія літератури

літературознавство

літературна критика

теорія літератури

літературна компаративістика

Запитання 2

Провідними жанрами літературної критики є..

варіанти відповідей

анотації, рецензії, статті

літературні портрети, листи, огляди

огляди, посвяти, роздуми

есе, нариси, літературні замальовки

автобіографія, анотація, огляд

Запитання 3

Допоміжна літературознавча дисципліна, яка займається дослідженням історії розвитку та нагромадження знань з основних літературознавчих дисциплін — теорії літератури, історії літератури й літературної критики. Матеріалом цієї науки є також літературні джерела, присвячені творчості письменників і літературознавців. Ця дисципліна називається...

варіанти відповідей

Літературна критика

Літературний опис

Літературна історіографія

Історична література

Історія літературної критики

Запитання 4

У „Поетиці“ Арістотель обґрунтував..

варіанти відповідей

виділення ліро-епічного жанру

поділ лірики на пейзажну, медитативну та інтимну

положення про засоби художньої виразності

поділ поезії на три роди — епос, лірику та драму

аналіз художнього твору

Запитання 5

Завданням навчального курсу „Теорія літератури“ є:

варіанти відповідей

оволодіння правильним розумінням суті літератури як одного з видів мистецтв, уміння розбиратися в літературному процесі, знати методи і прийоми аналізу літературних творів різних родів і жанрів, написаних у неоднакових суспільно-політичних умовах.

вивчення загальних процесів розвитку літературної мови, її зародження, становлення, еволюція від початків до сучасного стану.

простежити особливості виникнення і функціонування української мови в усіх стилях, на всіх етапах розвитку її. Уточнити періоди історії української літературної мови.Разом з тим виділити ті тори і тих митців слова, які зробили найбільший внесок у розвиток української літературної мови.

розкрити своєрідність функціонування вітчизняної літературної парадигми в європейському історико-культурному контексті; ознайомити студентів із творчими біографіями знакових представників літературного процесу.

осягнути здобутки українських митців через призму літературних напрямів і течій; розвивати вміння і навички аналізу та інтерпретації різножанрових художніх творів, дотримуватися науково обґрунтованих критеріїв оцінки літературних явищ.

Запитання 6

Перші відомості теоретичного й літературно-критичного характеру у вітчизняній науці зустрічаються вже в..

варіанти відповідей

книзі "Про єдність церкви Божої"

"Мистецтві риторики"

"Мистецтві поетики"

"Georgi Cheraboski de figuris"

"Ізборниках Святослава"

Запитання 7

У працях якого з науковців термін „жанр” відсутній?

варіанти відповідей

Мелетія Смотрицького

Феофана Прокоповича

Лаврентія Зизанія 

Івана Вишенського

Гедеона Слонимського

Запитання 8

Термін „постструктуралізм” увійшов до активного теоретико-літературного обігу в

варіанти відповідей

70-ті роки XX століття.

60-ті роки XІX століття.

50-ті роки XX століття.

80-ті роки XX століття.

70-ті роки XІX століття.

Запитання 9

Найвидатнішим представником деконструктивізму є..

варіанти відповідей

Б.Джонсон

М. Фуко

Ж. Дерріда

Р. Варт

К. Міллет

Запитання 10

Сучасна феміністична критика розвивається двома потоками:

варіанти відповідей

французьким та американським

американським й італійським

французьким та іспанським

французьким та російським

американським та російським

Запитання 11

Термін ... уперше почали вживати у США наприкінці 50-х років щодо „нової поезії”. Пізніше його стали застосовувати, характеризуючи творчість представників школи „чорного гумору”. Про який термін йде мова?

варіанти відповідей

Постмодернізм

Футуризм

Модернізм

Романтизм

Неомодернізм

Запитання 12

Назвіть автора книг „Марксизм та форма” (1971 р.), „В'язниця мови” (1982 р.), „Постмодернізм чи культурна логіка пізнього капіталізму” (1993 р.)

варіанти відповідей

І. Гассан

Ч. Дженкс

Дж. Куллер

С. Фіш

Ф. Джеймсон

Запитання 13

Цей автор одним з перших українських літературознавців порушив питання про діалектичний взаємозв'язок між обставинами та характерами в художньому творі. Про кого йде мова?

варіанти відповідей

П. Куліш

І. Франко

М. Костомаров

І. Білик

М. Драгоманов

Запитання 14

Особливий тип усної (не фіксованої на письмі чи друком) поетичної творчості, авторство якої, на відміну від практики подальшої літературної словесності, визначається не індивідуально, а вбирає в себе поняття колективно-творчого підходу до розробки витворів мистецтва, автором яких вважається весь народ. 

варіанти відповідей

фольклор

поезія

проза

драма

поезія у прозі

Запитання 15

Такий художній образ, в якому свідомо порушуються норми життєвої правдоподібності, підкреслено протиставляються реальне та ірреальне, ті чи інші сторони зображуваного змальовуються у фантастично-перебільшуваному, загостреному вигляді. Про який худ. образ йде мова?

варіанти відповідей

Автологічний

Металогічний

Символ

Гротеск

Алегорія

Запитання 16

Підтекст - це...

варіанти відповідей

тип художнього образу, конкретно-чуттєва даність якого є знаком такої ідеї, яка повністю абстрагується від того, що він безпосередньо означає, отож чуттєвий образ та його ідея зв'язуються між собою лише формально, а не за суттю.

тип художнього образу, в якому конкретно-чуттєва даність предмета зображення, крім власного, має значення зумисно прихованого натяку на якусь іншу ідею чи образ, що прямо не називаються, але маються на увазі й суттєво переоцінюють зміст того, про що йдеться відкрито, у прямій формі. 

тип художнього образу, в якому чуттєвий образ є формою вияву такої ідеї, яка, узагальнюючи зміст одиничного образу предмета, у ньому змальовуваного, виходить за його межі і вказує на якийсь інший, якісно відмінний від нього предмет.

 художній двійник реальної особистості письменника, змодельоване ним уявлення про себе і відтворене у свідомості читача.

це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів. 

Запитання 17

Коло життєвих явищ, відображених у творі у зв'язку з певною проблемою, що служить предметом авторського осмислення та оцінки - це...

варіанти відповідей

Ідея

Мотив

Головна думка

Проблематика

Тема

Запитання 18

Подієва основа змісту, перебіг основних подій, що розгортає конфліктне положення, окреслене темою твору, і виступає в ньому як предмет розповіді, який сприймається читачем у вигляді більш-менш цілісної картини або фрагментів життя певних осіб.

варіанти відповідей

сюжет твору

фабула твору

зміст твору

підтекст твору

композиція твору

Запитання 19

Конкретна сукупність душевних рис, що визначає індивідуальність зображуваної особи й водночас узагальнює собою певні життєві типи людей, які постають у творі як предмет авторського пізнання та оцінки.

варіанти відповідей

ліричний характер

біографічний характер

епічний характер

літературний характер

драматичний характер

Запитання 20

Образ речового оточення прийнято називати ...

варіанти відповідей

інтер'єром

пейзажем

образом читача

образом дійової особи

образом автора

Запитання 21

Це персонаж, основна функція якого полягає в тому, щоб розкривати сутність внутрішнього світу людини, певних типів людської поведінки.

варіанти відповідей

Суб'єкт дії

Персонаж

Оповідач

Суб'єкт свідомості

Творець

Запитання 22

Увиразнення мови в художньому творі підпорядковане низці конкретних функцій, найважливішими з яких є три:

варіанти відповідей

сугестивна, розважальна, естетична

оціночна, естетична, повчальна

естетична, емоційна, характерологічна

дидактична, зображувальна, емоціна

зображувальна, характерологічна та оціночно-виражальна

Запитання 23

Індивідуально-авторськими називаються такі слова..

варіанти відповідей

які створюються письменниками і вживання яких, по-перше, виконує не стільки номінативну, скільки оціночно-виражальну функцію.

що з'явилися в мові й ще не перейшли до розряду загальновживаних. 

які, по-перше, досить швидко стають надбанням усіх або обмеженого за якоюсь ознакою кола носіїв мови, і, по-друге, виконують переважно номінативну, тобто називну, функцію

які вийшли з широкого вжитку й перейшли до так званого пасивного запасу лексики національної мови.

іншомовного походження, які вживаються поряд зі своїми відповідниками в тій чи іншій національній мові, але остаточно не засвоюються нею.

Запитання 24

Трепета — осика, блават — волошка, конопляник — горобець, клювак — дятел, баклажан — помідор, калачики — кукурудза. Запропоновані слова називаються...

варіанти відповідей

варваризми

неологізми

історизми

діалектизми

архаїзми

Запитання 25

Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:


Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,

І зелені луги, й солов’їні гаї,

І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,

І засмучені очі хороші твої.


варіанти відповідей

Анафора, епітети, порівняння.

Епіфора, порівняння, синекдоха, метафора.

Інверсія, анафора, епітети, символ.

Епітети, інверсія, анафора, метафора.

Персоніфікація, синекдоха, епітети, порівняння.

Запитання 26

Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:


Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

варіанти відповідей

Уособлення, алітерація, гіпербола, епітет, порівняння.

Персоніфікація, літота, алітерація, порівняння.

Асонанс, персоніфікація, метафора, порівняння.

Уособлення, епітет, гіпербола, асонанс, літота.

Алітерація, метафора, гіпербола, епітет, порівняння.

Запитання 27

Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:


Йде сніг – немов під гору йде –

Ледь дише, хоч безплотний,

І палець на уста кладе,

Як знак мерця холодний.

варіанти відповідей

Уособлення, метафора, порівняння, епітет.

Гіпербола, персоніфікація, тавтологія, епітет.

Метафора, персоніфікація, епітет, порівняння.

Алегорія, епітет, тавтологія, метафора.

Епітет, алегорія, порівняння, персоніфікація.

Запитання 28

Прочитайте уривок із твору й визначте художні засоби, вжиті в ньому:


Неси мене, коню… коли б хоч не пізно…

Шляхи перекриті… і варта не спить…

Якщо я впаду – неврятована пісня,

Задушена пісня в петлі захрипить!

варіанти відповідей

Риторичне звертання, епітет, персоніфікація.

Епітет, метафора, порівняння.

Риторичний оклик, символ, епітет.

Гіпербола, епітет, звертання.

Риторичний заклик, уособлення, метафора.

Запитання 29

Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:


Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди!

варіанти відповідей

Чотиристопний дактиль, перехресне римування, жіноча рима, катрен.


Тристопний анапест, перехресне римування, чоловіча рима, катрен.

Тристопний амфібрахій, суміжне римування, чергування чоловічої і жіночої рими, катрен.

Чотиристопний амфібрахій, перехресне римування, чергування чоловічої і жіночої рими, катрен.


Чотиристопний анапест, кільцеве римування, жіноча рима, катрен.

Запитання 30

Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:


Так хочеться пожити хоч годинку,

Коли моя розів’ється біда.

Хай прийдуть в гості Леся Українка,

Франко, Шевченко і Сковорода.

варіанти відповідей

П’ятистопний ямб, перехресне римування, жіноча рима, катрен.

Чотиристопний хорей, кільцеве римування, чоловіча рима, катрен.

П’ятистопний хорей, перехресне римування, жіноча рима, катрен.

П’ятистопний ямб, кільцеве римування, жіноча рима, катрен.

Чотиристопний хорей, паралельне римування, жіноча рима, катрен.

Запитання 31

Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:


Закурене сонце засяяло нині,

Дуби зеленіють в розбитій долині,

Ключів журавлиних переклик в гаю.

Ти знову прийшла! – Та в запалену хату.

Уздріла не плуг – автомат, і гармату,

І в касці броньованій юність мою.

варіанти відповідей

Чотиристопний дактиль, поєднання паралельного і кільцевого римування, чергування жіночої і чоловічої рими, секстет.

Тристопний амфібрахій, поєднання суміжного і паралельного римування, чергування жіночої і чоловічої рими, секстет.

Чотиристопний анапест, поєднання суміжного і кільцевого римування, чоловіча рима, секстет.

Чотиристопний амфібрахій, поєднання суміжного і кільцевого римування, чергування жіночої і чоловічої рими, секстет.


П'ятистопний амфібрахій, поєднання суміжного і кільцевого римування, жіноча рима, секстет.

Запитання 32

Прочитайте рядки із поетичного твору і визначте віршовий розмір, тип і спосіб римування, вид строфи, вжиті в них:


Народився Бог на санях

В лемківськім містечку Дуклі.

Прийшли лемки у крисанях

І принесли місяць круглий.

варіанти відповідей

Тристопний ямб, перехресне римування, жіноча рима, катрен.

Чотиристопний ямб, перехресне римування, чоловіча рима, катрен.

Чотиристопний ямб, кільцеве римування, чоловіча рима, катрен.

Тристопний хорей, суміжне римування, жіноча рима, катрен.

Чотиристопний хорей, перехресне римування, жіноча рима, катрен.

Запитання 33

Назвіть жанри художніх творів, які належать до епічного роду:

варіанти відповідей

Романс, панегірик, епітафія, послання, повість.

Притча, казка, послання, псалми, епопея.

Есе, міф, легенда, гімн, дума.

Епопея, оповідання, новела, нарис, памфлет.

Дифірамб, мадригал, міракль, містерія, водевіль.

Запитання 34

Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліричного роду:

варіанти відповідей

Ода, елегія, панегірик, пеан.

Соті, мораліте, пісня, романс.

Водевіль, драма, комедія, медитація.

Мелодрама, епітафія, псалми, інтермедія.

Сонет, думка, фастнахтшпіль, інтерлюдія.

Запитання 35

Назвіть жанри художніх творів, які належать до драматичного роду:

варіанти відповідей

Балада, трагікомедія, містерія, щоденники.

Драма сатирів, байка, дифірамб.

Буколіка, ода, фарс, трагікомедія.

Літургійна драма, мемуари, епітафія.

Міракль, соті, мораліте, водевіль.

Запитання 36

Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліро-епічного міжродового утворення:

варіанти відповідей

Літературний портрет, щоденники, мемуари, водевіль.

Балада, дума, билина, байка.

Співомовки, гімн, думка, елегія.

Канцона, пеан, буколіка, притча.

Мадригал, епітафія, художня біографія, памфлет.

Запитання 37

До літературних напрямів XVI—XIX століть НЕ належить:


варіанти відповідей

Імпресіонізм

Класицизм

Сентименталізм

Натуралізм

Реалізм

Запитання 38

До літературних напрямів модернізму НЕ належить:

варіанти відповідей

Сюрреалізм

"Театр абсурду"

"Новий роман"

Дадаїзм

Сентименталізм

Запитання 39

Передавання художнього досвіду від одного покоління письменників до іншого, його творче переломлення в історії культури називається

варіанти відповідей

Новаторством

Творчою спадщиною

Авторським методом

Традицією

Авторським світоглядом

Запитання 40

Кого в літературному процесі називали "бітниками"?

варіанти відповідей

назва групи англійських письменників, що виступили у 50-ті роки XX століття, які основну увагу приділяли правдивому зображенню післявоєнної молоді.

"абсурдистів", які шокували і глядачів, і критиків, нехтували драматичними канонами, застарілими театральними нормами, умовними обмеженнями. 

назва групи американських письменників, що виступили у 50-ті роки XX століття, які ставили собі за мету епатувати суспільство поміркованих, "жити, нехтуючи його канонами, мораллю, законами"

літературно-мистецьке покоління 20-х – початку 30-х рр. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, живопису, музики, театру і яке було знищене тоталітарним сталінським режимом.

це молоді люди, що покликані на фронт у віці 18 років, часто ще не закінчивши школу, рано почали вбивати. Після війни такі люди часто не могли адаптуватися до мирного життя, багато хто наклав на себе руки, деякі божеволіли. Відбулося занепадання того покоління, на зміну прийшли більш прогресивні люди.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест