Яка наука вивчає природу, специфіку, загальні закономірності розвитку художньої літератури, основні закони творчості, яких свідомо чи підсвідомо дотримуються письменники різних епох і народів?
Ідея твору - це
Коло життєвих явищ, відображених у творі у зв'язку з певною проблемою, що служить предметом авторського осмислення та оцінки - це
Композиція — це
Допоміжна літературознавча дисципліна, яка займається дослідженням історії розвитку та нагромадження знань з основних літературознавчих дисциплін — теорії літератури, історії літератури й літературної критики. Матеріалом цієї науки є також літературні джерела, присвячені творчості письменників і літературознавців. Ця дисципліна називається
Завданням навчального курсу „Теорія літератури“ є
Де зустрічаються вже перші відомості теоретичного й літературно-критичного характеру у вітчизняній науці?
Коли термін „постструктуралізм” увійшов до активного теоретико-літературного обігу?
Яка наукова галузь займається виявленням,
обліком і систематизацією друкованих творів художньої
літератури й літературознавства?
Хто вважав, що «зображення може бути лише вираженням
уяви поета, яка не є, однак, рисою, притаманною
винятково поезії, оскільки експресія властива всім
людям, а не лише поетам»?
Виходячи з філософських поглядів Шеллінга, брати Ґрімм вважали, що в основі літературних творів лежать міфи, які є узагальненням уявлень людей про навколишній світ. Поряд з людьми існує ще чимало інших істот — відьом, русалок, домовиків, фавнів тощо. Про яку школу йдеться?
Хто "зародив" біографічний метод?
Позначення теоретичного статусу новітніх концепцій у філософії, соціології, історії, літературознавстві тощо, так чи інакше засновані на принципі аналізу тексту - це
... називають такий художній образ, в якому свідомо порушуються норми життєвої правдоподібності, підкреслено протиставляються реальне та ірреальне, ті чи інші сторони зображуваного змальовуються у фантастично-перебільшуваному, загостреному вигляді.
Образ речового оточення прийнято називати ...
Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліричного роду:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до ліро-епічного міжродового утворення:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до драматичного роду:
Назвіть жанри художніх творів, які належать до епосу:
Який художній засіб використано у рядках?
Це правду ви кажете, пане! Усі босоногі й голодні — П’яниці, ледащо, злодії І люди ні на що не годні..
Який художній засіб використано у рядку?
“Зросте любов моя, всякчас нова, Люблю ніжніше, мовчки, до нестями”
Який художній засіб використано у рядку?
"похвальна промова на урочистих усенародних зборах"
Який художній засіб використано у рядку?
«вас я боюся, ви трупи живії, мрій наших спільних, любові, надій, вас я боюся — ви, зрадники-друзі…»
Який художній засіб використано у рядках?
«Ой річеско, голубонько! Як хвилечки твої — пробігли дні щасливії і радості мої! До тебе, моя річечко, ще вернеться весна; а молодість… не вернеться — не вернеться вона!..»
Який художній засіб використано у рядку?
«Люди мучились, як в пеклі, пан втішався, мов в раю»
Який вид римування у цих рядках?
"В путі життя, на середині саме,
Я опинився в пралісі густому
І йшов наосліп нетрями-ярами.
Аж моторошно робиться самому,
Коли згадаю праліс той заклятий.
Бір непрохідний в мороці страшному."
Який вид римування використаний у цих рядках?
"Вічний революціонер,
Дух, що тіло рве до бою,
Рве за поступ, щастя й волю,
Він живе, він ще не вмер."
(І. Франко)
Яку систему віршування має цей уривок?
"Гнів оспівай, о богине, нащадка Пече я Ахілла
Згубний, що дуже багато ахейцям лиха накоїв.
Душ багато героїв славетних в Аїд він спровадив,
їхні тіла па поживу собакам і птицям покидав."
("Іліада ". Переклад В. Самійленка)
Яка система віршування у цьому уривку?
"Сонце ясне померкло, світ пітьма насіла.
Вшир і вздовж довкола сум ся розлягає,
Чагарами густими тьма вовків завила.
Над тином опустілим галок гамор грас."
(М. Шашкевич)
Який розмір вірша використано в уривку?
"Яблука доспіли, яблука червоні!
Ми з тобою йдемо стежкою в саду,
Ти мене, кохана, проведеш до поля.
Я піду - і може, більше не прийду."
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома