ТКР з теми: "Творчість Г.Квітки-Основ'яненка, П.Гулака-Артемовського, Є.Гребінки, М.Гоголя".

Додано: 1 лютого 2022
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 697 разів
36 запитань
Запитання 1

2. Хто з козаків, потрапивши у минулому в полон до турків, погодився їм служити, жорстоко знущався з полонених побратимів, але, приспавши пильність ворогів, визволив козаків і з великою здобиччю і захопленими турками повернувся на Січ?


варіанти відповідей

А Степан Гуска;

Б Тарас Бульба;

В Мусій Шило;

Г Голокопитенко.

Запитання 2

3. Героями повісті є всі, ОКРІМ


варіанти відповідей

А) Мусій Шило

Б) Наум Дрот

В) Кукубенко

Г) Янкель


Запитання 3

4.Хто "...ніколи і ні за яких обставин не виказував своїх товаришів..."

варіанти відповідей


варіанти відповідей

А)Тарас Бульба

Б) Андрій

В) Остап

Г) Мусій

Запитання 4

5. Кому належать слова "Моя вітчизна — ти!"


варіанти відповідей

А) Тарасові

б) Остапові

в) Андрієві

г) Янкелю

Запитання 5

10 Установи правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».

А приїзд Тараса, Остапа й Андрія на Запорозьку Січ

Б повернення братів Бульбенків додому з бурси

В страта Остапа

Г битва з поляками, у якій брали участь Тарас із синами

варіанти відповідей

АБВГ

БАГВ

ВАГБ

Запитання 6

12 Сенс життя Тараса Бульби полягав у:

варіанти відповідей

а ) вихованні синів;

б ) щасливому сімейному житті;

в ) служінні Батьківщині та захисту її від ворогів;

г ) підтримці традицій Запорізької Січі.

Запитання 7

Що сказав Андрій панночці, коли прийшов до неї?

варіанти відповідей

що кохає її до нестями, сильніше від рідної матері

що вона його Батьківщина, і він буде захищати її до останнього подиху

" брат то є зрадник для мене, він бив мене, цькував, принижував...Настав же і його час получать"

Запитання 8

Установіть правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».

Сюжетний елемент

1. Зав'язка

2. Розвиток дії

3. Кульмінація

4. Розв'язка


Подія

А. повернення у батьківський дім синів Тараса Бульби Остапа й Андрія 

Б. загибель Тараса Бульби

В. Зрада Андрія, вбивство Тарасом Бульбою сина за зраду; Полон та страта поляками Остапа

Г. приїзд Тараса з синами на Січ.Битва козаків з поляками, осада фортеці Дубно

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б;  

 1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А.

Запитання 9

Із якими словами на вустах помирали козаки-герої у жорстокій битві під Дубно?

варіанти відповідей

"Є ще порох у порохівницях, ще міцна козацька слава!"

"Хай пишається на віки-віків Козацька земля"

"Прощайте, товариство... Чи є що-небудь на світі, чого б злякався козак?!"

"Козаки! Бережіть найкращий цвіт свого війська!"

Запитання 10

Про що говорить Тарас Бульба у своїй передсмертній промові?

варіанти відповідей

про зраду сина

про ненависть до ворогів

про товариство і любов до Батьківщини

про свою нещасну долю

Запитання 11

Як називається прийом, використаний у наведеному нижче уривку?

«Степ що далі, то все прекрасніше… Нічого в природі не могло бути краще. Вся поверхня землі представлялася зелено-золотим океаном, по якому бризнули мільйони різних квітів. Крізь тонкі, високі стебла трави проглядали голубі, сині й лілові волошки..."

варіанти відповідей

портрет

пейзаж

інтер'єр

деталь

Запитання 12

Визначте проблематику твору

варіанти відповідей

материнські почуття до синів

захист рідної землі

єдність, згуртованість -- запорука перемоги

дружба між братами

кохання, вірність, обов'язок

честь і зрада

Запитання 13

  Кульмінацією у творі «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка є...


варіанти відповідей

страждання Василя – ченця в монастирі, його смерть через тугу за милою.

смерть Марусі, її поховання

знайомство з героями твору

зустріч Марусі з Василем, їх кохання з першого погляду Маруся

Запитання 14

Визначте, яка риса, НЕ характерна для сентименталізму як літературного напряму:



варіанти відповідей

збереження класицистичної тенденції поділу героїв на позитивних та негативних

завраження виняткових людей у незвичайних обставинах

культ почуття, культ природи

утвердження багатства духовного світу представників нижчих станів

Запитання 15

Визначте за характеристикою ім’я літературного персонажа, твір і автора та запишіть.

  «Кажуть, що його хазяїн та хоче його у прийми узяти, а дочка красива, та й красива i дуже багата. Вiн i сам ма копiйчину: адже ти бачила, що й за шапку та викинув аж гривеника; отак i усюди вiн робить. Вже якби не було...» 

варіанти відповідей

МИКОЛА. І. Котляревський «Наталка Полтавка»

ВАСИЛЬ. Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»

ПЕТРО. І. Котляревський «Наталка Полтавка»

НАУМ. Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»

Запитання 16

«Маруся» є повістю...

   

варіанти відповідей

 героїко-романтичною

соціально-побутовою

сентиментально-реалістичною

автобіографічною

Запитання 17


Визначте провідні мотиви твору «Маруся»

варіанти відповідей

кохання зі щасливим завершенням — весіллям героїв

трагічне кохання

пошук щастя в самоосвіті та служінні громаді

соціально нерівне кохання

Запитання 18

Про кого у творі говориться «був парень на усе село, де жив. Батьковi i матерi слухняний, старшим себе покiрний, меж товариством друзяка, нi пiвслова нiколи не збрехав, горiлки не впивавсь i п'яниць не терпiв, з ледачими не водивсь, а до церкви? Так хочби i маленький празник, тiльки пiп у дзвiн — вiн вже й там: свiчечку обмiнить, старцям грошенят роздасть i приньметься за дiло; коли прочує яку бiднiсть, надiлить по своїйсилi i совiт добрий дасть»?

варіанти відповідей

Василь

Настя

Наум

Маруся

Запитання 19

Про кого у творі говориться «[була] доброю, роботящою, хазяйкою слухняною; i що було Наум нi забажа, що нi задума, /…/ночi не поспить, усюди старається, б'ється i вже зробить i достане, чого мужиковi хотiлось».


варіанти відповідей

Маруся

Василь

Настя

Наум

Запитання 20

Оберіть правильні твердження

варіанти відповідей

Василь покинув Марусю, бо його забрали в солдати

Наум завдяки чесній праці та дотримання норм християнської моралі став заможною людиною

Василь з Марусею познайомилися на весіллі

Василь, повертаючись додому, побачив, як Маруся виходить заміж

Запитання 21

Який вислів найкраще характеризує Г. Квітку-Основ′яненка?

варіанти відповідей

«основоположник української літератури» 

«видатний сміхотворець української літератури» 

«основоположник художньої прози в новій українській літературі»

«зачинатель нової української літератури»  

Запитання 22

Події в повісті "Маруся" розвиваються в такій послідовності:

варіанти відповідей

 смерть Марусі - прощання на кладовищі - відмова Наума Дртоа віддати Василеві дочку - Василь у монастирі

  Василь у монастирі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - прощання на кладовищі - смерть Марусі

  прощання на кладовищі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - смерть Марусі - Василь у монастирі

  прощання на кладовищі - смерть Марусі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - Василь у монастирі

  відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - прощання на кладовищі - смерть Марусі - Василь у монастирі

варіанти відповідей

відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - прощання на кладовищі - смерть Марусі - Василь помирає у монастирі

прощання на кладовищі - смерть Марусі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - Василь у монастирі

 прощання на кладовищі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - смерть Марусі - Василь у монастирі

 смерть Марусі - прощання на кладовищі - відмова Наума Дртоа віддати Василеві дочку - Василь у монастирі

Запитання 23

Тема твору "Маруся" (дві відповіді)


варіанти відповідей

засудження соціальної нерівності


  боротьба дівчини за своє кохання

 оспівування високих моральних якостей

життя українського селянства

Запитання 24


Установіть відповідність між елементами сюжету та подіями у творі Г. Квітка - Основ'яненко "Маруся"

Сюжетний елемент

1. Зав'язка 2. Розвиток дії 3. Кульмінація 4. Розв'язка

Подія

А. Василь, повернувшись із заробітків вільним від рекрутчини, дізнається, що Маруся померла

Б. тяжко переживаючи втрату, хлопець постригся в ченці й також помер, а батьки Марусі знаходять утіху в праці, молитвах і смиренні

В. кохання з першого погляду Василя й Марусі

Г. Василь просить руки дочки в Наума Дрота, який відмовляє; хлопець іде на заробітки; Маруся в гаю потрапляє під зливу, й раптово помирає

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

1 А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В;

 1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б

1 - В, 2 - Г, 3- А, 4 - Б;

Запитання 25

Романтизм - це:

варіанти відповідей

художній напрям у мистецтві та літературі XVII - початку XIX ст., для якого характерні піднесена громадянська тематика та суворе дотримання певних творчих норм і правил.

напрям у європейській літературі, другої половини XVIII — початку ХІХ ст., що характеризується прагненням, відтворити світ почуттів простої людини й викликати співчуття читача до героїв твору.

літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

літературний напрям, що виник на­прикінці XVIII століття в Німеччині та існував у літературі Європи й Америки в першій половині XIX століття. Для нього характерне зображення виняткових характерів у виняткових обставинах

Запитання 26

Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")

Сюжетний елемент

1. Експозиція

2. Зав’язка

3. Кульмінація

4. Розв’язка


Подія

А. І більше вже ніде не бачили Рибалки!

Б. Рибалка встав, Рибалка йде, / То спиниться, то вп’ять все глибшенько пірнає! 

В. Аж гульк… з води Дівчинонька пливе, / І косу зчісує, брівками моргає!

Г. На березі Рибалка молоденький.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Б;

1 - Г, 2 - В, 3 - Б, 4 - А;

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А

Запитання 27

Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")

Художні засоби

1. зменшувально - пестливі слова

2. епітети

3. метафори

4. порівняння


Приклади

А. «Вода шумить… гуля», «рибка смик», «серце тьох», «серденько віщує», «хвиля утікає», «сонечко і місяць… хлюпочуться… виходять», «зіроньки блищать», «вода кісточки займає», «приснули скалки».

Б. «сонечко і місяць… веселенькі, червоненькі», «темна ніч», «зрадний гак», «парубоцькеє серденько».

В. «молоденький», «рибочки», «маленькі», «серденько», «рибалочка», «коханнячко», «дівчинонька», «брівки», «гарненький», «рибки», «сонечко», «червоненький», «веселенькі», «зіроньки», «ніженьки», «глибшенько».

Г. «вода-дзеркало», «Зо мною будеш жить, як брат живе з сестрою!».

варіанти відповідей

1- А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А

Запитання 28

Ідея вірша Є. Гребінки "Човен" записана в рядку:

варіанти відповідей

А. уславлення щирого почуття кохання, за допомогою якого можна звабити людину, змінити умови її життя;


Б. заклик бути оптимістом та жити в гармонії з природою;

В. зображення всіх негараздів та випробувань людського життя;

Г. возвеличення духовної величі людини з народу; засудження покірності долі, владі та застарілим звичаям.


Запитання 29

Установіть відповідність (Є. Гребінка "Човен")

Художні засоби

1. Епітети

2. Метафори

3. Порівняння

4. Зменшувально - пестливі слова


Приклад

А. синєє море, буйнії вітри, чорнії гори, темная нічка.

Б. хвиля гуляє, мов чорнії гори; в тих хмарах, мов голос небесної кари: як човнові море, для мене світ білий; як темная нічка, насупились хмари.

В. хвиля гуляє, грає синє море;

Г. нічка, весельце.

варіанти відповідей

1 - а, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г;

1 - А, 2 - В, 3 - Б, 4 - Г;

1 - Г, 2 - В, 3 - Б, 4 - А

Запитання 30

Життєві негаразди у баладі "Човен" автор втілив в образі

варіанти відповідей

човна

моря

хвиль

неба

вітру

хмар

громів

Запитання 31

Підзаголовок "Малоросійська балада" має твір

варіанти відповідей

"Човен"

"Рибалка"

"Ведмежий суд"

"Пан та Собака"

Запитання 32

Романтичний герой - це

варіанти відповідей

 сильна людина, здатна на відповідальні вчинки

людина зі складним суперечливим характером

національно свідома людина, патріот

мрійник, здатний до глибоких і сильних переживань

Запитання 33

Українські поети- романтики :

варіанти відповідей

Л. Боровиковський, М.Костомаров, І. Котляревський, Г. Квітка- Основ'яненко; О. Афанасьєв- Чужбинський;

Л. Боровиковський, М. Костомаров, А. Метлинський, М. Петренко, В. Забіла, О. Афанасьєв-Чужбинський, М. Шашкевич;

Л. Боровиковський, М. Костомаров, А. Метлинський, Т. Шевченко, І. Вагилевич, М.Гоголь.

Запитання 34

Укладачі альманаху "Русалка Дністрова":

варіанти відповідей

М.Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький;

М.Шашкевич, В.Забіла, М.Гоголь;

М.Шашкевич, Т. Шевченко, Є. Гребінка

Запитання 35

Тематика й жанри літератури романтизму:

варіанти відповідей

події та образи минулого, національна історія,всебічне пізнання індивідуальності; вірш, романс, оповідання, повість, роман.

події та образи минулого, національна історія,всебічне пізнання індивідуальності; елегія, послання, романс, балада, поема.

ідеалізація природи, почуттів, людини; елегія, послання, романс, балада, поема.

Запитання 36

Ознаки романтизму :

варіанти відповідей

підвищена емоційність зображення подій та характерів, їх нетиповість; мальовничі сільські пейзажі; виникнення ліро-епосу, використання пестливої форми та слів, що означають почуття й настрої;

підвищена емоційність зображення подій та характерів,їх нетиповість; заперечення раціоналізму, увага до особистості, її індивідуальних рис; наявність мотивів самостійності;

заперечення раціоналізму, відмовавід суворої нормативності в художній творчості, культ почуттів людини ;увага до особистості, її індивідуальних рис; неприйняття буденності й звеличення "життя духу";наявність мотивів самостійності, скорботи.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест