2. Хто з козаків, потрапивши у минулому в полон до турків, погодився їм служити, жорстоко знущався з полонених побратимів, але, приспавши пильність ворогів, визволив козаків і з великою здобиччю і захопленими турками повернувся на Січ?
3. Героями повісті є всі, ОКРІМ
4.Хто "...ніколи і ні за яких обставин не виказував своїх товаришів..."
варіанти відповідей
5. Кому належать слова "Моя вітчизна — ти!"
10 Установи правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».
А приїзд Тараса, Остапа й Андрія на Запорозьку Січ
Б повернення братів Бульбенків додому з бурси
В страта Остапа
Г битва з поляками, у якій брали участь Тарас із синами
12 Сенс життя Тараса Бульби полягав у:
Що сказав Андрій панночці, коли прийшов до неї?
Установіть правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».
Сюжетний елемент
1. Зав'язка
2. Розвиток дії
3. Кульмінація
4. Розв'язка
Подія
А. повернення у батьківський дім синів Тараса Бульби Остапа й Андрія
Б. загибель Тараса Бульби
В. Зрада Андрія, вбивство Тарасом Бульбою сина за зраду; Полон та страта поляками Остапа
Г. приїзд Тараса з синами на Січ.Битва козаків з поляками, осада фортеці Дубно
Із якими словами на вустах помирали козаки-герої у жорстокій битві під Дубно?
Про що говорить Тарас Бульба у своїй передсмертній промові?
Як називається прийом, використаний у наведеному нижче уривку?
«Степ що далі, то все прекрасніше… Нічого в природі не могло бути краще. Вся поверхня землі представлялася зелено-золотим океаном, по якому бризнули мільйони різних квітів. Крізь тонкі, високі стебла трави проглядали голубі, сині й лілові волошки..."
Визначте проблематику твору
Кульмінацією у творі «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка є...
Визначте, яка риса, НЕ характерна для сентименталізму як літературного напряму:
Визначте за характеристикою ім’я літературного персонажа, твір і автора та запишіть.
«Кажуть, що його хазяїн та хоче його у прийми узяти, а дочка красива, та й красива i дуже багата. Вiн i сам ма копiйчину: адже ти бачила, що й за шапку та викинув аж гривеника; отак i усюди вiн робить. Вже якби не було...»
«Маруся» є повістю...
Визначте провідні мотиви твору «Маруся»
Про кого у творі говориться «був парень на усе село, де жив. Батьковi i матерi слухняний, старшим себе покiрний, меж товариством друзяка, нi пiвслова нiколи не збрехав, горiлки не впивавсь i п'яниць не терпiв, з ледачими не водивсь, а до церкви? Так хочби i маленький празник, тiльки пiп у дзвiн — вiн вже й там: свiчечку обмiнить, старцям грошенят роздасть i приньметься за дiло; коли прочує яку бiднiсть, надiлить по своїйсилi i совiт добрий дасть»?
Про кого у творі говориться «[була] доброю, роботящою, хазяйкою слухняною; i що було Наум нi забажа, що нi задума, /…/ночi не поспить, усюди старається, б'ється i вже зробить i достане, чого мужиковi хотiлось».
Оберіть правильні твердження
Який вислів найкраще характеризує Г. Квітку-Основ′яненка?
Події в повісті "Маруся" розвиваються в такій послідовності:
варіанти відповідей
смерть Марусі - прощання на кладовищі - відмова Наума Дртоа віддати Василеві дочку - Василь у монастирі
Василь у монастирі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - прощання на кладовищі - смерть Марусі
прощання на кладовищі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - смерть Марусі - Василь у монастирі
прощання на кладовищі - смерть Марусі - відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - Василь у монастирі
відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку - прощання на кладовищі - смерть Марусі - Василь у монастирі
Тема твору "Маруся" (дві відповіді)
Установіть відповідність між елементами сюжету та подіями у творі Г. Квітка - Основ'яненко "Маруся"
Сюжетний елемент
1. Зав'язка 2. Розвиток дії 3. Кульмінація 4. Розв'язка
Подія
А. Василь, повернувшись із заробітків вільним від рекрутчини, дізнається, що Маруся померла
Б. тяжко переживаючи втрату, хлопець постригся в ченці й також помер, а батьки Марусі знаходять утіху в праці, молитвах і смиренні
В. кохання з першого погляду Василя й Марусі
Г. Василь просить руки дочки в Наума Дрота, який відмовляє; хлопець іде на заробітки; Маруся в гаю потрапляє під зливу, й раптово помирає
варіанти відповідей
Романтизм - це:
Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")
Сюжетний елемент
1. Експозиція
2. Зав’язка
3. Кульмінація
4. Розв’язка
Подія
А. І більше вже ніде не бачили Рибалки!
Б. Рибалка встав, Рибалка йде, / То спиниться, то вп’ять все глибшенько пірнає!
В. Аж гульк… з води Дівчинонька пливе, / І косу зчісує, брівками моргає!
Г. На березі Рибалка молоденький.
Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")
Художні засоби
1. зменшувально - пестливі слова
2. епітети
3. метафори
4. порівняння
Приклади
А. «Вода шумить… гуля», «рибка смик», «серце тьох», «серденько віщує», «хвиля утікає», «сонечко і місяць… хлюпочуться… виходять», «зіроньки блищать», «вода кісточки займає», «приснули скалки».
Б. «сонечко і місяць… веселенькі, червоненькі», «темна ніч», «зрадний гак», «парубоцькеє серденько».
В. «молоденький», «рибочки», «маленькі», «серденько», «рибалочка», «коханнячко», «дівчинонька», «брівки», «гарненький», «рибки», «сонечко», «червоненький», «веселенькі», «зіроньки», «ніженьки», «глибшенько».
Г. «вода-дзеркало», «Зо мною будеш жить, як брат живе з сестрою!».
Ідея вірша Є. Гребінки "Човен" записана в рядку:
Установіть відповідність (Є. Гребінка "Човен")
Художні засоби
1. Епітети
2. Метафори
3. Порівняння
4. Зменшувально - пестливі слова
Приклад
А. синєє море, буйнії вітри, чорнії гори, темная нічка.
Б. хвиля гуляє, мов чорнії гори; в тих хмарах, мов голос небесної кари: як човнові море, для мене світ білий; як темная нічка, насупились хмари.
В. хвиля гуляє, грає синє море;
Г. нічка, весельце.
Життєві негаразди у баладі "Човен" автор втілив в образі
Підзаголовок "Малоросійська балада" має твір
Романтичний герой - це
Українські поети- романтики :
Укладачі альманаху "Русалка Дністрова":
Тематика й жанри літератури романтизму:
Ознаки романтизму :
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома