1. Якою цифрою на картосхемі позначено область, що з’явилася на картах адміністративно-територіального устрою УРСР на початку 1946 рр.?
З яких українських земель було депортовано українців під час операції «Вісла"?
Яком роком датується наведений фрагмент звернення уряду УРСР? «…Уряд УРСР упевнений у тому, що Україна, яка відіграла помітну роль у розгромі ворога, з її великими людськими силами і матеріальними ресурсами буде спроможна великий внесок у справу зміцнення миру і підтримання загальної безпеки. На підставі вищезазначених міркувань Уряд УРСР, керований бажанням сприяти встановленню гарантії миру і безпеки після війни як для власного народу, так і для інших народів, вирішив звернутись до Конференції Об’єднаних Націй з заявою, повідомляючи про своє бажання приєднатися до загальної Організації Безпеки як одна з держав-засновників, а також узяти участь у конференції Об’єднаних Націй у Сан-Франциско»
У які повоєнні роки між М. Хрущовим та Сталіним відбулася наведена розмова? «Стали надходити сигнали, що люди помирають. Де-не-де почалося людожерство... Потім такі випадки почастішали... Я доповів про все Сталіну, але у відповідь викликав лише гнів: “М’якотілість! Вас обдурюють, навмисне доповідають про таке, щоб розчулити й змусити використати резерви». Він уважав, що я начебто піддаюся місцевому українському впливові, що на мене здійснюють тиск, і я став мало не націоналістом, що не заслуговує на довіру».
Про кого з історичних діячів ідеться у виступі першого секретаря ЦК Компартії України М. Підгорного (1961 р.)? «…Ставши в 1947 р. секретарем ЦК КП України, він оточив себе зграєю безпринципних людей і підлабузників, переслідував віддані партії кадри, цькував і тероризував керівних працівників республіки. Як справжній садист, __ знаходив задоволення в знущанні з активістів, з інтелігенції, принижував їхню людську гідність, погрожував арештами і тюрмою… Будучи великим майстром інтриг і провокацій, не маючи буквально ніяких підстав, він обвинуватив у націоналізмі провідних письменників республіки, а також ряд керівних партійних працівників… (Він) добивався скликання Пленуму ЦК з порядком денним: «Боротьба проти націоналізму як головної небезпеки в КП(б)У» – хоча насправді такої небезпеки не було й сліду»
Які твердження характеризують державну політику в галузі культури та науки в другій половині 40-х – на початку 50-х років в УРСР?
1 Утвердження як офіційно дозволеної теми любові до України в кіно- і театральному мистецтві.
2 Відновлення роботи науково-дослідних установ, зміцнення їхньої матеріально-технічної бази.
3 Створення атмосфери творчої змагальності в літературі й мистецтві.
4 Сприяння контактам діячів української культури з митцями Заходу.
5 Розгортання ідеологічної кампанії боротьби проти «космополітизму».
Хто очолив Академію наук УРСР в 1946 р.?
Ідеологічні кампанії, що здійснювала державно-компартійна влада в Україні у повоєнні часи, виявлялися в…
1 публічному цькуванні й звинуваченні в «націоналізмі» українських літераторів;
2 масових розстрілах політично неблагонадійних;
3 відновленні колгоспного ладу та голоді 1946–1947 рр.;
4 гоніннях представників єврейської інтелігенції;
5 боротьбі проти «низькопоклонства» перед Заходом;
6 розгромі «реакційної теорії менделізму-морганізму»;
7 масовому зросійщенні культури, освіти та науки.
Укажіть особливості розвитку промисловості в 1946– 1950 рр. 1 Надання США кредитів Радянському Союзу згідно з планом Маршалла.
2 Матеріальна зацікавленість робітників у розвитку виробництва та якості продукції.
3 Першочергова відбудова підприємств важкої промисловості, машинобудування та енергетики.
4 Здійснення відбудови на основі прогресивних технологій повоєнного часу.
5 Розвиток промисловості здебільшого здійснювався за рахунок викачування ресурсів із сільського господарства
Що було характерним для України в перші повоєнні роки (1945 – початок 50-х рр.)?
1 Відбудова старих, будівництво нових електростанцій.
2 Істотні капіталовкладення в сільське господарство.
3 Скасування обов’язкових поставок державі сільськогосподарської продукції.
4 Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.
5 Зростання обсягів виробництва за умов домінування важкої промисловості.
6 Упровадження на машинобудівних, металургійних та хімічних заводах новітніх технологій.
Що визначало становище сільського господарства в повоєнну добу (1945 – початок 50-х рр.)?
1 Надлишок робочих рук та техніки в колгоспах.
2 Збільшення розмірів присадибного господарства колгоспників.
3 Безправне соціальне становище селян.
4 Вільне пересування селян у міста і на новобудови.
5 Мізерна оплата праці.
Які явища та процеси характерні для економіки України в повоєнні часи?
1 Пріоритетний розвиток галузей, що виробляли товари і продукти для населення.
2 Відбудова економіки як самостійного, замкнутого і самодостатнього комплексу.
3 Вплив ідеологічного фактора: соціалістичні змагання, рухи передовиків і новаторів.
4 Фінансування села за залишковим принципом, укрупнення колгоспів.
5 Активне впровадження в буденне життя населення досягнень науково-технічного прогресу.
Що було характерним для сільського господарства УРСР після Другої світової війни?
1 Зростання виробництва, зумовлене зростанням матеріальної зацікавленості колгоспників.
2 Кваліфіковане керівництво на всіх рівнях управління.
3 Істотні капіталовкладення в сільське господарство.
4 Надмірні хлібозаготівельні плани.
5 Відсутність паспортів у селян.
У яких твердженнях ідеться про Олександра Довженка?
1 Започаткував новий жанр в українській літературі – кіноповість.
2 Переможець конкурсу на проект кінофабрики в Києві, збудованої в 1928 р.
3 Його кінофільм «Земля» на всесвiтнiй виставцi в Брюсселi в 1958 р. був визнаний одним з 12 найкращих фiльмiв усiх часів i народів.
4 Режисер та сценарист перших в Україні звукових фільмів «Симфонія Донбасу» та «Фронт».
5 Його стрічки започаткували феномен українського поетичного кіно
Про якого історичного діяча йдеться? Від 1943 р. головний командир УПА. Відомий як «генерал Тарас Чупринка», голова секретаріату Української головної визвольної ради (УГВР) (1944–1950). Загинув 5 березня 1950 р
У яких твердженнях ідеться про Йосипа Сліпого?
1 Борець за автокефалію українського православ’я, творець і перший митрополит Української автокефальної православної церкви.
2 Ініціатор створення Львівської богословської академії – єдиного в Західній Україні легального українського ВНЗ у міжвоєнний період.
3 У 1945 р. разом з усіма іншими вищими ієрархами УГКЦ був заарештований НКВД.
4 Як митрополит, підтримав 30 червня 1941 р. відновлення української державності і створення уряду Української держави на чолі з Я.Стецьком.
5 Завдяки виступам на його захист Папи Римського Іоанна XXIII і Президента США Дж. Кеннеді був звільнений з ув’язнення й висланий за межі СРСР.
Серед причин операції «Вісла», здійсненої польським урядом, називають його прагнення...
1 виконати умови договору від 1944 р. між урядом УРСР та ПКНВ про обмін населенням: евакуацію українців з території Польщі й поляків з УРСР;
2 залишити за українцями (греко-католиками) право дотримуватися свого віросповідання з огляду на ліквідацію УГКЦ радянською владою;
3 врятувати українську людність Закерзоння від приєднання до тоталітарної радянської держави, у якій панували колективізація та політичні репресії;
4 придушити український національно-визвольний рух на Холмщині, Підляшші, Надсянні, Лемківщині;
5 ліквідувати українську національну меншину на східних окраїнах Польщі, прискоривши асиміляцію переселенці
Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті з історичного джерела?
«Пропоную, щоб собор вирішив оці чотири точки. Перше: скасувати постанову Берестейської унії 1596 року. Друге: відірватися від Римської папської церкви. Третє: повернутися до нашої предківської святої православної віри. Четверте: возз’єднатися з Руською православною церквою в Радянському Союзі. Хто за цю пропозицію, нехай піднесе руку».
Який рік слід уписати на місці пропуску в джерелі?
«28 квітня ___ шість дивізій Війська Польського розпочали виселення українського населення з західних окраїн українських етнічних земель, що в кінцевій фазі Другої світової війни опинилися в межах Польщі. Це виселення отримало військову назву операції «Вісла». Кількамісячна операція проводилася з великими знущаннями над українцями і з особливою брутальністю. Було депортовано на захід і північ Польщі близько 150 тисяч осіб, одночасно арештовано і ув’язнено у післягітлерівському таборі Явожно, а також просто вбито кілька тисяч українців (у Явожно опинилися 3873 в’язні). Українців виселяли з Ряшівського, Люблінського і Краківського воєводств і розпорошено розселювали на понімецьких землях – в Ольштинському, Кошалінському, Щецінському, Вроцлавському, Зєльоноґурському і Ґданському воєводствах. За повернення в рідні місця арештовували. Ця етнічна чистка проводилася під приводом боротьби з УПА».
Про якого діяча йдеться в твердженні? Учений у галузі генетики і селекції рослин, фундатор Національного ботанічного саду НАН України. У 1948 році звільнений від виконання обов’язків голови відділу сільськогосподарських наук АН УРСР і позбавлений можливості займатися генетикою.
Доповніть твердження У 1951 р. створено першу в СРСР електронно-обчислювальну машину («МЕОМ») пiд керівництвом
У завданні до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний варіант, позначений буквою.
Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами
Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами
Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами
Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами
Встановіть відповідність між твердженнями та іменами діячів культури повоєнної України, яких вони стосуються.
1 Композитор; творець опери, за лібрето до якої був розкритикований навіть такий політично надійний літератор, як О. Корнійчук.
2 Автор вірша, написаного ще в 1944 р., а в 1951 р. визнаного «ідейно порочним твором»
3 Режисер; до сценарію фільму, ним написаного, офіційна цензура поставила вимогу про необхідність збереження епізоду, у якому відображено реакцію Т. Шевченка на революцію у Франції.
4 Автор роману-трилогії («Альпи», «Голубий Дунай», ага»), який був відзначений двома Сталінськими преміями.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома