Творчість І. Нечуя – Левицького, П. Мирного

Додано: 20 лютого 2020
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 1778 разів
12 запитань
Запитання 1

Вкажіть, хто з відомих українських письменників назвав І.Нечуя-Левицького «всеобіймаючим оком України», «артистом зору»:

варіанти відповідей

Т.Шевченко

І.Франко

Леся Українка

О.Маковей

Запитання 2

Вкажіть, що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

варіанти відповідей

трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.

традиційний патріархальний устрій українського села

сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей

розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм

Запитання 3

Вкажіть, що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:

варіанти відповідей

необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством

крутий характер Марусі Кайдашихи

постійне вживання спиртного старим Кайдашем

безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини

Запитання 4

З’ясуйте, які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:

варіанти відповідей

три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку

одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі

кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору

зображення Марусі Кайдашихи

Запитання 5

Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:

варіанти відповідей

гумор з елементами іронії, наближеної до сатири

викривальний сміх

сміх крізь сльози співчуття

гумор заради розваги

Запитання 6

Вкажіть, який жанр української прози започаткував Панас Мирний:

варіанти відповідей

соціально-побутову повість

соціально-психологічний роман

ліро-епічний роман

психологічну новелу

Запитання 7

Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

І.Франко

І.Білик

І.Нечуй-Левицький

П.Рудченко

Запитання 8

Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва

конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.

конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села

конфлікт батьків і дітей.

Запитання 9

З’ясуйте в чому виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості

у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства

у всебічному показі життя українського пореформеного села

у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.

 

Запитання 10

Вкажіть, яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко

варіанти відповідей

«Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»

«Береженого й Бог береже»

«Своя сорочка ближче до тіла»

«А що люди про мене скажуть?»

Запитання 11

Словами: « Сам – предводитель; родичі – урядники; справник, суддя, підсудки – все то зяті, родичі зятів, племінники,,, Як квочка курчат збирає під крила, так … придбав до своїх лап цілий повіт...», – автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» характеризують:

варіанти відповідей

Максима Гудзя

Василя Польського

Чіпку Варениченка

сотниченка Саєнка

Запитання 12

Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору

намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання

прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій

уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест