Творчість Шевченка ("Сон", "Кавказ", "І мертивим, і живим...")

Додано: 4 березня 2021
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 70 разів
12 запитань
Запитання 1

Тема поеми "Кавказ"

варіанти відповідей

викриття загарбницької політики українського самодержавства, реакційної ролі церкви й дворянської моралі.

викриття загарбницької політики російського самодержавства, реакційної ролі церкви й дворянської моралі.

викриття загарбницької політики польськогосамодержавства, реакційної ролі церкви й дворянської моралі.

Запитання 2

За жанром твір "Кавказ" -

варіанти відповідей

гумористична поема

бурлескно-травестійна поема

сатирична поема

Запитання 3

Який художній засіб автор використав в уривку «..гори…засіяні горем, кровію политі..» 

варіанти відповідей

епітет

метафора

гіпербола

Запитання 4

Які слова з Біблії стали епіграфом до твору "Сон" ("У всякого своя доля")?

варіанти відповідей

 " Я говорю вам: любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящих вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас".

 «Коли хто говорить: люблю Бога, а брата сво­го ненавидить, — лжа оце»

 "Дух истины, его же мир не может прияти, яко не видит его, ниже знает его".

 «Глагол же Господень пребывает во веки, се же есть Глагол, благовествованный в вас».

Запитання 5

Встановити послідовність та частини поеми 

1                 

2                  

3

 а) Петербург

б) Україна

в) Сибір




варіанти відповідей

1Б,2В,3А

1Б,2А,3В


1А,2Б,3В


1В,2Б,3А

Запитання 6

Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів - провідний мотив твору Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Гайдамаки"

"Кавказ"

"Сон (У всякого своя доля...)"

"І мертвим. і живим, і ненарожденним..."

Запитання 7

Художні засоби використано в рядках твору "Іван Підкова":

Могили на полі.

Високії ті могили,

Де лягло спочити

Козацькеє біле тіло,

В китайку повите.

Високії ті могили

Чорніють, як гори,

Та про волю нишком в полі

З вітрами говорять.

варіанти відповідей

епітети, метафори, гіперболи

епітети, персоніфікації, гіперболи

епітети, персоніфікації, порівняння

епітети, персоніфікації, анафори

Запитання 8

Від якої особи написана Шевченкова поема "Сон"


варіанти відповідей

другої

першої

загальної

третьої

Запитання 9

Заклик до українців «Обніміться ж, брати мої. / Молю вас, благаю!» є у творі, де є рядки

варіанти відповідей

«Он глянь, - у тім раю, що ти покидаєш, / Латану свитину з каліки знімають, / З шкурою знімають, бо нічим обуть / Княжат недорослих; а он розпинають...»

«Якби ви з нами подружились, / Багато б дечому навчились! / У нас же й світа як на те – / Одна Сибір неісходима, / А тюрм! А люду!.. Що й лічить!»

 «І мене в сем’ї великій, / В сем’ї вольній, новій, / Не забудьте пом’янути / Незлим тихим словом»

«Не дуріте самі себе, / Учітесь, читайте, / І чужому научайтесь, / Й свого не цурайтесь, / Бо хто матір забуває, / Того Бог карає, / Того діти цураються...»

Запитання 10

Критика української еліти, яка зневажає український народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації звучать у творі Т. Шевченка

варіанти відповідей

"Кавказ"

"Сон (У всякого своя доля...)"

"Гайдамаки"

"І мертвим, і живим..."

Запитання 11

У заключній частині твору «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Т. Шевченко

варіанти відповідей

погрожує кривдникам страшним судом

не сподівається на зміни

висловлює надію на відродження України

сподівається, що пани одумаються.

Запитання 12

Мотивом твору «І мертвим, і живим…» є

варіанти відповідей

уславлення героїзму козацтва й утвердження цінності історичної пам’яті народу

заклик до пробудження в українців почуттів національної гідності і честі

осуд аморальності пана-спокусника, легковажності дівчини, співчуття до матері-покритки та її дитини

осуд і викриття російського самодержавства, звеличення борців за волю з кривавою деспотією, пристрасне заперечення гноблення народів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест