Творчість Т.Г.Шевченка

Додано: 8 квітня 2020
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 881 раз
24 запитання
Запитання 1

Прочитайте поетичні рядки Т.Шевченка й визначте, з якого твору їх узято.

Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине...

От де, люде, наша слава,

Слава України!

варіанти відповідей

"І мертвим, і живим..."

"Сон" ("У всякого своя доля")

"На вічну пам'ять Котляревському"

"До Основ'яненка"

Запитання 2

Прочитайте уривок і визначте, з якого твору його взято.

У всякого своя доля

І свій шлях широкий:

Той мурує, той руйну,

Той неситим оком

За край світа зазирає -

Чи нема країни,

Щоб загарбать...

варіанти відповідей

"Гайдамаки"

"І мертвим, і живим..."

"Сон" ("У всякого своя доля")

"Кавказ"

Запитання 3

Тема жіночої долі порушується Т.Шевченком у творах

варіанти відповідей

"Гайдамаки", "Кавказ"

"Чигирине, Чигирине", "Думка" ("Нащо мені чорні брови...")

"У нашім раї на землі", "Наймичка"

"Сон" ("У всякого своя доля..."), "І мервим, і живим..."

Запитання 4

Основоположником нової української літератури є

варіанти відповідей

Г.Сковорода

І.Котляревський

Т.Шевченко

Г.Квітка-Основ'яненко

Запитання 5

Зустріч героїні поеми Т.Шевченка Катерини з офіцером-спокусником на зимовій дорозі є

варіанти відповідей

кульмінацією твору

зав'язкою

розв'язкою

експозицією

Запитання 6

Прочитайте поетичні рядки Т.Шевченка й визначте, що в них висловлюється.

І на оновленій землі

Врага не буде, супостата,

А буде син, і буде мати,

І будуть люде на землі.

варіанти відповідей

віра в перемогу на ворогами-загарбниками

віра в нове демократичне суспільство

осуд загарбницької політики царизму

заклик повернутися до традиційного матріархату

Запитання 7

Послання Т.Шевченка "І мертвим. і живим..." адресоване

варіанти відповідей

українським кріпакам

ліберальному панству

царському уряду

літераторам різних напрямів

Запитання 8

Яка головна думка поеми "Кавказ"

варіанти відповідей

засудження загарбницької політики царського уряду

захоплення історією, міфологією народів Кавказу

уславлення мужності горців, краси кавказької природи

засудження агресії горців

Запитання 9

Яка провідна думка послання Т.Шевченка "І мертвим, і живим..."?

варіанти відповідей

утвердження сили знань, навчання

утвердження того, що становище кріпаків можна змінити революційним шляхом

засудження панів-лжепатріотів, їхнього комплексу меншовартості

засудження царських прислужників, кріпосників і самої царської влади

Запитання 10

"І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь" - це слова з твору Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Катерина"

"Гайдамаки"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"І мертвим, і живим..."

Запитання 11

Т.Шевченко, П.Куліш, М.Костомаров входили до

варіанти відповідей

"Руської трійці"

"Покутської трійці"

"Кирило-Мефодіївського братства"

"Празької школи"

Запитання 12

Національна проблематика порушується у творах (творі) Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Ісая. Глава 35", "Заповіт" ("Як умрі, то поховайте...")

"Сон" ("У всякого своя доля..."), "І мертвим, і живим..."

"Наймичка", "Катерина"

"Кавказ"

Запитання 13

До лірики періоду заслання Тараса Шевченка належить вірш

варіанти відповідей

"Як умрі, то поховайте..."

"До Основ'яненка"

"Мені однаково, чи буду..."

"Ісаія. Глава 35"

Запитання 14

Прочитатйе уривок із послання Т.Шевченка "І мертвим, і живим...", зясуйте засіб творення комічного, яким поет виражає своє ставлення до сучасників, що цураються своєї історії, культури.

"Добре, брате,

Що ж ти такеє?"

"Нехай скаже

Німець. Ми не знаєм".

...Німець скаже: "Ви моголи".

"Моголи! моголи!"

Золотого Тамерлана

Онучата голі.

Німець скаже: "Ви слав'яне".

"Слав'яне! слав'яне!"

Славних прадідів великих

Правнуки поган!

варіанти відповідей

гумор

іронія

гротеск

сарказм

Запитання 15

Прочитайте поетичні рядки й визначте, вступом до якого твору Т.Шевченка вони є.

Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день Божий добрі ребра

Й серце розбиває.

Розбиває, та не вип'є

Живущої крові,-

Воно знову оживає

І сміється знову.

Не вмирає душа наша,

Не вмирає воля.

варіанти відповідей

"І мертвим, і живим..."

"Сон" ("У всякого своя воля...")

"Гайдамаки"

"Кавказ"

Запитання 16

Основними джерелами творчості Т.Шевченка були

варіанти відповідей

Біблія, індійська "Махабхарата", усна народна творчість

літописи, твори світової літератури, власна уява

тогочасна дійсність, фольклор, літературні традиції

західноєвропейська поезія, власна фантазія, Коран

Запитання 17

Слова "Він був сином мужика - і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком - і став велетнем у царстві людської культури..." належать

варіанти відповідей

М.Коцюбинському

Маркові Вовчку

П.Кулішеві

І.Франкові

Лесі Українці

Запитання 18

Має присвяту Яков уде Бальмену твір Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Кавказ"

"Катерина"

"І мертвим, і живим..."

"Сон" ("У всякого своя доля...")

Запитання 19

Сам Т.Г.Шевченко назвав твір "Сон" ("У всякого своя доля...")

варіанти відповідей

поемою

посланням

комедією

трагедією

драмою

Запитання 20

Ліричний герой твору "Сон" ("У всякого своя доля...") пролітає над

варіанти відповідей

Карпатами, Москвою, Далеким Сходом

Україною, Сибіром, Петербургом

Чорним морем, Уралом, Петербургом

Києвом, українським селом, степом на півдні України

Петербургом, Москвою, Новосибірськом

Запитання 21

У сцені, названій І.Франком "генеральним мордобитієм" ("Сон" ("У всякого своядоля..."), Т.Шевченко використав

варіанти відповідей

гротеск

сарказм

іронію

сатиру

гумор

Запитання 22

У словах своя хата/ чуже поле, своя/ чужа "правда, і сила, і воля" ("І мертвим, і живим...") автор застосовує

варіанти відповідей

антитезу

антоніми

епітети

метафору

синоніми

Запитання 23

ВІрш "Заповіт" є зразком лірики

варіанти відповідей

громадянської

інтимної

пейзажної

інтимно-пейзажної

політичної

Запитання 24

Рядки "Борітеся - поборете, / Вам Бог помагає!/ За вас правда, за вас слава/ І воля святая!" взято з твору Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"І мертвим, і живим..."

"Заповіт"

"Катерина"

"Кавказ"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест