22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Творчість Тараса Шевченка

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 145 разів
24 запитання
Запитання 1

В якому селі народився Т.Шевченко?

варіанти відповідей

Нагуєвичах

Моринцях

Суха Балка

Кирилівці

Запитання 2

Укажіть рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва

варіанти відповідей

1840

1841

1838 

1850

Запитання 3

Укажіть рік виходу «Кобзаря» - першої поетичної збірки Т. Шевченка

варіанти відповідей

1838

1839

1840

1841

Запитання 4

Укажіть, де і за яких умов Т. Шевченко відбував заслання.

варіанти відповідей

Рядовим в Оренбурзькому окремому корпусі із забороною писати й малювати.

Рядовим у Васильківському окремому корпусі із забороною писати й малювати.

Рядовим у Московському військовому окрузі без заборони писати й малювати.

Молодшим офіцером у Васильківському окремому корпусі.

Запитання 5

Укажіть жанр твору Т. Шевченка «Катерина»

варіанти відповідей

Балада

Ліро-епічна поема героїчного характеру

Сатирична поема

Ліро-епічна соціально-побутова поема

Запитання 6

Яка з поезій Т. Шевченка дала назву одному з періодів його творчості?

варіанти відповідей

«Великий льох»

«Кавказ»

«Заповіт»

«Три літа»

Запитання 7

Яка з наведених рис не є характерною для раннього періоду творчості Т. Шевченка?

варіанти відповідей

інтерес до незвичайного, яскравого, фантастичного

правдиве зображення дійсності

культ держави

піднесений стиль мови

Запитання 8

За поданим фрагментом із твору Т. Шевченка

Отаке-то на сім світі Роблять людям люде! Того в’яжуть, того ріжуть, Той сам себе губить… А завіщо? Святий знає. Світ, бачся, широкий, Та нема де прихилитись В світі одиноким. Тому доля запродала Од краю до краю, А другому оставила Те, де заховають. Де ж ті люди, де ж ті добрі, що збирались з ним жити, їх любити? Пропали, пропали! визначте його назву та ідею:

варіанти відповідей

«Причинна»; вболівання за долю бідного козака, якому немає щастя в цьому світі

«Катерина»; засудження морального кодексу, за яким пан-офіцер може занапастити життя простої людини, а батьки – вигнати свою дочку з дому

«Тополя»; можливість перевтілення людини в живу природу«Тополя»; можливість перевтілення людини в живу природу

«Катерина»; вболівання за долю бідного козака, якому немає щастя в цьому світі

Запитання 9

Рядки Т. Шевченка

У всякого свого доля

І свій шлях широкий:

Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає…    є фрагментом із твору

варіанти відповідей

«Сон»

«Кавказ»

«Три літа»

«Заповіт»

Запитання 10

Персонажами поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля…»), які «сміються та лають батьків своїх, що змалечку цвенькать не навчили по-німецькій», є:

варіанти відповідей

політичні в’язні «Сибіру неісходимого»

цар і цариця

«землячки»-перевертні» (цей образ буде осмислено і в поемі «І мертвим, і живим, і ненародженим…»)

знедолені селяни (цей образ широко представлений у різних поемах)

Запитання 11

У фрагменті комедії «Сон» («У всякого своя доля…») …Мов опеньок засушений, Тонка, довгонога, Та ще на лихо, сердешне, Хита головою. Так оце-то та богиня! Лишенько з тобою. А я, дурний, не убачивши Тебе, цяце, й разу, Та й повірив тупорилим Твоїм віршомазам…  Т. Шевченко зобразив

варіанти відповідей

відому в усіх салонах Петербурга красуню, яка не відзначалася особливими розумовими здібностями

царицю Олександру Федорівну, дружину царя Миколи І

збірний образ неосвічених, обмежених жінок, для яких, окрім матеріального збагачення, нема іншої мети в житті

царівну Софію, доньку царя Олексія

Запитання 12

Ліричний герой поеми «Сон» («У всякого своя доля…») під час сну не відвідує:

варіанти відповідей

Україну

Сибір

Петербург

Кавказ

Запитання 13

З якого твору слова:

      «Не дуріте самі себе,

        Учітесь,читайте,

        І чужого научайтесь,

          Й свого не цурайтесь»

варіанти відповідей

«І мертвим,і живим…»

«Кавказ»

«Сон»

«Ісаія.Глава 35»

Запитання 14

Укажіть, які події спричинили написання Т. Шевченком політичної інвективи «Кавказ»

варіанти відповідей

національно-визвольна війна кавказьких народів, зокрема Чечні та Дагестану 1817-1864 рр., яку з 1834 р. очолив Шаміль і яка зазнала поразки. Дагестан і Чечня були приєднані до Російської імперії

події часів Грузинського царства

події турецько-російських воєн під командуванням О. Суворова й участь у них гірських народів Кавказу та українців

сувора краса кавказької природи і життя тамтешніх народів

Запитання 15

Заклик до боротьби за національне і соціальне звільнення …Борітеся – поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава і воля святая!... звучить у творі Т. Шевченка

варіанти відповідей

«Сон»

«Кавказ»

«Великий льох»

«І мертвим, і живим, і ненародженим…»

Запитання 16

Словами з поеми Т. Шевченка «Кавказ» …Слава! Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам-царям Слава! І вам слава, сині гори, Кригою окуті. І вам, лицарі великі, Богом не забуті…     вжито

варіанти відповідей

у прямому значенні (це звернення до Кавказьких гір і лицарів, які їх захищають)

у прямому значенні, оскільки вони виражають розуміння державницької політики Росії

у переносному значенні (гнівний осуд імперської політики Росії, виражений засобом сатири

у переносному значенні (словами «хорти», «гончі» автор нагадує про мародерство під час загарбницьких походів російської армії на Кавказі

Запитання 17

Словами послання «І мертвим, і живим, і ненародженим…» …Схаменіться! будьте люди, Бо лихо вам буде. Розкуються незабаром Заковані люде, Настане суд, заговорять і Дніпро, і гори! І потече сторіками Кров у синє море Дітей ваших… і не буде Кому помагати. Одцурається брат брата і дитини мати. І дим хмарою заступить Сонце перед вами, і навіки прокленетесь Своїми синами! Умийтеся! образ божий Багном не скверніте… Т. Шевченко звертається

варіанти відповідей

до панів, оплоту кріпосного права, які нещадно визискують кріпаків

до кращої частини «просвіщенних» панів-лібералів, аби вона сповнилася милосердям до простого народу та патріотизмом і усвідомила свою відповідальність

до селян-бунтарів із застереженням від перспективи кровопролиття

до поетів-побратимів із закликом виконувати свою суспільну місію

Запитання 18

З’ясуйте, до кого звернене полемічне послання Т. Шевченка «І мертвим, і живим, і ненародженим…»

варіанти відповідей

до сучасної авторові молоді

до дітей (як у «Поученні» Володимира Мономаха)

до минулого, до козаків, які своїми вчинками створили майбутнє (а для автора – сучасне)

до нащадків, які мають пам’ятати минуле свого народу і на ньому вчитися

Запитання 19

Укажіть, у чому виявляється гуманістичне звучання поеми Т. Шевченка «Наймичка»

варіанти відповідей

у зображенні жінки, яка, попри всі конфлікти суспільства, змогла достойно прожити життя в родині, виховуючи дитину

у глибокому розкритті складного образу жінки-матері – міри трагізму її долі та духовної величі натури

у чуйному ставленні до людей та детальному описі сільського родинного життя

у пафосному звеличенні подвигу жінки-матері

Запитання 20

Звідки слова:

«Он глянь – у тім раї,що ти покидаєш,

Латану свитину з каліки знімають,

З шкуркою знімають,бо нічим обуть

Княжат недорослих»

варіанти відповідей

«Кавказ» 

«Сон» 

«Катерина» 

«І мертвим, і живим…»

Запитання 21

З якого твору слова:

«Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день божий довбе ребра

Й серце розбиває»

варіанти відповідей

«Кавказ» 

«Сон» 

«Катерина» 

«І мертвим, і живим…»

Запитання 22

З якого твору слова:

 «Якби ви вчились так, як треба,

  То й мудрість би була своя»

варіанти відповідей

«Кавказ» 

«Сон» 

«Катерина» 

«І мертвим, і живим…»

Запитання 23

Хто з письменників сказав про Т. Шевченка: «Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури?»

варіанти відповідей

М. Коцюбинський

І. Франко

Є. Маланюк

М. Рильський

Запитання 24

Світове значення творчості Т. Шевченка виявляється

варіанти відповідей

у зображенні доби Козаччини

у розкритті реалістичних подробиць із життя українського дореформеного села

в утвердженні українського світу як самодостатнього предмета зображення

у високопоетичному змалюванні української природи

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест