Повторення в межах підготовки до ЗНО
Однією з причин падіння Української Центральної Ради (УЦР) була:
Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками навесні 1918 р. контролю над Україною?
Збройні групи робітників, створені в травні 1918 р. для вилучення хлібних «надлишків» у селян, називалися:
П. Скоропадський здійснив переворот і був проголошений гетьманом України за згоди і підтримки:
Якому періоду Української революції та боротьби за збереження державності найбільш характерне таке явище, як «отаманщина»?
У зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на:
Відкриття українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янці-Подільському, Української академії наук були складовими національно-культурної політики:
Внутрішня політика гетьмана П. Скоропадського в соціально-економічній сфері передбачала:
Українські державні університети в жовтні 1918 р. були створені в містах:
У листопаді 1918 р. Український національний союз утворює Директорію з метою:
У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив:
Вищий законодавчий орган Української Народної Республіки доби Директорії — це:
Міністр освіти М. Василенко в уряді гетьмана П. Скоропадського стверджував: «Якщо є прагнення створити українську народну інтелігенцію, український університет, ...повинна бути наука українською мовою. Я повністю погоджуюся з М. Грушевським, який стверджує, що тільки тоді українство як нація отримає вагу у світі, коли зможе створити серйозну українську науку». Як була реалізована проголошена ідея?
Хто з українських лідерів періоду 1917—1921 рр. так виправдовував свій вчинок: «Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумію небезпеку, що виникла з подібного політичного домагання, але змагаючись перш за все за вищу мету — утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив всупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією»?
У якому році відбулись події, описані в уривку з історичного джерела?
«Село піднялося за землю проти пана, що нею володіє, проти гетьмана як влади, що підтримує пана, проти німця як оборонця пана й відбирана хліба».
Яка подія сприяла проголошенню декларації Директорії УНР?
«Уповноважена силою і волею трудящих класів України верховна влада Української Народної Республіки, Директорія, цими заходами довершила перший акт соціального та національно-політичного визволення українського народу. Слідуючим етапом нашої революції є творення нових, справедливих, здорових і відповідних до реального відношення сил у державі, соціальних і політичних форм».
Якого договору стосується цитований нижче документ?
«Строго секретно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше. На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можна задовольнити... За це Україна зобов’язується до якнайскорішого постачання хліба».
Із якою метою Директорія УНР здійснювала ці заходи?
«Ми, уповноважена волею трудящих України... Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо конгрес усього трудового люду України. Делегати будуть обиратися на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії — 71,4 %, від робітничої — 22,2 %, від трудової інтелігенції — 6,4 %...»
Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?
«...Українська Держава стояла коло краю загибелі. Спаслася Вона дякуючи могутньому підтриманню центральних держав, які, вірні своєму слову, продовжують і по сей час боротись за цільність і спокій України. ...Як вірний син України я вирішив взяти на себе тимчасово всю повноту влади».
На ілюстрації зображений:
Причина падіння УЦР:
Документи, де було викладено основні програмні засади діяльності Української Держави Павла Скоропадського (Гетьманату):
Зібрання, яке проголосило Павла Скоропадського гетьманом України:
Верства населення, на яку орієнтувався гетьман:
Політика гетьманського уряду в галузі промисловости:
Перший митрополит УАПЦ:
Політика гетьмана Павла Скоропадського у фінансово-банківській сфері:
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1873-1945. Народився у старовинній козацько-старшинській родині. Учасник російсько-японської і Першої світової воєн, генерал-лейтенант. Сім з половиною місяців керував Українською Державою. Помер у Німеччині від ран, отриманих під час бомбардування».
Назва парламенту, створеного Директорією:
Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела:
«Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією...»?
Мета виникнення Директорії:
Офіційна назву України за часів Директорії:
Політична сила, яка організувала успішне повстання проти гетьмана:
Прочитайте рядки життєпису історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1879-1926. Народився у Полтаві, працював у низці друкованих видань. У 1917 р. входив до складу першого українського уряду. У 1918 р. став головним отаманом армії УНР, згодом - головою Директорії, боротьбу українців за незалежність. Емігрував, убитий більшовицьким агентом у Парижі».
Прочитайте рядки життєпису діяча науки й укажіть його.
«Роки життя — 1863-1945. Закінчив природниче відділення Петербурзького університету. Був першим президентом Української Академії наук. Головна книга життя — монографія про біосферу і ноосферу».
Ворожі сили, з якими довелося воювати українському військові восени 1919 р. («трикутник смерті»):
Який документ було ухвалено на останньому засіданні Ради 29 квітня 1918 р.?
Досягненням Української Центральної Ради є
1) здобуття реальної незалежності України
2) своєчасне проведення аграрної реформи
3) пробудження національної самосвідомості
4) формування дієвого державного апарату
5) набуття досвіду політичної боротьби
Що з переліченого стосується внутрішньої політики гетьмана Павла Скоропадського?,4 відповіді
1) Відновлення 8-годинного робочого дня
2) відновлення поміщицького землеволодіння
3) відновлення права приватної власності
4) відкриття національної Академії наук
5) установлення національно-персональної автономії
6) створення Української Галицької армії
7) відновлення цензури
Укажіть, якою цифрою на карті позначена територія Української держави гетьмана П. Скоропадського.
Укажіть явище, відображене в цитованому джерелі, та добу в історії України, коли це явище відбувалося.
«...Тут не йдеться про тих дрібних отаманчиків, що організували повстанські загони і керували ними... Часто на чолі цих повстанських загонів стояли кадрові старшини, що перед революцією... були на фронті... Деякі повстанці навіть виступали під українськими прапорами і заявляли, що вони борються за Українську Народну Республіку».
Які з тверджень характеризують становище України за гетьмана П. Скоропадського?
1 Посилення дисципліни на виробництві, скасування 8-годинного робочого дня.
2 Співпраця з усіма політичними партіями та організаціями.
3 Нав'язування селянам принципів артільно-комуністичного ведення господарства.
4 Масові селянські повстання; страйкова боротьба робітників.
5 Шовіністичний, антиукраїнський розгул.
Що з переліченого стосується Директорії УНР?
1 Проголошення гасла «єдиної та неделимої Росії».
2 Проведення Трудового конгресу.
3 Проголошення акта Злуки УНР з ЗУНР.
4 Ліквідація органів місцевого самоврядування.
5 Війна з більшовицькою та білогвардійською Росією.
6 Жорсткі німецькі реквізиції.
У яких твердженнях ідеться про Симона Петлюру?
1 Походив зі старовинного українського козацько-шляхетського роду.
2 Був членом Української Центральної Ради, головою Українського Військового Генерального Комітету, генеральним секретарем військових справ.
3 Обіймав високі урядові посади в Раді міністрів Української Держави П. Скоропадського.
4 Восени 1917 р. організував у Звенігороді Кіш вільного козацтва, став його отаманом, очільник Другого Зимового походу армії УНР.
5 Ініціював підписання у квітні 1920 р. між українським та польським урядом Варшавського договору.
Установіть відповідність між прізвищами політиків і силами, які вони представляли.
1 Павло Скоропадський
2 Григорій Зелений
3 Симон Петлюра
4 Юрій Пятаков
А Українська держава
Б більшовики
В повстанці, анархісти
Г польська влада
Д УНР
Встановіть відповідність :
1 Всеукраїнський хліборобський конгрес
2 Директорія
3 отаманщина
4 соборність
А анархічне явище в українському русі, невизнання влади
Б зібрання великих землевласників України
В ідея об’єднання усіх етнічних українських земель
Г колегіальний орган виконавчої влади з декількох осіб
Д нічим не обмежена влада особи, групи, класу
Установіть відповідність між назвами державних утворень та їхніми політичними лідерами.
1 УНР доби УЦР
2 Українська Держава
3 УНР часів Директорії
4 радянська УНР
А П. Скоропадський
Б С. Петлюра
В А. Волошин
Г Ю. Пятаков
Д М. Грушевський
Установіть послідовність подій.
А Створення Директорії
Б Вступ німецько-австрійських військ до Києва
В Розпуск Української Центральної Ради
Г Бій під Крутами
Установіть послідовність правління керівників незалежної України.
А Володимир Винниченко
Б Михайло Грушевський
В Симон Петлюра
Г Павло Скоропадський.
Які українські законодавчі органи влади існували в 1918—1920 рр.?
1 Трудовий конгрес
2 Українська Центральна Рада
3 Рада міністрів
4 Головна Українська Рада
5 Головна Руська Рада
6 Український національний конгрес
7 Установчі збори
Чортківська наступальна операція (офензива) УГА була спрямована
Акт Злуки УНР і ЗУНР було проголошено
З перерахованих осіб виберіть лідера селянського повстанського руху в Україні:
З якою державою ЗУНР довелося вести збройну боротьбу за свою незалежність?
Другий “зимовий похід” завершився трагедією в районі міста
Яка подія вважається кінцевою в боротьбі військ УНР за незалежність України?
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
1 Українська Народна Республіка
2 Українська Держава гетьмана П. Скоропадського
3 Західноукраїнська Народна Республіка
4 Українська Соціалістична Радянська Республіка
А Воєнний комунізм, націоналізація промисловості, продовольча диктатура, Ризький мир
Б Українська Національна Рада, державний сектор, Українська галицька армія, «Чортківська офензива»
В Українська Центральна Рада, Універсал, Генеральний Секретаріат, Директорія, отаманщина
Г Масові репресії, ждановщина, Українська Гельсінська група, дисидентство
Д Всеукраїнський хліборобський конгрес, гетьманський переворот, Українська академія наук
Установіть послідовність подій періоду боротьби за збереження державної незалежності України.
А Проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР
Б Укладення Варшавської угоди між УНР та Польщею
В Схвалення Центральною Радою проекту Конституції УНР
Г Другий Зимовий похід Армії УНР
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома