Україна в Другій світовій війні

Додано: 4 травня
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 47 разів
21 запитання
Запитання 1

Відповідно до «пакту Молотова – Ріббентропа» розмежування сфер впливу між Німеччиною та СРСР відбулося по лінії річок

варіанти відповідей

А) Нарев, Вісла, Дністер.

Б) Вісла, Сян, Збруч

В) Збруч, Одер, Буг.

Г) Нарев, Вісла, Сян.

Запитання 2

2. Друга світова війна розпочалася нападом

варіанти відповідей

А) Франції на Німеччину.

Б) Німеччини на Радянський Союз.

В) Радянського Союзу на Фінляндію.

Г) Німеччини на Польщу.

Запитання 3

3. Коли відбулася описана нижче подія?

«Польська держава та її уряд фактично перестали існувати. ...радянський уряд не може...байдуже ставитися до того, що ...українці та білоруси, які проживають на території Польщі, кинуті напризволяще. ...радянський уряд дав розпорядження Головному командуванню Червоної Армії віддати наказ перейти кордон і взяти під свій захист життя та майно населення Західної України і Західної Білорусії».

варіанти відповідей

А) 23 серпня 1939 р.

Б) 1 вересня 1939 р.

В) 17 вересня 1939 р.

Г) 28 вересня 1939 р

Запитання 4

4. Коли було укладено цитований нижче документ?

«Уряд СРСР та Німецький Уряд після розпаду колишньої Польської держави

розглядають ...як своє завдання відновити мир... на цій території... З цією метою вони дійшли згоди в наступному: Стаття І. Уряд СРСР та Німецький Уряд встановлює в якості кордону... на території колишньої Польської держави лінію, яка нанесена на додану до цього карту та більш докладно буде описана в додатковому протоколі».

варіанти відповідей

А) 23 серпня 1939 р.

Б) 1 вересня 1939 р.

В) 28 вересня 1939 р.

Г) 28 червня 1940 р.

Запитання 5

5. Політика радянізації західних областей України в 1939 – 1941 рр. характеризувалася

варіанти відповідей

А) налагодженням співробітництва влади з політичними партіями.

Б) націоналізацією промисловості, торгівлі, земель великих власників.

В) лояльним ставленням влади до священиків греко-католицької церкви.

Г) залученням «буржуазних спеціалістів» до процесу форсованої індустріалізації

Запитання 6

6. Унаслідок включення в 1940 р. Північної Буковини та Бессарабії до складу СРСР

варіанти відповідей

А) Північна Буковина та Бессарабія ввійшли до складу Української РСР.

Б) Північна Буковина та Бессарабія утворили нову союзну республіку – Молдавську РСР.

В) Північна Буковина ввійшла до складу УРСР, а Бессарабія – до складу Молдавської Автономної РСР.

Г) Північна Буковина ввійшла до складу УРСР, а Бессарабію поділено між Українською та новоутвореною Молдавською РСР.

Запитання 7

7. У результаті бойових дій літа – осені 1941 р. німецькі війська та їхні союзники

.

варіанти відповідей

А) змогли просунутися лише на 200 – 300 км углиб території України.

Б) захопили всю Правобережну, більшу частину Лівобережної України та Крим

В) окупували лише територію Правобережної України й були зупинені на Дніпрі.

Г) захопили територію Галичини та Волині, зупинившись на лінії Рівне – Вінниця.

Запитання 8

8. На карті позначено лінію фронту часів Великої Вітчизняної війни станом на

варіанти відповідей

А) листопад 1941 р.

Б) липень 1942 р.

В) грудень 1943 р.

Г) лютий 1944 р.

Запитання 9

9. Рейди партизанських з’єднань на Правобережну Україну в 1943 р., окрім воєнних цілей,передбачали

варіанти відповідей

А) нейтралізацію впливу на цій території ОУН та її збройних формувань.

Б) постачання продовольства населенню окупованих територій.

В) відновлення в регіоні радянської влади.

Г) мобілізацію до лав Червоної Армії.

Запитання 10

10. «Рейкова війна» – це

варіанти відповідей

А) операції передових радянських військових частин на Лівобережній Україні влітку 1943 р. із широкомасштабним використанням бронепоїздів.

Б) операції підпілля ОУН і загонів УПА зі знищення великих залізничних вузлів і станцій Галичини та Правобережної України впродовж липня – серпня 1942 р.

В) операції радянських партизанів із руйнування залізниць, мостів, знищення ешелонів, здійснені напередодні та під час Курської битви.

Г) військово-диверсійні операції Червоної Армії проти залізничних панцерних частин

вермахту

Запитання 11

11. Перебіг якої воєнної операції Червоної Армії описано в уривку з історичного джерела?

«Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу... часто переправлялися через річку без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег хто як міг: тримаючись за дошки, плащ-намети, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді».

варіанти відповідей

А) Одеської наступальної операції

Б) Київської наступальної операції

В) Кримської наступальної операції

Г) Корсунь-Шевченківської операції

Запитання 12

12. Корсунь-Шевченківська наступальна операція радянських військ здійснювалася

впродовж

варіанти відповідей

А) червня – липня 1943 р.

Б) листопада – грудня 1943 р.

В) січня – лютого 1944 р.

Г) квітня – травня 1944 р.

Запитання 13

13. Коли відбувалася воєнна операція Червоної Армії, завершальний етап якої описано в уривку з історичного джерела?

«Під ударами радянських військ німецькі та румунські дивізії відступали з півночі та сходу півострова до Севастополя. Війська 4-го Українського фронту розпочали штурм севастопольських укріплень в напрямку Північної бухти. Особливо запеклі бої точилися на Сапун-горі, яка була ключем оборони міста. 9 травня Севастополь було звільнено. Рештки німецького угрупування відійшли на мис Херсонес, де були знищені,або взяті в полон».

варіанти відповідей

А) 1943 – 1944 рр.

Б) 1944 р.

В) 1944 – 1945 р.

Г) 1945 р.

Запитання 14

14. На карті позначено лінію фронту часів Великої Вітчизняної війни станом на

варіанти відповідей

А) серпень 1941 р.

Б) жовтень 1941 р.

В) січень 1944 р.

Г) червень 1944 р.

Запитання 15

15. Як називається процес, описаний в уривку з історичного джерела?

«Після закінчення Другої світової війни на батьківщину поверталися сотні тисяч військовополонених та цивільних осіб, що добровільно чи примусово опинилися за межами своєї країни внаслідок війни».

варіанти відповідей

А) демобілізація

Б) реевакуація

В) депортація

Г) репатріація

Запитання 16

16. Установіть відповідність:

1.голокост 2. евакуація 3. мобілізація 4. нацизм

А) виїзд, вивезення у зв’язку з небезпекою

Б) винищення євреїв до і під час Другої світової війни

В) нетривале утримання захоплених земель

Г) німецький тоталітарний режим (націонал-соціалізм)

Д) швидкий набір у військо людей, що перебувають в запасі

варіанти відповідей

1-б,2-а,3-в,4-д

1-б,2-а,3-д,4-г

1-а,2-б,3-д,4-г

1-в,2-г,3-а,4-б

Запитання 17

17. Установіть відповідність:

1. Львів

2. Одеса

3. Рівне

4. Ужгород

А) дистрик «Галична»

Б) Закарпаття

В) прифронтові області

Г) райхскомісаріат «Україна»

Д) Трансністрія

варіанти відповідей

1-б,2-г,3-а,4-в

1-г,2-а,3-в,4-б

1-а,2-д,3-г,4-б

1-а,2-д,3-б,4-в

Запитання 18

Установіть відповідність:

1. Тарас Боровець

2. Ярослав Стецько

3. Олег Ольжич

4. Сидір Ковпак

А) командир партизанського з’єднання, двічі Герой Радянського Союзу

Б) командувач Українського фронту в 1942 р.

В) один з керівників мельниківців, що загинув у 1944 р.

Г) голова українського уряду, створеного у Львові 30 червня 1941 р.

Д) командир незалежних партизанів

варіанти відповідей

1-а,2-б,3-в,4-г

1-г,2-в,3-а,4-б

1-б,2-д,3-г,4-а

1-д,2-г,3-в,4-а

Запитання 19

Установіть послідовність:

А) танкова битва Луцьк-Рівне-Броди

Б) вхід Червоної армії на територію Польщі

В) створення УПА

Г) Волинська різня

варіанти відповідей

а,г,в,б

г,в,а,б

б,в,а,г

б,а,в,г

Запитання 20

Установіть послідовність воєнних операцій Червоної Армії в роки Великої Вітчизняної

війни (1941 – 1945 рр.).

А) Кримська наступальна операція

Б) «Битва за Дніпро»

В) Карпатсько-Ужгородська операція

Г) Львівсько-Сандомирська операція

варіанти відповідей

б,а,г,в

г,в,б,а

б,а,в,г

б,г,а,в

Запитання 21

Які терміни і поняття слід використовувати для характеристики подій на території України в 1943 р.? Доберіть 3 відповіді

1.План «Барбаросса»

2. «Східний вал»

3. Партизанський рейд

4. Похідні групи

5. Плацдарм

6. Повна окупація

варіанти відповідей

1,3,6

2,3,4

2,3,5

1,4,6

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест