11 кл. (СФН) Україна в період десталінізації

Додано: 17 листопада 2021
Предмет:
Тест виконано: 335 разів
19 запитань
Запитання 1

«...Ліквідувати Українську Раду народного господарства. Визнати за необхідне ліквідувати Ради народного господарства економічних районів УРСР» — це рішення засвідчило

варіанти відповідей

А згортання хрущовських реформ.


Б реалізацію державного суверенітету республіки.


В скорочення масштабів сталінських репресій

Г поглиблення політики «перебудови».


Запитання 2

Установіть відповідність між поняттями, що використовують для характеристики періоду політичної та економічної лібералізації суспільства (1953–1964 рр.), та їхніми відображеннями в уривках з історичних джерел.

1«лібералізація»   2«дисидентство»  3«шістдесятники»    4«реабілітація»

А«…Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного нагляду органів МВС греків, болгар, вірмен та членів їх сімей, виселених з Криму в 1944 р.»

Б«Затвердити… передачу Кримської області зі складу Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки…»

В«…Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї індивідуальності. Насправді, за шуканням істини замість ідеї, спущеної зверху для оспівування, …за опір, протистояння офіційній літературі та всьому апаратові будівничих казарм…»

Г«…Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху за національну свободу. Для такої праці потрібні не скоростріл з багнетом, а натхненне слово з вірою в перемогу…»

Д«…Для цього необхідно: по-більшовицькому засудити і викорінити як несумісний з принципами партійного керівництва і нормами партійного життя культ особистості, вести боротьбу проти спроб відродити його в тій чи іншій формі…»


варіанти відповідей

ДГВА

АВДГ

ДБВА

ДВБА

Запитання 3

Процес лібералізації суспільно-політичного життя в СРСР у період «відлиги»

варіанти відповідей

Ане змінив суті радянської тоталітарної моделі розвитку.


Бзабезпечив повну реабілітацію жертв сталінських репресій.


Встворив передумови відновлення збройної боротьби УПА.


Гсприяв переходу до ринкових методів господарювання.


Запитання 4

Який захід партійно-радянського керівництва СРСР і УРСР в 1950 — середині 1960-х рр. вплинув на життєвий рівень населення України?


варіанти відповідей

Аведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва


Бупровадження державних позик і збільшення присадибних ділянок колгоспників


Встворення сфери побутових послуг і системи громадського харчування

Гзаборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи

Запитання 5

Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.

1Велика Вітчизняна війна (1941–1945 рр.)

2Післявоєнна відбудова (1945 — початок 1950-х рр.)

3Десталінізація (1953–1964 рр.)


А«відлига», «лібералізація», «раднаргоспи», «шістдесятники»

Б«стаханівський рух», «закон про п'ять колосків», «розстріляне відродження», «форсована індустріалізація»

В«Голокост», «новий порядок», «рух Опору», «колабораціонізм»

Г«операція «Вісла», «ждановщина», «космополітизм», «лисенківщина»

 


варіанти відповідей

ВГА

БВГ

АБГ

ГВА

Запитання 6

14. Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя, що відображені в цитованих документах.

     А«...Репресії показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця...»

Б«Комуністи у своїх виступах піддали критиці новий роман О. Гончара «Собор». Висловлюючи жаль, що зрілий майстер художнього слова як у кривому дзеркалі показав працю, побут, духовний світ металургів і колгоспників Подніпров’я…»

В«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму...»

Г«Низька технічна оснащеність наукових лабораторій, різке зниження життєвого рівня і соціальна незахищеність призвели до масового виїзду багатьох вчених за кордон, переходу їх до комерційних структур…»


варіанти відповідей

ВБАГ

АВБГ

БГВА

ВБГА

Запитання 7

З якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950 — на початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?


варіанти відповідей

Апереконати суспільство в необхідності ведення здорового способу життя


Бпропаганди успіхів однієї з кампаній, здійснених у сільському господарстві


Вмобілізувати колгоспників на здійснення відбудови народного господарства


Гпродемонструвати молоді престижність та почесність праці жінок-колгоспниць


Запитання 8

.  Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«У 1953–1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР збільшилися загалом втричі, зокрема на зерно — у 7 разів, на продукти тваринництва — у 5,5. Дозволено видавати колгоспникам аванс грішми — 25 % коштів, що отримували колгоспи від реалізації продуктів тваринництва».

Вжиті партійно-радянським керівництвом УРСР заходи було спрямовано на


варіанти відповідей

Аудосконалення системи «держприймання» в колгоспах

Бзапровадження ринкових відносин у сільському господарстві

Впосилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві.


Гстворення сприятливих умов для розвитку присадибного господарства селян.


Запитання 9

Установіть відповідність між прізвищами митців і фактами їхньої творчої біографії. 

1А. Горська  2В. Симоненко  3Л. Костенко  4І. Драч

Апоет, прозаїк, автор збірок «Тиша і грім», «Земне тяжіння», «Лебеді материнства»

Бхудожниця, графік, автор полотен «Прип’ять. Пором», «Біля річки», співавтор вітражу «Тарас Шевченко»

Впоет, автор збірок «Протуберанці серця», «Корінь і крона», сценаріїв фільмів «Криниця для спраглих», «Камінний хрест»

Гпоетеса, автор збірок «Проміння землі», «Мандрівки серця», романів у віршах «Маруся Чурай», «Берестечко»

Дкінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Цвіт граната»


варіанти відповідей

БАГВ

ВАГБ

БАДГ

БАГД

Запитання 10

Які поняття та терміни потрібно використовувати, характеризуючи суспільне життя України в другій половині 1950 — першій половині 1960-х рр.?

1«шістдесятники»  2«лібералізація»   3«ждановщина»   4«дисиденство»

5«рух Опору»   6«гласність»


варіанти відповідей

А 124

Б 245

В 346

Г 456

Запитання 11

Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період десталінізації (1953–1964 рр.)?

1.     «…У рік, коли було одержано найбільший урожай, на цілині працювало понад 75 тисяч юнаків і дівчат з України. Сотні тисяч механізаторів і фахівців, мобілізованих у сільському господарстві багатьох регіонів, приїхали на цілину й організували радгоспи. ...Українські механізатори організували 54 цілинних радгоспи...»

2.     «Збирання кукурудзи важко піддавалося механізації й тому постійно доводилося мобілізовувати з міст сотні тисяч осіб. Строки навчання у вузах пересувалися, а обсяг навчального матеріалу скорочувався, тому студенти тепер мали ще один "кукурудзяний" семестр...»


варіанти відповідей

АВідображено в обох уривках.  

БТільки у першому.  

ВТільки у другому.

ГНе відображено у жодному з уривків.


Запитання 12

Установіть відповідність між прізвищем діяча та висловлюванням, що йому належить.

Прізвище діяча

1Б. Патон      2О. Антонов    3В. Глушков  4М. Амосов

Висловлювання

А«Потрібно примусити себе працювати: фізично і розумово, важко і багато. Для цього необхідні мотиви, надзавдання! Для мене таким "надзавданням" були спочатку хірургія, а згодом — наука і написання книг...»

Б«За фахом я математик, і мій науковий потяг до питань теоретичної фізики пояснюється тим, що в цій галузі багато захоплюючих проблем, успішне розв’язання яких залежить від розробки математичних методів...»

В«...Тільки розробка нової архітектури обчислювальних систем дозволить вирішити проблему створення суперЕОМ, продуктивність яких збільшується необмежено при нарощуванні апаратних засобів...»

Г«Найцікавіша частина нашої роботи — це краса в техніці... Конструктор часто може йти від краси до техніки, від рішень естетичних до рішень технічних. Ми добре знаємо, що красивий літак літає добре, а негарний - погано, або й взагалі не літатиме...»

Д«Вже 10 років пройшло, як ми розробили нову технологію високочастотного електрозварювання живих тканин. Ми маємо відповідні свідоцтва, міжнародні сертифікати, які дозволяють проводити такі хірургічні операції безпосередньо на людині...»

 


варіанти відповідей

АБВД

АДГВ

ДГВА

ДБВА

Запитання 13

На карикатурі з радянського сатиричного журналу акцентовано увагу на перевагах однієї з реформ періоду

Напис на карикатурі: «Раднаргосп».


варіанти відповідей

А«повоєнної відбудови». 

Б«відлиги».   

В«застою».   

Г«перебудови».

Запитання 14

Які з указаних нижче заходів партійно-державного керівництва в 1950 – середині 1960-х років вплинули на життєвий рівень населення України?

1.     Заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи.

2.     Упровадження державних позик і збільшення присадибного господарства колгоспників.

3.     Ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва.

4.     Створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування.

5.     Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.

6.     Підвищення рівня оплати праці, упровадження п’ятиденного робочого тижня.


варіанти відповідей

А1, 4, 5

Б2, 3, 6

В1, 2, 4

Г3, 5, 6


Запитання 15

.  Укажіть прізвища «шістдесятників» в українській літературі:

1) О. Гончар;   2) В. Симоненко; 3) А. Малишко;   4) Л. Костенко;  5) А. Горська;

6) І. Драч; 7) І. Світличний

варіанти відповідей

А1, 2, 4, 5  

Б2, 4, 5, 7   

В1, 2, 3, 6  

Г2, 4, 6, 7


Запитання 16

.  Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом.

1волюнтаризм    2консерватизм   3дисидентство   4космополітизм

Атеорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей

Бпрактика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють

Вморально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей

Гтеорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації

Дтеорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.

 


варіанти відповідей

БДВГ

БДАГ

ВАБГ

ВДБГ

Запитання 17

. Укажіть заходи, що вплинули на рівень життя населення України впродовж 1950-х – середини 1960-х рр.:

1.     Скасування плати за навчання в старших класах школи й у вищих навчальних закладах.

2.     Проведення грошової реформи, що сприяла остаточному зникненню дефіциту товарів.

3.     Індустріальне будівництво житла та пом’якшення житлової проблеми.

4.     Заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи.

5.     Перегляд і підвищення тарифної системи оплати праці, перехід на п’ятиденний робочий тиждень при восьмигодинному робочому дні.

6.     Інтенсифікація праці шляхом переходу на шестиденний робочий тиждень та скорочення відпусток.

7.     Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.


варіанти відповідей

А1, 3, 5, 7

Б2, 3, 6, 7   

В2, 4, 5, 6  

Г3, 4, 5, 6


Запитання 18

«Кожний, хто живе на Радянській Україні, любить її, з гордістю говорить: “моя Україна”, “наша Україна”. І це цілком природно і закономірно. Тут ми народилися, виросли як громадяни, будівники комунізму...» - це уривок із книги


варіанти відповідей

АМиколи Руденка.


БВ'ячеслава Чорновола.


ВСергій Параджанов


ГПетра Шелеста.


Запитання 19

Що зумовило появу в Українській РСР покоління митців, яке увійшло в історію під назвою «шістдесятники»?


варіанти відповідей

Авідмова КПРС від насадження методу «соціалістичного реалізму»


Бприпинення переслідувань діячів українського визвольного руху


Вактивна діяльність організацій і груп українських дисидентів


Глібералізація суспільно-політичного життя в республіці


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест