Як Конституція УРСР 1978 р. визначала соціально-економічний лад,
що існував у республіці?
Які риси були притаманні розвитку народного господарства УРСР
упродовж другої половини 1970—1980-х рр.?
У 1970—1974 рр. видавався журнал «Український вісник», який
ставив перед собою такі завдання: «Необхідність такого позацензурного видання в Україні давно назріла… «Вісник» міститиме без
узагальнень інформацію про порушення свободи слова й інших демократичних свобод, про судові і позасудові репресії в Україні, про
порушення національного суверенітету, про спроби дезінформувати
громадськість, про становище українських політв’язнів у тюрмах
і таборах, про різні акції протесту тощо…».
У якій формі здійснювалося це видання?
Хто змінив П. Шелеста на посаді першого секретаря ЦК КПУ в 1972 р.?
Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творчих здобутків.
Яка зміна відбулася в системі освіти УРСР у 1970-х рр.?
Піднесення опозиційного руху в Україні в другій половині 1970-х рр.
було передусім спричинено:
Що було характерно для творчості шістдесятників?
Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?
На чию адресу лунає звинувачення в наведеному уривку історичного
джерела?
Ця так звана «праця» має явно виражений антирадянський характер… У ній зводиться наклеп на національну політику КПРС,
робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народом. Із цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики, змісту творів класиків
марксизму-ленінізму з національного питання.
Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?
Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР - «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) - це
Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х - 1980-х рр. відображено на карикатурі?
.У царині якого мистецтва творили діячі, зображені на фото?
Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали
. Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?
. Проголошення керівництвом СРСР курсу на «зближення та злиття націй у «нову історичну спільноту – радянський народ»...» призвело до
Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання
«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»
Хто є автором твору, про який ідеться в уривку з документа?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
На яке явище в житті радянських людей у період «застою» вказує карикатура?
. Укажіть ключові положення Конституції УРСР 1978 р.
Радянський генерал-майор, українець, правозахисник.
Виступав на захист кримських татар та інших депортованих народів.
У 1964 році за легальну правозахисну діяльність розжалуваний у рядові і позбавлений усіх державних відзнак. Перебував у радянських тюрмах, таборах і «психушках». З 1977 року проживав у США
Політичний та громадський діяч провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політичний в'язень.
За свої політичні погляди Джемілєв був виключений з ВНЗ та сім разів був судимий. Всього він провів п'ятнадцять років у місцях позбавлення волі.
Голова Меджлісу кримськотатарського народу (1991—2013)
Вкажіть автора картини
Українська народна художниця, представниця «наївного мистецтва».
Об'єднала у своїй творчості малюнок і живопис. Це — і живописна графіка, і графічний живопис водночас.
«Звірина серія» — явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві.
У її арсеналі не було «професійних хитрощів»: малювала на звичайному ватмані пензлями фабричного виготовлення, використовувала гуаш, акварель.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома