Що було характерним для України в період загострення кризи радянської системи (середина 60-х - початок 80-х рр.)?
1 Подолання відмінностей між умовами життя в селі та місті.
2 Істотне зменшення масштабів житлового будівництва.
3 Підвищення цін на ряд товарів та послуг, дефіцит товарів.
4 Раціональне розташування виробничих потужностей.
5 Низькі ціни на харчові продукти та квартплату.
Особливість економічного розвитку в 70-х — на початку 80-х рр.:
Сутність українського дисидентського руху:
Найвідоміші пісні Володимира Івасюка:
У яких твердженнях ідеться про Петра Шелеста?
1 Організатор і видавець нелегального журналу «Український вісник».
2 Став першим секретарем ЦК Компартії України за часів перебування Л. Брежнєва на посаді першого секретаря ЦК КПРС.
3 Сприяв українізації закладів освіти і засобів масової інформації в УРСР.
4 Розкритикований на політбюро ЦК КПРС за «недоліки в справі інтернаціонального виховання трудящих».
5 Засуджений за звинуваченням в «антирадянській агітації й пропаганді».
Які явища та процеси характерні для УРСР у другій половині 60-х - першій половині 80-х років?
1 Надання права союзним республікам самостійно розв'язувати питання внутрішньої політики.
2 Посилення утисків та репресій щодо інакодумців.
3 Юридичне оформлення монополії КПРС на політичну владу.
4 Відмова від директивного планування економіки країни.
5 Офіційна заборона використання української мови в державних установах.
Про кого з громадських діячів ідеться в спогадах сучасника:
«...За своїм покликанням і з ласки Божої — поет. Він поет не тільки непересічний, а рідкісний своїм талантом і культурою. Доля призначила йому в житті ще й роль політв’язня...»?
Сутність господарської реформи другої половини 60-х рр.:
Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:
Причини усунення Петра Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ:
Які з тверджень характеризують соціально-економічний розвиток УРСР наприкінці 60-х - на початку 80-х рр.?
1 Ефективне, раціональне використання людських ресурсів та інтелектуального потенціалу.
2 Хронічний дефіцит товарів повсякденного попиту на споживчому ринку.
3 Динаміка вікового складу змінювалася за лінією омолодження населення України.
4 Масова міграція населення з села в місто.
5 Подолано відставання від країн Заходу за рівнем споживання продовольчих та промислових товарів на душу населення.
6 Зближення оплати праці робітників та інженерно- технічних працівників.
Прочитайте уривок з шостих статей конституцій СРСР (1977 р.) та УРСР (1978 р.) і вкажіть наслідок цього.
«КПРС є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи».
Завдання економічної реформи 1965 р.:
Укажіть правильне твердження.
Стан української науки в 70-х рр.:
5 балів
Які з тверджень характеризують розвиток культури УРСР у другій половині 60-х - першій половині 70-х рр.?
1 Офіційна популяризація надбань історичної школи М. Грушевського.
2 Вихід на екрани художніх фільмів нового напрямку в українській кінематографії - «поетичного кіно».
3 Заохочення владою використання української мови в театральних виставах та кінофільмах.
4 Перетворення теми героїзму народу у війні та розбудови народного господарства на провідну в образотворчому мистецтві.
5 Критика владою творів українських письменників, створених за канонами соціалістичного реалізму.
Укажіть правильне твердження.
Наслідки реформування сільського господарства (1965 р.):
Характерна риса соціального розвитку в 70-х - першій половині 80-х рр.:
У кажіть правильне твердження.
Показник рівня життя населення України в 70-х - на початку 80-х рр.:
Видатний актор і режисер, виконавець головної ролі у фільмі «Тіні забутих предків».
Причини проблем у дисидентському русі на початку 80-х рр.:
Сутність поняття «Українська Гельсінська група»:
Важливий пункт постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР «Про додаткові заходи щодо удосконалення вивчення російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах союзних республік»:
Визначний учений-літературознавець, автор праці «Інтернаціоналізм чи русифікація?».
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1937-1999. Громадсько-політичний діяч, учасник національно-визвольного руху. Народився на Черкащині. Закінчив журналістський факультет Київського університету. Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років. У 90-х рр. — народний депутат України, голова Народного руху України. Загинув за нез’ясованих досі обставин»
Наслідки повернення до галузевого принципу управління промисловістю в процесі економічної реформи 1965 р.:
Особливість економічного розвитку в 70-х — на початку 80-х рр:
Один з проявів політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку:
Праці В’ячеслава Чорновола:
Ставлення партійно-державного керівництва УРСР до нової хвилі русифікації:
Явище, характерне для часів «застою»:
Укажіть суть нових економічних підходів, запроваджених у 1965 р.
Укажіть причини невдачі реформ, розпочатих у 1965 р.
1. Яка особливість економічного розвитку України 1970 – початку 1980-х років підтверджується поданими нижче даними?
«У республіці, на яку припадало 2,6% території СРСР, було побудовано майже 40% атомних енергоблоків, продукувалося близько 40% усієї радянської сталі, 34% вугілля, 51% чавуну.
...частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29%, тоді як у розвинутих країнах цей показник сягав 50–60% і більше».
Які явища були характерні для суспільного розвитку України в 1970 – на початку 1980-х років? (два варіанти)
Через «самвидав» упродовж 1970 – початку 1980-х років розповсюджувалась інформація
Визначте, яка п’ятирічка мала найкращі темпи приросту виробництва й була названа «золотою»:
Вкажіть керівника Української Гельсінської групи в 1976 р.:
Яке визначення відповідає поняттю "НОМЕНКЛАТУРА"?
Яке явище періоду "застою" відображає дана карикатура?
На якій проблемі радянської дійсності 1970-1980-х років фокусує увагу зображена карикатура?
Яку думку намагався донести до населення радянської України автор зображеної карикатури
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома