Що спричинило хвилю арештів і насильства щодо українських дисидентів у 1972—1973 рр.?
Як Конституція УРСР 1978 р. визначала соціально-економічний лад, що існував у республіці?
Які риси були притаманні розвитку народного господарства УРСР
упродовж другої половини 1970—1980-х рр.? 3 відповіді
У 1970—1974 рр. видавався журнал «Український вісник».
У якій формі здійснювалося це видання?
Хто змінив П. Шелеста на посаді першого секретаря ЦК КПУ в 1972 р.?
Кого із представників мистецтва зображено?
Яке економічне поняття є тотожним поняттю «застій», яким характеризують розвиток СРСР та УРСР у 70 — на початку 80-х рр. ХХ ст.?
Про якого історичного діяча йдеться в уривку історичного джерела?
Поет, письменник, учасник правозахисного руху. У 1976 р. очолив утворену Українську Гельсінську групу, за що в 1977 р. був засуджений на 12 років ув’язнення.
Які характерні риси були притаманні демографічним процесам
в українському суспільстві упродовж 1970—1980-х рр.? 3 відповіді
У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення переважно впроваджувалися :
Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?
У республіці, на яку припадало 2,6 % території СРСР, було побудовано майже 40 % атомних енергоблоків, продукувалося близько 40 % усієї радянської сталі, 34 % вугілля, 51 % чавуну. …частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29 %, тоді як у розвинутих країнах цей показник сягав 50—60 % і більше.
Одним із завдань Української Гельсінської групи було:
Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?
На чию адресу лунає звинувачення в наведеному уривку історичного джерела?
Ця так звана «праця» має явно виражений антирадянський характер… У ній зводиться наклеп на національну політику КПРС,робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народом...
Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади І секретаря ЦК КПУ?
Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР - «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) - це
Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х - 1980-х рр. відображено на карикатурі?
У царині якого мистецтва творили діячі, зображені на фото?
Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр. (3 відповіді)
Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали
Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–70 рр.?
Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання
«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»
Хто є автором твору, про який ідеться в уривку з документа?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
На якій проблемі радянської дійсності 1970-х - 1980-х рр. акцентує увагу зображена карикатура?
Напис на карикатурі: «Сьогодні в нашому тресті розшукуються: “пішла в хімчистку”; “пішов на об'єкт; “відійшов покурити”; “пішла в другий відділ”».
На яке явище в житті радянських людей у період «застою» вказує карикатура?
Українець, правозахисник.Виступав на захист кримських татар та інших депортованих народів.
У 1964 році за легальну правозахисну діяльність розжалуваний у рядові і позбавлений усіх державних відзнак. Перебував у радянських тюрмах, таборах і божевільнях. З 1977 року проживав у США
Політичний та громадський діяч провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політичний в'язень. Голова Меджлісу кримськотатарського народу (1991-2013)
Вкажіть автора картини.
Українська народна художниця, представниця «наївного мистецтва».
Як називалася партійно-господарська верхівка, яка посідала панівне становище в системі управління державою?
Демонстрація проти арештів української інтеліґенції в київському кінотеатрі «Україна» відбулася у:
Режисер, який зняв фільм «Білий птах з чорною ознакою»:
Прийняття Конституції УРСР у 1978 р. дала можливість України:
Установіть послідовність подій
А написання І.Дзюбою праці "Інтернаціоналізм чи русифікація?"
Б початок випуску В. Чорноволом «самвидавського» журналу «Український вісник»
В заснування М. Руденком Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод
Г участь В. Стуса в акції протесту в кінотеатрі «Україна» проти масових арештів дисидентів
Установіть відповідність:
1. Насильницьке запровадження російської мови
2. Зменшення чисельності населення через переважання показників смертності над показниками народжуваності
3. Застій в економіці
4.Довготривала криза, яка охоплює всі сфери життя
А) Стагнація Б) Депопуляція
В) Русифікація
Г) Номенклатура Д) Системна криза
Встановіть відповідність між прізвищем відомого українця та галузями культури:
1. Ю. Іллєнко
2. В. Ремесло
3. Є. Мірошниченко
4. В. Шевчук
А) Живопис Б) Наука
В) Література
Г) Музика Д) Кіно
Установіть хронологічну послідовність:
А) Початок "косигінської" реформи
Б) Друга хвиля арештів дисидентів
В) Обрання П. Шелеста І секретарем ЦККПУ
Г) Введення радянських військ до Афганістану
Поєднайте автора і його працю:
А) В. Чорновіл
Б) М. Брайчевський
В) І. Дзюба
Г) П. Шелест
1. " Інтернаціоналізм чи русифікація?"
2. " Україно наша Радянська"
3. "Лихо з розуму"
4. "Приєднання чи возз'єднання?"
Які з тверджень характеризують розвиток культури УРСР у другій половині 60-х - першій половині 70-х рр.?
1 Офіційна популяризація надбань історичної школи М. Грушевського.
2 Вихід на екрани художніх фільмів нового напрямку в українській кінематографії - «поетичного кіно».
3 Заохочення владою використання української мови в театральних виставах та кінофільмах.
4 Перетворення теми героїзму народу у війні та розбудови народного господарства на провідну в образотворчому мистецтві.
5 Критика владою творів українських письменників, створених за канонами соціалістичного реалізму.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома