За оцінкою історика О. Бойка «…характерним для стратегії радянського керівництва в процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства».
Що було покладено в основу зазначеної моделі?
Листівки такого змісту:
«Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя в нових умовах, створених владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, вважатимуться бандитами...»
поширювалися
Утворення наркомату закордонних справ УРСР, вступ республіки до Організації Об’єднаних Націй — це факти, що свідчать про
Яка галузь домінувала за рівнем капіталовкладень у народне господарство Української РСР у роки післявоєнної відбудови?
Що було одним із наслідків депортації в 1944 р. кримських татар із території Криму?
Ухвалення рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сім’ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону...» започаткувало реалізацію
Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР у другій половині 1940 — на початку 1950-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
Якими були особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства УРСР (1945 — початок 1950-х років)? (3 варіанти).
Якою цифрою на карті позначено регіон, що ввійшов до складу Української РСР 1945 р.?
Український історик О. Бойко вважає, що «характерною рисою стратегії радянського керівництва у процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства УРСР. В основі цієї моделі лежала примітивна схема індустріалізації...» Яка з діаграм структури капіталовкладень у народне господарство підтверджує думку історика?
На карто-схемі заштриховано територію, що увійшла до складу УРСР на підставі договору між СРСР та
У якому році Українська РСР стала членом Організації Об’єднаних Націй?
Що стало причиною явища в історії СРСР та УРСР, відображеного в уривку з історичного джерела: «…у нас фактично відсутні вартісні відношення, а ціни не грають ролі. Головне – централізований розподіл...»?
Укажіть один із заходів розв’язання владою проблем відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х - на початку 1950-х рр.
Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи
Укажіть причини голоду 1946-1947 рр. в Українській РСР. (3 варіанти)
Процес повернення на батьківщину військовополонених і цивільних осіб, які опинилися за межами своєї країни в результаті війни, – це
Прочитайте уривок з історичного джерела про голод 1946–1947 рр. і виконайте завдання.
«...Посуха, особливо в червні–липні, до всіх нещасть додала ще й свої. Урожай зернових вийшов доісторичний.., тобто один центнер посіяли, а зібрали три центнери в найліпшому разі. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, заступами, сапами, а збирали косами та жіночими руками...»
Уривок дає змогу визначити
Операція «Захід» 1947 року передбачала
Колективізацію сільського господарства в 1940 – 1950-ті рр. здійснено в
Що стримувало «радянізацію» Західної України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.?
Унаслідок Другої світової війни до складу УРСР увійшли українські землі, які в міжвоєнний період (1921—1938 рр.) перебували у складі:
Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х років) полягала в
«Повідомляємо, що дозвіл на проведення собору греко-католицької церкви в місті Львові отримано. У зв’язку з цим… буде передано 400 тисяч рублів… через агента… «ініціативній групі». …З метою успішного проведення собору введіть до складу делегатів не менше як 60–70 % агентури... Завчасно перевірте всіх делегатів та гостей, щоб не допустити ворожий і неблагонадійний елемент…»
У якому році створено цитований документ?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома