Яка подія дала поштовх до створення Легіону УСС?
Яку назву мала воєнно-адміністративна одиниця, утворена росіянами на українських землях, що були захоплені під час Галицької битви 1914 р.?
Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою діяльності побудову самостійної соборної Української держави, мала назву:
Позначте назви фронтів російської армії, що проходили українськими землями в роки Першої світової війни.
У складі якої армії в роки Першої світової війни був сформований підрозділ Українських січових стрільців (УСС)?
Головна Українська Рада в серпні 1914 р. закликала українців Галичини:
Створення в роки Першої світової війни легіону Українських січових стрільців засвідчувало:
Яким було ставлення російської влади до українського національного руху в Наддніпрянській Україні під час Першої світової війни?
Галицько-Буковинське генерал-губернаторство було засновано після:
Як Перша світова війна вплинула на розвиток українського національного руху?
На картосхемі виділено територію:
Що стало наслідком подій, перебіг яких відображено на карті?
Перебіг яких подій Першої світової війни відображено на карті?
Про яку операцію російських військ Південно-Західного фронту часів Першої світової війни йдеться в документі?
«У порівнянні з надіями, що покладалися на цей фронт навесні 1916 р., його наступ перевершив усі очікування. Він виконав поставлене завдання — врятувати Італію від розгрому... полегшив становище англійців і французів на фронті, змусив Румунію стати на наш бік і зіпсував усі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік».
Який підрозділ здійснював оборону гори Маківка в роки Першої світової війни?
«...здавалося, гора рухається, дихає пеклом. Так минала година за годиною. Це був третій пам’ятний день московського наступу на Маківку. Змагалися дві сили. Одна сказала: візьму будь-якою ціною, а друга відповіла: ні за яку ціну не віддам...»
Укажіть за уривком з історичного джерела, за допомогою якої сили планувалося «досягти більшого впливу в австрійському уряді».
«Ця сила мала бути не тільки виявом лояльності галицьких українців Австрійській монархії, але й інструментом українського політичного представництва, зокрема після закінчення війни при новому розподілі Європи. Галицькі українці планували за допомогою цієї сили досягти більшого впливу в австрійському уряді, подібно як це робив один із творців об’єднаної Італії граф К. Кавур, прем’єр королівства П’ємонту...»
Сутність організації Союз визволення України (СВУ):
Вивезення з місцевости, що перебуває під загрозою, в тил
Ставлення до війни Товариства українських поступовців, викладене ними в декларації «Наша позиція» (1916 р.):
Прочитайте визначення й укажіть поняття, що відповідає його змісту.
«Тимчасове захоплення збройними силами однієї держави території іншої держави».
Політика російського царизму в окупованих Галичині та Буковині:
Укажіть правильне твердження.
Вимога українських громадських діячів у петиціях, звернених до російської влади:
Які українські землі під час Першої світової війни було окуповано російськими військами в 1914 р.?
Поступка, якої добився від властей Німеччини й Австро-Угорщини член СВУ Олександр Скоропис-Йолтуховський:
Укажіть правильне твердження.
Битва (прорив) і бій, що відбулися в 1915 р.:
Землі, де українці на 1914 р. мали більше можливостей розвивати власну національну культуру:
Сутність легіону Українських січових стрільців:
Укажіть правильне твердження.
Території, які планувала захопити у Першій світовій війні Росія:
Призов військовозобов’язаних запасу в армію під час війни.
Організація, яка була ініціатором творення легіону УСС:
Укажіть правильне твердження.
Воєнна подія, яка в Росії розглядалась як «завершення справи Івана Калити»:
Укажіть політичного діяча, зображеного на поданій нижче світлині.
Укажіть схожість у ставленні російської влади до митрополита Андрея Шептицького і вченого-історика Михайла Грушевського.
Належність армій, у яких масово воювали українці під час Першої світової війни:
Укажіть правильне твердження.
Прочитайте визначення й укажіть поняття, яке відповідає його змісту.
«Другий після патріарха сан у православній церкві; високе звання православних і греко-католицьких єпископів».
Укажіть політичного діяча, зображеного на поданій нижче світлині.
Прочитайте уривок і вкажіть назву гори, де відбувся зазначений бій.
«Справжнє бойове хрещення УСС пройшли у квітні-на початку травня 1915 р., коли російське командування кинуло проти стрільців кілька полків і артилерію. Кілька разів цей важливий пункт переходив з рук у руки».
Прочитайте уривок і вкажіть назву операції російських військ.
«У порівнянні з надіями, які покладалися на цей фронт навесні 1916 р., його наступ перевершив усі очікування. Він виконав поставлене завдання — врятувати Італію від розгрому... полегшив становище англійців і французів на фронті, змусив Румунію стати на наш бік і зіпсував усі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік».
Укажіть правильне твердження.
Прочитайте уривок з документа й укажіть назву організації, що його видала:
«Жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби».
Робота, яку проводили члени СВУ:
Організаційна діяльність СВУ у концтаборах для українських полонених:
Серед пронумерованих на карті російських губерній укажіть ті, які Австро-Угорщина планувала приєднати до своїх володінь упродовж Першої світової війни.
Яку дату вважають початком Першої світової війни?
Метою Австро-Угорщини в Першій світовій війні щодо українських земель було
Яка країна на початку XX ст. визначила свої зовнішньополітичні пріоритети шляхом, указаним в цитованому уривку:
«...1) приєднати західні землі та належною поступовістю викорінити тут мазепинський дух; 2) заволодіти протоками, які мають для нас виключне стратегічне значення для виходу нашого флоту з Чорного до Середземного моря»?
Укажіть політичне утворення, програму якого відображує наведений документ.
«Формою правління самостійної української держави має бути конституційна монархія...
В остаточну перемогу австро-угорської і німецької армій, у розбиття Росії вірять українці, і в те, що на руїнах Російської імперії... встане вільна самостійна Україна».
Унаслідок якої битви були захоплені російськими військами Львів, Галич та заблокована фортеця Перемишль.
Які поняття й терміни доречно використовувати, характеризуючи хід подій Першої світової війни протягом 1914—1916 рр.?
1) Націоналізація
2) Галицько-Буковинське генерал-губернаторство
3) Брусилівський прорив
4) евакуація
5) конституція
Битва на горі Маківка відбувалася протягом
Установіть відповідність між подіями і їх наслідками.
1 Економічна криза 1900—1903 рр.
2 Революція 1905—1907 рр.
3 Столипінські реформи 1906—1911 рр.
4 Перша світова війна 1914—1918 рр.
А Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція
Б Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперії
В Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу
Г Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д Скасування панщини й особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Установіть відповідність між датами та подіями.
1 1914 р.
2 1915 р.
3 1916 р.
4 1917 р.
А Узяття російськими військами фортеці Перемишль
Б Брусиловський прорив
В Укладення Брестського миру
Г Створення легіону УСС
Д Останній наступ росіян у Галичині
Установіть відповідність між подіями і наслідками Першої світової війни.
1 Початок Першої світової війни
2 «Галицька битва»
3 Брусиловський прорив
4 Революція в Росії
А Остаточна втрата російськими військами Тернополя і Чернівців
Б Формування легіону Українських січових стрільців
В Приєднання Румунії до Антанти, утворення Румунського фронту
Г Окупація російськими військами Східної Галичини і Північної Буковини, вихід до Карпатських перевалів
Д Створення українських політичних партій у Галичині
Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та його діяльністю.
Прізвище діяча
1 К. Левицький
2 Д. Донцов
3 С. Петлюра
4 М. Галущинський
Діяльність
А митрополит УГКЦ, примусово висланий російською адміністрацією
Б командир Українських січових стрільців
В голова Союзу визволення України
Г один із лідерів УСДРП, який закликав підтримати у війні Росію
Д голова Головної руської ради
Установіть відповідність між організацією, створеною під час Першої світової війни, та її метою.
Організація
1 Карпато-Руський визвольний комітет
2 Головна українська рада
3 Союз визволення України
4 Загальна українська рада
Мета
А співпраця з урядами Німеччини та Австро-Угорщини з метою завдання поразки Росії, на руїнах якої «встане вільна та самостійна Україна»
Б захист інтересів Австро-Угорщини, підтримка її політики
В возз’єднання усіх українських земель у складі Російської імперії
Г підтримка Російської імперії у війні, а потім нейтралітет у війні
Д привертання уваги урядових кіл Австро-Угорщини до ідеї української державності
Установіть хронологічну послідовність подій часів Першої світової війни.
А захоплення російськими військами австрійської фортеці Перемишль.
Б Галицька битва
В Брусилівський прорив
Г Горлицький прорив російського фронту німецькими та австро-угорськими військами
Розташуйте в хронологічній послідовності бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців.
А Битва під Галичем
Б битва на горі Лисоня
В битва на горі Маківка
Г бої на Ужацькому перевалі
Які події відбулися на українських землях 1916 р.?
1 Брусилівський прорив
2 утворення Галицько-Волинського генерал-губернаторства
3 битва на горі Лисоня
4 Галицька битва
5 вихід декларації ТУП «Наша позиція»
6 з’їзд у Харкові представників української молоді Лівобережної України і створення «Юнацької спілки»
7 капітуляція Перемишля
Укажіть наслідки Першої світової війни щодо українських земель.
1 Здобуття Україною незалежності
2 створення українських збройних формувань, набуття воєнного досвіду
3 відшкодування країнами Четверного союзу Україні збитків, завданих війною
4 розорення західноукраїнських земель
5 зростання національної самосвідомості, висунення ідеї створення незалежної Української держави
6 приєднання до України Криму
7 надання автономії Східній Галичині
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома