Україна в повоєнний період (1945 - 1955 рр.)

Тест розроблено з метою узагальнення та перевірки знань за розділом "Україна в повоєнний період (1945 - 1955 рр.)". Тест містить 30 завдань. Максимум отриманих балів - 40.

Додано: 13 листопада 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
20 запитань
Запитання 1

На карто-схемі заштриховано територію, що увійшла до складу УРСР на підставі договору між СРСР та ... .

варіанти відповідей

Румунією

Польщею

Чехословаччиною

Угорщиною

Запитання 2

Якою цифрою на картосхемі позначена область, що з'явилась на картах адміністративно-територіального устрою УРСР в 1946 р. ?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 3

Утворення наркомату закордонних справ УРСР (1944 р.), вступ республіки до Організації Об’єднаних Націй (1945 р.) — це факти, що свідчать про ... .

варіанти відповідей

відновлення зовнішньополітичної діяльності України

приєднання України до Антигітлерівської коаліції

відкриття посольств України в країнах Європи

вихід України з Другої світової війни

Запитання 4

Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР у другій половині 1940 — на початку 1950-х рр. розповсюджувало зображений плакат ?

варіанти відповідей

Продемонструвати Заходу готовність до співпраці за «планом Маршалла»

Мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства

Закликати солдатів і робітників вступати до створюваних Трудових армій

Переконати народ у необхідності здійснення форсованої індустріалізації

Запитання 5

Чи відображено в уривках з історичних джерел особливості економічного розвитку УРСР у період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.) ?

«...Характерним для цього періоду було суттєве зниження плану закупівель зерна, підвищення у 1,5 — 2 рази цін на сільськогосподарську продукцію, збільшення капіталовкладень у сільське господарство».

«...Темпи промислового розвитку Західної України були вищими, ніж на сході УРСР. У роки четвертої п’ятирічки тут споруджено понад 2,5 тис. великих і середніх промислових підприємств».

варіанти відповідей

Відображено в обох уривках

Тільки в першому

Тільки в другому

Не відображено в жодному з уривків

Запитання 6

Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початок 1950-х років) визначалася:

1. першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики

2. спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу

3. пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості

4. опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу

5. відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили

6. використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла»


варіанти відповідей

1,4,5

3,5,6

1,2,4

2,3,6

Запитання 7

Хто очолював урядові делегації Української РСР на Сан-Франциській (1945 р.), Паризькій (1946—1947 рр.) та Дунайській (1948 р.) міжнародних конференціях?

варіанти відповідей
Запитання 8

Спираючись на діаграму, визначте домінуючу за рівнем капіталовкладень галузь народного господарства УРСР у роки післявоєнної відбудови:

варіанти відповідей

легка промисловість

важка промисловість

сільське господарство

харчова промисловість

Запитання 9

Укажіть причини голоду 1946-1947 рр. в Українській РСР. (Три правильні варіанта)

варіанти відповідей

Державна політика хлібозаготівель

Збройна боротьба загонів УПА

Повоєнна розруха

Посуха, що вразила територію республіки

Форсована індустріалізація

Ліквідація системи МТС

«Великий терор»

Запитання 10

Які події суспільно-політичного життя УРСР відбулися в період повоєнної відбудови (1946 — початок 1950-х рр.) ? (Три варіанта відповідей)

варіанти відповідей

«Саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

Придушення організованого збройного опору Української повстанської армії (УПА)

Створення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

Перенесення столиці УРСР із Харкова до Києва

Утворення Закарпатської області в складі УРСР

Проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Депортація кримських татар, греків, вірмен і болгар з Криму

Запитання 11

Ухвалення рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сім’ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону...» започаткувало реалізацію ... .

варіанти відповідей

акції «пацифікації».

політики «радянізації».

операції «Вісла».

плану «Ост».

Запитання 12

Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи

варіанти відповідей

масштаби повоєнного голоду.

проведення операції «Вісла».

придушення збройного опору УПА.

розгортання «радянізації» на Західній Україні.

Запитання 13

На фото зображено ... .

варіанти відповідей

А. Мельника, голову Проводу українських націоналістів.

А. Волошина, президента Карпатської України.

В. Липинського, засновника українського монархічного руху.

Й. Сліпого, митрополита Української греко-католицької церкви.

Запитання 14

«Повідомляємо, що дозвіл на проведення собору греко-католицької церкви в місті Львові отримано. У зв’язку з цим… буде передано 400 тисяч рублів… через агента… «ініціативній групі». …З метою успішного проведення собору введіть до складу делегатів не менше як 60–70 % агентури... Завчасно перевірте всіх делегатів та гостей, щоб не допустити ворожий і неблагонадійний елемент…»

У якому році створено цитований документ ?

варіанти відповідей

1944 р.

1945 р.

1946 р.

1947 р.

Запитання 15

Про якого історичного діяча йдеться ?

Від 1943 р. головний командир УПА. Відомий як «генерал Тарас Чупринка», голова секретаріату Української головної визвольної ради (1944 – 1950). Загинув 5 березня 1950 р.

варіанти відповідей
Запитання 16

Що було характерним для культурного життя УРСР в 1946–1953 рр.?

варіанти відповідей

Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань, угрупувань

Відродження традицій українізації 1920-х рр.

Проведення кампанії проти «низькопоклонства перед Заходом»

Послаблення партійного контролю

Запитання 17

«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»

Проявом якої політики партійно-радянського керівництва УРСР є наведений уривок документа ?

варіанти відповідей

«Коренізації»

«Ждановщини»

«Лисенківщини»

«Культурної революції»

Запитання 18

Уривок з історичного джерела «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...» доцільно використовувати, характеризуючи явище ... .

варіанти відповідей

«лисенківщини».

«боротьби з космополітизмом».

«волобуєвщини».

«боротьби з буржуазним націоналізмом».

Запитання 19

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 — початку 1950-х рр. розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

варіанти відповідей

Звеличення ролі української інтелігенції в розбудові соціалізму.

Мобілізація суспільства на здійснення відбудови народного господарства.

Відновлення тотального політико-ідеологічного контролю за суспільством.

Переконання суспільства в перевагах соціалізму над капіталізмом.

Запитання 20

Доповнить твердження: "На початку 1950-х рр. науковцями АН УРСР під керівництвом С. Лебедева було ... .

варіанти відповідей

запущено перший експериментальний атомний реактор

створено першу в Європі електронно-обчислювальну машину (МЕОМ) 

запроваджено нову автоматичну технологію зварювання

розроблено технологію штучного вирощування алмазів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест