Україна в умовах десталінізації (1953 - 1964 рр). Хрущовська відлига

Додано: 16 жовтня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 1409 разів
24 запитання
Запитання 1

Нагрудні значки, зображені на фото, створювали з метою відзначення працівників за успіхи у виконанні завдань ...


Написи на значках: «Майстер-кукурудзовод Дніпропетровщини», «Знатний кукурудзовод Львівщини»

варіанти відповідей

політики "прискорення" М. Горбачова

продовольчої програми Л. Брежнєва

економічних "рефома О. Косигіна"

однієї з "надпрограм" М. Хрущова

Запитання 2

Яка із зазначених подій відбулася першою?

варіанти відповідей

повстання політичних в'язнів у сталінських концтаборах

XX з'їзд КПРС

утворення Української робітничо-селянської спілки

перший політ людини в космос

Запитання 3

XX з'їзд КПРС працював від 14 до 25 лютого 1956 року.

варіанти відповідей

ні

так

Запитання 4

Визначте особливості розвитку УРСР за часів правління М.С.Хрущова.

варіанти відповідей

лібералізація суспільно-політичного життя в УРСР

УРСР перетворилася на провідну республіку СРСР

для активізації праці селян вперше запроваджено "соціалістичне змагання"

Запитання 5

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«У 1953-1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР збільшилися загалом утричі, зокрема на зерно - у 7 разів, на продукти тваринництва - у 5,5. Дозволено видавати колгоспникам аванс грішми - 25 % коштів, що отримували колгоспи від реалізації продуктів тваринництва».


Ужиті партійно-радянським керівництвом УРСР заходи було спрямовано на

варіанти відповідей

запровадження ринкових відносин у сільському господарстві

посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві

створення сприятливих вимог для розвитку присадибного господарства селян

удосконалення системи "держприймання" в колгоспах

Запитання 6

Результатом проведення партійно-радянським керівництвом у другій половині 1950-х – першій половині 1960-х рр. широкомасштабного індустріального житлового будівництва стало поширення в суспільстві поняття ...

варіанти відповідей

"хрущовка"

"відлига"

"раднаргосп"

"лібералізація"

Запитання 7

В червні 1953 р. вперше за радянські часи найвищим партійним керівником республіки став українець за походженням ...

варіанти відповідей

О. Кириченко.

П.Шелест

І.Плющ

В.Щербицький

Запитання 8

Виділи Хрущовську епоху візуальними джерелами.

варіанти відповідей
Запитання 9

Доба "відлиги" дала значний поштовх для посилення національних чинників у розвитку культурно-освітньої сфери в Україні, розпочався процес її десталінізації. В чому це виявилося?

варіанти відповідей

 В се­редині 50-х років в Україні було утворено Міністерство освіти

Поширилось вживання української мови

Було започатковано чимало нових українських видань

Формується опо­зиційний національно-визвольний рух

Посилилася цензура

Запитання 10

В часи "відлиги" у сфері соціально-політичного і культурного життя розгортається широка програма реформування економіки.Що відноситься до вказаного?

варіанти відповідей

децентралізація управління

 курс на прискорення науково-технічного прогресу

зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення закупівельних цін в сільському господарстві

обмеження присадибних ділянок, податки на садибу

скорочення житлового будівництва

ліквідація неписемності

Запитання 11

Раднаргоспи», створені в УРСР у 1957 р. — це...

варіанти відповідей

органи державного управління, утворені за територіальним принципом, що керували промисловістю та будівництвом у межах економічних районів

організації, що керували системою державних закупівель сільськогосподарської продукції у колгоспно-кооперативному секторі України.

державні установи, що здійснювали укрупнення колгоспів, їхню реорганізацію в радгоспи та продаж техніки машинно-тракторних станцій.

органи управління, на які покладалася координація промислової кооперації підприємств України з іншими республіками Радянського Союзу.

Запитання 12

Чим характеризується його правління?

варіанти відповідей

Підтримав придушення "Празької весни" 1968 року

Критикував виступи дисидентів проти режиму

Автор книги "Україно наша Радянська" (1970) 

Освоєння цілини

Запитання 13

Укажіть період, до якого належить прийняття Закону, уривок з якого наведено.

«...Визнати за необхідне реорганізувати машинно-тракторні станції в ремонтно-технічні станції. Трактори, комбайни та інші сільськогосподарські машини, що належали машинно-тракторним станціям, продавати колгоспам... Колгоспам, які не мають можливості відразу оплатити куплені ними трактори і машини, надавати розстрочку...»

варіанти відповідей

відбудова

«відлига»

застій

перебудова

Запитання 14

Що з переліченого позитивно вплинуло на розвиток сільського господарства за часів М. Хрущова?

варіанти відповідей

«Кукурудзяна епопея»

укрупнення колгоспів

ліквідація МТС

збільшення закупівельних цін на сільськогосподарську продукцію

Запитання 15

Який наслідок для сільського господарства мала подія, про яку йдеться у цитованому джерелі:

«...Бачимо ще й інші важливі зміни... У ділянці сільського господарства... першорядне значення має ліквідація ... машинно-тракторних станцій (МТС), які від часу колективізації служили як головні опорні пункти комуністичної влади на селах»?

варіанти відповідей

Перетворення колгоспів на радгоспи

втрата комуністами важелів влади на селі

зростання боргів колгоспів

скорочення посівів зернових культур

Запитання 16

Укажіть характерні ознаки епохи, коли було створено зображений плакат.

1) Будівництво Дніпрогесу

2) освоєння цілинних земель

3) депортація кримських татар

4) освоєння Камчатки, Далекого Сходу

5) поява нової галузі промисловості — легкового автомобілебудування

варіанти відповідей

1, 2

3, 4

4, 5

2, 5

Запитання 17

Укажіть особливості сільського господарства за доби «відлиги».

1 Збільшення кількості селян порівняно з кількістю мешканцями міст.

2 Викуп техніки у МТС, що стало непосильним тягарем для колгоспів.

3 Кампанія з «вилучення» у селян корів та іншої худоби.

4 Сприяння держави зростанню продуктивності індивідуальних присадибних господарств селян.

5 Неможливість селян вільно пересуватися в межах держави через відсутність у них паспортів.

6 Запровадження грошової оплати праці в колгоспах.

7 Розв'язання проблеми забезпечення тваринництва кормами засівом мільйонів гектарів землі кукурудзою.

варіанти відповідей

1, 3, 5

2, 3, 6

3, 4, 7

1, 5, 6

Запитання 18

Які явища та процеси характерні для сільського господарства України в період «відлиги»?

1 Багатократне зниження державою закупівельних цін на сільськогосподарську продукцію.

2 Надання колгоспам можливості вільно планувати своє виробництво.

3 Необґрунтоване розширення посівів кукурудзи.

4 Обмеження щодо присадибного господарства, утримання худоби.

5 Реорганізація МТС в РТС, продаж їхньої техніки колгоспам.

6 Україна як житниця СРСР стала одним з головних світових експортерів хліба.

7 Інтенсифікація сільськогосподарського виробництва за рахунок поставок високопродуктивної техніки.

варіанти відповідей

1, 3, 7

2, 5, 6

2, 4, 7

3, 4, 5

Запитання 19

У якому уривку йдеться про особливості соціально-економічного розвитку УРСР у період лібералізації (1953 – 1964 рр.)?

«Динамічно розвивалася електроенергетика. Приріст виробництва електроенергії забезпечувався здебільшого шляхом уведення в дію переважно великих паротурбінних агрегатів. Була збудована Зміївська ДРЕС. Дали струм гідроелектростанції Дніпровського каскаду – Кременчуцька, Дніпродзержинська, Каховська, увійшла в дію перша черга Київської ГЕС».

«Харківський авіазавод почав випускати перші в СРСР швидкісні турбореактивні лайнери ТУ-104, а згодом – ТУ-124. Київський авіазавод спеціалізувався на випуску турбогвинтового літака АН-24, який став найпоширенішою машиною свого класу в загальносоюзних пасажирських перевезеннях в СРСР та країнах РЕВ». 

варіанти відповідей

У жодному з уривків

Тільки у першому

Тільки у другому

У обох уривках

Запитання 20

Які твердження характеризують явища та процеси соціально-економічного життя УРСР за доби «Відлиги»?

варіанти відповідей

зрос­тання обсягів виробництва сільськогосподарської про­дукції в колгоспах і втрата значення особистого господарства

відтік молоді з села сприяв зростанню зростання темпів промислового виробництва, але підривав сільське господарство

наявність великої рогатої худоби і великих присадибних ділянок у робітників радгоспів пере­шкоджали розвитку радгоспного виробництва

колгоспники отримували право виходу на пенсію таким чином: чоловіки у віці 65 років, а жінки – у 60

паспортна система поширювалася не на все населення сільської місцевості, проте паспортний режим значно послабився

була зменшена матеріальна зацікавленість колгоспників і скорочено державні асигнування на потреби села

Запитання 21

Оберіть відповідь з правильною послідовністю подій

варіанти відповідей

входження Кримської області до складу УРСР

ХХ з’їзд КПРС, засудження культу особи

запуск СРСР першого штучного супутника Землі

перший політ людини в космос

ХХ з’їзд КПРС, засудження культу особи

входження Кримської області до складу УРСР

перший політ людини в космос

запуск СРСР першого штучного супутника Землі

перший політ людини в космос

входження Кримської області до складу УРСР

ХХ з’їзд КПРС, засудження культу особи

запуск СРСР першого штучного супутника Землі

Запитання 22

Доповніть твердження.

Розвиток економіки УРСР за «Відлиги» відбувався в умовах ...

варіанти відповідей

припливу матеріальних та людських ресурсів унаслідок хрущовських «надпрограм»

державного централізованого планування та розподілу ресурсів

переведення частини земель колгоспів в особисті господарства селян

значного експорту промислової продукції в країни Європи

реформування системи управління промисловістю

першочергового впровадження досягнень НТР на підприємствах ВПК

Запитання 23

Якими цифрами на карто­схемі позначено області, що з'явилися на картах адміністративно-територіального устрою УРСР у 1954 р.? 

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 24

На якому з’їзді КПРС Перший секретар ЦК КПРС М. Хрущов виступив з доповіддю «Про культ особи Сталіна і його наслідки»?

варіанти відповідей

ХІХ

ХХ

ХХІ

ХХІІ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест