Українська література 10 клас (річне)

Додано: 24 квітня 2023
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 92 рази
24 запитання
Запитання 1

«Яскравий зразок реалістичної соціально-побутової повісті, у якій на матеріалі з повсякденного життя селянства розкрито внутрішні спонукання та імпульси дрібних власників утвердити себе господарями на землі…» – сказано про твір, де

варіанти відповідей

чоловік з лихим товариством убиває на хуторі майже всю родину

невістка йде на прощу до Києва й залишається там жити в проскурниці

парубок після заробітків повертається в Полтаву до коханої дівчини

донька відрікається від батька, який зрадив громаду та став на бік ворога

Запитання 2

Приказка «Живуть як кішка з собакою» характеризує стосунки в родині

варіанти відповідей

Кайдашів

Чупруненків

Череванів

Беркутів

Запитання 3

Контрастні деталі (моя дитино, моє серце кохане і чума, злодійко, зміюка) характерні для мовлення персонажа твору І.Нечуй-Левицького

варіанти відповідей

Омелька

Марусі 

Лавріна

Мелашки

Запитання 4

Історія села Піски, життя українського селянства в часи реформи 1861 року, доля правдошукача-бунтаря, який став злочинцем, – тема

варіанти відповідей

соціально-побутової повісті

історичного роману

соціально-психологічного роману

історичної повісті

Запитання 5

В уривку «От де моя праця, - немов казали його очі, - не марно потрачена: вона зробила з мене чоловіка, хазяїна» передані роздуми героя твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Василя Семеновича

Чіпки Варениченка

діда Уласа

рицька Чупруненка

Запитання 6

В уривку з роману Панаса Мирного «Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітками, чудово вилося коло білого чола; тоненькі пасма того чорного, аж полискуваного хмелю спадали на біле, рум’яне личко, як яблучко наливчате; очі оксамитові, чорні, - здається, сам огонь говорив ними…» ідеться про

варіанти відповідей

Оришку

Мотрю

Христю

Галю

Запитання 7

Зрозумівши, що не зможе повернути Чіпку до чесного життя, Галя

варіанти відповідей

іде в монастир

тікає з дому

накладає на себе руки

розлучається та знаходить іншого

Запитання 8

«Ти, сину, не дружи з нерівнею, краще з вищими, ніж з нижчими. Яка тобі компанія Микола? Мужик – одно слово, а ти на такій лінії, трешся між людьми іншого коліна... Може, Бог дасть, і столоначальником будеш або й письмоводителем у станового...»  говорить синові

варіанти відповідей

Грицько Чупруненко

Мартин Боруля

Омелько Кайдаш

Іван Вареник

Запитання 9

Головну думку твору «Мартин Боруля» можна увідповіднити з прислів’ям

варіанти відповідей

Гріх пишатися й других зневажать: хто вище залізе – дужче падає.

Добре там живеться, де гуртом сіється й ореться.

Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся.

Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Запитання 10

Народні перекази про потоплення монгольських загонів стали основою для написання твору

варіанти відповідей

«Мойсей»

«Кайдашева сім’я»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Захар Беркут» 

Запитання 11

Словами «Прийми ж сей спів, хоч тугою повитий, / Та повний віри; хоч гіркий, та вільний, / Твоїй будущині задаток, слізьми злитий, / Твойому генію мій скромний дар весільний» звертається до свого народу ліричний герой твору

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Григорія Сковороди

Тараса Шевченка

Івана Франка

Запитання 12

Іван Франко родом із

варіанти відповідей

Херсонщини

Галичини

Слобожанщини

Буковини

Запитання 13

В уривку поезії Максима Рильського:

Він ходив полями і гаями,

Він любив, він жив, горів, творив,

Кононівськими пройшов ланами

І зустрів він «мужика» між нив, –

ідеться про

варіанти відповідей

Івана Нечуя-Левицького

Панаса Мирного

Івана Франка

Михайла Коцюбинського

Запитання 14

Творчість М.Коцюбинського позначена рисами

варіанти відповідей

бароко

романтизму

імпресіонізму

сентименталізму

Запитання 15

Історія кохання Івана і Марічки в «Тінях забутих предків» подібна до історії

варіанти відповідей

Лавріна й Мелашки

Наталки Полтавки і Петра

Ромео і Джульєтти

Галі й Чіпки

Запитання 16

Проблема емансипації жінки та її самореалізації є ключовою у творі

варіанти відповідей

«Кайдашева сім’я»

«Меланхолійний вальс»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Мартин Боруля»

Запитання 17

. «Долі дівчат відтінено звучанням меланхолійного вальсу: завзятого, веселого спочатку й сповненого шукання, суму, розпуки в кінці новели», – сказано про твір

варіанти відповідей

Михайла Коцюбинського

Василя Стефаника 

Ольги Кобилянської 

Івана Франка

Запитання 18

«Ти не знаєш, як можна любити те, що люди називають артизмом, що живе в нас і заповняє нашу душу... Се щось таке велике, сильне... Заглушити в собі той світ, щоб жити лише для одного чоловіка і для самих дітей? Се неможливо... мені неможливо... тому неможливо, хто носить справдішній артизм у душі!..» – переконана героїня твору

варіанти відповідей

«Тіні забутих предків»

«Мартин Боруля»

«Меланхолійний вальс»

«Момент»

Запитання 19

Слова «Без надії таки сподіватись» – провідний мотив твору, де є рядки

варіанти відповідей

«В житті ти мною згордувала, / Моє ти серце надірвала...»

«Я на вбогім сумнім перелозі / Буду сіять барвисті квітки...»

«Я ж у полоні нав’язливих дум: / Лише одне непокоїть мій ум...»

«Сьогодні усе для тебе – / Озера, гаї, степи...»

Запитання 20

У драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» оспівано красу

варіанти відповідей

Волині

Слобожанщини

Гуцульщини

Буковини

Запитання 21

У творі «Лісова пісня» порушено всі проблеми, ОКРІМ

варіанти відповідей

коханні і зради

війни і миру

людини і природи

людини і мистецтва

Запитання 22

Твір М.Вороного «Блакитна Панна» є зразком

варіанти відповідей

класицизму

неоромантизму

символізму

експресіонізму

Запитання 23

Прізвище головного героя новели В.Стефаника «Камінний хрест» Дідух свідчить про

варіанти відповідей

дворянське походження

глибоку старість

безпросвітну бідність

споконвічне хліборобське коріння

Запитання 24

Справжнє ім’я та прізвище Олександра Олеся

варіанти відповідей

Олександр Кандиба

Павло Губенко

Іван Левицький

Панас Рудченко

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест