Українська СРР в умовах нової економічної політики (1921—1928 рр.)(ЗНО)

Додано: 20 квітня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 1044 рази
61 запитання
Запитання 1

Що на початку 1920-х рр. стало приводом до пограбування державою церковних цінностей?


варіанти відповідей

голод 1921—1923 рр.

запровадження нової економічної політики

політика українізації

чистки в партійних лавах

Запитання 2

У результаті входження Української СРР до складу Союзу РСР:


варіанти відповідей

республіканська еліта посіла ключові посади в органах управління союзної держави

скоротилися обсяги сільськогосподарського виробництва в республіці

республіка втратила право на самостійну зовнішню політику

відбулося значне зростання території республіки

Запитання 3

У період нової економічної політики (непу) в УСРР:


варіанти відповідей

було колективізовано більшість селянських господарств, створено мережу МТС

держава контролювала «командні висоти» економіки та мала монополію на зовнішню торгівлю

масово знищувалися представники «старої» української інтелігенції

вдалося подолати безробіття і неписьменність населення

Запитання 4

Що було однією з причин переходу до непу?


варіанти відповідей

невдоволення робітників масовим безробіттям

невдоволення селян збереженням продрозкладки

невдоволення більшої частини населення існуванням «радянської буржуазії»

невдоволення селян збереженням поміщицького господарства

Запитання 5

У роки нової економічної політики в сфері трудових відносин:


варіанти відповідей

застосовувався вільний найм робочої сили

застосовувалися примусові трудові мобілізації

використовувалося прикріплення робітників до підприємств

масовим було створення трудових армій і трудових таборів

Запитання 6

Чим пояснюється підтримка в 1920-ті рр. Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) радянською владою?


варіанти відповідей

повагою до релігійних вірувань українців

прагненням використати церкву в поширенні комуністичних ідей

прагненням сприяти розвитку релігійного життя як основи народного життя

прагненням послабити Російську православну церкву, яка вороже ставилась до більшовицького режиму

Запитання 7

У якому році перший з’їзд Рад СРСР затвердив Декларацію про утворення Союзу РСР та Союзний договір між РРФСР, УРСР, БРСР та ЗРФСР?


варіанти відповідей

у 1920 р.

у 1922 р.

у 1924 р.

у 1925 р.

Запитання 8

Що з названого належить до проявів кризи непу?


варіанти відповідей

повстання моряків у Кронштадті

відмова селян здавати хліб державі

масовий голод

дії загонів отаманів

Запитання 9

У результаті здійснення в Україні в 1920-ті — на початку 1930-х рр. політики коренізації було:


варіанти відповідей

реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони

замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою

збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату

розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи за кордоном

Запитання 10

Фундатором національного кінематографа, автором романів «Звенигора», «Арсенал», «Земля», першого звукового фільму «Іван» був:


варіанти відповідей

О. Довженко

М. Бойчук

Лесь Курбас

Г. Юра

Запитання 11

Упровадження на початку 1920-х рр. політики коренізації партійно-радянським керівництвом СРСР мало на меті:


варіанти відповідей

стимулювати розвиток української культури

сприяти утвердженню радянської влади в національних республіках

налагодити культурне співробітництво з розвиненими країнами Заходу

подолати масову неписьменність дорослого населення

Запитання 12

У 1925 р. в УСРР налічувалося 79,1 % шкіл з українською мовою навчання. У 1930 р. ця цифра зросла до 85 %. Що обумовило таке зростання?


варіанти відповідей

утворення Всеукраїнської академії наук

здійснення владою політики українізації

входження УСРР до складу СРСР

відновлення діяльності університетів

Запитання 13

Однією з причин запровадження непу в Україні було:


варіанти відповідей

прагнення більшовиків подолати політичну та економічну кризу

бажання здобути міжнародне визнання і стати членом Ліги Націй

бажання підвищити соціальні стандарти, визначені політикою «воєнного комунізму»

прагнення позбутися комуністичної ідеології, яка дискредитувала себе в роки громадянської війни

Запитання 14

Яких сфер життя суспільства політика коренізації торкалася найбільше?


варіанти відповідей

економічної та політичної

соціальної та економічної

культурної та політичної

соціальної та культурної

Запитання 15

Ідеологом націонал-комунізму на початку 1920-х рр. був:


варіанти відповідей

Л. Каганович

М. Скрипник

Г. Петровський

О. Стаханов

Запитання 16

Який прошарок селянства був найчисленнішим у роки нової економічної політики (1921—1928 рр.)?


варіанти відповідей

середняки

батраки

куркулі

колгоспники

Запитання 17

Яка галузь господарства УСРР у 1920-ті рр. найшвидше відновила свій потенціал після тривалого періоду бойових дій?


варіанти відповідей

сільське господарство

видобувна промисловість

важка промисловість

легка промисловість

Запитання 18

Що стало причиною зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період непу?


варіанти відповідей

скасування заборон на приватне підприємництво, впровадження оренди, економічних методів господарювання

залучення значних іноземних інвестицій, розширення сфери товарно-грошових відносин, централізація управління

зниження цін як на промислові товари для селянства, так і на сільськогосподарську продукцію для робітників

проведення націоналізації підприємств промисловості, транспорту, уведення загальної трудової повинності

Запитання 19

Якою була мета більшовиків під час здійснення «культурної революції»?


варіанти відповідей

здійснити українізацію

започаткувати культурний діалог із Заходом

запровадити загальну середню освіту

нав’язати комуністичну ідеологію в суспільстві

Запитання 20

Що змусило лідера більшовиків В. Леніна зробити таку заяву: «Не вдалася лобова атака, перейдемо в обхід, будемо діяти облогою і сапою»?


варіанти відповідей

розгром селянського повстанського руху

провал політики «воєнного комунізму»

започаткування політики українізації

завершення громадянської війни

Запитання 21

На картосхемі УСРР штрихуванням позначено території, що були:


варіанти відповідей

окуповані військами А. Денікіна під час наступу 1919 р.

окуповані польськими військами під час наступу навесні 1920 р.

охоплені селянським повстанським рухом у 1920—1921 рр.

охоплені масовим голодом 1921—1923 рр.

Запитання 22

У якому році В. Ленін звернувся з таким листом до українських селян?

«Правобережна Україна в цьому році зібрала чудовий урожай. Робітники і селяни голодного Поволжя, які переживають тепер лихо, небагато чим слабше, ніж жахливе лихо 1891 р., чекають допомоги від українських землеробів. Допомога потрібна швидка. Допомога потрібна велика. Хай не лишиться жодного землероба, який не поділився б своїм надлишком із поволзькими голодуючими селянами, яким нічим засіяти полів».

варіанти відповідей

1920 р.

1921 р.

1923 р.

1924 р.

Запитання 23

Що спричинило появу зображеного пропагандистського плаката?


варіанти відповідей

запровадження «воєнного комунізму»

перехід до нової економічної політики

початок суцільної колективізації

повалення самодержавства

Запитання 24

 У якому році відбулась подія, якій присвячений плакат?


варіанти відповідей

1918 р.

1920 р.

1922 р.

1924 р.

Запитання 25

Чим була зумовлена поява плаката, зображеного на ілюстрації?


варіанти відповідей

запровадженням непу

голодом 1921—1923 рр.

початком боротьби з неписьменністю

впровадженням політики коренізації

Запитання 26

Хто із зображених історичних діячів був провідником політики українізації?

варіанти відповідей
Запитання 27

Зібрання, на якому було ухвалено рішення про скасування «воєнного комунізму» і перехід до нової економічної політики:



варіанти відповідей

X з’їзд РКП(б) (березень 1921 р.).

VI Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1921 р.).

VII Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1922 р.).

І Всесоюзний з’їзд рад (грудень 1922 р.).

Запитання 28

Найголовніший крок у переході від політики «воєнного комунізму» до нової економічної політики:


варіанти відповідей

дозвіл іноземцям брати деякі підприємства у концесію.

заміна продовольчої розкладки продовольчим податком.

скасування заборони на дрібне приватне підприємництво.

скасування загальної трудової повинності.

Запитання 29

Прочитайте рядки життєпису письменника й укажіть його.

«Роки життя— 1893-1933. Народився в с. Тростянець Харківської губернії у родині вчителя. Навчався в Охтирській гімназії. Пережив еволюцію від бійця повстанського загону армії УНР до члена РКП(б). Гучне визнання прийшло у 1923 р. із виходом збірки новел «Сині етюди». Автор роману «Вальдшнепи». Лідер українського письменницького руху 20-х рр. Був автором гасла «Геть від Москви! Дайош Європу!» Застрелився».


варіанти відповідей

Кость Буревій

Григорій Косинка

Микола Куліш

Микола Хвильовий

Запитання 30

Причини і суть кризи збуту 1922-1923 рр.:


варіанти відповідей

виробництво промислових товарів випереджало сільськогосподарські, склалися завищені ціни на промислові товари.

виробництво промислових товарів випереджало сільськогосподарські, склалися завищені ціни на хліб та інші продукти.

виробництво сільськогосподарських товарів випереджало промислові, склалися завищені ціни на промислові товари.

виробництво сільськогосподарських товарів випереджало промислові, склалися завищені ціни на хліб та інші продукти.

Запитання 31

Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:


варіанти відповідей

VI Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1921 р.).

VII Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1922 р.).

XII з’їзд РКП(б) (квітень 1923 р.).

II Всесоюзний з’їзд рад (січень 1924 р.).

Запитання 32

Назва плану утворення союзної держави, за яким усі радянські республіки мали увійти до складу РСФРР, а також його ініціатор(и):


варіанти відповідей

автономізація, Йосиф Сталін.

конфедералізація, група грузинських більшовиків.

кооперація, Микола Кондратьєв.

федералізація, Володимир Ленін.

Запитання 33

Головна мета плану ГОЕЛРО, ухваленого VII Всеросійським з’їздом рад (грудень 1920 р.):


варіанти відповідей

забезпечення безробітних робочими місцями на будівництві електростанцій.

забезпечення населення Росії й України електроенергією.

перетворення енергетичної галузі на основну експортну галузь радянської економіки.

створення в Росії, Україні та інших радянських республіках умов для індустріалізації.

Запитання 34

Прочитайте рядки життєпису культурного діяча й укажіть його.

«Роки життя — 1882-1937. Народився в с. Романівка на Тернопільщині. Навчався у Віденській академії мистецтв. Прагнув витворити новий монументальний стиль. Видатний художник і педагог. Репресований разом з багатьма послідовниками».

варіанти відповідей

Михайло Бойчук

Іван Їжакевич

Іван Падалка

Іван Труш

Запитання 35

Завдання, яке ставила влада, запроваджуючи українізацію:


варіанти відповідей

перебудова культури в Україні на ідеологічних засадах марксизму.

поширення культурних досягнень українських діячів культури в інших радянських республіках, передусім у РСФРР.

розбудова української державності та незалежності.

утвердження національної свідомості та патріотизму серед українців.

Запитання 36

Учений, який у 1922-1928 рр. був президентом ВУАН, а також назва науки, якою він займався:


варіанти відповідей

Сергій Єфремов, літературознавство.

Агатангел Кримський, мовознавство.

Орест Левицький, історія.

Володимир Липський, біологія.

Запитання 37

Галузь промисловості, яку в 20-х рр. відбудовували найшвидше, та причина цього:


варіанти відповідей

вугільна, оскільки Донбас був головним джерелом вугілля в СРСР.

електроенергетика як нова галузь, якій приділялася значна увага.

легка і харчова, оскільки в них були доволі сильні позиції приватного капіталу.

металургія, якій надавалися значні капіталовкладення, бо вона працювала в цілому на СРСР.


Запитання 38

Прочитайте факти життєпису діяча культури й укажіть його.

«Роки життя — 1887-1937. Закінчив Тернопільську гімназію і Львівський університет. Організатор і режисер «Тернопільських театральних вечорів», Молодого театру, театру «Березіль». Репресований більшовицьким режимом».

варіанти відповідей

Микола Бенцаль

Мар’ян Крушельницький

Лесь Курбас

Степан Шагайда

Запитання 39

 Завдання, які вирішувала радянська влада в галузі культури:


варіанти відповідей

запровадження загальної обов’язкової середньої освіти.

згортання політики українізації.

ліквідація неписьменності серед дорослого населення.

створення системи університетської освіти.

Запитання 40

Прочитайте факти життєпису діяча культури й укажіть його.

«Роки життя — 1894-1956. Народився на Чернігівщині. Закінчив Глухівський учительський інститут. Найвидатніший український кінорежисер. Поставив кінострічки «Звенигора» і «Арсенал». Світову славу йому приніс фільм «Земля» (1930 р.). Автор багатьох кіноповістей. Похований у Москві».

варіанти відповідей

Олександр Довженко.

Лесь Курбас.

Микола Куліш.

Гнат Юра.

Запитання 41

Група населення, що чинила опір проведенню українізації:


варіанти відповідей

більшість населення, що у важких післявоєнних умовах не сприймали ідей відродження української культури.

державні чиновники та партійні функціонери, переважно не українці, яким інтереси українського культурного відродження були чужі, наприклад, Дмитро Лебідь, виступив з «теорією боротьби двох культур».

значна частина селянства, яка в силу своєї неосвіченості, не розуміла важливість процесу відродження української мови та культури.

українська інтелігенція, що не хотіла співпрацювати з більшовиками, вважаючи політику українізації тимчасовою й обмеженою.

Запитання 42

Ставлення більшовиків до розвитку культури в УСРР у роки непу:


варіанти відповідей

невтручання, оскільки вважали, що їхня економічна політика автоматично приведе до відповідних змін у культурі.

підпорядкування культури догмам марксизму, підтримка тих діячів культури, які поділяли ідеї партії, критика тих, хто висловлював інші думки про розвиток культури.

піклування про створення умов для вільного розвитку національної культури, задоволення права усіх верств населення на культурну самореалізацію.

повний контроль над розвитком культури, заборона усяких організацій, що не були цілком більшовицькими, масові репресії щодо діячів культури.

Запитання 43

Художник, автор картини «Життя». Триптих (Любов. Сім’я. Повернення), поданої нижче.


варіанти відповідей

Олександр Богомазов.

Михайло Бойчук.

Олексій Кокель.

Федір Кричевський.

Запитання 44

Місто, в якому 1925-1928 рр. зведено будівлю Держпрому, зображену нижче.


варіанти відповідей

Дніпропетровськ.

Київ.

Одеса.

Харків.

Запитання 45

Графік, автор літографії «Гуцул з квіткою», естампу «Карпатська мати», зображених нижче.


варіанти відповідей

Василь Касіян.

Іван Падалка.

Микола Самокиш.

Василь Седляр.

Запитання 46

Як називалися великі державні підприємства, що діяли на засадах госпрозрахунку в період непу?


варіанти відповідей

Синдикати

трести

концесії

главки

Запитання 47

Яке твердження стосується непу?


варіанти відповідей

Посилення державного сектору в економіці

укріплення адміністративно-командної системи

продовження політики «воєнного комунізму»

розвиток елементів ринкової економіки

Запитання 48

Яке місто було столицею УСРР у роки непу?


варіанти відповідей

Київ

Харків

Житомир

Одеса

Запитання 49

Укажіть особливості НЕПу в УСРР.

1 Запровадження цієї політики раніше ніж у Росії.

2 Неприйняття нової економічної політики більшістю громадян.

3 Менші податки, ніж в інших радянських республіках.

4 Збіг у часі з голодом 1921—1923 рр. у південних та степових районах.

5 Збіг у часі з проведенням політики «українізації» (коренізації).

варіанти відповідей

1, 2

2, 4

2, 5

4, 5

Запитання 50

Установіть відповідність між прізвищами митців та сферою діяльності.

1 В. Липський, А. Кримський, Д. Граве

2 М. Зеров, Г. Косинка, М. Хвильовий

3 Г. Юра, Л. Курбас, О. Загоров

4 І. Їжакевич, Ф. Кричевський, М. Бойчук

А література

Б музика

В живопис

Г наука

Д театр

варіанти відповідей

ГВАБ

ГАДВ

ГБАД

ГАБД

Запитання 51

Установіть відповідність між поняттям та його значенням.

1 продподаток

2 коренізація

3 індустріалізація

4 автономізація

А надання народам СРСР можливості розвивати власні культуру й мову, готувати національні кадри

Б комплекс заходів з прискореного розвитку промисловості, вжитих ВКП(б) у період другої половини 20-х до кінця 30-х років XX ст.

В спроба перетворення формально незалежних радянських республік, які виникли після 1917 р., на автономні республіки Російської Федерації, ініційована Й. Сталіним

Г виробничі об’єднання, переважно однорідних підприємств, що переводилися на госпрозрахунок

Д фіксований натуральний податок із селянських господарств, запроваджений у роки непу

варіанти відповідей

ДГАБ

ДАГБ

ДАБВ

ДГБА

Запитання 52

Установіть відповідність між датами і подіями.

1 1920 р.

2 1921 р.

3 1922 р.

4 1923 р.

А Проголошення створення Союзу Радянських Соціалістичних Республік

Б Запровадження непу в УСРР

В Розгром Червоною армією військ П. Врангеля в Криму

Г Проголошення Української Соціалістичної Радянської Республіки (УСРР)

Д Запровадження політики коренізації (українізації)

варіанти відповідей

ВБДА

ВБАД

ВАГБ

ВБГА

Запитання 53

Установіть відповідність між термінами (поняттями) та їх визначеннями.

1 Автокефалія

2 Автономізація

3 Українізація

4 Концесія

А Суть одного з проектів утворення СРСР

Б Повне самоврядування церкви, її незалежність

В Договір передачі в користування іноземцям чи приватним особам державних підприємств, сировинних ресурсів

Г Утворення великих сільськогосподарських колективних господарств

Д Український різновид політики коренізації

варіанти відповідей

БАГВ

БГАВ

БАДВ

БГВА

Запитання 54

Установіть послідовність подій.

А Створення СРСР

Б Завершення відбудови промисловості, курс на індустріалізацію

В Започаткування політики коренізації

Г Запровадження непу

варіанти відповідей

ГАВБ

ГБАВ

ГАБД

ГВБА

Запитання 55

Установіть послідовність подій.

А Утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)

Б Ухвалення другої конституції УСРР

В Створення СРСР

Г Започаткування політики коренізації

варіанти відповідей

АВГБ

АГБВ

АБГВ

АДВГ

Запитання 56

Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А Утворення Молдавської Автономної Соціалістичної Радянської Республіки у складі УРСР

Б утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)

В формування «договірної федерації» радянських соціалістичних республік

Г відкриття у Києві театру «Березіль»

варіанти відповідей

АБГВ

БГВА

ВБГА

ГАБВ

Запитання 57

Установіть хронологічну послідовність подій.

А Проголошення курсу на індустріалізацію

Б прийняття рішення на X з’їзді РКП(б) про перехід до нової економічної політики

В початок політики «коренізації» в Україні

Г входження УСРР до складу СРСР

варіанти відповідей

БВГА

БАГВ

БГВА

БГАВ

Запитання 58

Які були основні заходи непу?

1 Заміна продрозкладки продподатком

2 запровадження продрозкладки

3 заборона оренди та найманої праці

4 об’єднання великих підприємств у трести та переведення їх на госпрозрахунок

5 запровадження загальної трудової повинності

6 випуск конвертованого червонця, вилучення старих грошових знаків

7 заборона вільної торгівлі та перехід до прямого товарообігу

варіанти відповідей

125

146

257

347

Запитання 59

Визначте заходи політики «коренізаціі», яка реалізовувалася в Україні в 1923 — на початку 30-х рр. XX ст.

1 Ліквідація національних традицій і мовних особливостей

2 підготовка та залучення кадрів із представників української національності до партійних і державних органів та установ

3 культурне та національне гноблення національних меншин, які мешкали в Україні

4 глибоке вивчення національної історії, відродження традицій

5 відсутність контролю з боку партійних органів у ході реалізації політики українізації

6 створення сприятливих умов для розвитку мови та культури всіх національних меншин

7 звуження сфери вживання української мови

варіанти відповідей

135

145

247

457

Запитання 60

Політика непу в УСРР сприяла:

1 відбудові народного господарства

2 колективізації сільського господарства

3 припиненню селянського повстанського руху

4 здійсненню форсованої індустріалізації

5 входженню республіки до складу СРСР

6 націоналізації важкої промисловості

7 соціальному розшаруванню населення

варіанти відповідей

125

137

156

236

Запитання 61

Укажіть наслідки впровадження в Україні непу (1921—1928 рр.).

1 зростання безробіття

2 ліквідація куркульства

3 перетворення УРСР на могутню індустріальну державу

4 ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

5 періодичні хлібозаготівельні кризи

6 розширення мережі збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств

7 створення трудових армій

варіанти відповідей

125

156

245

367

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест