Що на початку 1920-х рр. стало приводом до пограбування державою церковних цінностей?
У результаті входження Української СРР до складу Союзу РСР:
У період нової економічної політики (непу) в УСРР:
Що було однією з причин переходу до непу?
У роки нової економічної політики в сфері трудових відносин:
Чим пояснюється підтримка в 1920-ті рр. Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) радянською владою?
У якому році перший з’їзд Рад СРСР затвердив Декларацію про утворення Союзу РСР та Союзний договір між РРФСР, УРСР, БРСР та ЗРФСР?
Що з названого належить до проявів кризи непу?
У результаті здійснення в Україні в 1920-ті — на початку 1930-х рр. політики коренізації було:
Фундатором національного кінематографа, автором романів «Звенигора», «Арсенал», «Земля», першого звукового фільму «Іван» був:
Упровадження на початку 1920-х рр. політики коренізації партійно-радянським керівництвом СРСР мало на меті:
У 1925 р. в УСРР налічувалося 79,1 % шкіл з українською мовою навчання. У 1930 р. ця цифра зросла до 85 %. Що обумовило таке зростання?
Однією з причин запровадження непу в Україні було:
Яких сфер життя суспільства політика коренізації торкалася найбільше?
Ідеологом націонал-комунізму на початку 1920-х рр. був:
Який прошарок селянства був найчисленнішим у роки нової економічної політики (1921—1928 рр.)?
Яка галузь господарства УСРР у 1920-ті рр. найшвидше відновила свій потенціал після тривалого періоду бойових дій?
Що стало причиною зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період непу?
Якою була мета більшовиків під час здійснення «культурної революції»?
Що змусило лідера більшовиків В. Леніна зробити таку заяву: «Не вдалася лобова атака, перейдемо в обхід, будемо діяти облогою і сапою»?
На картосхемі УСРР штрихуванням позначено території, що були:
У якому році В. Ленін звернувся з таким листом до українських селян?
«Правобережна Україна в цьому році зібрала чудовий урожай. Робітники і селяни голодного Поволжя, які переживають тепер лихо, небагато чим слабше, ніж жахливе лихо 1891 р., чекають допомоги від українських землеробів. Допомога потрібна швидка. Допомога потрібна велика. Хай не лишиться жодного землероба, який не поділився б своїм надлишком із поволзькими голодуючими селянами, яким нічим засіяти полів».
Що спричинило появу зображеного пропагандистського плаката?
У якому році відбулась подія, якій присвячений плакат?
Чим була зумовлена поява плаката, зображеного на ілюстрації?
Хто із зображених історичних діячів був провідником політики українізації?
Зібрання, на якому було ухвалено рішення про скасування «воєнного комунізму» і перехід до нової економічної політики:
Найголовніший крок у переході від політики «воєнного комунізму» до нової економічної політики:
Прочитайте рядки життєпису письменника й укажіть його.
«Роки життя— 1893-1933. Народився в с. Тростянець Харківської губернії у родині вчителя. Навчався в Охтирській гімназії. Пережив еволюцію від бійця повстанського загону армії УНР до члена РКП(б). Гучне визнання прийшло у 1923 р. із виходом збірки новел «Сині етюди». Автор роману «Вальдшнепи». Лідер українського письменницького руху 20-х рр. Був автором гасла «Геть від Москви! Дайош Європу!» Застрелився».
Причини і суть кризи збуту 1922-1923 рр.:
Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:
Назва плану утворення союзної держави, за яким усі радянські республіки мали увійти до складу РСФРР, а також його ініціатор(и):
Головна мета плану ГОЕЛРО, ухваленого VII Всеросійським з’їздом рад (грудень 1920 р.):
Прочитайте рядки життєпису культурного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1882-1937. Народився в с. Романівка на Тернопільщині. Навчався у Віденській академії мистецтв. Прагнув витворити новий монументальний стиль. Видатний художник і педагог. Репресований разом з багатьма послідовниками».
Завдання, яке ставила влада, запроваджуючи українізацію:
Учений, який у 1922-1928 рр. був президентом ВУАН, а також назва науки, якою він займався:
Галузь промисловості, яку в 20-х рр. відбудовували найшвидше, та причина цього:
Прочитайте факти життєпису діяча культури й укажіть його.
«Роки життя — 1887-1937. Закінчив Тернопільську гімназію і Львівський університет. Організатор і режисер «Тернопільських театральних вечорів», Молодого театру, театру «Березіль». Репресований більшовицьким режимом».
Завдання, які вирішувала радянська влада в галузі культури:
Прочитайте факти життєпису діяча культури й укажіть його.
«Роки життя — 1894-1956. Народився на Чернігівщині. Закінчив Глухівський учительський інститут. Найвидатніший український кінорежисер. Поставив кінострічки «Звенигора» і «Арсенал». Світову славу йому приніс фільм «Земля» (1930 р.). Автор багатьох кіноповістей. Похований у Москві».
Група населення, що чинила опір проведенню українізації:
Ставлення більшовиків до розвитку культури в УСРР у роки непу:
Художник, автор картини «Життя». Триптих (Любов. Сім’я. Повернення), поданої нижче.
Місто, в якому 1925-1928 рр. зведено будівлю Держпрому, зображену нижче.
Графік, автор літографії «Гуцул з квіткою», естампу «Карпатська мати», зображених нижче.
Як називалися великі державні підприємства, що діяли на засадах госпрозрахунку в період непу?
Яке твердження стосується непу?
Яке місто було столицею УСРР у роки непу?
Укажіть особливості НЕПу в УСРР.
1 Запровадження цієї політики раніше ніж у Росії.
2 Неприйняття нової економічної політики більшістю громадян.
3 Менші податки, ніж в інших радянських республіках.
4 Збіг у часі з голодом 1921—1923 рр. у південних та степових районах.
5 Збіг у часі з проведенням політики «українізації» (коренізації).
Установіть відповідність між прізвищами митців та сферою діяльності.
1 В. Липський, А. Кримський, Д. Граве
2 М. Зеров, Г. Косинка, М. Хвильовий
3 Г. Юра, Л. Курбас, О. Загоров
4 І. Їжакевич, Ф. Кричевський, М. Бойчук
А література
Б музика
В живопис
Г наука
Д театр
Установіть відповідність між поняттям та його значенням.
1 продподаток
2 коренізація
3 індустріалізація
4 автономізація
А надання народам СРСР можливості розвивати власні культуру й мову, готувати національні кадри
Б комплекс заходів з прискореного розвитку промисловості, вжитих ВКП(б) у період другої половини 20-х до кінця 30-х років XX ст.
В спроба перетворення формально незалежних радянських республік, які виникли після 1917 р., на автономні республіки Російської Федерації, ініційована Й. Сталіним
Г виробничі об’єднання, переважно однорідних підприємств, що переводилися на госпрозрахунок
Д фіксований натуральний податок із селянських господарств, запроваджений у роки непу
Установіть відповідність між датами і подіями.
1 1920 р.
2 1921 р.
3 1922 р.
4 1923 р.
А Проголошення створення Союзу Радянських Соціалістичних Республік
Б Запровадження непу в УСРР
В Розгром Червоною армією військ П. Врангеля в Криму
Г Проголошення Української Соціалістичної Радянської Республіки (УСРР)
Д Запровадження політики коренізації (українізації)
Установіть відповідність між термінами (поняттями) та їх визначеннями.
1 Автокефалія
2 Автономізація
3 Українізація
4 Концесія
А Суть одного з проектів утворення СРСР
Б Повне самоврядування церкви, її незалежність
В Договір передачі в користування іноземцям чи приватним особам державних підприємств, сировинних ресурсів
Г Утворення великих сільськогосподарських колективних господарств
Д Український різновид політики коренізації
Установіть послідовність подій.
А Створення СРСР
Б Завершення відбудови промисловості, курс на індустріалізацію
В Започаткування політики коренізації
Г Запровадження непу
Установіть послідовність подій.
А Утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)
Б Ухвалення другої конституції УСРР
В Створення СРСР
Г Започаткування політики коренізації
Розташуйте події в хронологічній послідовності.
А Утворення Молдавської Автономної Соціалістичної Радянської Республіки у складі УРСР
Б утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)
В формування «договірної федерації» радянських соціалістичних республік
Г відкриття у Києві театру «Березіль»
Установіть хронологічну послідовність подій.
А Проголошення курсу на індустріалізацію
Б прийняття рішення на X з’їзді РКП(б) про перехід до нової економічної політики
В початок політики «коренізації» в Україні
Г входження УСРР до складу СРСР
Які були основні заходи непу?
1 Заміна продрозкладки продподатком
2 запровадження продрозкладки
3 заборона оренди та найманої праці
4 об’єднання великих підприємств у трести та переведення їх на госпрозрахунок
5 запровадження загальної трудової повинності
6 випуск конвертованого червонця, вилучення старих грошових знаків
7 заборона вільної торгівлі та перехід до прямого товарообігу
Визначте заходи політики «коренізаціі», яка реалізовувалася в Україні в 1923 — на початку 30-х рр. XX ст.
1 Ліквідація національних традицій і мовних особливостей
2 підготовка та залучення кадрів із представників української національності до партійних і державних органів та установ
3 культурне та національне гноблення національних меншин, які мешкали в Україні
4 глибоке вивчення національної історії, відродження традицій
5 відсутність контролю з боку партійних органів у ході реалізації політики українізації
6 створення сприятливих умов для розвитку мови та культури всіх національних меншин
7 звуження сфери вживання української мови
Політика непу в УСРР сприяла:
1 відбудові народного господарства
2 колективізації сільського господарства
3 припиненню селянського повстанського руху
4 здійсненню форсованої індустріалізації
5 входженню республіки до складу СРСР
6 націоналізації важкої промисловості
7 соціальному розшаруванню населення
Укажіть наслідки впровадження в Україні непу (1921—1928 рр.).
1 зростання безробіття
2 ліквідація куркульства
3 перетворення УРСР на могутню індустріальну державу
4 ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва
5 періодичні хлібозаготівельні кризи
6 розширення мережі збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств
7 створення трудових армій
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома