Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі
Уперше політичну вимогу щодо адміністративного поділу Галичини на польську та українську частини висунули представники
Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали
Головна руська рада діяла впродовж
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
В уривку оцінено діяльність
У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах
Назвіть імя діяча зображеного на фото
Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на
Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:
«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...
3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».
Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він
Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради під час революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є
У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?
Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома