На початку 1920-х рр. польський уряд поділив територію країни на дві господарські зони: Польщу «А» та Польщу «Б». Що стало одним із наслідків такого кроку для соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель?
Назву якого договору пропущено в цитованому документі:
«У 1923 р. Рада послів Антанти в Парижі надала Польщі всі юридичні права на володіння Східною Галичиною. Рада визнала східні кордони Польської держави, встановлені ___»?
Яка політична партія, що діяла на Західній Україні в 1930-х рр., використовувала терористичні методи боротьби?
Визначте заходи, що характеризують політику польського уряду щодо українських земель у 1927–1937 рр:
1 Конституційне закріплення прав українців на власну мову й отримання початкової освіти українською мовою, надання Східній Галичині автономних прав.
2 Пошук порозуміння з українством шляхом створення двомовних шкіл на Волині, призначення українців на високі державні посади.
3 Заборона використовувати терміни «Україна» й «українці», передання українських земель польським осадникам.
4 Запровадження політики «пацифікації», створення табору для політв’язнів у Березі-Картузькій.
Укажіть подію, що викликала такий коментар сучасника:
«Відділи озброєної жандармерії та кавалерійські полки з артилерією за наказом польської влади пішли хрестовим походом проти беззбройного українського населення Східної Галичини. Шляхи цих каральних експедицій позначені ганебним насильством над українським населенням, руйнуванням і нищенням бібліотек, будинків просвітніх і економічних організацій та різного приватного майна...»
Для якого року були характерними події, описані в уривку з історичного джерела:
«У селі Копилів Сокальського повіту Львівського воєводства знищене приміщення читальні, подерто бібліотечні книжки і портрети Шевченка і Франка. Після знищення читальні установлено людей перед читальнею і змушено їх кричати: "Хай живе Пілсудський!"...»?
Що стало наслідком події, описаної в спогадах Є. Петрушевича:
«Перебуваючи в Парижі на Раді послів Антанти, я сказав: “Іменем Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини виступаю проти такого рішення Конференції Амбасадорів від 14 березня 1923 року, та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі”...»?
Який варіант заповнення пропусків у поданому нижче твердженні є правильним?
«У ____________ році Рада послів __________ в Парижі надала Польщі всі юридичні права на володіння __________. Рада офіційно визнала східні кордони Польської держави, встановлені __________».
На фото зображено:
Саморозпуск уряду ЗУНР в 1923 р. став наслідком визнання країнами Антанти входження до складу Польщі...
Коли було створено українську партійно-політичну організацію, програмові засади якої процитовано:
«У часи визвольної боротьби лише національна диктатура, витворена в ході національної революції, може забезпечити внутрішню силу Української Нації та найбільшу її відпорність назовні»?
«Осадництво» — це...
Сутність ОУН
У складі якої держави українські землі мали назву «східні креси»?
Укажіть, які галузі промисловості були найбільш розвиненими на території Польщі«Б».
Укажіть, яке поняття відповідає наведеному визначенню: процес злиття одного народу з іншим, результатом якого є втрата одним із народів своєї мови, культури, релігії, звичаїв, національної самосвідомості. Цей процес може бути як природнім, так і примусовим.
Політичний статус Західної України у складі Польщі в 1920-1930-ті рр. характеризувався....
Установіть відповідність між поняттям та його значенням.
Поняття
1 східні креси
2 осадництво
3 «пацифікація»
4 полонізація
Значення
А політика планованого заселення українських земель військовими та цивільними колоністами, здійснювана урядом Польщі в 1920-х рр.
Б адміністративна уніфікація українських земель, здійснювана урядом Румунії у 1920-х — першій половині 1930-х рр.
В політика польського уряду, спрямована на якомога швидшу асиміляцію українців
Г репресивна акція із застосуванням поліції та армії проти українського населення, проведена поляками в 30-х рр. XX ст.
Д польська назва своїх територій, заселених переважно непольським населенням: українцями, білорусами, литовцями
Доповніть твердження.
Організація українських націоналістів (ОУН) боролася за
1 визволення України, використовуючи терор;
2 нормалізацію стосунків з польським урядом;
3 добросусідське співіснування народів;
4 возз'єднання з радянською Україною;
5 самостійну соборну Українську державу.
Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А) створення УНДО
Б) вбивство у Роттердамі керівника ОУН Є. Коновальця
В) створення Української військової організації
Г) входження Закарпаття до складу Чехо-Словаччини
варіанти відповідей
Хто був автором теорії "інтегрального націоналізму"?
Яка подія пов'язана із Є. Коновальцем?
У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920-1930-х роках?
Прочитайте роки життєпису політичного діяча й укажіть його .
«Роки життя -1891-1938 р. Народився поблизу Львова. Навчався на юридичному факультеті Львівського університету .Воював у Першій світовій війні у складі австрійської армії . У Києві в 1917 р. став одним із засновників і командиром Галицько-Буковинського куреня Січових стрільців. У 1920 очолив УВО, а з 1920 р. очолив УВО, а з 1939р. –ОУН. Убитий московським агентом у Роттердамі .»
Основою ідеології та діяльності якої партії став «інтегральний націоналізм»?
Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та його характеристикою.
Прізвище діяча
1 Є. Коновалець
2 А. Волошин
3 В. Мудрий
4 С. Бандера
Характеристика
А ідеолог і теоретик українського націоналістичного руху XX ст., після розколу Організації українських націоналістів — голова ОУН-Б.
Б буковинський політик, громадський діяч, один із засновників Української національної партії
В прем’єр-міністр автономного уряду Карпатської України, 1939 р. став президентом цієї держави
Г один із засновників Українського національно-демократичного об’єднання (УНДО), а з 1935 р. — його голова
Д полковник Армії УНР, засновник Української військової організації (УВО), перший голова Організації українських націоналістів (ОУН)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома