Управління вступ

Додано: 2 серпня 2020
Предмет:
Тест виконано: 32 рази
87 запитань
Запитання 1

1. Метод графічної шкали оцінок як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

А.   оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень; 

Б.    оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають; 

В.   надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь;  

Г.    складення керівником письмової характеристики підлеглих. 

Запитання 2

2. Центрострімкий тип кар’єри передбачає просування працівника:


варіанти відповідей

А.   через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації;  

Б.    у кваліфікаційному плані, як професіонала; 

В.   в інші категорії персоналу, на керівні посади; 

Г.    шляхом переведення на посаду до іншого відділу. 

Запитання 3

3. Модель кар’єри «Трамплін» характеризується тим, що:

варіанти відповідей

А.   кожна сходинка службової кар’єри уявляє собою певну посаду, що її працівник обіймає фіксований термін, і з найвищої сходинки поступово спускається, обмінюючись корисним досвідом, порадами; 

Б.    працівник постійно піднімається по службових сходах з постійним зростанням його потенціалу, досвіду, кваліфікації, а з найвищої сходинки йде на пенсію;  

В.   відбувається повільне горизонтальне переміщення працівника по посадах з метою набуття високого кваліфікаційного рівня за фахом; 

Г.    після певного терміну роботи працівник проходить оцінювання, за підсумками якого відбувається його переміщення за посадою. 

Запитання 4

4. Посадова інструкція - це:

варіанти відповідей

А.   нормативний документ, що визначає правила трудової поведінки;

Б.    процес чіткого визначення та документального закріплення переліку обов’язкових задач;

В.   організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність посадової особи;

Г.    організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність структурної одиниці в організації.

Запитання 5

5. Процес оцінювання персоналу включає такі етапи:

варіанти відповідей

А.   стимулювання ініціативи, творчого підходу до справи;

Б.    видача підлеглим вичерпних завдань;

В.   встановлення об’єкта та критеріїв оцінювання, вимірювання досягнутих показників, обговорення результатів оцінювання;

Г.    оцінка ставлення до керівників та співробітників.

Запитання 6

6. Метод біхевіористичної шкали як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

А.   проведення різного роду порівнянь; 

Б.    складення керівником письмової характеристики підлеглих; 

В.   оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень;  

Г.    надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь. 

Запитання 7

7. Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії лідерства в низьких витратах, орієнтується на:

варіанти відповідей

А.   залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації;  

Б.    стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій; 

В.   персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців); 

Г.    залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями. 

Запитання 8

8. Конфлікти в організаціях проходять декілька стадій:

варіанти відповідей

А.   зародження, розвитку, розгортання, затухання;

Б.    запобігання, мінімізації, виходу;

В.   з’ясування відносин, звернення до суду;

Г.    визначення винуватця, стягнення за провину.

Запитання 9

9. Трудовий договір – це:

варіанти відповідей

А.   документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж;

Б.    угода між працівником і власником про певні зобов’язання;

В.   документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом;

Г.    документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників.

Запитання 10

10. До системи якісних показників, що характеризують ефективність менеджменту персоналу, належить рентабельність товарної продукції, яка розраховується через співвідношення:

варіанти відповідей

А.   фактично одержаного балансового прибутку до сукупних витрат на персонал; 

Б.    прибутку після реалізації продукції до собівартості товарної продукції; 

В.   фактично одержаного балансового прибутку до собівартості товарної продукції;  

Г.    виручки від реалізації продукції до сукупних витрат на персонал. 

Запитання 11

11. Персонал організації – це:

варіанти відповідей

А.   назви категорій персоналу; 

Б.    сезонні та тимчасові працівники, що зайняті повний або неповний робочий день, тиждень; 

В.   особовий склад організації, що охоплює всіх найманих працівників, працюючих акціонерів і власників;

Г.    кількість різних професій в організації, посад, рівнів кваліфікації. 

Запитання 12

12. Які виділяють дві основні категорії персоналу за участю їх у процесі виробництва?

варіанти відповідей

А.   основні та допоміжні працівники;  

Б.    керівники та спеціалісти; 

В.   спеціалісти та службовці; 

Г.    робочі та службовці. 

Запитання 13

13. Колективний договір – це:

варіанти відповідей

А.   сукупність моральних і адміністративних норм, правил взаємовідносин персоналу, підкорених досягненню місії;

Б.    документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників;

В.   правовий акт, що регулює соціально-трудові стосунки між представниками працівників та роботодавцем;

Г.    нормативний документ, що регламентує прийом, звільнення, робочий час, організацію праці, винагороди та стягнення.

Запитання 14

14. Під стратегією та політикою менеджменту персоналу організації розуміють:

варіанти відповідей

А.   чітке визначення видів дій, що мають здійснюватися для досягнення цілей організації; 

Б.    спонукання до співробітництва координацією діяльності між різними структурними підрозділами; 

В.      систему теоретичних поглядів, ідей, принципів, що визначають напрями, методи й форми роботи з персоналом;

Г.    використання встановлених стандартів у різних ситуаціях управління персоналом. 

Запитання 15

15. За рівнем усвідомлення правил і норм, що лежать в основі кадрових заходів, та безпосереднього впливу апарату управління на кадрову ситуацію, політика менеджменту персоналу може бути:

варіанти відповідей

А.   превентивною, пасивною, реактивною, активною;  

Б.    відкритою; 

В.   закритою; 

Г.    пасивною і реактивною. 

Запитання 16

16. До ресурсного забезпечення менеджменту персоналу належать:

варіанти відповідей

А.   обчислювальні машини та організаційна база;

Б.    нормативно-правове, кадрове, матеріально-технічне та фінансове забезпечення;

В.   засоби оброблення документів;

Г.    організаційна техніка, соціальні мережі.

Запитання 17

17. Правила внутрішнього трудового розпорядку – це:

варіанти відповідей

А.   сукупність моральних і адміністративних норм, правил взаємовідносин персоналу, підкорених досягненню місії;

Б.    правовий акт, що регулює соціально-трудові стосунки між представниками працівників та роботодавцем;

В.   нормативний документ, що регламентує прийом, звільнення, робочий час, організацію праці, винагороди та стягнення;

Г.    документ для одержання довідкової інформації про працівників, оперативного розшуку особової справи.

Запитання 18

18. Особова справа – це:

варіанти відповідей

А.   документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом;

Б.      документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників;

В.   угода між працівником і власником про певні зобов’язання;

Г.    відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості.

Запитання 19

19. Внутрішньоорганізаційна трудова кар’єра може бути:

варіанти відповідей

А.   ступеневого типу, різнорівневого типу;

Б.    горизонтального, вертикального та центрострімкого типу;

В.   визначеною за уподобанням керівництва;

Г.    через виконання свого статусу, доступу до певної інформації.

Запитання 20

20. До основних процесів руху персоналу відносять:

варіанти відповідей

А.   ознайомлення з розміщенням підрозділів, їх керівниками;

Б.    ознайомлення з колективним договором та положеннями про структурні підрозділи;

В.   пониження посади, уведення у посаду, звільнення, професійні переміщення;

Г.    стосунки з профспілками, охорону праці та техніку безпеки режим праці та відпочинку;

Запитання 21

21. Методи управління базуються на розподілі, регламентуванні та використання прав, обов’язків і відповідальності структурних підрозділів організації та посадових осіб:

варіанти відповідей

А.   правові методи;

Б.    адміністративні (організаційно-розпорядчі);

В.   економічні методи;

Г.    соціально-психологічні методи.

Запитання 22

22. Загальна потреба підприємства в кадрах визначається за такими показниками:

варіанти відповідей

А.   обсяг виробництва, продуктивність праці одного працівника;

Б.    обсяг прибутку, трудомісткість виробництва одиниці продукції;

В.   продуктивність праці управлінських працівників;

Г.    трудомісткість управлінських операцій, місячний фонд робочого часу, норма керованості.

Запитання 23

23. Визначення „кількість працівників або підрозділів, що підпорядковані одному або декільком керівникам” характеризує:

варіанти відповідей

А.   норму виробітку;

Б.    норму обслуговування;

В.   норму керованості;

Г.    норму чисельності.

Запитання 24

24. Укомплектованість кадрового складу оцінюється:

варіанти відповідей

А.   як співвідношення чисельності управлінського апарату та інших категорій працівників;

Б.      як відношення кількості прийнятих працівників протягом року до середньорічної чисельності персоналу;

В.   шляхом співставлення фактичної чисельності персоналу з необхідною величиною та за відповідністю професійно-кваліфікаційного рівня, освіти, практичного досвіду персоналу вимогам займаних робочих місць;

Г.    правильної відповіді немає.

Запитання 25

25. Відрядна оплата праці – це:

варіанти відповідей

А.   оплата виходячи з фактично виконаного обсягу робіт у натуральних вимірювачах (одиниць продукції) і встановлених нормативів заробітної плати на одиницю готової продукції;

Б.    застосовується тоді, коли не уявляється можливим пронормувати затрати праці, і базується на встановлених погодинних тарифних ставках і фактично відпрацьованому часі працівників;

В.   сукупність нормативів, за допомогою яких здійснюється регулювання заробітної плати різних категорій персоналу;

Г.    основні відомості про тривалість технологічного процесу.

Запитання 26

26. Тарифна система оплати праці – це:

варіанти відповідей

А.   оплата виходячи з фактично виконаного обсягу робіт у натуральних вимірювачах (одиниць продукції) і встановлених нормативів заробітної плати на одиницю готової продукції;

Б.    сукупність нормативів, за допомогою яких здійснюється регулювання заробітної плати різних категорій персоналу;

В.   застосовується тоді, коли не уявляється можливим пронормувати затрати праці, і базується на встановлених погодинних тарифних ставках і фактично відпрацьованому часі працівників;

Г.    основні відомості про тривалість технологічного процесу.

Запитання 27

27. Чисельність адміністративно-управлінського персоналу розраховують:

варіанти відповідей

А.   за допомогою методу за нормами обслуговування;

Б.    на основі відомостей про тривалість технологічного процесу;

В.   за допомогою формули Розенкранца;

Г.    за процедурою виявлення ступеня відповідності якостей працівника певним вимогам.

Запитання 28

28. Поточна оцінка ділових якостей працівника дає змогу:

варіанти відповідей

А. визначитися з тим, хто краще розуміє завдання і намагається його виконати, щоб сподобатися керівникові;

Б. встановити динаміку професійних, ділових та особистих якостей, усувати недоліки;

В. поглибити знайомство з підлеглими, об’єктивно оцінювати роботу працівника;

Г. цілеспрямовано проходити навчання з підвищення рівня своєї професійної майстерності.

Запитання 29

29. Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії диференціації, орієнтується на:

варіанти відповідей

А.   стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій; 

Б.    персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців);  

В.   масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників;

Г.    залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації. 

Запитання 30

30. За орієнтацією на власний або зовнішній персонал політика менеджменту персоналу може бути:

варіанти відповідей

А.   пасивною; 

Б.    відкритою і закритою;  

В.   активною і реактивною; 

Г.    превентивною. 

Запитання 31

31. Реактивна політика менеджменту персоналу передбачає:

варіанти відповідей

А.   відсутність чітко вираженої програми дій стосовно персоналу; 

Б.    відсутність заходів щодо локалізації кризи; 

В.   зведення кадрової роботи до ліквідації негативних наслідків; 

Г.    діагностику поточних кадрових ситуацій та використання заходів екстреної допомоги. 

Запитання 32

32. Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії скорочення, орієнтується на:

варіанти відповідей

А.   стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій; 

Б.    масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників;  

В.   персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців); 

Г.    залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями.

Запитання 33

33. До основних напрямів філософії та практики бюрократичної моделі менеджменту персоналу належить:

варіанти відповідей

А.   змога працівників самим формувати свою посаду, не зважаючи на інструкції;

Б.    жорсткі посадові інструкції, підлеглим видаються вичерпні завдання, жорстка ієрархічність;

В.   формулювання головної мети для працівника – вирішити проблему, дати результат;

Г.    видання підлеглому завдання, а як він його виконуватиме – його справа.

Запитання 34

34. Стиль компромісу щодо розв’язання міжособистісних конфліктів передбачає, що:

варіанти відповідей

А.   обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення;

Б.    кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші;

В.   одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші;

Г.    одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом.

Запитання 35

35. До методів професійного відбору персоналу відносять:

варіанти відповідей

А.   інтерв’ювання, співбесіду, документаційний метод;

Б.    опитування сусідів, опитування родичів;

В.   збір інформації у соціальних мережах;

Г.    опитування колишніх співпрацівників.

Запитання 36

36. До групи прямих витрат роботодавців на персонал (вартість робочої сили) відносять:

варіанти відповідей

А.   витрати на оплату житла працівників та на професійне навчання;

Б.    оплата за невідпрацьований час, премії та нерегулярні виплати, заробітна плата в натуральній формі, пільги, послуги, допомоги;

В.   витрати на соціальне забезпечення працівників, витрати на утримання громадських служб;

Г.    виплати на транспорт та дозвілля.

Запитання 37

37. Метод «ессе» як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

А.   оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень;

Б.    оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають;

В.   складення керівником письмової характеристики підлеглих;

Г.    надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь.

Запитання 38

38. До позитивних наслідків руху персоналу у організації належать:

варіанти відповідей

А.   прямі втрати виробництва, порушення комунікацій, погіршання соціально-психологічного клімату;

Б.    омолодження складу працівників, стимулювання інновацій;

В.   великі втрати робочого часу, недовиробництво продукції;

Г.    прийняття рішення про звільнення за власним бажанням.

Запитання 39

39. Показник загальної продуктивності організації розраховують через встановлення співвідношення:

варіанти відповідей

А.   сукупного доходу від реалізації товару до сумарних витрат на персонал;

Б.    сукупного доходу від реалізації товару до сукупних витрат на виробництво;

В.   обсягу виробленої продукції до середньооблікової чисельності персоналу;

Г.    сезонних та тимчасових працівників, що зайняті повний або неповний робочий день, тиждень.

Запитання 40

40. До негативних наслідків плинності персоналу у організації належать:

варіанти відповідей

А.    погіршення соціально-психологічного клімату, прямі втрати виробництва, порушення комунікацій.

Б.     підвищення внутрішньої активності, можливість залучення працівників з новими поглядами;

В.    позбавлення організації від аутсайдерів;

Г.     здатність до організації та планування, здатність до самовираження.

Запитання 41

41. Алфавітна книга – це:

варіанти відповідей

А.   документ для оперативного розшуку особливої справи, одержання довідкової інформації про працівників;

Б.    відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості;

В.   документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж;

Г.    документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом.

Запитання 42

42. Методи управління ґрунтуються на врахуванні та використанні соціальних потреб та інтересів індивідів і колективів; вони спираються на поведінкову психологію людей у сфері спільної праці:

варіанти відповідей

А.   економічні методи;

Б.    адміністративні (організаційно-розпорядчі);

В.    соціально-психологічні методи;

Г.    правові методи.

Запитання 43

43. За превентивної політики менеджменту персоналу керівництво організації:

варіанти відповідей

А.   не має чітко вираженої програми дій стосовно персоналу; 

Б.    кадрові служби прогнозують кадрові ситуації на середньостроковий період;  

В.   кадрову роботу зводить до ліквідації негативних наслідків; 

Г.    не має обґрунтованого прогнозу розвитку ситуації, але не має впливу на неї.  

Запитання 44

44. Принципова відмінність керівників від спеціалістів полягає у:

варіанти відповідей

А.   реалізації функцій управління;

Б.    юридичному праві прийняття рішень та наявності підлеглих;

В.   опрацюванні управлінської інформації;

Г.    організації роботи керівників і підлеглих.

Запитання 45

45. Філософія підприємства – це:

варіанти відповідей

А.   нормативний документ, що регламентує прийом, звільнення, робочий час, організацію праці, винагороди та стягнення; 

Б.    правовий акт, що регулює соціально-трудові стосунки між представниками працівників та роботодавцем; 

В.   сукупність моральних і адміністративних норм, правил взаємовідносин персоналу, спрямованих на досягнення місії;  

Г.    ситуація, коли обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення. 

Запитання 46

46. Система роботи з персоналом організації включає такі підсистеми:

варіанти відповідей

А.   оцінювання персоналу, розвиток персоналу, підбір персоналу, мотивація персоналу;

Б.    методи управління персоналом, тестування персоналу, перевірка персоналу;

В.   контроль підлеглих керівниками;

Г.    вивчення змісту роботи персоналу.

Запитання 47

47. Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії помірного зростання, орієнтується на:

варіанти відповідей

А.   персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців); 

Б.    масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників; 

В.   стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій;  

Г.    залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації. 

Запитання 48

48. До зовнішніх факторів політики менеджменту персоналу відносять:

варіанти відповідей

А.   вимоги національного трудового законодавства, попит на робочу силу з боку конкурентів, територіальне розміщення організації;

Б.    умови праці, фінансові можливості організації, модель системи менеджменту персоналу;

В.   думку персоналу організації щодо здійснення управління процесами діяльності;

Г.    кар’єрне зростання персоналу та ротацію кадрів.

Запитання 49

49. Горизонтальний тип кар’єри передбачає просування працівника

варіанти відповідей

А.   через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації;

Б.    у кваліфікаційному плані, як професіонала;

В.   в інші категорії персоналу, на керівні посади;

Г.    визначеною за рішенням керівництва.

Запитання 50

50. Стиль співробітництва щодо розв’язання міжособистісних конфліктів полягає у тому, що:

варіанти відповідей

А.   кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші; 

 Б.    одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші; 

В.   обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення; 

Г.    одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом. 

Запитання 51

51. Контроль за виконанням колективного договору, угоди здійснюється:

варіанти відповідей

А.   місцевими органами державної виконавчої влади;

Б.    керівником підприємства, установи, організації;

В.   безпосередньо сторонами, які їх уклали чи уповноваженими представниками;

Г.    уповноваженими представниками.

Запитання 52

52. Обов’язковими складовими преміальної системи мають бути:

варіанти відповідей

А.   вміння працівників правильно звітувати про виконану роботу;

Б.    порядок виплати та розміри премій, показники та умови преміювання;

В.   визначення правил поведінки, яка винагороджується;

Г.    наявність пільг для певної категорії персоналу.

Запитання 53

53. Добовий режим праці й відпочинку охоплює:

варіанти відповідей

А.   кількість робочих та неробочих днів у даному періоді, тривалість відпусток;

Б.    кількість змін роботи на добу, час відновлення працездатності;

В.   різні графіки змінності, кількість і порядок вихідних, перехід в іншу зміну;

Г.    загальну тривалість робочої зміни, час початку, закінчення, перерв, відпочинку.

Запитання 54

54. Кожен працівник, що наймається на роботу, має бути ознайомлений з:

варіанти відповідей

А.   посадовими обов’язками кожного члену колективу;

Б.    стандартами виконання роботи та поведінки, вимогами до роботи, дисциплінарними стягненнями за невиконання робіт;

В.   усіма членами колективу, переліком серйозних порушень;

Г.    планом розміщення приміщень.

Запитання 55

55. Методи управління, що засновані на владних, розпорядчих, наказових способах впливу на персонал:

варіанти відповідей

А. економічні методи;

Б. адміністративні (організаційно-розпорядчі);

В. правові методи;

Г.  соціально-психологічні методи.

Запитання 56

56. Підприємство, яке проводить заміщення на ключових посадах з числа своїх працівників, здійснює:

варіанти відповідей

А. Превентивну кадрову політику;

Б. Відкриту кадрову політику;

В. Закриту кадрову політику;

Г.  Правильної відповіді немає.

Запитання 57

57. Атестація працівників буває таких видів:

варіанти відповідей

А.  підсумкова, проміжна, спеціальна;

Б.  професійна, узагальнююча;

В.  попередня, проміжна, кінцева;

Г.   правильної відповіді немає.

Запитання 58

58. Сукупність прав, обов'язків і відповідальність працівника, що визначається його трудовими функціями і межами компетенції – це:

варіанти відповідей

А.  посада;

Б.  професія;

В.  спеціальність;

Г.   кваліфікація;

Запитання 59

59. Соціальну структуру персоналу організації характеризує:

варіанти відповідей

А. кількісно-професійний склад персоналу, розміри оплати праці і фонд заробітної плати працівників;

Б. склад і розподіл творчих, комунікативних і поведінкових ролей між окремими працівниками;

В. класифікацію працівників в залежності від виконуваних функцій;

Г.  сукупність груп, класифікованих за соціальними ознаками (вік, освіта, сімейний стан).

Запитання 60

60. Робочий час як міра кількості праці - це:

варіанти відповідей

А.   виконання певного робочого завдання;

Б.    перебування на робочому місці;

В.   тривалість обов’язкового перебування працівника на робочому місці для виконання посадових обов’язків;

Г.    виробництво якогось продукту або надання послуг.

Запитання 61

61. Відкрита політика менеджменту персоналу застосовується, коли керівництво організації:

варіанти відповідей

А.   не має чітко вираженої програми дій стосовно персоналу, кадрову роботу зводить до ліквідації негативних наслідків;

Б.    веде агресивну політику завоювання ринку, орієнтується на швидке зростання та стрімкий вихід на передові позиції;

В.   кадрову роботу зводить до ліквідації негативних наслідків, вивчає їх;

Г.    організує роботу персоналу і контролює її виконання.

Запитання 62

62. Положення про структурний підрозділ - це:

варіанти відповідей

А.   організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність посадової особи; 

Б.    спеціально створений орган управління з певними завданнями, функціями, правами; 

В.   організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність структурної одиниці в організації;  

Г.    нормативний документ, що визначає правила трудової поведінки. 

Запитання 63

63. Оцінювання персоналу - це:

варіанти відповідей

А.   регулярне вимірювання фактично досягнутого рівня виконання робіт працівником; 

Б.    процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам;  

В.   взаємозв’язок матеріальної винагороди трудовій поведінці працівника; 

Г.    порівняння власних здобутків з результатами діяльності інших співпрацівників. 

Запитання 64

64. Штатно-посадова книга (штатний формуляр) – це:

варіанти відповідей

А.     документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників; 

Б.    угода між працівником і власником про певні зобов’язання; 

В.   відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості; 

Г.    документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом.  

Запитання 65

65. До внутрішніх джерел залучення персоналу у організацію відносять:

варіанти відповідей

А.   найом нових працівників, лізинг персоналу;

Б.    перерозподіл завдань, переміщення працівників додаткову роботу;

В.   найом працівників через центри зайнятості та оголошення ЗМІ;

Г.    пошук спеціалістівчерез знайомих та родичів.

Запитання 66

66. Вертикальний тип кар’єри передбачає просування працівника

варіанти відповідей

А.   у кваліфікаційному плані, як професіонала;

Б.    визначеною за уподобанням керівництва;

В.   через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації;

Г.    в інші категорії персоналу, на керівні посади.

Запитання 67

67. Метод алфавітно-числової шкали як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

А.   оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень;

Б.    оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають;

В.   складення керівником письмової характеристики підлеглих;

Г.    надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь.

Запитання 68

68. Держава в соціальному партнерстві виконує багатоманітні функції:

варіанти відповідей

А.   арбітра, гаранта прав і свобод, роботодавця, законодавця, посередника;

Б.    управителя, організатора, розпорядника;

В.   законодавця, організатора, виконавця;

Г.    виконавця, диктатора.

Запитання 69

69. Методи управління на врахуванні й використанні економічних інтересів індивідуальних, групових, колективних:

варіанти відповідей

А.    соціально-психологічні методи;

Б.     економічні методи;

В.    правові методи;

Г.     адміністративні (організаційно-розпорядчі).

Запитання 70

70. Правовий акт, який регулює трудові, соціально-економічні та професійні відносини між роботодавцем та найманими працівниками підприємства:

варіанти відповідей

А.  статут підприємства.

Б.  положення про підрозділ.

В.  договір підряду.

Г.  колективний договір.

Запитання 71

71. Коефіцієнт плинності кадрів розраховується:

варіанти відповідей

А.  відношення кількості звільнених з різних причин до середньоспискової чисельності працівників за звітний період;

Б.  відношення абсолютної плинності до чисельності прийнятих за звітний період;

В.  з числа тих, що вибули за звітний період віднімається чисельність прийнятих;

Г.   відношення необхідної плинності до надлишкової плинності працівників за звітний період.

Запитання 72

72. До теорії мотивації, яка включає п’ять груп потреб, розміщених ієрархічно (1 - фізіологічні потреби, 2 - потреби в безпеці і впевненості в майбутньому, 3 – потреби в належності до певної соціальної групи, 4 – потреби визнання й поваги, 5 – потреби в самовираженні), відноситься:

варіанти відповідей

А.  теорія “Х”;

Б.  теорія “У”;

В.  теорія А.Маслоу;

Г.   теорія Герцберга.

Запитання 73

73. До основних функцій менеджера з персоналу у сфері стратегічного і оперативного управління належить:

варіанти відповідей

А.  визначення стратегії фірми в кадровій роботі;

Б.  допомога керівництву у здійсненні кадрової політики з питань наймання, пересування, звільнення, скорочення штатів;

В.  надання допомоги лінійним і функціональним керівникам у роботі з персоналом з метою досягнення найбільш ефективних результатів;

Г.  формування кадрової політики підприємства.

Запитання 74

74. Соціальне партнерство – це:

варіанти відповідей

А.   система взаємозв’язків, яка дозволяє враховувати односторонні інтереси, досягнення згоди із соціально-трудових і соціально-економічних питань;

Б.    система взаємозв’язків між співпрацівниками організації та їх сім’ями;

В.   система взаємозв’язків між робітниками і роботодавцями, яка дозволяє враховувати двохсторонні інтереси, які укладаються в договорах;

Запитання 75

75. Метод оцінювання персоналу – управління за цілями передбачає:

варіанти відповідей

А.   надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь;

Б.    проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих;

В.   складення керівником письмової характеристики підлеглих;

Г.    оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень.

Запитання 76

76. До системи якісних показників, що характеризують ефективність менеджменту персоналу, належить рентабельність реалізованої продукції, яка розраховується через співвідношення:

варіанти відповідей

А.   виручки від реалізації продукції до сукупних витрат на персонал; 

Б.    прибутку після реалізації продукції до собівартості товарної продукції;  

В.   фактично одержаного балансового прибутку до собівартості товарної продукції; 

Г.    фактично одержаного балансового прибутку до сукупних витрат на персонал. 

Запитання 77

77. Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії зростання, орієнтується на:

варіанти відповідей

А.   залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації; 

Б.    стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій; 

В.   масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників; 

Г.    залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями.  

Запитання 78

78. Модель кар’єри «Драбина» характеризується тим, що:

варіанти відповідей

А.   працівник постійно піднімається по службових сходах з постійним зростанням його потенціалу, досвіду, кваліфікації, а з найвищої сходинки йде на пенсію; 

Б.    відбувається повільне горизонтальне переміщення працівника по посадах з метою набуття високого кваліфікаційного рівня за фахом; 

В.   кожна сходинка службової кар’єри уявляє собою певну посаду, що її працівник обіймає фіксований термін, і з найвищої сходинки поступово спускається, обмінюючись корисним досвідом, порадами;  

Г.    після певного терміну роботи працівник проходить оцінювання, за підсумками якої відбувається його переміщення за посадою. 

Запитання 79

79. Модель комплексної оцінки персоналу охоплює такі групи характеристик:

варіанти відповідей

А.   здатність до самовираження, організації та планування;

Б.    старанність і активність у роботі;

В.   ділові та особистісні якості, виконання роботи, її результативність;

Г.    уміння сподобатися керівникові та колективу.

Запитання 80

80. Річний режим праці й відпочинку визначає:

варіанти відповідей

А.   різні графіки змінності, кількість і порядок вихідних, перехід в іншу зміну;

Б.    кількість робочих та неробочих днів у даному періоді, тривалість відпусток;

В.   загальну тривалість робочої зміни, час початку, закінчення, перерв, відпочинку;

Г.    кількість змін роботи на добу, час відновлення працездатності.

Запитання 81

81. У процесі регулювання трудової діяльності персоналу використовують такі методи управління:

варіанти відповідей

А.   соціально-психологічні, правові, адміністративні,економічні;

Б.    контрольні, процедурні, інструктивні;

В.   заохочувальні та про стягнення;

Г.    індивідуальні та колективні.

Запитання 82

82. До складових процесу розвитку персоналу організації відносяться:

варіанти відповідей

А.   первинна освіта, курси суміжних професій, самоосвіта;

Б.    планування трудової кар’єри, підвищення кваліфікації, формування резерву;

В.   розробка корпоративних заходів та участь у їх проведенні;

Г.    участь у розподілі доходів підприємства.

Запитання 83

83. До методів аналізу ефективності використання робочого часу належать:

варіанти відповідей

А.   фотографія робочого часу, метод моментних спостережень;

Б.    реєстрація тимчасової непрацездатності;

В.   метод безперервної реєстрації;

Г.    постійне спостереження.

Запитання 84

84. До особової справи працівника не входять документи:

варіанти відповідей

А.   копії документів про освіту;

Б.    копії наказів про призначення на посаду;

В.   посадові інструкції;

Г.    матеріали проведення атестації працівника.

Запитання 85

85. Для оцінки соціальної ефективності управління персоналом використовується наступний показник:

варіанти відповідей

А.   прибуток від здійснення виробничої діяльності;

Б.    відношення бюджету підрозділу підприємства до чисельності персоналу;

В.   укомплектованість кадрового складу;

Г.    рівень конфліктності в трудовому колективі.

Запитання 86

86. Особлива форма винагороди за творчі успіхи в роботі, за виконання завдань особливого значення це:

варіанти відповідей

А.   дивіденди на вкладений капітал;

Б.    надбавка за професійну майстерність;

В.   матеріальна допомога;

Г.    премія.

Запитання 87

87. Погодинна оплата праці:

варіанти відповідей

А.      сукупність нормативів, за допомогою яких здійснюється регулювання заробітної плати різних категорій персоналу;

Б.    застосовується тоді, коли не уявляється можливим пронормувати затрати праці, і базується на встановлених погодинних тарифних ставках і фактично відпрацьованому часі працівників;

В.   оплата виходячи з фактично виконаного обсягу робіт у натуральних вимірювачах (одиниць продукції) і встановлених нормативів заробітної плати на одиницю готової продукції;

Г.    основні відомості про тривалість технологічного процесу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест