Урок 27. УСРР на поч. 1920-х рр. Масовий голод 1921 - 1923 рр. Впровадження непу

Додано: 19 грудня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 685 разів
22 запитання
Запитання 1

Розвиткові сільського господарства України в період Непу було притаманне


варіанти відповідей

створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою

об'єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи

функціонування виробничо-збутових кооперативів і товариств

розгортання мережі машинно-тракторних станцій і бригад

Запитання 2

Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?

1. «Певна частина державних ресурсів і ресурсів приватного господарства дістають право вільного обігу на товарному ринку за принципом купівлі-продажу…»

2. «Тепер же кількість тих, хто харчується за рахунок закордонних комісій допомоги голодуючим в Україні, не перевищує 10 % загальної кількості голодуючих…»

 


варіанти відповідей

відображено в обох уривках

лише в першому

лише в другому

не відображено в жодному з уривків

Запитання 3

У якій галузі господарства УСРР у 1920-х рр.. розпочалася реалізація плану ГОЕЛРО?


варіанти відповідей

енергетичній

металургійній

машинобудівній

вуглевидобувній

Запитання 4

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5 % задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8 % потреб…» Цитовану доповідну записку створено в роки


варіанти відповідей

«воєнного комунізму»

нової економічної політики

форсованої індустріалізації

суцільної колективізації

Запитання 5

«Криза збуту», що охопила економіку УСРР у 1922 – 1924 рр. характеризувалася


варіанти відповідей

неможливістю реалізувати продукцію на зовнішніх ринках в умовах економічної блокади

падінням цін на промислові товари в умовах зростання цін на сільськогосподарську продукцію

падінням купівельної спроможності населення внаслідок зростання безробіття

падіння цін на сільськогосподарську продукцію в умовах зростання цін на промислові товари

Запитання 6

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр.. і їхніми наслідками.


проголошення курсу на нову економічну політику

варіанти відповідей

запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі

зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки

швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та валового обсягу продукції

половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати

затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки

Запитання 7

Одним із наслідків упровадження в Україні Непу є


варіанти відповідей

прискорення соціальної диференціації в містах, поява «нової буржуазії»

скорочення обсягів виробництва товарів повсякденного вжитку

ліквідація закладів побутового обслуговування населення

завершення процесу формування матеріально-технічної бази колгоспів

Запитання 8

Що було характерним для соціально-економічного життя в УСРР періоду нової економічної політики (1921 – 1928 рр.)?


варіанти відповідей

заміна продрозкладки продовольчим податком

уведення карткової системи розподілу продуктів

скасування плати за житло й комунальні послуги

націоналізація всіх промислових підприємств

Запитання 9

Які заходи здійснювалися партійно-державним керівництвом УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921 – 1928 рр.?


варіанти відповідей

зведення всіх податків із селянського двору до єдиного сільгоспподатку в грошовій формі

створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою

Розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств

упровадження продрозверстки на всю сільськогосподарську продукцію

звільнення від сплати податків господарств незаможних селян

створення мережі МТС для технічного для технічного обслуговування селянських господарств

об'єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи

Запитання 10

Що було характерним для економічного життя у 1920-х роках?


варіанти відповідей

продподаток

кооперація

трудова мобілізація

ліквідація куркульства як класу

госпрозрахунок

коренізація

Запитання 11

Який захід більшовиків дав змогу голові Раднаркому РСФРР В.Леніну заявити: «Селянські повстання, які раніше, до 1921 року, були загальним явищем, майже цілковито зникли. Селянство задоволено своїм теперішнім становищем. …Це досягнуто впродовж одного року»?


варіанти відповідей

заміна продрозкладки продовольчим податком

ухвалення плану ГОЕЛРО з електрифікації країни

початок розподілу поміщицьких земель серед селян

включення Української СРР до складу СРСР

Запитання 12

Зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період Непу було забезпечено завдяки


варіанти відповідей

скасуванню заборон на приватне підприємництво, упровадженню оренди, економічних методів господарювання

залученню значних іноземних інвестицій, розширенню сфери товарно-грошових відносин, централізації управління

зниженню цін як на промислові товари для селянства, так і на сільськогосподарську продукцію для робітників

проведенню націоналізації підприємств промисловості, транспорту, уведенню загальної трудової повинності

Запитання 13

Напис на плакаті: "Дар американського народу", "АРА", "Герберт Гувер"


Що зумовило появу зображеного плаката?


варіанти відповідей

запровадження непу

поширення голоду

початок боротьби з неписьменністю

упровадження політики «коренізації»

Запитання 14

Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921 – 1928 рр.) (три відповіді)


варіанти відповідей

«…Усіх татар виселити з території Криму та поселити їх на постійне проживання в якості спец поселенців у районах Узбецької РСР…»

«…вважати необхідним, передусім з політичних міркувань, виділення молдавського населення в спеціальну автономну республіку у складі УСРР…»

«…Робітничий клас України, у тому числі й російська його частина, аби керувати цим економічним неминучим процесом, повинен зрозуміти свої історичні завдання, й оволодіти українською мовою…»

«…Я отримав диплом викладача грецької мови. Ураховуючи те, що всі грецькі школи припинили своє існування і навчання здійснювалося російською мовою, мені довелося змінити професію. Я пішов на завод…»

«Навчально-виховний процес у закладах освіти України є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій…»

«Оскільки Американська адміністрація, допомоги (АРА) може вирішити за, можливе та бажане надати негайно допомогу, особливо медичну, населенню України, то УСРР …надасть (адміністрації) пільги…»

«Відповідно до Конституції УРСР державною мовою Української Радянської Соціалістичної Республіки є українська мова… Українська РСР створює необхідні умови для розвитку і використання мов інших національностей в республіці…»

Запитання 15

Однією з причин упровадження в Україні Непу, як нової моделі господарювання, було


варіанти відповідей

продовження бойових дій, що ускладнювали відбудову народного господарства

невдоволення селянства продрозкладкою, що виливалося в збройні виступи проти влади

здійснення республікою дипломатичного прориву й виходу з дипломатичної ізоляції

піднесення європейського та світового революційного руху, здійснення світової революції

Запитання 16

Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?

1. «До одноосібників, які… саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії… До одноосібників, що… не виконують плану… та про яких… відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку… застосувати штраф…»

2. «…при перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати… заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини, …спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів (революційних трибуналів)»


варіанти відповідей

так, обидва уривки відображають

тільки 1-й уривок відображає

тільки 2-й уривок відображає

ні, жоден з уривків не відображає

Запитання 17

Укажіть один із проявів реалізації в Україні нової економічної політики


варіанти відповідей

ліквідація куркульства як класу

періодичні хлібозаготівельні кризи

перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку

ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

Запитання 18

На картосхемі штрихуванням позначено територію


варіанти відповідей

формування радянських повстанських загонів улітку 1918 р.

контрольовану Добровольчою армією генерала А.Денікіна в жовтні 1919 р.

створення численних парафій Української автокефальної православної церкви 1921 – 1930 рр.

уражену масовим голодом 1921 – 1923 рр.

Запитання 19

Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921 – 1928 рр.) (три відповіді)


варіанти відповідей

ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

зростання безробіття

перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку

періодичні хлібозаготівельні кризи

розширення мережі селянських збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств

ліквідація куркульства

Запитання 20

Сприятливі умови для розвитку ринкових відносин в УСРР існували за часів реалізації заходів


варіанти відповідей

«воєнного комунізму».

«суцільної колективізації».

«нової економічної політики».

«форсованої індустріалізації».

Запитання 21

Слова Й.Сталіна «…Ми маємо ворогів внутрішніх …Ми маємо ворогів зовнішніх… Ми мали кризу заготівлі, яку вже ліквідовано. Криза заготівлі стала першим серйозним виступом капіталістичних елементів села проти радянської влади» були сигналом до


варіанти відповідей

запровадження продрозверстки.

створення системи МТС.

розпуску колгоспів.

згортання непу.

Запитання 22

Що було характерним для соціально-економічного життя в УСРР періоду нової економічної політики (1921 – 1928 рр.)?


варіанти відповідей

надання селянам права на продаж власної сільгосппродукції

уведення карткової системи розподілу продуктів

скасування плати за житло й комунальні послуги

націоналізація всіх промислових підприємств

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест