1. Укажіть назви мирних договорів, у яких, серед іншого, визначалася державна належність західноукраїнських земель у 1920-х роках
Уряд якої країни вживав упродовж 1920 – 1930-х років описані нижче заходи? «На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».
Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву
Політика якої країни щодо українських земель описана в уривку з історичного джерела: «Уряд запланував високі темпи «осадження» колоністів на Східних кресах: у 1921 році – 8 тис. осіб, у 1922 році – 20 тис. осіб…»?
Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.
Польська республіка
Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.
Українська РСР
Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.
Польська Республіка
Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.
Українська СРР
Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.
Микола Хвильовий
Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.
Василь Липківський
Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.
Лесь Курбас
Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.
Олександр Шумський
«Осадництво» - це
Яка політична партія, що діяла на Західній Україні в 1930-х рр.., використовувала терористичні методи боротьби?
Визначте заходи, що характеризують політику польського уряду щодо українських земель у 1927 – 1937 рр.
У складі якої держави українські землі мали назву «східні креси»?
Для якого року були характерними події, описані в уривку з історичного джерела: «У селі Копилів Сокальського повіту Львівського воєводства знищено приміщення читальні, подерто бібліотечні книжки і портрети Шевченка і Франка. Після знищення читальні установлено людей перед читальнею і змушено їх кричати: «Хай живе Пілсудський!»…?
Саморозпуск уряду ЗУНР в 1923 р. став наслідком визнання країнами Антанти входження до складу Польщі
Освітня політика якої держави в 1920-ті рр. призвела до ліквідації на українських землях українськомовних шкіл?
У Паризькому протоколі (1920 р.) задекларовано, що «Англія, Франція, Італія… вважають цілком виправданим приєднання Бессарабії до…»
У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920 – 1930-х роках?
Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.
королівство Румунія
Як називаються землі, українське населення яких влада вважала «громадянами румунського походження, які забули рідну мову»?
Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.
королівство Румунія
Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «...[регіон] на підставі Договору від 10 вересня 1919 р., укладеного в Сен-Жермен ан Ле, [увійшов] як автономна одиниця в межі Чехословацької Республіки, возз'єднується... зі своєю споконвічною Батьківщиною – Україною...».
Про який історико-географічний регіон України йдеться в ньому?
У якому році було проголошено незалежність Карпатської України?
Президентом Карпатської України було обрано
Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.
Чехословацька республіка
Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.
Чехословацька республіка
Укажіть фото президента Карпатської України.
Історик Я.Грицак у праці «Нариси історії України» зазначив:
«…Політика стосовно національних меншин стала пробним каменем для демократичного устрою тих держав, які виникли в Центральній та Східній Європі після І світової війни».
Яка країна, на думку автора та більшості істориків, у період 1920-х – 1930-х рр. стала «єдиною, яка більш-менш задовільно склала цей іспит на демократію…» стосовно українців?
Громадська та суспільно-політична діяльність Августина Волошина тісно пов’язана з долею західноукраїнських земель у складі
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»
1. Цитований лист написано в
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»
2. Про «наступ ворожого війська» якої держави йдеться в листі?
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»
3. Укажіть фото згаданого в листі «новообраного Президента».
У якій країні в 1920-1930-ті рр. діяли Український вільний університет і Українська аграрна академія?
Що стало наслідком події, описаної в спогадах Є. Петрушевича: «Перебуваючи в Парижі на Раді послів Антанти, я сказав: “Іменем Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини виступаю проти такого рішення Конференції Амбасадорів від 14 березня 1923 року, та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі”...»?
У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920–1930-х роках?
Історик Я. Грицак у праці «Нариси історії України» зазначив:
«...Політика стосовно національних меншин стала пробним каменем для демократичного устрою тих держав, які виникли в Центральній та Східній Європі після Першої світової війни».
Яка країна, на думку автора та більшості істориків, у період 1920-х - 1930-х рр. стала «єдиною, яка більш-менш задовільно склала цей іспит на демократію...» стосовно українців?
Український таємний університет у 1920-ті рр. діяв на території
Саморозпуск уряду ЗУНР в 1923 р. став наслідком визнання країнами Антанти входження до складу Польщі
Освітня політика якої держави в 1920-ті рр. призвела до ліквідації на українських землях українськомовних шкіл?
Факти біографії якого історичного діяча наведено в уривку джерела: «Одночасно з роботою в Таємному університеті... стає членом Головної управи товариства "Просвіта", ...із середини 1920-х років виступає одним із фундаторів Українського національно-демократичного об'єднання (УНДО) – найпотужнішої західноукраїнської парламентської партії 1920-х – 1930-х рр. ...»?
Укажіть спільну ознаку картин, репродукції яких наведено.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома