Урок 41. ТО Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

Додано: 13 лютого 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 744 рази
44 запитання
Запитання 1

1. Укажіть назви мирних договорів, у яких, серед іншого, визначалася державна належність західноукраїнських земель у 1920-х роках


варіанти відповідей

Версальський

Сен-Жерменський

Нейїстський

Тріанонський

Севрський

Ризький

Запитання 2

Уряд якої країни вживав упродовж 1920 – 1930-х років описані нижче заходи? «На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».


варіанти відповідей

Румунії

Чехословаччини

Польщі

Угорщини

Запитання 3

Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву


варіанти відповідей

асиміляція

пацифікація

депортація

нормалізація

Запитання 4

Політика якої країни щодо українських земель описана в уривку з історичного джерела: «Уряд запланував високі темпи «осадження» колоністів на Східних кресах: у 1921 році – 8 тис. осіб, у 1922 році – 20 тис. осіб…»?


варіанти відповідей

Польщі

Угорщини

Чехословаччини

Румунії

Запитання 5

Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.


Польська республіка


варіанти відповідей

Наддніпрянщина та Слобожанщина


Східна Галичина та Західна Волинь


Північна Буковина та Південна Бессарабія


Закарпаття


Запитання 6

Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.


Українська РСР


варіанти відповідей

Наддніпрянщина та Слобожанщина


Східна Галичина та Західна Волинь


Північна Буковина та Південна Бессарабія


Закарпаття


Запитання 7

Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.


Польська Республіка


варіанти відповідей

створення Є.Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)


проголошення автономії Підкарпатської Русі


судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б.Перацького


судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»


створення В.Залозецьким Української національної партії (УНП)


Запитання 8

Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.


Українська СРР


варіанти відповідей

створення Є.Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)


проголошення автономії Підкарпатської Русі


судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б.Перацького


судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»


створення В.Залозецьким Української національної партії (УНП)


Запитання 9

 Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


Микола Хвильовий


варіанти відповідей

модерний театр, мистецьке об’єднання «Березіль»


церковний собор, Українська автокефальна православна церква


українізація, наркомат освіти УСРР


літературна дискусія, ВАПЛІТЕ


спілка «Гарт», кінематограф


Запитання 10

 Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


Василь Липківський


варіанти відповідей

модерний театр, мистецьке об’єднання «Березіль»


церковний собор, Українська автокефальна православна церква


українізація, наркомат освіти УСРР


літературна дискусія, ВАПЛІТЕ


спілка «Гарт», кінематограф


Запитання 11

 Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


Лесь Курбас


варіанти відповідей

модерний театр, мистецьке об’єднання «Березіль»


церковний собор, Українська автокефальна православна церква


українізація, наркомат освіти УСРР


літературна дискусія, ВАПЛІТЕ


спілка «Гарт», кінематограф


Запитання 12

 Увідповідніть ім’я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


Олександр Шумський


варіанти відповідей

модерний театр, мистецьке об’єднання «Березіль»


церковний собор, Українська автокефальна православна церква


українізація, наркомат освіти УСРР


літературна дискусія, ВАПЛІТЕ


спілка «Гарт», кінематограф


Запитання 13

«Осадництво» - це


варіанти відповідей

політико-ідеологічний контроль за українськими партіями, здійснюваний чехословацькими партіями в 1920 – 1930-х рр..

адміністративна уніфікація українських земель, здійснювана урядом Румунії в 1920 – перш. пол. 1930-х рр..

процес згортання української освіти, здійснюваний урядом Угорщини наприк. 1930-х рр..

політика планомірного заселення українських земель військовими та цивільними колоністами, здійснювана урядом Польщі в 1920-х рр..

Запитання 14

Яка політична партія, що діяла на Західній Україні в 1930-х рр.., використовувала терористичні методи боротьби?


варіанти відповідей

Українське національно-демократичне об'єднання (УНДО)

Українська соціалістично-радикальна партія (УСРП)

Організація українських націоналістів (ОУН)

Українська національна партія (УНП)

Запитання 15

Визначте заходи, що характеризують політику польського уряду щодо українських земель у 1927 – 1937 рр.


варіанти відповідей

конституційне закріплення прав українців на власну мову й отримання початкової освіти українською мовою, надання Східній Галичині автономних прав

пошук порозуміння з українством шляхом створення двомовних шкіл на Волині, призначення українців на високі державні посади

заборона використовувати терміни «Україна» й «українці», передання українських земель польським осадникам

запровадження політики «пацифікації», створення табору для політв’язнів у Березі-Картузькій

Запитання 16

У складі якої держави українські землі мали назву «східні креси»?


варіанти відповідей

Польщі

Угорщини

Чехословаччини

Румунії

Запитання 17

Для якого року були характерними події, описані в уривку з історичного джерела: «У селі Копилів Сокальського повіту Львівського воєводства знищено приміщення читальні, подерто бібліотечні книжки і портрети Шевченка і Франка. Після знищення читальні установлено людей перед читальнею і змушено їх кричати: «Хай живе Пілсудський!»…?


варіанти відповідей

1918 р.

1923 р.

1930 р.

1939 р.

Запитання 18

 Саморозпуск уряду ЗУНР в 1923 р. став наслідком визнання країнами Антанти входження до складу Польщі


варіанти відповідей

Закарпаття.

Східної Галичини.

Північної Буковини.

Південної Бессарабії.

Запитання 19

Освітня політика якої держави в 1920-ті рр. призвела до ліквідації на українських землях українськомовних шкіл?


варіанти відповідей

Польщі

Чехословаччини

Румунії

Української СРР

Запитання 20

У Паризькому протоколі (1920 р.) задекларовано, що «Англія, Франція, Італія… вважають цілком виправданим приєднання Бессарабії до…»


варіанти відповідей

Української Соціалістичної Радянської Республіки

Української Народної Республіки

Королівства Румунії

Республіки Польща

Запитання 21

У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920 – 1930-х роках?


варіанти відповідей

«Міністерство освіти категорично відхилило прохання відкрити школи з викладанням українською мовою, наголосивши, що громадяни зобов’язані давати своїм дітям освіту тільки в …школах з румунською мовою викладання».

«На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».

«Країна русинів на південь від Карпат буде мати окремий сойм. Цей сойм буде виконувати владу в усіх мовних, шкільних, релігійних питаннях краю».

«Відновлюються культурні товариства, театральні трупи, студентські гуртки та органи преси. За таких обставин можна було думати про відродження українського життя в обмежених рамках».

Запитання 22

Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.


королівство Румунія


варіанти відповідей

Наддніпрянщина та Слобожанщина


Східна Галичина та Західна Волинь


Північна Буковина та Південна Бессарабія


Закарпаття


Запитання 23

Як називаються землі, українське населення яких влада вважала «громадянами румунського походження, які забули рідну мову»?


варіанти відповідей

Галичина

Закарпаття

Буковина

Запитання 24

Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.


королівство Румунія


варіанти відповідей

створення Є.Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)


проголошення автономії Підкарпатської Русі


судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б.Перацького


судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»


створення В.Залозецьким Української національної партії (УНП)


Запитання 25

Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «...[регіон] на підставі Договору від 10 вересня 1919 р., укладеного в Сен-Жермен ан Ле, [увійшов] як автономна одиниця в межі Чехословацької Республіки, возз'єднується... зі своєю споконвічною Батьківщиною – Україною...».

Про який історико-географічний регіон України йдеться в ньому?


варіанти відповідей

Буковину

Закарпаття

Галичину

Волинь

Запитання 26

У якому році було проголошено незалежність Карпатської України?


варіанти відповідей

1923 р.

1939 р.

1941 р.

1945 р.

Запитання 27

Президентом Карпатської України було обрано


варіанти відповідей

К.Левицького

А.Волошина

Є.Петрушевича

М.Грушевського

Запитання 28

Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.


Чехословацька республіка


варіанти відповідей

Наддніпрянщина та Слобожанщина


Східна Галичина та Західна Волинь


Північна Буковина та Південна Бессарабія


Закарпаття


Запитання 29

Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х – 1930-х рр.


Чехословацька республіка


варіанти відповідей

створення Є.Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)


проголошення автономії Підкарпатської Русі


судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б.Перацького


судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»


створення В.Залозецьким Української національної партії (УНП)


Запитання 30

Укажіть фото президента Карпатської України.

варіанти відповідей
Запитання 31

Історик Я.Грицак у праці «Нариси історії України» зазначив:

«…Політика стосовно національних меншин стала пробним каменем для демократичного устрою тих держав, які виникли в Центральній та Східній Європі після І світової війни».

Яка країна, на думку автора та більшості істориків, у період 1920-х – 1930-х рр. стала «єдиною, яка більш-менш задовільно склала цей іспит на демократію…» стосовно українців?


варіанти відповідей

Польща

Чехословаччина

Румунія

Українська СРР

Запитання 32

 Громадська та суспільно-політична діяльність Августина Волошина тісно пов’язана з долею західноукраїнських земель у складі  

варіанти відповідей

Польщі

Чехословаччини

Румунії

Української СРР

Запитання 33

 Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»


1. Цитований лист написано в


варіанти відповідей

листопаді 1938 р.

березні 1939 р.

серпні 1940 р.

червні 1941 р.  

Запитання 34

 Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»


 2. Про «наступ ворожого війська» якої держави йдеться в листі?


варіанти відповідей

Румунії

Угорщини

Чехо-Словаччини

Радянського Союзу  

Запитання 35

 Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3 до нього. «Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»


 3. Укажіть фото згаданого в листі «новообраного Президента».

варіанти відповідей
Запитання 36


У якій країні в 1920-1930-ті рр. діяли Український вільний університет і Українська аграрна академія?

варіанти відповідей

Польщі

Чехословаччині

Румунії

Угорщині

Запитання 37

Що стало наслідком події, описаної в спогадах Є. Петрушевича: «Перебуваючи в Парижі на Раді послів Антанти, я сказав: “Іменем Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини виступаю проти такого рішення Конференції Амбасадорів від 14 березня 1923 року, та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі”...»?



варіанти відповідей

перетворення ЗУНР на західну область УНР

розпуск уряду ЗУНР, що перебував в еміграції

скасування Акта Злуки між УНР та ЗУНР

проголошення ЗУНР

Запитання 38


У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на асиміляцію українців у 1920–1930-х роках?



варіанти відповідей

«Міністерство освіти категорично відхилило прохання відкрити школи з викладанням українською мовою, наголосивши, що громадяни зобов’язані давати своїм дітям освіту тільки в ...школах з румунською мовою викладання».

«На Волині та Поліссі осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за урядовим розпорядженням, землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».

«Країна русинів на південь від Карпат буде мати окремий сойм. Цей сойм буде виконувати владу в усіх мовних, шкільних, релігійних питаннях краю».

«Відновлюються культурні товариства, театральні трупи, студентські гуртки та органи преси. За таких обставин можна було думати про відродження українського життя в обмежених рамках».

Запитання 39


Історик Я. Грицак у праці «Нариси історії України» зазначив:

«...Політика стосовно національних меншин стала пробним каменем для демократичного устрою тих держав, які виникли в Центральній та Східній Європі після Першої світової війни».

Яка країна, на думку автора та більшості істориків, у період 1920-х - 1930-х рр. стала «єдиною, яка більш-менш задовільно склала цей іспит на демократію...» стосовно українців?



варіанти відповідей

Польща

Румунія

Угорщина

Чехословаччина

Запитання 40


Український таємний університет у 1920-ті рр. діяв на території


варіанти відповідей

Польщі.

Угорщини.

Чехословаччини.

Румунії.

Запитання 41


Саморозпуск уряду ЗУНР в 1923 р. став наслідком визнання країнами Антанти входження до складу Польщі



варіанти відповідей

Закарпаття.

Східної Галичини.

Північної Буковини.

Південної Бессарабії.

Запитання 42

Освітня політика якої держави в 1920-ті рр. призвела до ліквідації на українських землях українськомовних шкіл?



варіанти відповідей

Польщі

Чехословаччини

Румунії

Української СРР

Запитання 43

Факти біографії якого історичного діяча наведено в уривку джерела: «Одночасно з роботою в Таємному університеті... стає членом Головної управи товариства "Просвіта", ...із середини 1920-х років виступає одним із фундаторів Українського національно-демократичного об'єднання (УНДО) – найпотужнішої західноукраїнської парламентської партії 1920-х – 1930-х рр. ...»?



варіанти відповідей

В. Мудрого

С. Бандери

А. Волошина

Є. Коновальця

Запитання 44

Укажіть спільну ознаку картин, репродукції яких наведено.





варіанти відповідей

Обидві картини створені українськими живописцями.

Обидва портрети належать до мистецької течії імпресіонізму.

На обох картинах зображено портрети українських поетес.

Обидва полотна належать пензлю одного художника.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест