Завершіть висловлювання сучасника про події першої половини 1919 р.:
"Що більш в Україну вдиралися більшовики, то більш росла орієнтація на ..."
На якому з фотопортретів зображено історичного діяча, про якого йдеться в джерелі?
Ісаак Мазепа у своїй праці «Україна в огні й бурі революції» розповідав : « Він був головним творцем української армії. Це він своїм ентузіазмом, енергією і глибокою вірою в українську справу більше, як хто інший з тодішніх українських провідників, допоміг відродити століттями приспане національне почуття і дух боротьби за власну державність у нашім народі. І в смутній добі найбільшого політичного хаосу на Україні, на початку 1919 р., коли захиталися в своїй вірі в сили українського народу Грушевський, Винниченко й інші... зостався на своїм місці, вів дальше непримиренну боротьбу проти московських окупантів..."
Про яку подію йдеться у фрагменті історичного джерела?
«Описую насамперед з головних причин: по-перше, тому, бо я цього переконання, о ця подія була предтечею другої, тобто т. зв. переходу Галицької армії до Денікіна, по-друге, що обі ці події викликали таку дезорганізацію серед нашого громадянства та внесли стільки заколоту та ворожнечі між наддніпрянців 1 галичан з одної. Дуже важливим аргументом проти наступу на Київ було це, що коли б ми навіть здобули Київ, то правдоподібно не будемо в силі його вдержати, бо на саму залогу Києва треба би було залишити майже половину Галицької або Придніпрянської армії. Це ослабило би нашу армію і найменший папір зі сторони більшовиків або добровольців змусив би нас до відвороту».
Про причини якої події/явища/процесу йдеться у твердженнях?
Згортання революційних завоювань, досягнутих у зв'язку з падінням самодержавства; війна влади із селянськими масами, які бажали негайно поділити поміщицьку землю на зрівняльних засадах; виникнення опозиції влади; поразка Німеччини у Першій світовій війні; нездатність влади спертися на війська Антанти.
Установіть відповідність між назвами державних утворень та їхніми політичними лідерами.
1 УНР доби УЦР
2 Українська Держава
3 УНР часів Директорії
4 ЗУНР
А П. Скоропадський
Б С. Петлюра
В А. Волошин
Г Є. Петрушевич
Д М. Грушевський
Установіть відповідність між подіями та їх результатами й наслідками.
1 Другий Зимовий похід Армії УНР
2 Прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
3 Брест-Литовський договір між УНР і державами Четверного союзу
4 Розгром П. Врангеля в Криму
А Націоналізація промисловості, створення сільськогосподарських комун
Б Відновлення права приватної власності на землю, створення державного бюджету
В Відновлення влади Української Центральної Ради в умовах окупації
Г Припинення широкомасштабних бойових дій на території України
Д Завершення збройної боротьби за незалежність України
На які роки припадає наведена характеристика становища в Україні?
«…. Денікінська влада занепадала, більшовицька лише формувалась. Державні органи УНР розпалися на кілька частин. Члени Директорії А. Макаренко та Ф. Швець буи відряджені до Європи, Голова Директорії С. Петлюра виїхав до Варшави, де перебувала частина уряду та українська дипломатична місія на чолі з А. Лівицьким, вів переговори з поляками. Порятунок із «трикутника смерті» для армії знайшли в партизанському поході у тилах білих і червоних».
Який термін пропущено у фрагменті спогадів Антона Денікіна про П. Скоропадського?
«….. Національний шовінізм й …….. було покладено в основу програми гетьманського уряду. Сам гетьман в офіційних виступах урочисто проголошував самостійність України на вічні часи й паплюжив Росію, «під ярмом якої Україна стогнала протягом двох століть»… Кадетське міністерство не поступалося в шовіністичних заявах і в прямих діях, міністр внутрішніх справ Кістяківський запроваджував закон про українське громадянство й присягу…»
У якому твердженні йдеться про Євгена Петрушевича? (три відповіді)
У зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на:
Що було спільним для політики гетьмана П. Скоропадського та генерала А. Денікіна на території України?
Що було урочисто проголошено 22 січня 1919 р. на Софійській площі в Києві?
«Взагалі мусимо дивитися на Варшавський договір як на тимчасовий вихід з тяжкої ситуації. Треба нам якось зміцнити свої сили для того, щоб продовжувати боротьбу з нашим головним ворогом — Московщиною», — так виправдовував свої дії:
Автором наведеної пам'ятки був...
Назва якої установи є зайвою в переліку?
Українська держава П.Скоропадського: Український національний архів-Український історичний музей-Українська державна академія мистецтв-Українська національна бібліотека.
Хто був першим президентом Української академії наук?
Про яку церковну організацію йдеться в листі секретаря ЦК КП(б)У Дмитра Мануїльського від 1922 р., уривок з якого наведено?
«Ще задовго до вилучення цінностей у нас розпочалась боротьба ____________ проти російської екзархічної. Ця національна релігійна боротьба не завершилась і нині. Розкладання церкви у нас повинне піти по двох лініях: з одного боку, у загальнофедеративному масштабі по відношенню до пануючої російської екзархічної церкви шляхом виділення із неї обновленських елементів. З другого боку, нам належить звернути особливу увагу на розкол самої оновленої ______ церкви, яка є політичною фортецею петлюрівщини. Ми повинні розпочати кампанію за виділення із останньої тих прошарків духовенства, які засуджують петлюрівський рух і стоять на ґрунті визнання соціальних і політичних завоювань Жовтневої революції».
Дайте відповіді на питання до ілюстрації?
Де встановлено цей пам'ятник Кобзарю? Хто його автор?
Як називався один з провідних стилів у монументальному малярстві?
Як називалася перша у світі науково-дослідна установа з демографії під керівництвом Михайла Птухи?
Закон про державність української мови було ухвалено за часів....
Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника:
«Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?
Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?
Напис на плакаті: «Продовольчий податок. Віддай місту частину врожаю, рештою розпоряджайся сам».
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1Українська Народна Республіка
2Українська Держава П. Скоропадського
3Західноукраїнська Народна Республіка
4Українська Соціалістична Радянська Республіка
А«воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б«Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В«Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г«осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д«Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії: церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1С. Петлюра
2П. Скоропадський
3Х. Раковський
4Є. Петрушевич
Астворення Холодноярської республіки
Бпроголошення ЗУНР
Вухвалення Конституції УСРР
Гпідписання Варшавської угоди
Дгетьманський переворот
Режисером і художнім керівником театру «Березіль» у 1920-х рр. був
Укажіть одну з причин згасання антирадянського селянського повстанського руху в УСРР на початку 1920-х рр.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома