«Усна народна творчість»

Додано: 2 червня 2022
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 12 разів
12 запитань
Запитання 1

Яким словом можна замінити поняття «усна народна творчість»?

варіанти відповідей

пісня

фольклор

традиція

обряд

Запитання 2

У якому жанрі календарно-обрядових пісень присутні мотиви стрибання через багаття, ворожіння на вінках?

варіанти відповідей

жниварські пісні

купальські пісні

веснянки, гаївки

емігрантські пісні

Запитання 3

Календарно-обрядові пісні поділяють на три цикли:

варіанти відповідей

осінній, літній, зимовий

зимовий, весняний, літній

осінній, зимовий, весняний

весняний, літній, осінній

Запитання 4

Колядки виконують:

варіанти відповідей

перед Різдвом і на Різдво

перед Новим роком і на Новий рік

у ніч проти 7 липня

гперед початком збору урожаю

Запитання 5

Попереду Морозенку конем виграває. Яким конем?

варіанти відповідей

золотим

чорним

сизим

сивим

Запитання 6

З якої пісні рядки: «Вони його не стріляли і на часті не рубали, тільки з його, молодого, живцем серце відірвали»?

варіанти відповідей

а) «Чи не той то хміль»

б) «Ой летіла стріла»

в) «Ой Морозе, Морозенку»

г) «Ой у полі криниченька»

Запитання 7

Що символізують три рябенькі зозулі в баладі «Ой летіла стріла»?

варіанти відповідей

матір, сестру, кохану

розлуку та сльози

весілля, кохання

надію, віру та любов

Запитання 8

Установіть відповідність між твором та місцем подій у ньому:

1. «Ой летіла стріла»                                        а) Золотий Брід

2. «Дума про Марусю Богуславку»                б) вдовине поле

3. «Чи не той то хміль»                                    в) Савур-могила

4. «Ой Морозе, Морозенку»                           г) темниця над Чорним морем

                                                                            д) Карпати

варіанти відповідей

1 - б, 2 - а, 3 - г, 4 - в.

1 - а, 2 - б, 3 - г, 4 - д.

1 - б, 2 - г, 3 - а, 4 - в.

1 - в, 2 - а, 3 - г, 4 - б.

Запитання 9

Установіть відповідність:

1 зозуля                                        а) «Дума про Марусю Богуславку»

2 хміль                                          б) «Ой Морозе, Морозенку»

3 татари                                        в) «Чи не той то хміль»

4 козаки – невольники                г) «Ой летіла стріла»

                                                        д) «Ой у полі криниченька»

варіанти відповідей

1 - г, 2 - в, 3 - б, 4 - а.

1 - г, 2 - б, 3 - в, 4 - а.

1 - б, 2 - в, 3 - г, 4 - д.

1 - а, 2 - в, 3 - д, 4 - г.

Запитання 10

З якою рослиною у народній пісні асоціюється Б. Хмельницький?

варіанти відповідей

ясен

хміль

терен

дуб

Запитання 11

Рядки: «Чогось мені, козаченки,

                 Мед-вино не п’ється

                  Десь-то син мій Морозенко

                  З татарами б’ється!» узято з

варіанти відповідей

родинно-побутової пісні

нарожної думи

народної балади

історичної пісні

Запитання 12

Установіть відповідність між темою і твором:

а) Мужність, героїзм, винахідливість Б.                  1. «Дума про Марусю                              

Хмельницького – видатного українського                     Богуславку»

гетьмана, його прагнення здобути волю і                   2. «Чи не той то хміль»

щастя народу в боротьбі з ляхами.                              3. «Ой Морозе,

б) Важка доля селян-кріпаків.                                    Морозенку»

в) Розповідь про сум за вбитим стрілою                   4 «Ой летіла стріла»

 вдовиним сином.

г) Зображення української дівчини, яка

стала дружиною турецького султана,

допомагає своїм полоненим землякам

повернутися додому.

д) Зображення боротьби козаків під

керівництвом Морозенка з татарами.

варіанти відповідей

1 - б, 2 - а, 3 - в, 4 - г.

1 - а, 2 - б, 3 - д, 4 - в.

1 - в, 2 - а, 3 - д, 4 - г.

1 - г, 2 - а, 3 - д, 4 - в.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест