Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні (індустріалізація, колективізація, Голодомор 1932-1933 рр.).

22 запитання
Запитання 1

Які заходи більшовицької влади мали на меті форсування індустріалізації в роки першої п'ятирічки:


1 поєднання великої державної промисловості та дрібнотоварного приватного виробництва;

2 відмова від директивного способу ведення господарювання;

3 встановлення надвисоких планових завдань і покарання тих, хто опинявся позаду;

4 матеріальне заохочення робітників;

5 запровадження масового виробничого змагання трудових колективів.

варіанти відповідей

1, 3;

2, 4;

3, 5;

4, 5.

Запитання 2

Якими були результати форсованої індустріалізації за підсумками першої п'ятирічки?:

варіанти відповідей

підвищення матеріального добробуту населення;

розбудова підприємств, які обслуговували машинобудівний комплекс;

посилення залежності від іноземних капіталовкладень;

пропорційний розвиток промисловості групи А та групи Б.

Запитання 3

Укажіть особливості соціально-економічної ситуації УСРР у роки першої п'ятирічки:


1 підвищення купівельної спроможності населення;

2 запровадження в містах нормованої торгівлі хлібом за картками;

3 переведення промисловості на семиденний робочий тиждень;

4 поширення стаханівського руху;

5 "ліквідація куркульства як класу".

варіанти відповідей

1, 3;

2, 4;

2, 3;

4, 5.

Запитання 4

Коли в газеті "Известия ЦИК и ВЦИК" було надруковано наведене офіційне повідомлення Прокурора Верховного Суду СРСР?


" У Шахтинському районі Донбасу органами ОДПУ за прямого сприяння робітників розкрито контрреволюційну організацію, що мала за мету дезорганізацію та руйнування кам'яновугільної промисловості цього району. керівний орган цієї організації , що підтверджується безперечними даними слідства, розташований за кордоном і складається з колишніх капіталістичних власників і акціонерів кам'яновугільних підприємств Донецького басейну, що мали тісні зв'язки з окремими агентами деяких німецьких промислових фірм та польською контррозвідкою...Слідством встановлено, що робота цієї контрреволюційної організації, що діяла протягом кількох років, виявилася в злісному саботажі та прихованій дезорганізації діяльності, в підриві кам'яновугільного господарства методами нераціонального будівництва, непотрібних витрат капіталу, зниженні якості продукції, підвищенні собівартості, а також у прямому зруйнуванні шахт, рудників, заводів тощо..."

варіанти відповідей

1925 р.;

1926 р.;

1927 р.;

1928 Р.

Запитання 5

Що було характерним для економіки радянської України 1929-1938 рр.?

варіанти відповідей

низькі темпи розвитку промисловості групи А;

баланс ринкових та директивних механізмів управління;

плановий характер;

залежність від закордонних інвестицій.

Запитання 6

Що характеризувало політику радянського керівництва щодо українського села в роки першої п'ятирічки?:


1 сприяння вільній торгівлі хлібом та іншими сільгосппродуктами;

2 заниження цін на сільськогосподарську продукцію;

3 репресії через саботаж селян колективізації та примусове вилучення зерна;

4 відновлення ринкових відносин, фінансова допомога одноосібним господарствам;

5 використання матеріальних стимулів для заохочення до праці колгоспників.

варіанти відповідей

1, 3;

2, 3;

2, 5;

4, 5.

Запитання 7

Які зміни відбулися в соціальній структурі населення радянської України 1929 - 1938 рр.?:


1 створення нової верстви - колгоспного селянства;

2 зростання заможного прошарку селян;

3 істотне поповнення складу робітників жінками;

4 зростання чисельності службовців;

5 зменшення чисельності робітників.

варіанти відповідей

1, 3, 4;

1, 3, 5;

2, 3, 5;

3, 4, 5.

Запитання 8

Які поняття та терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?


1 п'ятирічка;

2 плюралізм;

3 осадництво;

4 лібералізація;

5 Дніпрогес;

6 пацифікація;

7 стахановський рух.

варіанти відповідей

2, 5, 6;

2, 5, 7;

1, 5, 7;

1, 4, 7.

Запитання 9

Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?


1 масовий добровільний вступ селян у колгоспи;

2 проведення кампанії з розкуркулювання заможного селянства;

3 ліквідація системи державної хлібозаготівлі;

4 розширення мережі машинно-тракторних станцій;

5 державне стимулювання приватних присадибних господарств;

6 запровадження внутрішніх паспортів для населення міст і новобудов;

7 майнове розшарування колгоспного селянства.

варіанти відповідей

1, 2, 3;

4, 5, 6;

1,5, 7;

2, 4, 6.

Запитання 10

Які із зазначених понять дають змогу охарактеризувати процес колективізації сільського господарства в УСРР?


1 розстріляне відродження;

2 соціалістичний реалізм;

3 розкуркулення;

4 українізація;

5 паспортна система;

6 Чорна дошка;

7 продрозкладка.

варіанти відповідей

3, 5, 6;

1, 4, 7;

3, 6, 7;

1, 2, 5.

Запитання 11

З якою метою в Україну була направлена комісія на чолі з В. Молотовим, що діяла упродовж жовтня 1932 - січня 1933 рр.?:

варіанти відповідей

проведення кадрових змін в партійному керівництві республіки;

контроль за створенням політвідділів МТС;

контроль за повним виконанням хлібозаготівельного плану;

участь у розслідуванні справи "Української військової організації".

Запитання 12

Що зумовило можливість реалізувати більшовицькому керівництву плани з форсованої колективізації українського села?:

варіанти відповідей

українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму та підтримували політику КП(б)У;

масштабні репресії і Голодомор;

колгоспи швидко довели селянам свою ефективність;

широка агітаційна кампанія і економічна зацікавленість селян.

Запитання 13

Політична мета масового терору в СРСР і в Україні зокрема:

варіанти відповідей

ліквідувати реальних і потенційних противників сталінського тоталітарного режиму, залякати населення;

подолати економічні та політичні труднощі й завершити побудову основ комунізму;

показати перед усім світом могутність радянської політичної системи;

скоротити населення СРСР, подолати проблему голоду.

Запитання 14

Засоби вичавлювання з народу грошей , які було застосовано в роки перших п'ятирічок:

варіанти відповідей

державні позики, емісія грошей, збільшення виробництва горілки;

емісія грошей, збільшення виробництва горілки, соціальні пільги;

збільшення виробництва горілки, соціальні пільги, державні позики;

соціальні пільги, державні позики, емісія грошей.

Запитання 15

Мета більшовицької політики індустріалізації:

варіанти відповідей

забезпечення часткового вдосконалення та розвиток промисловості, відбудова якої відставала від відбудови сільського господарства;

завершення промислового перевороту, ліквідація ручної праці в промисловості;

перетворення СРСР з аграрної на індустріально розвинену державу, в економіці якої промисловість відіграватиме провідну роль;

поставлення промисловості на службу сільському господарству, щоб за випуском цієї продукції обійти всі країни світу.

Запитання 16

Наслідок трагедії 1932-1933 рр.:

варіанти відповідей

винищення більшості селянства;

зламала опір селян колгоспній системі;

кооперація села;

повна русифікація селянства.

Запитання 17

Галузь (галузі) економіки, у які направляли основні капіталовкладення в роки перших п'ятирічок:

варіанти відповідей

важка промисловість ( енергетика, машинобудування, металургія);

легка і харчова промисловості;

нафто-хімічна та хімічна промисловості;

сільське господарство та переробна промисловість.

Запитання 18

Підсумки розвитку промисловості України в роки перших п'ятирічок:

варіанти відповідей

економіка за характером була переважно аграрно-індустріальною, розвиток лише харчової промисловості та паливно-енергетичного комплексу;

економіка за характером була переважно аграрною, розвиток лише легкої та харчової галузей;

перетворення України на високорозвинуту індустріальну державу;

створення в Україні промислової бази, характер економіки змінився з аграрного на переважно індустріальний.

Запитання 19

Політика радянської влади щодо селянства в роки перших п'ятирічок:

варіанти відповідей

політика "знищення куркульства як класу" фактично спрямована проти всього селянства, незадоволеного колективізацією;

політика колективізації відповідала інтересам більшості селянства, сприяла піднесенню добробуту українських колгоспників;

політика перевиховання куркулів, намагання створити з них основу колгоспної системи;

політика репресій, що торкнулася лише куркулів, а більшість селянства задоволена піднесенням продуктивності праці на селі.

Запитання 20

Прочитайте уривок і вкажіть народну назву документа, про який ідеться в тексті:


"Йосиф Сталін власноручно написав закон про охорону соціалістичної власності, який за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачав розстріл з конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років з конфіскацією майна. Сучасники називали цей закон..."

варіанти відповідей

"закон про злісний саботаж хлібозаготівель";

"закон про обов'язкові поставки зерна"

"закон про п'ять колосків";

"закон про чорну дошку".

Запитання 21

Наслідки політики форсованої індустріалізації та колективізації:

варіанти відповідей

деяке зростання життєвого рівня народу, розв'язання продовольчого питання, задоволення багатьох соціально-побутових потреб населення;

зниження життєвого рівня народу, виникнення продовольчої кризи, поява черг, продовольчих карток, дефіцит товарів народного споживання, занепад житлового будівництва, розквіт пияцтва;

майже відсутній вплив на життєвий рівень, оскільки головна увага приділялась важкій промисловості, яка безпосередньо не задовольняє потреб населення;

суттєве зростання життєвого рівня народу, розв'язання житлової то продовольчої проблем. збільшення заробітної платні, задоволення соціально-культурних потреб населення.

Запитання 22

Постанова РНК УСРР про занесення на "чорну дошку" колгоспів за "злісне саботування хлібозаготівель" призвела до:

варіанти відповідей

вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови;

конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів;

ліквідації "куркулів" і "підкуркульників", виселення решти селян до Сибіру;

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест