Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної система в руках держави і т.ін. - самі пособі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».
В уривку вказано на
Пропагандистською складовою якої політики партійно-радянського керівництва УСРР був зображений плакат?
Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
За змістом агітаційного плакату можна встановити що його створено в роки
Виберіть із переліку джерела індустріалізації
Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору:
«Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», - можна використати для пояснення його...
Виберіть хибну відповідь. Причини голодомору:
На фото зображено плакати, присвячені Голодомору.
З'ясуйте, в основі якого плаката є символічне відображення народної пам'яті про одне зі знарядь геноциду українського народу.
Що є наслідками індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 – у 1930-х рр.?
1 обмеження впливу іноземного капіталу у вугільній та металургійній галузях промисловості
2 загальне одержавлення засобів виробництва, створення мілітаризованої економіки командного типу
3 збереження приватного сектору економіки, збільшення державної допомоги дрібним товаровиробникам
4 потужна урбанізація, швидке формування фабрично-заводського робітничого класу
5 домінування виробництва засобів виробництва, поглиблення підпорядкованості економіки республіки союзному центру
6 стрімке зростання заробітної плати, матеріального добробуту та життєвого рівня населення
Хто очолював хлібозаготівельну комісію в Україні?
Укажіть правильний варіант заповнення пропуску в тексті. «Тих, хто чинив найупертіший опір, розстрілювали або масово вивозили в табори примусової праці на Північ Росії чи до Сибіру. Решту позбавляли всієї їхньої власності (включаючи хату й особисті речі), залишаючи людей напризволяще. _____________________ досягло апогею взимку 1929—1930 рр. Найпоширенішою його формою стала депортація. Сотні тисяч селян разом із сім'ями виганяли з домівок, саджали в товарні потяги й вивозили за тисячі кілометрів на Північ Росії, де їх скидали серед арктичної пустелі, нерідко без їжі та притулку...»
Укажіть, на розвиток яких галузей був спрямований план першої п'ятирічки.
Яка з галузей промисловості розвивалася у роки перших п'ятирічок?
У якому місті УСРР у листопаді 1932 року стала до ладу найбільша гідроелектростанція?
С. Косіор, виступаючи на з'їзді КП(б)У заявив: " На Україні класова боротьба більш напружена... і ворог у нас лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу". Ця теза стала теоретичним підгрунтям для здійснення в республіці
Які ознаки характеризують колективізацію
Про який судовий процес ідеться в цитованому документі?
«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки, професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети “Вісті ВУЦВК”».
Перехід до форсованої індустріалізації ілюструє вислів.... (оберіть правильний вислів)
Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.
Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:
1 настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів
2 прагнення покращити життєвий рівень населення
3 намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері
4 потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації
5 необхідність подолання наслідків голодомору 1921 р.
6 дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва
7 загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови
Хто став головною мішенню у справі СВУ?
Установіть послідовність подій.
А Перенесення столиці УСРР (УРСР) з Харкова до Києва
Б Шахтинська справа
В Голодомор
Г Рік «великого перелому»
Визначте наслідки цитованої постанови для українського селянства
«...У всіх колгоспах, які не виконали плану хлібозаготівель, в п’ятиденний строк вивезти всі без винятку наявні колгоспні фонди, у тому числі і насіннєвий, в рахунок виконання плану хлібозаготівель...»
Позначте течії "національного ухильництва"
Якими були три причини масового голоду в Україні в 1921—1923 рр.?
Як називали нову буржуазію?
Чим була зумовлена поява зображеного плаката?
Установіть послідовність подій.
А входження УСРР до складу СРСР
Б початок політики «коренізації» в УСРР
В ліквідація УАПЦ
Г рішення про початок непу
Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики
1 зростання безробіття
2 ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва
3 періодичні хлібозаготівельні кризи
4 перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку
5 ліквідація куркульства
6 розширення мережі селянських збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств
Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 – 1928 рр.?
1. Здійснення політики коренізації та її складової – українізації.
2. Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.
3. Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.
4. Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».
5. Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.
6. Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.
Встановіть відповідність між іменами діячів та галуззю, яку вони представляли:
1) М. Кравчук, М. Крейн, Г. Пфейффер.
2) М. Возняк, С. Єфремов
3) Є. Патон
4) М. Драй-Хмара.
5) Г. Юра, Н. Ужвій
6) Д. Багалій, Д. Яворницький, М. Грушевський
А Математика
Б Літературознавство
В Фізика
Г Література
Д Театр
Ж Історія
Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в Українській РСР у 1930-х роках.
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.
1 об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту та худоби
2 створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства, насамперед у промисловості
3 тверда норма обсягів натурального відрахування державі частки продукції, виробленої селянськими господарствами
4 форма господарювання в державних підприємствах на основі фінансової самостійності в умовах збереження централізованого керівництва
А «госпрозрахунок»
Б «індустріалізація»
В «денаціоналізація»
Г «продподаток»
Д «колективізація»
У яких містах у 1933 році була відновлена діяльність університетів?
Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?
1.Проведення політики «українізації».
2.Масове знищення культових споруд.
3.Початок русифікації української школи.
4.Запровадження обов’язкової середньої освіти.
5.Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.
6.Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.
Розташуйте події в хронологічній послідовності
А Суцільна колективізація
Б НЕП
В «Закону про п’ять колосків»
Г Шахтинська справа
Стахановський рух був започаткований у роки:
Що стало наслідком форсованої індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 — у 1930-х рр.?
Він розробив теорію електрозварювання, яка сприяла вдосконаленню машинобудування. Під його керівництвом було винайдено спосіб автоматичного швидкісного зварювання, який відіграв значну роль в технічному розвитку людства. Позначте прізвище вченого, якому належать ці досягнення.
Позначте події з історії українській культури, що відбулися в роки другої п'ятирічки.
Серед відомих діячів культури 1930-х рр. позначте прізвища композиторів.
Укажіть, як називався єдиний, офіційно дозволений у СРСР «творчий метод» літератури та мистецтва
Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?
1 Проведення політики «українізації».
2 Масове знищення культових споруд.
3 Початок русифікації української школи.
4 Запровадження обов’язкової середньої освіти.
5 Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.
6 Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.
А 1, 4, 6 Б 1, 3, 5 В 2, 3, 6 Г 2, 4, 5
Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?
А Лікнеп, непман, «Плуг».
Б «Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація.
В Соціалістичний реалізм, Великий терор, «стаханівський рух».
Г Українська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса.
Історико-культурну пам’ятку, зображену на фото, споруджено в стилі
А бароко.
Б модерн.
В класицизму.
Г конструктивізму.
Зображений плакат створено з метою пропаганди виконання одного із завдань
Напис на плакаті: «Релігія - гальмо п'ятирічки!»
А першої п'ятирічки (1928-1932 рр.).
Б другої п'ятирічки (1933-1937 рр.).
В третьої п'ятирічки (1938-1942 рр.).
Г четвертої п'ятирічки (1946-1950 рр.).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома