Утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні.

Додано: 10 лютого 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 195 разів
46 запитань
Запитання 1

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної система в руках держави і т.ін. - самі пособі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».

В уривку вказано на

варіанти відповідей

причини індустріалізації

джерела індустріалізації

наслідки індустріалізації

етапи індустріалізації

Запитання 2

Пропагандистською складовою якої політики партійно-радянського керівництва УСРР був зображений плакат?

варіанти відповідей

коренізації

«воєнного комунізму»

суцільної колективізації

форсованої індустріалізації

Запитання 3

Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

Спонукати одноосібників селян добровільно вступати в колгоспи.


Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

Запитання 4

За змістом агітаційного плакату можна встановити що його створено в роки

варіанти відповідей

воєнного комунізму

НЕПу

суцільної колективізації

коренизації

Запитання 5

Виберіть із переліку джерела індустріалізації

варіанти відповідей

відновлення непу

трудовий ентузіазм, соціалістичне змагання

збільшення зарплат та зменшення тривалості робочого дня

праця в′язнів сталінських виправно-трудових таборів

збільшення норм виробітку при збереженні існуючих зарплат

денаціоналізація промисловості

Запитання 6

Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору:

«Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», - можна використати для пояснення його...

варіанти відповідей

передумов

жертв

мети

масштабу

Запитання 7

Виберіть хибну відповідь. Причини голодомору:

варіанти відповідей

вивезення зерна з України

геноцид

розкуркулювання

колективізація

посуха, в результаті якої загинуло 70% посівів

Запитання 8

На фото зображено плакати, присвячені Голодомору.

З'ясуйте, в основі якого плаката є символічне відображення народної пам'яті про одне зі знарядь геноциду українського народу.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 9

Що є наслідками індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 – у 1930-х рр.?

1 обмеження впливу іноземного капіталу у вугільній та металургійній галузях промисловості

2 загальне одержавлення засобів виробництва, створення мілітаризованої економіки командного типу

3 збереження приватного сектору економіки, збільшення державної допомоги дрібним товаровиробникам

4 потужна урбанізація, швидке формування фабрично-заводського робітничого класу

5 домінування виробництва засобів виробництва, поглиблення підпорядкованості економіки республіки союзному центру

6 стрімке зростання заробітної плати, матеріального добробуту та життєвого рівня населення

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 10

Хто очолював хлібозаготівельну комісію в Україні?

варіанти відповідей

Л. Каганович; 

В. Молотов;

С. Косіор; 

Й. Сталін.

Запитання 11

Укажіть правильний варіант заповнення пропуску в тексті. «Тих, хто чинив найупертіший опір, розстрілювали або масово вивозили в табори примусової праці на Північ Росії чи до Сибіру. Решту позбавляли всієї їхньої власності (включаючи хату й особисті речі), залишаючи людей напризволяще. _____________________ досягло апогею взимку 1929—1930 рр. Найпоширенішою його формою стала депортація. Сотні тисяч селян разом із сім'ями виганяли з домівок, саджали в товарні потяги й вивозили за тисячі кілометрів на Північ Росії, де їх скидали серед арктичної пустелі, нерідко без їжі та притулку...»

варіанти відповідей

Розкуркулювання;

Закріпачення;

Обезземелення;

Переселення.

Запитання 12

Укажіть, на розвиток яких галузей був спрямований план першої п'ятирічки.

варіанти відповідей

Легкої промисловості;

Сільського господарства;

Важкої промисловості;

Харчової промисловості.

Запитання 13

Яка з галузей промисловості розвивалася у роки перших п'ятирічок?

варіанти відповідей

промисловість групи "А"

промисловість групи "Б"

сільське господарство

всі галузі розвивались пропорційно

Запитання 14

У якому місті УСРР у листопаді 1932 року стала до ладу найбільша гідроелектростанція?

варіанти відповідей

Дніпропетровськ

Запоріжжя

Київ

Харків

Запитання 15

С. Косіор, виступаючи на з'їзді КП(б)У заявив: " На Україні класова боротьба більш напружена... і ворог у нас лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу". Ця теза стала теоретичним підгрунтям для здійснення в республіці

варіанти відповідей

Голодомору 1932 -1933 рр

масових репресій

кампанії з розкуркулення

політики коренізації

Запитання 16

Які ознаки характеризують колективізацію

варіанти відповідей

створення колективного господарства

ліквідація дрібнотоварного селянського укладу

реквізиція пожитків селянських господарств

будівництво заводів, фабрик, залізниць

Запитання 17

Про який судовий процес ідеться в цитованому документі?

«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки, професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети “Вісті ВУЦВК”».

варіанти відповідей

Справу Українського національного центру

Справу Спілки визволення України

Шахтинську справу

Справу Промпартії

Запитання 18

Перехід до форсованої індустріалізації ілюструє вислів.... (оберіть правильний вислів)

варіанти відповідей

"...одним махом вийти з економічної відсталості..."

"...здійснити економічний стрибок..."

"..за будь яку ціну прискорити розвиток промисловості..."

".....переглянути планові завдання у бік підвищення..."

Запитання 19

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.

варіанти відповідей

утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

«прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

Запитання 20

Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:

1 настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів

2 прагнення покращити життєвий рівень населення

3 намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері

4 потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації

5 необхідність подолання наслідків голодомору 1921 р.

6 дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва 

загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови

варіанти відповідей

356

357

346

347

Запитання 21

Хто став головною мішенню у справі СВУ?

варіанти відповідей

українська інтелігенція

українські військові

інженерно-технічні кадри

священнослужителі

Запитання 22

Установіть послідовність подій.

А Перенесення столиці УСРР (УРСР) з Харкова до Києва           

Б Шахтинська справа

В Голодомор                                                                                       

Г Рік «великого перелому»


варіанти відповідей

б, г, в, а

г, б, в, а

а, в, г, б

б, в, а, г

Запитання 23

Визначте наслідки цитованої постанови для українського селянства

«...У всіх колгоспах, які не виконали плану хлібозаготівель, в п’ятиденний строк вивезти всі без винятку наявні колгоспні фонди, у тому числі і насіннєвий, в рахунок виконання плану хлібозаготівель...»

варіанти відповідей

запровадження кругової поруки                      

запровадження нової економічної політики

згортання політики «воєнного комунізму»       

голодомор 1932-1933 рр.

Запитання 24

Позначте течії "національного ухильництва"

варіанти відповідей

"волобуєвщина"

"шумськізм"

"неп"

"хвильовізм"

"безбожна п'ятирічка"

Запитання 25

Якими були три причини масового голоду в Україні в 1921—1923 рр.?

варіанти відповідей

посуха і неврожай

повоєнна розруха

масовий селянський повстанський рух

колективізація селянських господарств

 антицерковна кампанія

державна політика хлібозаготівлі

встановлення міжнародної блокади

Запитання 26

Як називали нову буржуазію?

варіанти відповідей

непмани

гвардійці

комуністи

промисловці

Запитання 27

Чим була зумовлена поява зображеного плаката?

варіанти відповідей

запровадженням непу

розгортанням голоду 1921-1923 рр.

початком боротьби з неписьменністю

впровадженням політики «коренізації»

Запитання 28

Установіть послідовність подій.

А входження УСРР до складу СРСР

Б початок політики «коренізації» в УСРР

В ліквідація УАПЦ

Г рішення про початок непу

варіанти відповідей

Г А Б В

А В Г Б

Б Г В А

Г Б А В

Запитання 29

Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики

зростання безробіття

ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

періодичні хлібозаготівельні кризи

перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку

ліквідація куркульства

розширення мережі селянських збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств

варіанти відповідей

 2, 4, 5

1, 3,5

 1, 3, 6

 2, 3, 4

Запитання 30

Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 – 1928 рр.?

1. Здійснення політики коренізації та її складової – українізації.

2. Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.

3. Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.

4. Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».

5. Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.

6. Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.

варіанти відповідей

 3,4,6

2,3,5

1,3,6

1,2,4

Запитання 31

Встановіть відповідність між іменами діячів та галуззю, яку вони представляли:

1) М. Кравчук, М. Крейн, Г. Пфейффер.

2) М. Возняк, С. Єфремов

3) Є. Патон

4) М. Драй-Хмара.

5) Г. Юра, Н. Ужвій

6) Д. Багалій, Д. Яворницький, М. Грушевський


А Математика

Б Літературознавство

В Фізика

Г Література

Д Театр

Ж Історія

варіанти відповідей

1 - А; 2 - Б; 3- В; 4 - Г; 5 - Д; 6 - Ж.

1 - Б; 2 - А; 3- Г; 4 - В; 5 - Д; 6 - Ж.

1 - Ж; 2 - Д; 3- В; 4 - Г; 5 - Б; 6 - А.

1 - В; 2 - Г; 3- А; 4 - Ж; 5 - Д; 6 - Б.

Запитання 32

Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в Українській РСР у 1930-х роках.

варіанти відповідей

співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка підприємницької активності громадян

усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма сферами життя суспільства

існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій та інституцій


одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація, використання примусової праці

визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання владою принципу «особа важливіша за державу»

політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками інтересів різних верств суспільства

панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апаратів, культ вождя

Запитання 33

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.

1 об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту та худоби

2 створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства, насамперед у промисловості

3 тверда норма обсягів натурального відрахування державі частки продукції, виробленої селянськими господарствами

4 форма господарювання в державних підприємствах на основі фінансової самостійності в умовах збереження централізованого керівництва

А «госпрозрахунок»

Б «індустріалізація»

В «денаціоналізація»

Г «продподаток»

Д «колективізація»

варіанти відповідей

ВДАБ

ГАДБ

ДВГА

ДБГА

Запитання 34

У яких містах у 1933 році була відновлена діяльність університетів?

варіанти відповідей

 Дніпропетровськ

Одеса

Полтава

Чернігів

Харків

Київ

Суми

Херсон

Запитання 35

Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?

1.Проведення політики «українізації».

2.Масове знищення культових споруд.

3.Початок русифікації української школи.

4.Запровадження обов’язкової середньої освіти.

5.Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.

6.Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.


варіанти відповідей

1, 4, 6

1, 3, 5

2, 3, 6

2, 4, 5

Запитання 36

Розташуйте події в хронологічній послідовності

А Суцільна колективізація

Б НЕП

В «Закону про п’ять колосків»

Г Шахтинська справа

варіанти відповідей

АБВГ 

БГАВ

БАВГ

ВБАГ

Запитання 37

Стахановський рух був започаткований у роки:

варіанти відповідей

першої п'ятирічки

другої п'ятирічки

НЕПу

коренізції

Запитання 38

Що стало наслідком форсованої індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 — у 1930-х рр.?

варіанти відповідей

комплексний розвиток народного господарства 

високі темпи розвитку важкої промисловості

інтенсивний розвиток легкої промисловості

децентралізація управління промисловістю

Запитання 39

Він розробив теорію електрозварювання, яка сприяла вдосконаленню машинобудування. Під його керівництвом було винайдено спосіб автоматичного швидкісного зварювання, який відіграв значну роль в технічному розвитку людства. Позначте прізвище вченого, якому належать ці досягнення.

варіанти відповідей

М. Боголюбов

Є. Патон

М. Доброхотов

М. Крилов

Запитання 40

Позначте події з історії українській культури, що відбулися в роки другої п'ятирічки.

варіанти відповідей

в УСРР запроваджувалася єдина структура загальноосвітньої школи: початкова (І-ІУ класи), неповна середня (І—VII класи), середня (1-Х класи);

відновлення університетів в Україні

відкрито Український фізико-технічний інститут

початок хвилі переслідування українських письменників (були репресовані О. Досвітній, О. Вишня, Г. Косинка, Д. Фальківський та ін.

вихід на екрани фільму О Довженка «Аероград»;

арешт і розстріл 300 кобзарів і лірників;

президентом Академії наук УСРР став О. Богомолець

Запитання 41

Серед відомих діячів культури 1930-х рр. позначте прізвища композиторів.

варіанти відповідей

М. Хвильовий,

М. Бойчук,

П. Панч,

Л. Ревуцький,

Б. Лятошинський,

А. Головко,

Ф. Кричевський

Запитання 42

Укажіть, як називався єдиний, офіційно дозволений у СРСР «творчий метод» літератури та мистецтва

варіанти відповідей

Сюрреалізм

соціалістичний реалізм;

імпресіонізм;

неокласицизм.

Запитання 43

Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?

1 Проведення політики «українізації».

2 Масове знищення культових споруд.

3 Початок русифікації української школи.

4 Запровадження обов’язкової середньої освіти.

5 Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.

6 Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.

А 1, 4, 6 Б 1, 3, 5 В 2, 3, 6 Г 2, 4, 5

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 44

Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?

А Лікнеп, непман, «Плуг».

Б «Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація.

В Соціалістичний реалізм, Великий терор, «стаханівський рух».

Г Українська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 45

Історико-культурну пам’ятку, зображену на фото, споруджено в стилі

А бароко.

Б модерн.

В класицизму.

Г конструктивізму.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 46

Зображений плакат створено з метою пропаганди виконання одного із завдань

Напис на плакаті: «Релігія - гальмо п'ятирічки!»

А першої п'ятирічки (1928-1932 рр.).

Б другої п'ятирічки (1933-1937 рр.).

В третьої п'ятирічки (1938-1942 рр.).

Г четвертої п'ятирічки (1946-1950 рр.).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест