1. Поняття «розстрілене відродження», соціалістичний реалізм, Спілка письменників України, ВАПЛІТЕ, «Березіль» доречні в розповіді про
2. Коли ухвалено постанову ЦВК та РНК СРСР, уривок з якої наведено?
«1. Прирівняти своїм значенням майно колгоспів і кооперативів (урожай на ланах, громадські запаси, худоба, кооперативні склади та крамниці тощо) до майна державного й усебічно посилити охорону цього майна від розкрадання. 2. Застосовувати, як захід судової репресії за розкрадання колгоспного та кооперативного майна, вищу кару соціального захисту – розстріл із конфіскацією всього майна і з заміною при пом’якшувальних обставинах позбавлення волі на строк не менш як 10 років із конфіскацією всього майна…»
3. Хто режисер та сценарист шедеврів світового кінематографа; фільмів «Звенигора» (1927), «Арсенал» (1929), «Земля» (1930)?
4. Що було характерним для процесу колективізації в УСРР початку 30-х років 20 ст?
5. Що передбачала нова економічна політика в УСРР 1921 – 1928 рр.?
6. Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями.
1. «ножиці цін»
2. індустріалізація
3. колективізація
4. стахановський рух
А. добровільне че примусове об’єднання селянських господарств у великі колективні господарства
Б. встановлення завищених цін на промислові товари і, відповідно, заниження – на сільськогосподарську продукцію
В. масовий робітничий рух за підвищення продуктивності праці, досягнення високих виробничих показників
Г. процес створення великого машиного виробництва в усіх основних галузях народного господарства, передусім у промисловості.
7.Установіть відповідність між іменами історичних діячів та поняттями, до яких вони дотичні
1. Л.Курбас
2. В.Липківський
3. Микола Хвильовий
4. О.Шумський
А. українізація, нарком освіти УСРР, «націоналістичний ухіл»
Б. український театр, мистецьке об’єднання «Березіль», ГУЛАГ
В. церковний собор, Українська автокефальна православна церква
Г. дискусія про шлях розвитку української літератури, ВАПЛІТЕ
8. Установіть хронологічну послідовність подій
А. судовий процес у справі «Спілки визволення України»
Б. затвердження Союзного договору Першим з’їздом рад СРСР
В. ухвалення нової Конституції УРСР на XIV Всеукраїнському з’їзді рад
Г. ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації.
9. Яке явище суспільно-політичного життя засвідчує плакат?
10. Завершіть речення.
Дії з наміром навмисного створення для членів будь-якої національної, етнічної чи релігійної групи населення таких життєвих умов, що розраховані на повне або часткове її знищення, називають
11. Дайте відповіді на запитання до джерела.
Зі спогадів Аркадія Любченка: «Бігав він у тісній кімнатці на Лимарівській вулиці, зненацька зупинявся серед клубкувань тютюнового диму і вперше тоді проголошував сакраментальне гасло: “Геть од Москви!”. Він завжди перший умів відчути те, що хаотично починало нуртувати довкола, умів схопити суть, ясно й лаконічно синтезувати її, обертаючи в рушійний чинник, що швидко гуртував відданих однодумців… І саме він тільки міг бути натхненником і творцем славнозвісної Вільної Академії, засудженої потім владою як організації “контрреволюційної”… Невдачі й труднощі ніколи його не зупиняли – навпаки, спонукували до активнішої дії. Досить притомлений тяжким життям, він, проте, не розчаровувався. Він твердо вірив у сонячне майбутнє України, лише намагався не обдурювати себе й інших щодо сучасного її “ходіння по муках”»
Про кого йдеться у фрагменті спогадів?
12. У якому році розпочалася ця дискусія «Ви питаєте, яка Європа? Беріть, яку хочете: минулу чи сучасну, буржуазну чи пролетарську, вічну чи мінливу... Європа – це європейський інтелігент у найкращому розумінні цього слова. Це, коли хочете, знайомий нам чорнокнижник із Вюртенберга, що показав нам грандіозну цивілізацію і відкрив перед нами безмежні перспективи. Це доктор Фауст, коли розуміти його, як допитливий людський дух... Саме ця страшна сила і є згаданий нами тип, і є психологічна Європа, що на неї ми мусимо орієнтуватись. Саме вона виведе наше молоде мистецтво на великий і радісний тракт до світової мети».?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома