Узагальнення та систематизація знань за рік. Українська література. 10 клас

Додано: 30 травня 2023
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 535 разів
42 запитання
Запитання 1

Збірка І.Франка "Зів'яле листя" має підзаголовок


варіанти відповідей

Драматичний етюд

Лірична драма

Драма-феєрія

Водевіль

Запитання 2

« Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Роман

Історичний роман

Психологічний роман

Соціально-психологічний роман

Запитання 3

Для драми-феєрії притаманні усі поняття, ОКРІМ (декілька правильних відповідей)

варіанти відповідей

використання реального та історичного

виразне ліричне начало

не використання міфічних та фольклорних образів

зіставлення світів людини та природи

казковість, фантастичність, театральність

Запитання 4

У “Лісовій пісні” порушено всі проблеми, ОКРІМ (декілька правильних відповідей)

варіанти відповідей

щастя людських відносин

людини й мистецтва

людини та природи

історичної правди

сила кохання

роль державного діяча в суспільстві

Запитання 5

Що спричинило трагедію ліричного героя твору М.Коцюбинського «Інтермеццо»?

варіанти відповідей

нещасливе кохання

                   

 страждання народу

втрата близької людини

смерть матері

Запитання 6

Яка причина Іванової туги в новелі В.Стефаника «Камінний хрест»?

варіанти відповідей

любов до жінки

                   

любов до дітей

любов до рідної землі

 самотність

Запитання 7

Який художній засіб виділено в наведеному рядку?    

          Про давнє минуле кричить мовчазливо (П.Тичина)

варіанти відповідей

метафора

синекдоха

епітет

оксюморон

Запитання 8

Стильовий напрям у літературі, для якого характерні інтерес до незвичайного, протиставлення

         фантастичного й реального, захоплення історичною та фольклорною екзотикою, називається…

варіанти відповідей

  класицизмом

  

сентименталізмом

 романтизмом

  неокласицизмом

Запитання 9

  Указати відповідність між назвою твору та ім’ям персонажа

              В.Стефаник «Камінний хрест»                        

            2   Л.Українка «Лісова пісня»                               

              О.Кобилянська «Меланхолійний вальс»          

              М.Коцюбинський «Тіні забутих предків»     

А    Мавка 

Б   Іван Палійчук

В   Іван Дідух

Г   Софія Дорошенко

Д   Г. Многогрішний        

варіанти відповідей

1-а 2-в 3-г 4-б

1-б 2-в 3-д 4-г

1-в 2-а 3-г 4-б

1-д 2-в 3-а 4-б

Запитання 10

. Установити відповідність між автором і назвою твору

           1  П.Мирний                         А  «Кайдашева сім’я»

           2  І.Карпенко-Карий            Б   «Хіба ревуть воли, як ..."

           3  І.Нечуй-Левицький          В   «Мойсей»

           4  І.Франко                          Г   «Чорна рада»

           5  Леся Українка                 Д   «Мартин Боруля»

           6  М.Коцюбинський            Е   «Тіні забутих предків»

                                                       Є   «Лісова пісня» 

  

варіанти відповідей

1-д 2-г 3- а 4-в 5-е 6-б

1-б 2-д 3-а 4-в 5-є 6-е

1-є 2-д 3-а 4-г 5-в 6-е

1-б 2-д 3-б 4-в 5-е 6-є

Запитання 11

Односельці запам’ятали в селі господарем, що «...мав усе лиш одного коня і малий візок із дубовим дишлем. Коня запрягав у підруку, сам себе в борозну; на коня мав ремінну шлею і нашильник, а на себе ... накладав мсту мотузяну шлею».

варіанти відповідей

Михайла

Карпа

Івана

Омелька

Чіпку

Запитання 12

Напрям у літературі кінця XIX - початку XX ст., представники якого прагнули передати свої враження від світу, відтворити його рухливість і мінливість, — це

варіанти відповідей

романтизм

сентименталізм

імпресіонізм

бароко

класицизм

Запитання 13

Який художній засіб використано


Я на вбогім , сумнім перелозі

Буду сіять барвисті квітки,

Буду сіять квітки на морозі,

Буду лить на них сльози гіркі.

варіанти відповідей

гіпербола

анафора

порівняння

рефрен

Запитання 14

Хто сказав, що Леся Українка «чи не одинокий мужчина на всю новочасну соборну Україну»?

варіанти відповідей

Т. Шевченко  

М. Коцюбинський  

І. Франко

М. Рильський   

М. Драгоманов

Запитання 15

Розв’язку твору «Кайдашева сім’я» правильно визначено в рядку

варіанти відповідей

одруження Карпа та прихід Мотрі до Кайдашевої хати

знайомство Лавріна та Мелашки

розмова братів про дівчат

три найбільші сварки-бійки

груша всохла — і сім’ї помирилися

Запитання 16

В уривку «...Ішла гроза. Тихо вмирав місяць у пронизаному зеніті. Йшла чітка рясна перестрілка» ужито

варіанти відповідей

тавтологію

анафору

персоніфікацію

метонімію

порівняння

Запитання 17

Увідповідніть твір із місцем, зображеним у ньому.

Твір                                                    Місце

1 «Тіні забутих предків»                               А Буковина

2 «Intermezzo»                                                Б Гуцульщина

3 «Кайдашева сім’я»                                      В Кононівка

4 «Камінний хрест»                                        Г Семигори

                                                                         Д Русів

варіанти відповідей

1Б 2В 3Г 4А

1В 2Б 3Г 4А

1Б 2Г 3В 4А

1Б 2В 3Д 4А

1Б 2В 3Г 4Д

Запитання 18

Укажіть ремесло, за допомогою якого Омелько Кайдаш утримував свою родину

варіанти відповідей

стельмах

каменяр

тесляр

гончар

бондар

Запитання 19

В українській культурі символом родинних чвар і сварливості стала

варіанти відповідей

груша

горнятко

мотовило

полотно

пісні

Запитання 20

Перефразовано вислів Овідія «Поки дихаю, сподіваюсь» у назві твору

варіанти відповідей

«О слово рідне! Орле скутий!..»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Contra spem spero!»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«Енеїда»

Запитання 21

Танець є кульмінаційним у творі

варіанти відповідей

«Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського

«Кайдашева сім’я» Івана Нечуя-Левицького

«Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого

«Мойсей» Івана Франка

«Лісова пісня» Лесі Українки

Запитання 22

Музика є наскрізним образом у творі

варіанти відповідей

«Наталка Полтавка»

«Valse melancoliqve»

«Intermezzo»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«Мойсей»

Запитання 23

Назвіть справжнє прізвище Лесі Українки

варіанти відповідей

Кандиба

Тобілевич

Косач-Квітка

Біличенко

Запитання 24

Назвіть справжнє прізвище Панаса Мирного

варіанти відповідей

Левицький

Тобілевич

Губенко

Рудченко

Запитання 25

Прочитайте рядки

В житті ти мною згордувала,

Моє ти серце надірвала,

Із нього визвала одні

Оті ридання голосні —

Пісні.

Автором їх є...

варіанти відповідей

Микола Вороний

Леся Українка

Іван Франко

Павло Тичина

Максим Рильський

Запитання 26

«Мартин Боруля»

варіанти відповідей

Драма

Роман у віршах

Історичний роман

Трагікомедія

Запитання 27

Символ вічної жіночності та материнства змальований у творі

варіанти відповідей

"Сікстинська Мадонна"

«Тричі мені являлася любов...»

“ Ой ти, дівчино, з горіха зерня“

“Чого являєшся мені у сні?“

Запитання 28

Характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою - це ...

варіанти відповідей

неоромантизм

неокласицизм

неореалізм

романтизм

Запитання 29

Підзаголовок новели "Момент":

варіанти відповідей

розповідь Шехерезади

мить щастя

із оповідань тюремної Шехерезади

із записок Шехерезади

Запитання 30

У творі «Момент» В. Винниченко порушив проблему

варіанти відповідей

легковажності випадкових стосунків

плинності життя й щастя людини

екології довколишнього світу

справедливості за будь-яких обставин

Запитання 31

Коли відбуваються події у новелі І.Франка "Сойчине крило"?

варіанти відповідей

На Різдво

У перший день зими

На Новий рік

Запитання 32

Як звали головних героїв новели І.Франка "Сойчине крило"?

варіанти відповідей

Івась, Марія

Хома, Марія

Хома, Мілена

Запитання 33

Кульмінація роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — це:

варіанти відповідей

картини майбутнього суспільного ладу

арешт Чіпки після злочину

поразка Чіпки в боротьбі із земством

трагічна смерть Галі

Запитання 34

Кому з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» належать слова: «Скрізь неправда… Скрізь!.. Живеш, нудишся, тратиш силу, волю, щоб куди заховатись від неї, втекти від неї, плутаєшся в темряві, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш… коли б можна, — увесь світ випо-лонив, а виростив новий… тоді б, може, й правда настала!..»?




варіанти відповідей

А.Грицькові;

Б.Чіпці;

В.батькові Чіпки;

Г.Максиму.

Запитання 35

Матня, Лушня, Пацюк у творі-це

варіанти відповідей

Чіпчині "друзі"

брати Христі

Чіпчині брати

працівники земства

Запитання 36

Художні засоби епітети: «співочий грім, шов­ковий спів, левій рев Дніпра» використано у творі


варіанти відповідей

«О слово рідне! Орле скутий!»

«Любіть Україну!»

«Господи, гніву пречистого...»   

 "Contra spem spero!"

Запитання 37

Твір “Чари ночі” за жанром

варіанти відповідей

лірична поезія

послання

пісня

романс

Запитання 38

У вірші «Блакитна Панна» уся земля виспівує:

«Осанна!»


варіанти відповідей

вродливій дівчині


весні

осені

любові всевишній

Запитання 39

Слова «Сяє вродою святою, / Неземною чистотою» — це цитата з

варіанти відповідей

драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»

вірша Лесі Українки «Contra spem spero!»

вірша Григорія Сковороди «De libertate»

вірша Миколи Вороного «Блакитна Панна»

вірша Івана Франка «Чого являєшся мені у сні?..»

Запитання 40

"Сцена ж - мій кумир, театр - священний храм для мене!" - мистецьке кредо

варіанти відповідей

Михайла Старицького

Івана Карпенка-Карого

Олександра Олеся

Володимира Винниченка

Запитання 41

Установіть відповідність між віршовим рядком та його автором.


"Ні!.. Я жива! Я буду вічно жити!/ Я в серці маю те, що не вмирає!"

варіанти відповідей

Іван Франко

Леся Українка

Ліна Костенко

Микола Вороний

Олександр Олесь

Запитання 42

Розгляньте схему.

ПРОБЛЕМИ - гармонія людини і природи - свобода вибору і свобода особистості - мрія і дійсність - кохання і зрада - особистість і талант - злочин і кара - доля людини - духовне і матеріальне

У ній вказано проблеми, порушені у творі

варіанти відповідей

Ольги Кобилянської

Лесі Українки

Валер’яна Підмогильного

Василя Стефаника

Михайла Коцюбинського

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест