Що стало одним із наслідків реалізації в 40-х рр. ХХ ст. урядом Польщі заходів, про які йдеться в уривку з документа:
«...1. Швидкими темпами переселити українців і змішані сім'ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи проживання й не ближче ніж 100 км від кордону...»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить переселеному населенню спокійне життя в нових оселях, підготовлених урядом на інших теренах Речі Посполитої. Ті, хто не підпорядкується наказу й залишиться в околицях, охоплених акцією переселення, будуть трактовані як бандити УПА...»
В уривку йдеться про
Колективізацію сільського господарства в 1940-ві – 1950-ті рр. було здійснено в
Укажіть причини голоду 1946-1947 рр. в Українській РСР
Доберіть визначення до кожного з понять.
1.«мобілізація»
2.«депортація»
3.«евакуація»
4.«еміграція»
А вивезення населення, а також матеріальних цінностей з місцевості, що перебуває під загрозою нападу або загарбання ворогом, стихійного лиха
Б призов військовозобов’язаних на службу в діючу армію у зв’язку із запровадженням воєнного стану
В вимушене або добровільне переселення частини населення з батьківщини до іншої країни на певний час або на постійне проживання
Г примусове безоплатне або оплачуване відчуження майна органами державної влади
Д примусове, насильницьке переселення людей за межі місць їхнього постійного проживання
Увідповідніть подію з роком, коли вона відбулася.
1проведення операції «Вісла»
2уключення Закарпаття до складу УРСР
3депортація кримських татар та інших народів Криму
4ліквідація Української греко-католицької церкви
А1944 р.
Б1945 р.
В1946 р.
Г1947 р.
Д1948 р.
У якому році оприлюднено звернення:
«…Уряд УРСР впевнений у тому, що Україна, яка відіграла помітну роль у розгромі ворога, з її великими людськими силами й матеріальними ресурсами буде спроможна внести великий вклад у справу зміцнення миру й підтримання загальної безпеки... повідомляє про своє бажання приєднатися до загальної Організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об’єднаних Націй у Сан-Франциско»?
Прочитайте уривок з історичного джерела про голод 1946–1947 рр. і виконайте завдання.
«...Посуха, особливо в червні–липні, до всіх нещасть додала ще й свої. Урожай зернових вийшов доісторичний.., тобто один центнер посіяли, а зібрали три центнери в найліпшому разі. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, заступами, сапами, а збирали косами та жіночими руками...»
Уривок дає змогу визначити
Який із цитованих документів потрібно використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)?
З якою метою радянська влада ліквідувала Українську греко-католицьку церкву (УГКЦ)?
Що в УРСР стало одним із наслідків проведення партійно-радянським керівництвом СРСР кампанії, названої «ждановщиною»?
Який період охоплював п’ятирічний план відбудови й розвитку народного господарства?
Яким терміном визначають явище в радянській науці, що характеризувало ідеологізацію, засиллям у науці посередностей, людей споживацького типу, авантюристів?
«Буржуазний націоналізм» — традиційний термін комуністичного режиму, який використовували щодо національно свідомих представників радянських республік та інших держав.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома