Узагальнення. Україна в повоєнний період

Додано: 13 жовтня
Предмет: Всесвітня історія, 11 клас
14 запитань
Запитання 1

Що стало одним із наслідків реалізації в 40-х рр. ХХ ст. урядом Польщі заходів, про які йдеться в уривку з документа:

«...1. Швидкими темпами переселити українців і змішані сім'ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи проживання й не ближче ніж 100 км від кордону...»?

варіанти відповідей

часткова асиміляція українців у польському середовищі





нормалізація стосунків влади з українською меншиною

розширення соціальної бази підпілля ОУН і загонів УПА

загострення дипломатичних відносин з Українською РСР

Запитання 2

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить переселеному населенню спокійне життя в нових оселях, підготовлених урядом на інших теренах Речі Посполитої. Ті, хто не підпорядкується наказу й залишиться в околицях, охоплених акцією переселення, будуть трактовані як бандити УПА...»

В уривку йдеться про

варіанти відповідей

поширення осадництва.





реалізацію операції «Вісла».

проведення акції пацифікації.

впровадження «Кресового» закону.

Запитання 3

Колективізацію сільського господарства в 1940-ві – 1950-ті рр. було здійснено в

варіанти відповідей




Центральній Україні.


Західній Україні.

Східній Україні.

Південній Україні.

Запитання 4

Укажіть причини голоду 1946-1947 рр. в Українській РСР

варіанти відповідей


державна політика хлібозаготівель













збройна боротьба загонів УПА

повоєнна розруха

посуха, що вразила територію республіки

форсована індустріалізація

ліквідація системи МТС

«Великий терор»

Запитання 5



Доберіть визначення до кожного з понять.


1.«мобілізація»


2.«депортація»


3.«евакуація»


4.«еміграція»

А вивезення населення, а також матеріальних цінностей з місцевості, що перебуває під загрозою нападу або загарбання ворогом, стихійного лиха

Б призов військовозобов’язаних на службу в діючу армію у зв’язку із запровадженням воєнного стану

В вимушене або добровільне переселення частини населення з батьківщини до іншої країни на певний час або на постійне проживання

Г примусове безоплатне або оплачуване відчуження майна органами державної влади

Д примусове, насильницьке переселення людей за межі місць їхнього постійного проживання

варіанти відповідей

1Б; 2Д ;3Г ;4В





1В ;2А; 3Г; 4Б

1Д; 2Б ;3А; 4Г

1Б; 2Д; 3А; 4В

Запитання 6

Увідповідніть подію з роком, коли вона відбулася.

1проведення операції «Вісла»

2уключення Закарпаття до складу УРСР

3депортація кримських татар та інших народів Криму

4ліквідація Української греко-католицької церкви

А1944 р.

Б1945 р.

В1946 р.

Г1947 р.

Д1948 р.

варіанти відповідей

1В 2Г 3Б4А





1Б 2Г 3В 4А

1Г 2Г 3В 4Д

1Б 2Д 3В 4А

Запитання 7

У якому році оприлюднено звернення:

«…Уряд УРСР впевнений у тому, що Україна, яка відіграла помітну роль у розгромі ворога, з її великими людськими силами й матеріальними ресурсами буде спроможна внести великий вклад у справу зміцнення миру й підтримання загальної безпеки... повідомляє про своє бажання приєднатися до загальної Організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об’єднаних Націй у Сан-Франциско»?

варіанти відповідей

1945 р.




1946 р.

1947 р.

1948 р.


Запитання 8



Прочитайте уривок з історичного джерела про голод 1946–1947 рр. і виконайте завдання.

«...Посуха, особливо в червні–липні, до всіх нещасть додала ще й свої. Урожай зернових вийшов доісторичний.., тобто один центнер посіяли, а зібрали три центнери в найліпшому разі. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, заступами, сапами, а збирали косами та жіночими руками...»

Уривок дає змогу визначити

варіанти відповідей

наслідки голоду.





причини голоду.

масштаби голоду.

результати голоду.

Запитання 9

Який із цитованих документів потрібно використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

«Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»




«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»

«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»

«Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої «Української автокефальної православної церкви» як осередку відвертої петлюрівщини...»


Запитання 10



З якою метою радянська влада ліквідувала Українську греко-католицьку церкву (УГКЦ)?

варіанти відповідей

підірвати духовну опóру руху спротиву процесам радянізації

реалізувати давню мрію українського народу про об’єднання УГКЦ й Російської православної церкви

відкрити шлях до об’єднання всіх християнських конфесій

Запитання 11

Що в УРСР стало одним із наслідків проведення партійно-радянським керівництвом СРСР кампанії, названої «ждановщиною»?





варіанти відповідей

припинення збройної боротьби УПА, ОУН


гальмування розвитку науки, літератури й мистецтва в республіці

 .організаційне оформлення українського дисидентського руху



Запитання 12

Який період охоплював п’ятирічний план відбудови й розвитку народного господарства? 

варіанти відповідей

1948—1952 рр 


 1947—1951 рр.

1946—1950 рр. 

Запитання 13

Яким терміном визначають явище в радянській науці, що характеризувало ідеологізацію, засиллям у науці посередностей, людей споживацького типу, авантюристів? 

варіанти відповідей

космополітизм

   

 

«кагановичівщина» 

«лисенківщина»

 «ждановщина» 


Запитання 14

«Буржуазний націоналізм» — традиційний термін комуністичного режиму, який використовували щодо національно свідомих представників радянських республік та інших держав.

варіанти відповідей

так

ні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест