1. Якого гетьмана зображено на наведеній іконі?
2. Ім’я якого історичного діяча пропущено у фрагменті джерела?
«Я не можу приховати від пана, що ми тільки-но отримали з України радісну вість, згідно з якою ____ кілька разів ущент розгромив московитів, причому захопив добру здобич і взяв у полон багато значних князів. Був він при цьому у великій небезпеці, бо під ним було гарматним ядром вбито коня. Як тільки дійшла достовірна звістка про ці події, вона викликала тут велику радість і в усіх церквах співали “Тебе, Боже, хвалимо...”».
3. Про які українські землі в 70-80-х роках 17 ст. ідеться в уривку зі спогадів французького мемуариста Франсуа-Поля Далерака?
«Нині цей край зруйнований, а війна, ніби гангрена, яка все пожирає, обернула найродючішу частину Європи на спорожнілі поля, зарослі бур’яном руїни, на покинуті жителями міста. Отак нині від тієї України залишилося тільки ім’я козацьке. Її населення розпорошилося, переселившись або понад береги Дніпра, або на землі, що залишаються під пануванням Москви. Решту вирубали турки або забрали в неволю татари...».
4.Яке твердження стосується П. Калнишевського?
5. Території яких українських воєводств Речі Посполитої середини 17 ст. заштриховано на карті?
6.У якому з варіантів названо полки Слобідської України?
7.У якому твердженні йдеться про Максима Залізняка?
8. Доповніть твердження
Про Петра Могилу відомо, що він...
9. Доповніть твердження
Козаки Задунайської Січі...
10 . Установіть відповідність між свідченнями сучасників та історичними діячами, про які йдеться
1 «У нас у предках бояр не бувало, а він заводить нові порядки, а вольності наші всі одходять»
2 «У Криму його ім’я наводило такий страх, що орда щоденно пильнувала та була готова до бою»
3 «Академія вітала його як Мойсея, спасителя й визволителя народу від польського рабства»
4 «Хай іде до лихого, як з нами не хоче жити, а злякавшись, клобуком покриває голову»
А Б. Хмельницький
Б Ю. Хмельницький
В І. Виговський
Г І. Брюховецький
Д І. Сірко
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома