Кого з гетьманів називають "сонцем Руїни"?
Як називалися наймані козацькі полки, створені за гетьманування Петра Дорошенка:
Протекторат - це:
Хто такі компанійці?
Договір, підписаний 9 березня 1669 року з Московською державою та гетьманом Д. Многогрішним, називається:
«Великий згін» населення Правобережної Гетьманщини здійснював гетьман:
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Зміцнивши свої позиції на Правобережжі, відчуваючи підтримку могутньої держави, на чолі війська переходить на лівий берег Дніпра. Після вбивства козаками Івана Брюховецького його проголошують гетьманом усієї України».
Гадяцьку угоду було укладено у:
Відмінність умов польсько-московського «Вічного миру» (1686 р.) від умов Андрусівського перемир’я (1667 р.) полягала в тому, що одноосібну зверхність московського царя визнано над:
На карті суцільною жирною лінією позначено розподіл українських земель за умовами Андрусівського договору між:
Яку назву отримали події, описані в уривку з історичного джерела:
«На Україні настала тепер лиха година. Було таке безладдя, що кожний робив, що хотів. Із заходу шарпали Україну польські війська, з півночі й від сходу — московські... а з півдня набігали турки й татари. До того ж Україна розділилася на дві частини... На Лівобережній вибрали одного гетьмана, на Правобережній — іншого...»?
Про формування населення якого регіону йдеться в уривку з історичного джерела:
«Наші діди, батьки, брати і родичі, і ми самі поприходили з різних гетьманських і задніпрянських міст в Україну на закликання бєлгородських та курських воєвод, котрі запевняли нас царським словом – не відбирати від нас наших вольностей. Вони веліли селитися нам, щоб ми захистили собою московські українські міста по Бєлгородській лінії в диких степах на татарських займищах…»?
Перший український гетьман, який у 1665 здійснив візит до Москви:
Вкажіть один із наслідків доби Руїни для українських земель:
Наприкінці жовтня 1708 року Іван Мазепа, нібито виконуючи наказ Петра І, виступає назустріч шведському війську, щоб:
Які статті підписав І.Мазепа з московським царем?
Який був зміст угоди, укладеної між гетьманом І. Мазепою та шведським королем Карлом ХІІ?
Козацьке повстання 1702–1704 рр. під проводом С. Палія спричинено:
Яка релігія проголошувалася державною за Конституцією Пилипа Орлика?
У якому році укладено документ, витяг із якого подано нижче?
«…Вдови козаків, їхні дружини та діти-сироти, козацькі господарства і (господарства) жінок, чоловіки яких перебувають на війні або на якихось військових службах, не притягатимуться до жодних обов’язкових загальних повинностей і не будуть обтяжені сплатою податків…
…Стольне місто Русі — Київ — та інші міста України нехай непорушно і недоторкано зберігають всі свої права і привілеї, слушно їм надані…».
Встановіть хронологічну послідовність подій.
А) Гадяцька угода.
Б) Полтавська битва.
В) Бахчисарайський мирний договір.
Г) Андрусівське перемир'я.
Встановіть хронологічну послідовність подій.
А) "Конституція" П. Орлика.
Б) Конотопська битва.
В) Повстання С. Палія.
Г) "Вічний мир" між Московською державою та Річчю Посполитою.
Установіть відповідність між гетьманами та характеристиками, що визначають їх діяльність.
1. П. Дорошенко
2. І. Мазепа
3. Д. Многогрішний
4. І. Самойлович
А) Визнання протекторату Османської імперії.
Б) Відновлення права козацької старшини на збирання податків.
В) Укладення українсько-шведського союзу.
Г) Здійснення кодифікації норм козацького права.
Д) Організація "Великого згону".
Установіть відповідність між подіями ХVІІ ст. та їхніми наслідками.
1. Ухвалення Гадяцького договору.
2. Чигиринські походи турецько-татарських військ.
3. Укладення Андрусівського договору.
4. Підписання Віленського перемир'я.
А) Знелюднення частини Правобережної України, руйнація козацької столиці.
Б) Початок війни Гетьманщини з Московським царством.
В) Територію Гетьманщини було поділено між Річчю Посполитою й Московським царством.
Г) Пошук Б.Хмельницьким нових союзників у боротьбі з Річчю Посполитою.
Д) Перехід Лівобережної Гетьманщини під протекторат Османської імперії.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома