Про яку міжнародну організацію йдеться в уривку джерела?
«Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації…»
Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х років) полягала в :
Що стримувало «радянізацію» Західної України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.?
Чим було зумовлене таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У: «З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом…»?
У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела:
«У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з’єдналися разом…собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію… і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви…»?
Ухвалені рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сімї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону…» започаткувало реалізацію :
1945 року в історії України відбулися такі події
На фото зображено
Операція «Захід» 1947 року передбачала
«..це один з керівників уніатської Церкви на Західній Україні.., що він має ненависть до радянської влади, і що уніатське духовенство заявляло про необхідність відірвати Україну від Москви.., що український народ є давніший від російського, що історія українського народу не має нічого спільного з історією російського народу...» - такі «злочини» інкримінувала радянська влада
До розгрому якої галузі науки привела перемога в 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» — вчення Т. Лисенка?
Кампанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце в повоєнні роки, мала яскраво виражений:
Яку подію висвітлює наведена карикатура?
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1907-1950. Український військовий і громадсько-політичний діяч. Член УВО-ОУН, в’язень польських тюрем. Головний командир УПА з 1943 р. Загинув у бою під Львовом».
Як називається явище післявоєнного розвитку, описане в уривку з історичного джерела?
«Зворотним боком буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму...»
Укажіть основні заходи повоєнної радянізації західних областей України.
1 Посилення процесу русифікації
2 українізація системи освіти, преси, державних установ
3 розгортання боротьби з УПА та оунівським підпіллям
4 визнання УГКЦ і створення сприятливих умов для її діяльності
5 відмова від колективізації сільського господарства
6 пріоритетний розвиток легкої та харчової промисловості
7 запровадження безкоштовної освіти та медичного обслуговування
Виділи Хрущовську епоху візуальними джерелами. ( 3 відповіді)
З якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950 — на початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
Дисидент, громадський діяч, засновник Української робітничо-селянської спілки (1959). У 1961-1976 рр. перебував у мордовських таборах. 1977-1988 рр. - повторне ув’язнення за участь у правозахисному русі, пізніше - на засланні. Член-засновник Української Гельсінської групи (УГГ) (1976), у 1988 р. обраний головою Української Гельсінської спілки. Один з авторів тексту Акта проголошення незалежності України (1991). Народний депутат України I, II, IV і V скликань. Ці факти біографії стосуються?
У царині якого мистецтва творив діяч, зображений на фото?
Яка подія відбулася у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?
Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
1. Десталінізація
2. Реабілітація
3. Асиміляція
4. Лібералізація
А – процес зростання кількості населення міст і посилення їхньої ролі в економічному й культурному житті суспільства.
Б – злиття одного народу з іншим (як правило, більш численним) шляхом засвоєння його мови, звичаїв тощо.
В – політика відходу від негативних рис сталінізму як крайньої форми більшовизму
Г – послаблення державного контролю над різними видами діяльності.
Д – виправдання, поновлення доброго імені чи репутації несправедливо обвинуваченої, обмовленої або засудженої особи.
Які поняття та терміни потрібно використовувати, характеризуючи суспільне життя України в другій половині 1950 — першій половині 1960-х рр.?
Після якого з’їзду КПРС, в Україні розгорнулася кампанія з демонтажу численних пам'ятників Й. Сталіну, закриття присвячених йому музеїв, перейменування населених пунктів, вулиць, установ, підприємств, шкіл, колгоспів?
Укажіть заходи, які проводилися на селі у роки «відлиги» (3):
Укажіть три «надпрограми» М. Хрущова.
Яка течія в українському дисидентському русі була провідною в 1970-ті рр.?
Що було однією з ознак дисидентського руху в Україні в другій половині 1960 — першій половині 1980-х рр.?
Що стало поштовхом до створення Української Гельсінкської групи в 1976 р.?
Хто з наведених нижче осіб був послідовним противникам русифікації в Україні в часи "застою"?
Укажіть прізвище історичного діяча, який очолив Українську Гельсінську Спілку
Укажіть назву закону, який був прийнятий в Україні у квітні 1978 р.
Дисиденти — це діячи:
Сукупність управлінців, призначуваних на керівні посади - це ...
Визначте риси політики першого секретар ЦК КПУ Володимира Щербицького. ( три відповіді)
Про кого мова?
Учасник дисидентського руху з середини 1960-х. У 1967 р. випустив у самвидаві книгу «Лихо без розуму», у якій йдеться про події 1965 р., Коли за «антирадянську» діяльність було заарештовано та засуджено 20 українських інтелігентів, книжка стала першою грунтовною працею про ситуацію в Україні, яка потрапила на Захід після Другої світової війни й привернула увагу світової громадськості до українського питання.»
У статті 6 Конституції УРСР 1978 р.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома