В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

Додано: 15 грудня
Предмет: Історія України, 10 клас
28 запитань
Запитання 1

Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками весною 1918 р. контролю над Україною?


варіанти відповідей

окупація території України німецькими та австро-угорськими військами

селянський повстанський рух проти політики «воєнного комунізму»

спільний наступ об’єднананих Армій УНР та УГА на Київ

висадка військ Антанти на Півдні України

Запитання 2

на фото зображений

варіанти відповідей

Симон Петлюра

Нестор Махно

Павло Скоропадський

Володимир Винниченко

Запитання 3

На фото зображений

варіанти відповідей

полковник П.Болбочан

генерал М. Омелянович-Павленко

Симон Петлюра

отаман Н.Григор'єв

Запитання 4

Установіть відповідність між назвами документу (Грамота П. Скоропадського «До всього українського народу») та цитатою з нього.


варіанти відповідей

«…Україна стає Українською Народною Республікою. Не віддаляючись від республіки Російської… ми твердо станемо на нашій землі…»

«…воєдино зливаються …частини єдиної України — Західноукраїнська Народна Республіка і Наддніпрянська Україна. Однині є єдина незалежна Українська Народна Республіка...»

«Український народе! …твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська держава…»

"…Українська Держава стояла на краю загибелі. Спаслась вона дякуючи могутньому підтриманню центральних держав…»

Запитання 5

Економічна політика гетьмана П. Скоропадського

варіанти відповідей

захищала інтереси промисловців і великих землевласників.

сприяла відновленню економіки України як складової частини Російської імперії.

відновила рівноправність економічних відносин із країнами Четверного союзу.

забезпечила вільний розвиток селянського господарства.

Запитання 6

Якого договору стосується цитований нижче документ?

«Строго таємно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше... На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можливо задовольнити. За це Україна зобов’язується до якнайскорішої поставки хліба...»

варіанти відповідей

Варшавського договору між Директорією УНР і Польською Республікою.

Мюнхенського договору між Німеччиною й Великобританією, Францією, Італією.

Договору між Українською Державою та країнами Антанти.

Брест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками.

Запитання 7

Наслідком укладення Брест-Литовського мирного договору для України було відновлення

варіанти відповідей

федеративних зв’язків України з Росією.

влади більшовиків та їхніх союзників.

влади Української Центральної Ради.

союзницьких відносин з країнами Антанти.

Запитання 8

За якого політичного режиму періоду національно-визвольних змагань початку XX ст. уведено в обіг грошову купюру, зображену на фото?

варіанти відповідей

Директорії УНР

Гетьманату П. Скоропадського

Української Соціалістичної Радянської Республіки

Української Центральної Ради

Запитання 9

Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.

«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська [що вступили на територію України] не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду...»

Яку «велику потребу» в Україні мали зазначені вище країни?

варіанти відповідей

Використати людські ресурси, щоб компенсувати власні людські втрати у війні.

Забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні виснажені економіки.

Включити молоду, незміцнілу державу Україна до складу Четверного союзу.

Створити міцний, дієвий бар’єр проти проникнення більшовизму в Європу.

Запитання 10

Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела: "Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією..."?


варіанти відповідей

Західноукраїнську Народну Республіку

Українську Народну Республіку доби Директорії

Українську Народну Республіку доби Центральної Ради

Українську Державу гетьмана П. Скоропадського

Запитання 11

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


1 оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

2 підписання Брестського мирного договору

3 скликання Трудового конгресу України

4 проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів

А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

1-д; 2-в; 3-б; 4-г

1-а; 2-г; 3-б; 4-в

1-в; 2-д; 3- а; 4-г

1-б; 2-б; 3-г; 4-а

Запитання 12

Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?

«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»

варіанти відповідей

Українську Народну Республіку доби Центральної Ради

Українську Державу гетьмана П. Скоропадського

Українську Народну Республіку доби Директорії

Українську Соціалістичну Радянську Республіку

Запитання 13

У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив

варіанти відповідей

Генеральний секретаріат Української Центральної Ради.

Раду Народних Міністрів УНР.

Директорію УНР.

Державний секретаріат ЗУНР.

Запитання 14

Найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918-1919 рр., увійшла в історію під назвою

варіанти відповідей

«Брусиловський прорив».

«Київська катастрофа».

«Чортківська офензива».

«Зимовий похід».

Запитання 15


«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».

Укажіть фото політичного діяча, який так пояснював своє рішення.

варіанти відповідей
Запитання 16

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання

«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».

Вимоги «федерації з Росією» висували представники

варіанти відповідей

країн Антанти

країн Четверного Союзу

Ради Народних комісарів РСФРР

Запитання 17

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання

«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».

Що стало наслідком подій, про які йдеться в уривку з історичного документа?



варіанти відповідей

підписання Брестського миру

проголошення незалежності УНР

ухвалення Акта Злуки УНР і ЗУНР

вибух антиурядового повстання

Запитання 18

«…воєдино зливаються …частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка і Наддніпрянська Україна. Однині є єдина незалежна Українська Народна Республіка…»

Коли було оприлюднено цитований документ

варіанти відповідей

22 січня 1918 року

22 січня 1919 року

29 квітня 1918 року

14 грудня 1918

Запитання 19

Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі?

варіанти відповідей
Запитання 20

Хто з указаних діячів був причетний до створення Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР)? (3 відповіді)

варіанти відповідей

С.Петлюра

М.Міхновський

Д.Вітовський

Є.Петрушевич

К.Левицький

В.Липківський

Запитання 21

На фото зображено

варіанти відповідей

письменника, кінорежисера, кінодраматурга, класика світового кінематографа.

композитора, піаніста, диригента, фундатора української національної музики.

історика, сходознавця, письменника, перекладача, одного з організаторів Академії наук України.

режисера, драматурга, актора, основоположника українського модерного (нового) театру.


Запитання 22

Із якою метою Директорія УНР ініціювала заходи, описані в уривку з історичного джерела: «Ми, уповноважена волею трудящих України... Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо Конгрес усього трудового люду України. Делегатів обиратимуть на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії – 71,4 %, від робітничої – 22,2 %, від трудової інтелігенції – 6,4 %...»?


варіанти відповідей

узаконення повної націоналізації промислових підприємств і поміщицьких господарств

санкціонування утворення Української автокефальної православної церкви

розв’язання проблем організації влади та визначення форми державного устрою

перехід до політики "воєнного комунізму"

Запитання 23

Заснування українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янець-Подільську, відкриття Української академії наук, Національної бібліотеки були складовими національно-культурної політики

варіанти відповідей

Української Народної Республіки.

Української Держави П. Скоропадського.

Західноукраїнської Народної Республіки.

Української Соціалістичної Радянської Республіки.

Запитання 24

Про який договір йдеться в уривку з історичного джерела:

«Безсумнівно, він був великою поразкою української дипломатії та гробом самостійності Української держави в новітніх часах. Польща і більшовицька Росія поділились українськими землями, як в Андрусові в 1667 році…»?

варіанти відповідей

Брестський договір

Ризький договір

Варшавський договір

Версальський договір

Запитання 25

Внутрішня політика гетьмана П. Скоропадського в соціально-економічній сфері    передбачала

варіанти відповідей

націоналізацію великої промисловості і запровадження трудової повинності.

створення централізованої системи управління і корпорацій роботодавців.

скасування восьмигодинного робочого дня й заборону страйків.

установлення державного контролю на виробництві і створення галузевих профспілок.

Запитання 26

Якими були передумови гетьманського перевороту 1918 р.?

варіанти відповідей

Укладення Центральною Радою союзу з більшовицькою владою Росії, проголошення Радою повної націоналізації земельної власності та промислових підприємств.

Утворення Директорії УНР, спроба встановити в Україні національний варіант радянської влади, поширення серед селянства руйнівних анархістських рухів.

Загострення відносин Центральної Ради з німецьким окупаційним командуванням, розчарування населення в економічній політиці УНР.

Проголошення Західноукраїнської Народної Республіки, початок польсько-української війни та загроза її поширення на територію Наддніпрянської України.

Запитання 27

1 січень 1918 р.

2 квітень 1918 р.

3 січень 1919 р.

4 листопад 1921 р

А «Листопадовий зрив» у Львові

Б державний переворот Павла Скоропадського

В Другий «Зимовий похід» Армії УНР

Г бій під Крутами

Д проголошення Акта Злуки УНР і ЗУНР

варіанти відповідей

1-д; 2-а; 3-б; 4-г

1-г; 2- б; 3-д; 4-в

1-а; 2-г; 3-в; 4-б

1-б; 2-г; 3-а; 4-в

Запитання 28

"київська катастрофа" пов'язана з подіями

варіанти відповідей

травня 1920 р., коли війська УНР покинули Київ під тиском більшовицьких військ

березня 1918 р., коли німецькі війська зайшли у Київ

серпня 1919 р., коли війська УНР та УГА були змушені вийти з Києва під тиском військ А.Денікіна

лютого 1918 р., коли армія більшовиків захопила Київ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест