Відбудова

Додано: 19 березня 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 48 разів
24 запитання
Запитання 1

Що було покладено в основу довоєнної моделі розвитку народного господарства?

варіанти відповідей


розвиток базових галузей промисловості за рахунок ресурсів сільського господарства 

 співіснування державного, кооперативного та приватного секторів народного господарства

 спрямування основних капіталовкладень у легку промисловість і соціальну сферу

 скорочення обсягів державних дотацій підприємствам воєнно-промислового комплексу

Запитання 2

Які фактори свідчать про відновлення зовнішньополітичної діяльності УРСР?

варіанти відповідей

Утворення наркомату закордонних справ УРСР 

приєднання України до Антигітлерівської коаліції.

вихід України з Другої світової війни.

вступ республіки до Організації Об’єднаних Націй

участь у роботі Дунайської конференції

пропагування відкритості кордонів

Запитання 3

Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початок 1950-х років) визначалася

1  першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики.

2   спрямуванням основної частини капіталовкладень в соціальну сферу.

3   пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості.

4   опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.

5   відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили.

6   використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла».

варіанти відповідей

1,3,5

4,5,6,

1,4,3

1,4, 5

Запитання 4

"... Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»

Проявом якої політики партійно-радянського керівництва УРСР є наведений уривок документа?

варіанти відповідей

«коренізації»                                      

 «лисенківщини»               

  «культурної революції»

«ждановщини»


 

Запитання 5

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 — початку 1950-х рр. розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

варіанти відповідей

Звеличення ролі української інтелігенції в розбудові соціалізму

 

 Мобілізація суспільства на здійснення відбудови народного господарства

  

 Переконання суспільства в перевагах соціалізму над капіталізмом

Відновлення тотального політико-ідеологічного контролю за суспільством

 

Запитання 6

Укажіть перелік ключових термінів і понять, які використовуються для характеристики процесу радянізації західних областей України після Другої світової війни:

варіанти відповідей

 індустріалізація, колективізація, «культурна революція», депортація, репресії

  

індустріалізація, кооперація, волюнтаризм, «культурна революція», депортація

  

раднаргоспи, колективізація, депортація, прискорення, політична реабілітація

  

операція «Вісла», розкуркулювання, мобілізація, голодомор, «саморозпуск» УГКЦ

Запитання 7

«…До Центрального табору праці в Явожно, розташованого на території філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі, …потрапляли особи, «підозрювані у зв’язках з УПА». …основну частину в’язнів становили українські селяни, які потрапили до табору через так звану «колективну відповідальність».

За цей період через концентраційний табір пройшло 3 936 українських в’язнів, з них 823 жінки та кілька дітей. Більш ніж 160 в’язнів унаслідок тортур і самогубств загинули».

Наповнення табору в’язнями відбувалося внаслідок

варіанти відповідей

реалізації операції «Вісла»

проведення акції «пацифікації»

 прийняття «Кресового» закону

здійснення політики «осадництва»

Запитання 8

«…До Центрального табору праці в Явожно, розташованого на території філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі, …потрапляли особи, «підозрювані у зв’язках з УПА». …основну частину в’язнів становили українські селяни, які потрапили до табору через так звану «колективну відповідальність».

За цей період через концентраційний табір пройшло 3 936 українських в’язнів, з них 823 жінки та кілька дітей. Більш ніж 160 в’язнів унаслідок тортур і самогубств загинули».

Функціонування «табору праці» було складовою процесу

варіанти відповідей

анексії

мобілізації

асиміляції

депортації

Запитання 9

У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела: 

«У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з’єдналися разом... собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви...» ?

варіанти відповідей

1944 р.

1946 р.

1947 р.

1948 р.

Запитання 10

Слова Й. Сталіна: 

«М’якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви»,

адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М. Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час

варіанти відповідей

поширення голоду на території УСРР у 1932 — 1933 рр.

голоду в більшості областей УРСР у 1946 — 1947 рр.

розгортання масових репресій в УРСР у 1937 — 1938 рр.

бойових дій проти загонів УПА в 1944 — 1946 рр.

Запитання 11

Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР у другій половині 1940 — на початку 1950-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

продемонструвати Заходу готовність до співпраці за «планом Маршалла»

закликати солдатів і робітників вступати до створюваних Трудових армій

мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства

переконати народ у необхідності здійснення форсованої індустріалізації

Запитання 12

Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був

варіанти відповідей

Г.Юра

Л.Курбас

Т.Яновська

О. Довженко

Запитання 13

Уривок з історичного джерела

«Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…»

доречно використовувати, характеризуючи

варіанти відповідей

масштаби повоєнного голоду

придушення збройного опору УПА

розгортання «радянізації» на Західній Україні

проведення операції «Вісла»

Запитання 14

Прочитайте уривок з історичного джерела про голод 1946–1947 рр. і виконайте завдання.

«...Посуха, особливо в червні–липні, до всіх нещасть додала ще й свої. Урожай зернових вийшов доісторичний.., тобто один центнер посіяли, а зібрали три центнери в найліпшому разі. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, заступами, сапами, а збирали косами та жіночими руками...»

Уривок дає змогу визначити

варіанти відповідей

наслідки голоду

масштаби голоду

причини голоду

результатати голоду

Запитання 15

Встановіть відповідність

1 специфічний період в сільськогосподарській і біологічній науці й практиці, пов`язаний з проявом культом особи академіка АН УРСР Т.Лисенка, у результаті якого було припинено перспективні наукові дослідження

2 ідеологічний наступ сталінського керівництва на радянську ( у тому числі і українську) інтелігенцію у післявоєнний період

3 депортація залишків українського населення Закерзоння на Зх.і Пн. Польщі з метою його асиміляції та знищення баз діяльності УПА

4 система заходів, спрямована на встановлення радянської влади, побудову соціалістичного суспільства за економічною та політичною моделлю СРСР на західноукраїнських землях

А радянізація

Б "ждановщина"

В "лисенківщина"

Г операція "Вісла"

Д операція "Захід"

варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Г, 4А

1В, 2А, 3Г, 4Д

1Д, 2Б, 3Г, 4А

1В, 2Б, 3Г, 4Д

Запитання 16

Вкажіть характерні ознаки розвитку української культури в післявоєнний період

варіанти відповідей

запровадження політики українізації

пропагування "ждановщини"

репресії проти Л.Курбаса та театру "Березіль"

"лисенківщина"

розгортання Л.Кагановичем бурхливої діяльності з боротьби з "буржуазним українським націоналізмом"

реабілітація митців розстріляного відродження

Запитання 17

Визначте прізвище історичної особи за уривком з біографії: "Радянський державний і партійний діяч. У 1944 року призначений комісаром закордонних справ УРСР. Брав участь у роботі перших сесій Генеральної Асамблеї ООН, на яких виступав із промавами, спрямованими проти діяльності української еміграції. Активно підтримував ідеологічні цькування інтелігенції в 40-х роках"

варіанти відповідей

М.Скрипник

Л..Каганович

М.Хрущов

Д. Мануїльський

Запитання 18

На фото зображений...

варіанти відповідей

Р.Шухевич

А. Шептицький

Й. Сліпий

А.Волошин

Запитання 19

«…Уряд УРСР впевнений у тому, що Україна, яка відіграла помітну роль у розгромі ворога, з її великими людськими силами й матеріальними ресурсами буде спроможна внести великий вклад у справу зміцнення миру й підтримання загальної безпеки... повідомляє про своє бажання приєднатися до загальної Організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об’єднаних Націй у Сан-Франциско»?

В якому році відбувались зазначені події?

варіанти відповідей

1944 р.

1945 р.

1946 р.

1947 р.

Запитання 20

Увідповідніть подію з роком, коли вона відбулася.

1  проведення операції «Вісла»

2  уключення Закарпаття до складу УРСР

3  депортація кримських татар та інших народів Криму

4  ліквідація Української греко-католицької церкви

А  1944 р.                          Б  1945 р.

В  1946 р.                          Г  1947 р.                    Д  1948 р.

варіанти відповідей

1А, 2В, 3Г, 4Д

1Г, 2Б, 3Д, 4В

1Д, 2Б, 3Б,4Г

1Г, 2Б,3А, 4В

Запитання 21

Укажіть уривок з історичного джерела, де відображено проблему радянської дійсності кінця 1940-х – початку 1950-х рр., на якій фокусує увагу карикатура?

Написи на карикатурі: «“Невдахи-експериментатори”, “Вейсманізм”, “Морганізм”, “Менделізм”».

варіанти відповідей

«Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...»

«Не завжди, коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо його ювілеї, наголошується на зв’язку минулого з дійсністю, вказується на роль партії і тов. Й. Сталіна…»

 

"В Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України АН УРСР. Проте... Інститут не розробив науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України...»

«Редакція “Вітчизни” не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності – перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні, героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки…»

Запитання 22

«Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя в нових умовах, створених владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, вважатимуться бандитами...»

Уривок з історичного джерела характеризує ....

варіанти відповідей

план "Ост"

дії радянського уряду на території Зх.України

операцію "Вісла"

операцію "Захід"

Запитання 23

Які події суспільно-політичного життя УРСР відбулися в період повоєнної відбудови (1944 — початок 1950-х рр.)

варіанти відповідей

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

створення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

утворення Закарпатської області в складі УРСР

придушення організованого збройного опору Української повстанської армії (УПА)

перенесення столиці УРСР із Харкова до Києва

проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Запитання 24

Якою цифрою на карті позначено регіон, що ввійшов до складу Української РСР 1945р.?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест