Відбудова (частина 2)

Додано: 30 жовтня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Копія з тесту: Відбудова (частина 2)
14 запитань
Запитання 1

Укажіть галузь науки, на яку прийшовся основний удар «лисенківщини»

    


варіанти відповідей

А) ядерна фізика;

Б) мікробіологія; 

В) генетика;

 Г) біохімія

Запитання 2

У якому році проведена операція «Захід»?  


варіанти відповідей

А) квітень 1947 р.;

 Б) листопад 1951 р.;

В) жовтень 1947 р.;

Г) 1944-1946 рр.

Запитання 3

Кампанія боротьби з «безрідним космополітизмом», що розгорнулася в УРСР у повоєнні роки, мала яскраво виражений

   


варіанти відповідей

А) антиукраїнський характер;

Б) антисемітський характер; 

В) антинатівський характер;

Г) антицерковний характер

Запитання 4

Які події суспільно-політичного життя УРСР відбулися в період повоєнної відбудови (1946 – початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

«Саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

Придушення організованого збройного опору Української повстанської армії

Створення Української робітничо-селянської спілки

Перенесення столиці УРСР із Харкова до Києва

Утворення Закарпатської області в складі УРСР

Проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Депортація кримських татар, греків, вірмен і болгар з Криму

Запитання 5

Який вираз, пропущений в уривку:

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є …, який особливо проявляється у плазування перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною. … є прапором міжнародної реакції та ідейною зброєю в боротьбі проти сил демократії і соціалізму» ?

 

варіанти відповідей

А) інтелігентське мрійництво;

 Б) безрідний космополітизм; 

В) буржуазний лібералізм; 

Г) національний нігілізм

Запитання 6

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 – початку 1950-х рр. розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

варіанти відповідей

А) звеличення ролі української інтелігенції в розбудові соціалізму;

Б) мобілізація суспільства на здійснення відбудови народного господарства;

В) відновлення тотального політико-ідеологічного контролю за суспільством;

Г) переконання суспільства в перевагах соціалізму над капіталізмом.

Запитання 7

.".це один з керівників уніатської Церкви на Західній Україні.., що він має ненависть до радянської влади, і що уніатське духовенство заявляло про необхідність відірвати Україну від Москви.., що український народ є давніший від російського, що історія українського народу не має нічого спільного з історією російського народу...» - такі «злочини» інкримінувала радянська влада

варіанти відповідей

А) Андрею Шептицькому; 

Б) Йосипу Сліпому;

В) Мирославу Любачівському;

Г) Любомиру Гузару.

Запитання 8

Хто є автором картини, репродукцію якої зображено на фото?

 

 


 

варіанти відповідей

А) М. Приймаченко;

Б) А. Горська;

В) К. Білокур; 

Г) Т. Яблонська

Запитання 9

Колективізація в Західній Україні в другій половині 1940-х - 1950-х рр. проводилася з метою

варіанти відповідей

Уніфікації системи господарювання на всій території УРСР

Зламу приватновласницької психології місцевого населення

Реалізації угоди з обміну населенням між УРСР і Польщею

Приховування наслідків Голодомору 1932-1933 рр.

Підготовки масової депортації українців до Сибіру

Виконання умов для отримання допомоги за «планом Маршалла»

Утвердження соціальної структури радянського суспільства.

Запитання 10

Укажіть один із заходів розв'язання владою проблеми відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х - на початку 1950-х рр.

варіанти відповідей

А) запровадження матеріальних стимулів праці;

Б) використання трудового ентузіазму робітників;

В) широка виробнича інтеграція з провідними країнами Заходу;

Г) створення системи раднаргоспів

Запитання 11

Яке положення характеризує кампанію боротьби проти «безрідного космополітизму»?


варіанти відповідей

А) «... Закінчує книгу страшенно езопівська мова... Що це за стих у прозі? Це езопівська мова. Яких парашутистів ви чекаєте з-за моря після війни? Що це за неподобство?»;

Б) «На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України Академії наук УРСР. Проте... Інститут не розробив і не видав науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України.»;

В) «Якщо узяти нашу середню інтелігенцію, наукову інтелігенцію, професорів, лікарів, у них недостатньо виховане відчуття радянського патріотизму. У них невиправдане плазування перед закордонною культурою....»;

Г) «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що «пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі...».

Запитання 12

Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР у другій половині 1940-на початку 1950-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

А) продемонструвати Заходу готовність до співпраці за "планом Маршалла";

Б) мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства;

В) закликати солдатів і робітників вступати до створюваних Трудових армій;

Г) переконати народ у необхідності здійснення форсованої індустріалізації

Запитання 13

Прочитайте уривок з історичного джерела про голод 1946-1947 рр. і виконайте завдання.

"...Посуха, особливо в червні-липні, до всіх нещасть додала ще й свої. Урожай зернових вийшов доісторичний..., тобто один центнер посіяли, а зібрали три центнери в найліпшому разі. Та ще який тоді був обробіток грунту? Сяк-так, аби викинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, заступами, а збирали косами та жіночими руками..."

Уривок дає змогу визначити

варіанти відповідей

А) наслідки голоду;

Б) масштаби голоду;

В) причини голоду;

Г) результати голоду

Запитання 14

"Собор греко-католицької церкви" скликався з метою

варіанти відповідей

А) фінансової підтримки державою УГКЦ;

Б) залучення коштів УГКЦ до реалізації заходів повоєнної відбудови;

В) скасування унії та об'єднання УГКЦ з Російською православною церквою;

Г) усунення від керівництва УГКЦ осіб, які співпрацювали з окупантами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест