Види образотворчого мистецтва

Тести дозволяють визначити: а) наскільки повно дитина розуміє питання; б) рівень глибини компетентності дитини з видів образотворчого мистецтва; в) вміння сконцентрувати свою увагу на пошуку правильної відповіді за допомогою інших джерел інформації;

г) позитивний емоційно-психологічний настроєвий стан дитини та ступінь конгітивної зацікавленості до пізнання новизни; д) зріз знань, діагностику загального інтелектуального рівня класу та індивідуальний потенціал кожного здобувача освіти, використовуючи диференційований підхід, в залежності від вікової категорії; е) послідовність наступного креативно-тематичного планування проведення уроків та ідивідуальних дистанційних занять з обдарованими дітьми.

Додано: 18 червня 2020
Предмет: Образотворче мистецтво, 5 клас
Тест виконано: 32 рази
40 запитань
Запитання 1

Що означає вираз: "образотворче мистецтво"?

варіанти відповідей

1. Зображення людиною свого сприйняття внутрішнього душевно-емоційного психологічного стану

2. Спосіб відображення реального навколишнього світу

3. Спосіб передачі емоцій від переживань уявно-фантастичного та релігійно-міфологічного змісту світу

4. Створення художньо-естетичних образів різними технологічними засобами

5. Відтворення композиції у художніх образах на площині та у просторі

6. Живопис, Графіка, Скульптура, Архітектура, Декоративно-прикладне та декоративно-ужиткове мистецтво

Запитання 2

Чим займається декоративно-прикладне мистецтво?

варіанти відповідей

1. Створенням монументальних образів для оздоблення та прикрашання ландшафту та архітектурних споруд

2. Створенням художньо-естетичних композицій декоративних панно, мозаїк, вітражів для прикрашання екстер'єрів та інтер'єрів

3. Вишивкою та ткацтвом гобеленів, театральних завіс, килимів. Декоративним розписом стін та стелі приміщень ріного призначення.

4. Виготовленням іконостасів та вітражів для релігійних закладів. Виготовленням різних паркових архітектурних споруд, парканів, воріт за допомогою ковальської та зварювальної справи

5. Висіканням та різбленням за допомогою різного інструментарію монументальних творів з граніту, мармуру при створенні монументальних мозаїчних панно для прикрашення інтер'єрів та екстер'єрів архітектурних споруд громадського призначення. Відливкою з форм скульптурних пам'ятників та монументів, карбуванням та гравіюванням ювелірних виробів

Запитання 3

Якими справами займається декоративно-ужиткове мистецтво?

варіанти відповідей

1. Прикрасою декоруванням житла та побутових предметів за допомогою різних образотвочих засобів

2. Виготовленням різноманітного посуду та сувенірів

з глини, фаянсу, порцеляни, кольорового скла, кришталю

3. Вишивкою традиційних українських святкових та обпядових рушників, серветок, скатертин, покривал та сорочок-вишиванок, картин, церковних ряс, хоругвів та ікон

4. Виготовленням мальованок, крашанок, писанок, дряпанок, крапанок до Великодня

5. Соломоплетінням капелюшків, тарілок для хліба, скриньок для біжутерії, килимів для підлоги, штор-фіранок на вікна та двері тощо

6. Виготовленням дитячих іграшок з природніх екологічно чистих матеріалів (тканин, ниток, деревини)

7. Лозоплетінням кошиків, корзин, меблів тощо

8. Інкрустацією (інтарсія, інверсія) шпонуванням маблів та сувенірів з цінних порід деревини, перламутру, бісеру, кольоровими металами тощо

Запитання 4

Чим відрізняються між собою декоративно-прикладне та декоративно-ужиткове мистецтво?

варіанти відповідей

1. Нічим

2. Метою призначення

3. Обсягом і складністю використаних технологій виробництва

4. Мені байдуже, бо не цікавить

Запитання 5

З чого потрібно починати при створенні картини?

варіанти відповідей

1. З начерків та ескізів ідеї задуму композиції

2. З безпосередньої розмітки зображення

3. З вибору формату

4. З логічного аналізу конструктивних особливостей об'єктів

5. З вибору розмірів палітри

6. З підбору необхідних розмірів пензлів

7. З вибору кольорів фарб

8. З відпочинку та спостережень за змінами стану природи

Запитання 6

Які види графіки існують?

варіанти відповідей

1. Прикладна, книжкова, афіша, плакат, станкова, комп'ютерна

2. Аерографія, ксилографія, гравюра, ліногравюра, офорт

3. Рекламна, телевізійна, віртуальна

4. Авторська, ксероксна, мішана

Запитання 7

Які графічні техніки Вам відомі?

варіанти відповідей

1. Гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, автолітографія

2. Акватипія, монотипія, аерографія, тампування, трафарет

3. Силуетна, мережана, станкова, графіті

4. Мармурова, ниткографія, кляксографія

Запитання 8

Скільки є основних законів і правил створення композицій в образотворчому мистецтві, як на площині, та і в об'ємному просторі?

варіанти відповідей

1. Не знаю, бо малюю, спираючись та відштовхуючись тільки від своїх навичок бачення і розуміння об'єктів

2. Багато або дуже багато

3. Закон єдності змісту і форми; Закон типовості; Закон порівняння розмірності (велике - мале); Закон "золотого січення", Закон порівняння форми (товсте - тонке); Закон порівняння тональності (світле - темне); Закон колірних контрастів (червоне - зелене, фіолетове - лимонно-жовте і т. д.); Закон теплохолодності відтінків кольорів; Закон інтенсивності та насиченості (яскраве - бліде); Закон цілісного бачення; Закон підпорядкування головній ідеї задуму композиції всіх закономірностей для відтворення "цілісного бачення" світу та єдиного емоційно-естетичного враження від неї.

4. Закон стандартизації та уніфікації; Закон творчого пошуку гармонійних відношень пропорцій складових частин до цілого.

5. Закон єдності формату та величинних розмірів композиції.

Запитання 9

Яку систему композиційних прийомів обрати для найкращого зображення?

варіанти відповідей

1. Творчий пошук композиційного центру та їх кількості

2, Вибір масштабності

3. Прийом ізодяції головного від другорядного

4. Виділення головного засобами світла

5, Врівноваження для досягнення повної зорової рівноваги

6. Симетрія або асиметрія

7. Пошук та створення ритму

8. Статика чи динаміка, або їх поєднання

Запитання 10

Як Ви думаєте: "а) чи варто враховувати при виборі формату та величинних розмірів композиції ще й висоту лінії горизонту? б) точки зору спостерігача зображення композиції? в) обраний колорит і його тональність? г) вибір глибини зображення та способів передачі глибини простору?"

варіанти відповідей

1. Це не обов'язково

2. Можу спробувати ще

3. а), б), в), г) обов'язково враховую

4, Не можу, бо не хочу і не цікавить

5. Були спроби, але чомусь не виходить, тому більше не було бажання розпочинати

6. Не розумію питання і не знаю: "Як саме це можна зробити?"

Запитання 11

Що означає слово "ПЕРСПЕКТИВА" і наскільки воно важливе для досягнення Вашого успіху в образотворчому мистецтві та у зростанні кар'єри?

варіанти відповідей

1. Це слово грає велику роль у постійних спортивних тренуваннях для досягнення найкращих результатів

2. У перекладі з латини слово "реrspicate" означає - "дивитися крізь", "бачити наскрізь", "правильно бачити"

3. Означає цілеспрямований напрям долання перешкод до високої кар'єної мети

4. Вказує напрям до екологічного апокаліпсису життя на планеті

5. Роз'яснює способи педачі глибини простору на площині.

6. Це слово містить у собі 10 правил побудови лінійної перспективи та 6 правил передачі глибини простору на площині

Запитання 12

Де знаходиться і проходить умовна лінія горизонту?

варіанти відповідей

1. На відстані від 5 до 7 кілометрів від нас, де площина небосхилу торкається поверхні планети та не залежить від рельєфу місцевості, бо знаходиться на рівні очей людини і може бути частково перекрита різними об'єктами або стінами, якщо спостерігач перебуває у приміщенні.

2. На рівні очей спостерігача.

3. На зоряному небі

4. На предметній площині

Запитання 13

Про що саме стверджує 1-е правило побудови лінійної песпективи, яке повинно обов'язково враховуватися при побудові глибини простору на площині?

варіанти відповідей

1. Про пріоритетну важливість створення і підтримки особистого імунітету від зараження різними вірусами

2. Про важливість прискорення науково-технічного прогресу

3. Про діалектичний розвиток природи

4. Про явище часткового загородження ближніми предметами віддалених об'єктів, яке існує у природі

5. Про необхідність постійно носити респіраторну маску, окуляри на обличчі, тонкі рукавички та частіше мити руки

Запитання 14

Чи можна при малюванні композицій натюрмортів умовно розділити (тонкими олівцевими лініями) конструктивну будову предметів складної об'ємної форми на прості об'ємні геомотричні фігури та тіла?

варіанти відповідей

1, Ні, не можна, бо вони розпадуться на окремі складові частини

2. Це робиться з метою аналітичного дослідження особливостей конструктивної будови та пропорційних співвідношень складових частин цих предметів, що є у постановці композиції натюрморту

3. Це обов'якова процедура при створені будь-яких зображень на площині для логічного конструктивного аналізу будови б'єктів

4. Головне, щоб всі предмети були присутні на форматі

5. Мені це не потрібно, бо завжди малюю так, як мені заманеться та схочеться.

Запитання 15

Чому дорівнює кут найліпшого сфокусованого чіткого бачення ока людини-спостерігача?

варіанти відповідей

1. L160о

2. L180о

3. L28,4о

4. L240о

Запитання 16

Як Ви мислите: "На якій найменшій відстані від великого розміру об'єта повинен знаходитись спостерігач, щоб він мав можливість охопити розміри всього його повністю кутом свого сфокусованого чіткого бачення очима?"

варіанти відповідей

1. На відстані протягнутої руки

2. На відстані не меньше ніж у 2,5 разів більшій від самого більшого точного розміру об'єкта спостереження по висоті та ширині, щоб правильно його змалювати, композиційно вірно розташувавши його зображення на форматі

3. Приблизно 3 - 10 метрів

4. Ніколи про це не думав

5. "Досвід і практика - велике діло!"

Запитання 17

Чи враховуєте Ви, працюючи на площині формату, при закінченні логічного аналізу конструктивної будови об'єктів, відображаючи їх у лінійній перспективі, нанесення ледь помітної розмітки меж послідовної світлотіньової градації на всіх цих об'єктах та на предметній площині?

варіанти відповідей

1. Ніколи цього не роблю, бо постійно забуваю визначити точку місцезнаходження джерела світла на небосхилі

2. Так обов'язково враховую розташування джерела світла на небосхилі й відповідно виконую світлотіньову градацію, наносячи тонку розмітку її меж, яка допомагає з'ясувати всі міжпредметні зв'язки, впливаючи на кольорові відтінки їх рефлексуючих поверхонь

3. Не розумію змісту питання, бо не вистачає теоретичних знань та практичних навичок, тому, роблю, як заманеться

4. Всі мої спроби виявились марними, тому, втратив віру у сили своєї компетентності і вправної майстерності

Запитання 18

Чи можете Ви по пам'яті послідовно перерахувати назви розташування світлотіньової градації на об'ємних білих гіпсових геометричних фігурах: кубі, кулі, піраміді, тетраєдрі, циліндрі, конусі та призмі?

варіанти відповідей

1. Не пам'ятаю, бо ніколи не аналізував при спостереженні

2. Блік, світла напівтінь, темна напівтінь, власна тінь предмета, рефлекси від розташованих близько поверхонь інших предметів, падаюча тінь від предмета на поверхню, де цей предмет розташований.

3. Ніколи не звертав на це увагу, не можу це пам'ятати

4, Це залежить від точки місця розташування джерела світла.

Запитання 19

Чи вмієте Ви змальовувати з натури різні предмети, логічно аналізуючи їх конструктивну будову формоутворень? Наскільки часто Ви це робите, щоб удосконалити точність власного окоміру та тренінгову складову вправності пальців рук, в тму числі і продовжити розвиток координації рухів?

варіанти відповідей

1. Так, вмію, бо постійно займаюсь цим у вільний час, відвідуючи художню студію у позашкільні години за режимним графіком її роботи

2. Ніколи цим не цікавився і не вмію це робити

3. Лише інколи, дуже рідко та коли змушений виконати таке завдання, коли це вкрай необхідно

4. Мої спроби це зробити виявились не зовсім вдалими, тому, втратив інтерес до справи

5. Мої перші спроби це зробити виявились не зовсім вдалими, але наполегливо і цілеспрямовано продовжую удосконалювати свою майстерність, хоч, іноді, на це не вистачає вільного часу.

6. Оскільки не маю навичок організації правильного логічно-аналітичного спостереження, тому, часто змальовую аніме зображення із свого смартфону та постійно використовую свою уяву та фантазію

Запитання 20

Чи відомі Вам основні правила і закони створення шрифтових композицій побудованих на основі знань існуючих гарнітур шрифтів? Чи викорстовували будь-коли ці знання для створення власного логотипу із 3 початкових великих літер: прізвище, ім'я, по-батькові? (Якщо так, то скиньте мені на вайбер для оцінювання ваших досягнень.)

варіанти відповідей

1. Ніколи не вивчав каліграфію, тому, самостійно цим не займався

2. Використовую тільки оцифрований каталог базових шрифтів на комп'ютері та на смартфоні

3. Для створення цікавих шрифтових композицій пробую користуватись векторною графічною програмою Corel Draw 12

4. Тільки додаткові тренінгові індивідуальні заняття можуть допогти мені

5. Робив декілька ескізних варіантів шрифтових композицій, але вони нікому не сподобались, бо були схожі на незграбні стінові графіті.

Запитання 21

Які знаєте існуючі колірні контрасти у спектральному колі?

варіанти відповідей

1. Червоний - зелений; оранжево-помаранчевий - смарагдово-синій; лимонно-жовтий - фіолетовий; світло-салатовий - темно-малиновий, тоб-то: протилежні кольори за розташуванням у спектральному колі

2. Чорний - білий

3. Не бачу і не відчуваю колірних контрастів, не тільки у спектрі, але і у своєму житті ніколи з ними не зустрічався

4. Сформулюйте власну відповідь та опишіть власні відчуття при уважному і довгому спостереженні колірних контрастів

Запитання 22

Скільки всього основних кольорів у веселці, що грає на фоні неба і дощових хмар?

варіанти відповідей

1. Всього 8

2. Тільки 3: червоний, синій та жовтий

3. Багато, якщо враховувати й усі переходи між кольорами

4. Не знаю відповіді

5. Мабуть, - 7

Запитання 23

Ви маєте вже закінчені творчі роботи на теми: "Спогади про літні канікули", "Барвиста золота Осінь у Приірпінні" та "Дари золотої Осені"? (Якщо так, то скиньте мені їх фото на вайбер для оцінювання Ваших досягнень)

варіанти відповідей

1. Поки, ще ні, але працюю над цим

2. Буду намагатись встигнути закічити, але не гарантую

3. Вже є готові, але ще працюю ще над кількома

4. Принесу на 1-й урок після закінчення карантину

5. Коли поністю закінчу, то скину фото Вам на вайбер для оцінювання

Запитання 24

Чи можете назвати види живопису?

варіанти відповідей

1. Пейзажний, портретний, сюжетний, марина, натюрмортний

2. Станковий, монументальний, театрально-декораційний

3. Лісний, степовий, гірський, міський, сільський, народний

4. Ілюстрація, настінний, декоративний, іконописний

5. Не пам'ятаю

Запитання 25

Якого кольору повітряне середовище?

варіанти відповідей

1, Прозоре, зовсім без кольору.

2, Світло-блакитного кольору дуже стисненої рідини кисню

3, Кольору повітряної атмосфери навколо планети Земля

4. Залежить від кольору освітлення повітря - так називається колір "валеру", який використовували художники епохи Відродження (Ренесансу) і середньовіччя, добавляючи його в усі кольори фарб

Запитання 26

Що таке - скульптура?

варіанти відповідей

1. Скульптура - вид образотворчого мистецтва, твори якого мають реальний об'єм, тривимірність. (В перекладі з латинської - висікаю, вирізаю)

2., Вид декоративно-прикладного мистецтва

3, Спосіб ліплення вареників з тіста та інших пластичних матеріалів.

4. Зображення богів у храмах

5. Скульптура є: об'ємна кругла, рельєфна, барельєфа, горильєфна, контррельєфна

Запитання 27

Яку назву має однотонний, монохромний живопис?

варіанти відповідей

1, Графіка

2. Колорит

3. Гризайль

4. Монотипія

Запитання 28

Яку назву має техніка живопису, що використовує прозорі водорозчинні фарби?

варіанти відповідей

1. Сангіна

2. Гуаш

3. Акварель

4. Пастель

Запитання 29

Яку назву має дзеркальне відображення схожих частин одного цілого по обидва боки від центру?

варіанти відповідей

1. Пропорція

2. Відтінок

3. Симетрія

4. Вітраж

5. Відбиток

Запитання 30

Які види скульптури Ви знаєте з історії розвитку образотворчого мистецтва?

варіанти відповідей

1. Стандартні та уніфіковані виготовлені з різних матеріалів, штучні ялинкові прикраси

2. Рельєф, барельєф, горильєф, контррельєф та об'ємна кругла скульптура

3. Екстер'єрні, інтер'єрні, фазендно-дачні або садові

4. Абстрактні, безпредметні та унірбанізовані

5. Виготовлені з відходів виробництва

Запитання 31

Які існують види орнаментів?

варіанти відповідей

1. Геометричні, в'язь, плетені, рослинні, квіткові, плодово-ягідні, зооморфні, антропоморфні, мішані

2. Фронтон, капітель, фриз, "бігунок", рондо

3. Домоткані, вишиті, карбовані, гаптовані, аплікативні, тематичні мережані витинанкові, флористичні, оберегові

4. Мені однаково, аби було гарно і подобалось

Запитання 32

Які народні промисли Вам відомі?

варіанти відповідей

1. Кудряшівске різьблення по дереву, кості і рогу

2, Петриківський розпис

3, Димківські глиняні іграшки та димківський розписаний глиняний посуд

4, Опішнянські глиняні іграшки та опішнянські розписані сервізи посуду

5. Буковинський гаптований зимовий одяг із овечих хутряних шкур

Запитання 33

Що озачає слово палітра?

варіанти відповідей

1. Палітра - невелика тонка дерев'яна, металева. порцелянова, пластмасова, або паперова платівка, на якій художник змішує фарби в процесі роботи

2. У переносному розумінні палітрою називають добір кольорів, властиих творчій праці митця або окремому твору мистецтва

3. Суміш кольорових глин для ліплення

4. Вегетаріанський салат з фруктів різного кольору та смаку

Запитання 34

Шо означає слово натюрморт?

варіанти відповідей

1. Натюрморт (з французької, німецької - мертва або тиха природа, натура) - зображення речей та предметів, що оточують людину в реальному побутовому середовищі (посуд, квіти, овочі, фрукти та інше)

2. Натюрморт - окремий твір, як жанр живопису, скульптури, графіки

3. Вінегрет

4. Природа

Запитання 35

Де знаходиться село Петриківка?

варіанти відповідей

1. У Київській області

2. У Вінницькій області

3. У Дніпропетровській області

4, У Житомирській області

5. У Запорізькій області

Запитання 36

Що означає слово ескіз?

варіанти відповідей

1. Ескіз - попередня логічно-аналітична розмітка пропорцій об'єктів композиції художнього твору на форматі

2. Розвиток окоміру та вправності рухів пальців і рук

3. Ескіз - визначення винних та протокольної фіксації ступеню скоєння ДТП

4. Ескіз - допоміжні пошукові роботи, здебільшого - у вигляді швидких начерків, які передують процесу виконання основного твору (живописного, графічного, скульптурного). Скульптор, крім начерків, виконує ескізи також у вигляді маленьких скульптурних робіт у м'якому пластичному матеріалі - глині, пластиліні.

Запитання 37

Що визначає термін зображення?

варіанти відповідей

1. Зображення - віддзеркалене ксерокопіювання ритмічного серцебиття пацієнта природнього або інопланетного походження

2. Зображення - процес або резудьтат відтворення реальних та уявних образів у художні образи за допомогою певних зображальних засобів, технічних прийомів та матеріалів, які є різними у кожному конкретному виді мистецтва

3. Мімічний емоційно-психологічний настроєвий стан людини або тварини

4. Термін зображення означає філософські роздуми людини над буттям та її мрії про майбутнє

Запитання 38

Що визначає термін динаміка, динамічний?

варіанти відповідей

1. Динаміка. динамічний - (з грецької - рух, який має певний напрямок) - в обрахотворчому мистецтві динамічність - це засіб художньої виразності, експресії, створення ілюзії руху форми. враження руху й напруги у композиції; отже, прикметник динамічний означає рухливий

2, Протилежність терміну статика, статичний, який має визначати об'єкт, як: непорушний, нерухомий, скам'янілий, занадто спокійний

3. Не знаю. Ніколи не зустрічав цей вираз.

4. Я такий динамічний від народження

5. Дякую, за поповнення мого словарного запасу

Запитання 39

Дайте відповіді: "Чи встигаєте Ви вивчити за тиждень чергову тему за підручником та виконати завдання та тренінгові вправи розташовані після неї, використовуючи вільний час, додатково, згідно теми, послідовно доповнюючи засвоєну інформацію за допомогою пошукових сиситем Google, YouTube, та Vikipedia через INTERNET?"

варіанти відповідей

1. Ні не встигаю, бо відвідую заняття у музичній школі.

2. Так встигаю, чітко розплановуючи свій вільний час на весь наступний тиждень, аж до настуного уроку образотворчого мистецтва

3. Не завжди встигаю опрацювати та засвоїти весь доступний матеріал за темою, оскільки, додатково маю розклад занять з репетиторами, але, якщо з'являється можливість, то намагаюсь не відставати від щкільної навчальної програми.

4. Ніколи нічого не встигаю, постійно запізнююсь вчасно здавати на оцінку свої творчі роботи та малюнки, бо люблю грати з хлопцями у футбол. Крім того, є ще домашні завдання інших предметів

5. Не вмію займатись самостійно, а батьки завжди на роботі

Запитання 40

Дайте відповіді: "Чи відчуваєте Ви радість від пізнання чогось нового, надзвичайно цікавого: нових знань та умінь, які отримуєте на тематичних уроках предмета "образотворче мистецтво", чи вистачає вільного часу для продовження розвитку власних здібностей та для створення авторських творчих робіт?"

варіанти відповідей

1. Так завжди, бо відвідую музичну школу за окремим режимним графіком проведення занять

2. Так, відчуваю не тільки на цих уроках, але й на заняттях художньої студії та під час виконання домашніх завдань з різних предметів, а також, тоді, коли бачу результат творчої самостійної роботи

3. Іноді, коли чітко сплановано розклад занять з репетиторами на наступний тиждень та є вільний час для виконання всіх домашніх завдань з різних предметів та для власної творчості

4. Не вмію займатись самостійно, бо батьки завжди на роботі, а коли приходять втомлені, то їм не до мене.

5. Відчуваю тільки тоді, коли отримую перемогу на смартфоні в іграх"Стратегія" або "Контр-Страйк"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест