Визначте хронологічну тривалість Великого розселення слов'ян:
Київ був центром східнослов’янського племінного союзу (об’єднання):
Поляни, сіверяни, древляни - це назви:
В уривку з історичного джерела
«І звелів Олег своїм воїнам зробити колеса й поставити на них кораблі. І з попутним вітром підняли вони вітрила й пішли з боку поля до міста. Греки ж, побачивши це, злякались і сказали через послів Олегові: “Не губи міста, дамо тобі данини, якої забажаєш!”»
описано події походу київського князя на:
У якому уривку з історичного джерела описано подію, що стала причиною відмови великих князів київських від здійснення полюддя.
Які союзи слов’янських племен проживали на території сучасної України:
«Сказала дружина Ігореві: “…Піди-но, княже, з нами по данину, хай і ти добудеш, і ми”. І послухав їх Ігор, пішов у деревляни по данину. І добув він [собі ще] до попередньої данини… А взявши данину, він пішов у свій город [Київ]...»
Літописець оповідає про:
Об’єднання князем Олегом земель Південної та Північної Русі під владою Рюриковичів і проголошення Києва «матір’ю городов руських» відбулося в:
Кому з давньоруських князів кияни сказали: «Ти, княже, чужої землі шукаєш і бережеш, а своєї мало не втратив»:
Установіть послідовність подій становлення Київської Русі, відображених в уривках із джерел.
А. «Дружина господаря Русі, який колись приводив флот проти ромеїв… по смерті свого чоловіка прибула в Константинополь. Хрестилася… вона була гідно вшанована»
Б. «…І великий князь наш Ігор, і князі, і бояри його, і всі руські послали нас до Романа, і до Константина, і до Степана, до великих царів грецьких, утвердити дружбу із самими царями, і з усім боярством, і з усіма людьми грецькими на весь час, доки сяє сонце і весь світ стоїть…»
В. «…Рушив… [він] на Дунай на болгар, і в битві переміг… [він] болгар. І взяв він вісімдесят міст по Дунаю, і сів, князюючи, тут, у Переяславці, беручи данину з греків…»
Г. «…ми, [мужі] від народу руського… послані від Олега, великого князя руського… до вас, Лева, і Олександра, і Константина, великих за волею божою самодержців, цесарів грецьких…»
Які мініатюри з літопису присвячені правлінню княгині Ольги?
Центром племінного княжіння деревлян було місто:
Центром об'єднання східних слов'ян став племінний союз:
Полюддя це -
Позначте ім’я князя, який зробив першу спробу запровадження християнства як державної релігії:
Установіть послідовність подій:
А Повстання деревлян і загибель князя Ігоря
Б Похід князя Святослава на хозар
В Похід князя Олега на Візантію і укладення торговельної угоди
Г Невдалий похід князя Ігоря на Візантію
Про якого князя йдеться в уривку з історичного джерела?
"Правив від імені малолітнього Ігоря, але фактично був повноправним правителем. За його правління були об'єднані більшість східнослов'янських племен. Здійснив походи на Візантію і на знак перемоги над нею прибив свій щит на воротях Константинополя."
Капище - це:
Оберіть терміни, пов'язані з дохристиянськими віруваннями слов'н:
Визначте терміни, пов'язані з походами перших князів Русі на Візантію?
Що на карті позначено суцільною жирною лінією?
Укажіть напрями діяльності перших київських князів (від Олега до Святослава):
Установіть відповідність між давньоруськими князями та роками їх правління чи життя:
1. Ольга
2. Ігор
3. Олег
4. Аскольд
5. Святослав
А. 860 - 882 рр.
Б.964 - 972 рр.
В.915 - 939 рр.
Г. 882 - 912 рр.
Д.912 - 945 рр.
Е. 945 - 964 рр.
Установіть відповідність між термінами та визначеннями:
1. уроки
2. дружина
3. віче
4. городище
5. погости
6. печеніги
7. волхви
А. кочові тюркомовні племена Приказпію, які вперше наблизились до корданів Русі у 915 році
Б. служителі язичницьких обрядів у давніх слов'ян
В.спеціальні місця, де люди князя збирали данину
Г. релігійні вірування, що передбачали поклоніння силам природи
Д. народні збори у слов'ян, на яких вирішувались найважливіші суспільно-політичні питання
Е. великі племенні центри, укріплені поселення-фортеці, у яких оселялась знать
Є. збройні загони, що становили постійне військо князя
Ж. фіксований розмір данини
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома