"Впровадження радянської українізації в УСРР"

Додано: 2 квітня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 201 раз
22 запитання
Запитання 1

Коли влада Української СРР офіційно розпочала впроваджувати політику, про яку йдеться в уривку зі «Щоденника» С. Єфремова?

«... От справжня злоба дня. Просто стогін і ґвалт стоїть по установах. Виданий був наказ, щоб усі службовці вміли по-українському, але як ніхто із росіян і “тоже — малоросов” того всерйоз не брав, то граматики і словники любенько собі спочивали під спудом. Аж тут почали іспити робити і, хто не складе, — виганяти. От тут от і почалося…»


варіанти відповідей

1919 р.

1921 р.

1923 р. 

1929 р.


Запитання 2

Хто режисер та сценарист шедеврів світового кінематографа – фільмів «Звенигора» (1927 р.), «Арсенал» (1929 р.), «Земля» (1930 р.)?


варіанти відповідей

Олександр Довженко

Гнат Юра

Олесь Курбас

П.Саксаганський

Запитання 3

Доповніть твердження.

Серед перших «націонал-ухильників» був …


варіанти відповідей

народний комісар освіти УСРР у 1924 – 1927 рр. Олександр Шумський

генеральний секретар ЦК КП(б)У в 1925 – 1928 рр. Лазар Каганович

секретар ЦК КП(б)У в 1923 – 1925 рр. Емануїл Квірінг

голова Ради народних комісарів УСРР у 1923 – 1934 рр. Влас Чубар.


Запитання 4

Назва якого з відділів ВУАН 20-х рр. 20 ст. зайва в логічному ланцюжку?


варіанти відповідей

історико-філологічний

фізико-математичний

філософсько-правничий

соціально-економічний.

Запитання 5

Про яку церковну організацію йдеться в листі секретаря ЦК КП(б)У Дмитра Мануїльського від 1922 р., уривок з якого наведено?

«Ще задовго до вилучення цінностей у нас розпочалась боротьба ____________ проти російської екзархічної. Ця національна релігійна боротьба не завершилась і нині. Розкладання церкви у нас повинне піти по двох лініях: з одного боку, у загальнофедеративному масштабі по відношенню до пануючої російської екзархічної церкви шляхом виділення із неї обновленських елементів. З другого боку, нам належить звернути особливу увагу на розкол самої оновленої ______ церкви, яка є політичною фортецею петлюрівщини. Ми повинні розпочати кампанію за виділення із останньої тих прошарків духовенства, які засуджують петлюрівський рух і стоять на ґрунті визнання соціальних і політичних завоювань Жовтневої революції».


варіанти відповідей

Українська греко-католицька церква

Українська автокефальна православна церква

Українська православна церква Московського патріархату

Російська православна церква в Україні

Запитання 6

Продовжіть речення.

У 1921 р. на Всеукраїнському православному церковному соборі в Києві було затверджено канон УАПЦ і обрано митрополитом ...


варіанти відповідей

Володимира Липського

Василя Липківського

Йосипа Сліпого

Августина Волошина.


Запитання 7

Якого виду мистецтва стосуються об’єднання з назвами «Плуг», «Гарт», ВАПЛІТЕ?


варіанти відповідей

кіно

театр

живопис

література

Запитання 8

У яких рядках названо митців, що належали до «Вільної Академії Пролетарської Літератури» (ВАПЛІТЕ)?


варіанти відповідей

Василь Еланн-Блакитний, Іван Їжакевич, Карпо Трохименко, Василь Касіян, Микола Зеров, Олександр Бурґгард (О. Клен), Михайло Драй-Хмара, Максим Рильський


Микола Хвильовий, Володимир Сосюра, Павло Тичина, Юрій Яновський, Микола Яловий, Микола Бажан, Микола Куліш, Петро Панч, Юрій Смолич

Григорій Верьовка, Пилип Козицький, Борис Лятошинський, Лев Ревуцький, Микола Яловий, Микола Бажан, Микола Куліш, Петро Панч, Юрій Смолич

Василь Еланн-Блакитний, Іван Їжакевич, Карпо Трохименко, Василь Касіян, Микола Хвильовий, Володимир Сосюра, Павло Тичина, Юрій Яновський

Запитання 9

Вставте пропущене.

Найяскравішим здобутком українського театрального мистецтва 20-х рр. стало мистецьке об’єднання «Березіль», організова­не у 1) ____ режисером 2) _____.


варіанти відповідей

1) 1921 р., 2) Миколою Садовським

1) 1922 р. 2) Гнатом Юрою

1) 1922 р. 2) Лесем Курбасом

1) 1923 р. 2) Олександром Довженком.


Запитання 10

Про кого йдеться у фрагменті спогадів Аркадія Любченка?

«Бігав він у тісній кімнатці на Лимарівській вулиці, зненацька зупинявся серед клубкувань тютюнового диму і вперше тоді проголошував сакраменталь­не гасло: «Геть од Москви!». Він завжди перший умів відчути те, що хаотично починало нуртувати довкола, умів схопити суть, ясно й лаконічно синтезувати її, обертаючи в рушійний чинник, що швидко гуртував відданих однодумців… І саме він тільки міг бути натхненником і творцем славнозвісної Вільної Академії, засудженої потім владою як організації «контрреволюційної»… Невдачі й труднощі ніколи його не зупиняли – навпаки, спонукували до активнішої дії. Досить притомле­ний тяжким життям, він, проте, не розчаровувався. Він твердо вірив у соняшне майбутнє України, лише намагався не обдурювати себе й інших щодо сучасного її «ходіння по муках»».


варіанти відповідей

про Олександра Довженка

про Миколу Хвильового

про Михайла Бойчука

про Миколу Зерова

Запитання 11

Що з переліченого стосується діяльності ВУАН у 1921 – 1928 рр.?


варіанти відповідей

1) пожвавлення досліджень з історії України після повернення М. Грушевського

2) плідна праця Демографічного інституту на чолі з М. Птухою

3) діяльність Інституту технічної механіки

1) реорганізація відділів на галузеві інститути

2) обрання президентом Національної академії В. Вернадського

3) контроль з боку влади й перетворення на установу, що керувалася ідеологією марксизму-ленінізму


1) реорганізація відділів на галузеві інститути

2) плідна праця Демографічного інституту на чолі з М. Птухою

3) контроль з боку влади й перетворення на установу, що керувалася ідеологією марксизму-ленінізму

1) пожвавлення досліджень з історії України після повернення М. Грушевського

2) обрання президентом Національної академії В. Вернадського

3) діяльність Інституту технічної механіки

Запитання 12

Які з діячів культури 20-х років 20 ст. уславилися в царині образотворчого мистецтва?


варіанти відповідей

Микола Зеров, Микола Куліш, Павло Тичина

Михайло Бойчук, Іван Їжакевич, Федір Кричевський

Григорій Верьовка, Борис Лятошинський, Лев Ревуцький

Панас Саксаганський, Амвросій Бучма, Гнат Юра

Запитання 13

Установіть відповідність між іменами діячів та галуззю науки, яку вони розвивали.


варіанти відповідей

Михайло Волобуєв => економіка

Сергій Єфремов => літературознавство

Михайло Птуха => демографія

Микола Крилов => математична фізика.


Михайло Волобуєв => літературознавство

Сергій Єфремов => математична фізика

Михайло Птуха => демографія

Микола Крилов => економіка


Михайло Волобуєв => демографія

Сергій Єфремов => економіка

Михайло Птуха => літературознавство

Микола Крилов => математична фізика.


Михайло Волобуєв => математична фізика.

Сергій Єфремов => літературознавство

Михайло Птуха => економіка

Микола Крилов => демографія


Запитання 14

На якому портреті зображений Олександр Довженко?

варіанти відповідей
Запитання 15

На якому портреті зображений Микола Хвильовий?

варіанти відповідей
Запитання 16

На якому портреті зображений Лесь Курбас?

варіанти відповідей
Запитання 17

На якому портреті зображений Михайло Бойчук?

варіанти відповідей
Запитання 18

Установіть послідовність подій та процесів.


варіанти відповідей

ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації

утворення УАПЦ

затвердження Союзного договору І з’їздом рад СРСР

проголошення курсу на індустріалізацію.


проголошення курсу на індустріалізацію

утворення УАПЦ

затвердження Союзного договору І з’їздом рад СРСР

ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації


затвердження Союзного договору І з’їздом рад СРСР

утворення УАПЦ

ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації

проголошення курсу на індустріалізацію.


Запитання 19

Хто з діячів мистецтва належав до групи «неокласиків» на чолі з Миколою Зеровим?


варіанти відповідей

Гнат Юра

Михайло Драй-Хмара

Григорій Косинка



А- Освальд Бурґгардт (Юрій Клен)

Б- Гнат Юра

В- Михайло Драй-Хмара

Освальд Бурґгардт (Юрій Клен)

Михайло Драй-Хмара

Максим Рильський

Максим Рильський

Михайло Драй-Хмара

Олександр Довженко.


Запитання 20

Доповніть твердження.

Президентами ВУАН упродовж 1922 – 1929 рр. були …


варіанти відповідей

Б- Михайло Грушевський

Г- Данило Заболотний

Д- Микола Скрипник

Орест Левицький

Володимир Липський

Данило Заболотний

Орест Левицький

Михайло Грушевський

Володимир Липський

Сергій Єфремов

Данило Заболотний

Микола Скрипник

Запитання 21

Які з тверджень характеризують освітню політику УСРР в 1923 – 1928 рр.?


варіанти відповідей

1) Надання переваг при вступі до вишів особам робітничо-селянського походження.

2) Розширення мережі вчительських курсів, педінститутів та педтехнікумів.

3)Розбудова мережі робітфаків, які готували робітничу молодь до вступу в інститути.


1) Зосередження наукових досліджень в університетах.

2)Завершення кампанії з ліквідації неписьменності серед дорослих.

3) Розширення мережі вчительських курсів, педінститутів та педтехнікумів.

1) Розширення мережі вчительських курсів, педінститутів та педтехнікумів.

2) Згортання українізації державних установ, підприємств, закладів культури.

3) Розбудова мережі робітфаків, які готували робітничу молодь до вступу в інститути.


1) Завершення кампанії з ліквідації неписьменності серед дорослих.

2) Зосередження наукових досліджень в університетах

3) Згортання українізації державних установ, підприємств, закладів культури.



Запитання 22

Які з тверджень розкривають суть радянської політики «коренізації»?


варіанти відповідей

1) Підготовка, виховання та призначення на керівні посади кадрів з представників корінної національності.

2) Витіснення мов національних меншин з освіти та культури.

3) Усунення представників інших національностей з посад у межах їх компактного проживання, заміна їх українцями.

1) Підготовка, виховання та призначення на керівні посади кадрів з представників корінної національності.

2) Упровадження в діяльності державного та партійного апарату рідної для населення мови.

3) Розширення мережі шкіл та інших навчальних закладів із рідною мовою викладання.

1) Витіснення мов національних меншин з освіти та культури.

2) Усунення представників інших національностей з посад у межах їх компактного проживання, заміна їх українцями.

3) Утвердження національної свідомості та патріотизму серед українців, пільги українськомовним у здобутті вищої освіти.

1) Утвердження національної свідомості та патріотизму серед українців, пільги українськомовним у здобутті вищої освіти.

2) Упровадження в діяльності державного та партійного апарату рідної для населення мови.

3) Розширення мережі шкіл та інших навчальних закладів із рідною мовою викладання.

 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест