Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні. (Історія України. 10 клас).

Додано: 7 березня
Предмет: Історія України, 10 клас
24 запитання
Запитання 1

Що на початку 1920-х рр. стало приводом до пограбування державою церковних цінностей?

варіанти відповідей

голод 1921—1923 рр.;

запровадження нової економічної політики;

політика українізації;

чистки в партійних лавах.

Запитання 2

У результаті входження Української СРР до складу Союзу РСР:

варіанти відповідей

республіканська еліта посіла ключові посади в органах управління союзної держави;

скоротилися обсяги сільськогосподарського виробництва в республіці;

республіка втратила право на самостійну зовнішню політику;

відбулося значне зростання території республіки.

Запитання 3

.У період нової економічної політики (непу) в УСРР:

варіанти відповідей

було колективізовано більшість селянських господарств, створено мережу МТС;

держава контролювала «командні висоти» економіки та мала монополію на зовнішню торгівлю;

масово знищувалися представники «старої» української інтелігенції;

вдалося подолати безробіття і неписьменність населення.

Запитання 4

У якому році перший з’їзд Рад СРСР затвердив Декларацію про утворення Союзу РСР та Союзний договір між РРФСР, УРСР, БРСР та ЗРФСР?

варіанти відповідей

у 1920 р.

у 1922 р.

у 1924 р.

Г у 1925 р.

Запитання 5

У результаті здійснення в Україні в 1920-ті — на початку 1930-х рр. політики коренізації було:

варіанти відповідей

реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони;

замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою;

збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату;

розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи за кордоном.

Запитання 6

Фундатором національного кінематографа, автором романів «Звенигора», «Арсенал», «Земля», першого звукового фільму «Іван» був:

варіанти відповідей

О. Довженко;

М. Бойчук;

Лесь Курбас;

Г. Юра.

Запитання 7

Яких сфер життя суспільства політика коренізації торкалася найбільше?

варіанти відповідей

економічної та політичної;

соціальної та економічної;

культурної та політичної;

соціальної та культурної.

Запитання 8

Ідеологом націонал-комунізму на початку 1920-х рр. був: 

варіанти відповідей

Л. Каганович;

М. Скрипник;

Г. Петровський;

О. Стаханов.

Запитання 9

Що змусило лідера більшовиків В. Леніна зробити таку заяву: «Не вдалася лобова атака, перейдемо в обхід, будемо діяти облогою і сапою»?

варіанти відповідей

розгром селянського повстанського руху;

провал політики «воєнного комунізму»;

започаткування політики українізації;

завершення громадянської війни.

Запитання 10

Визначте за джерелом, проти якої політики виступали селяни. «Ми не ховали хліб, ми, як наказали за декретом, собі залишили 9 пудів на рік на людину. Прислали декрет залишити 7 пудів, два пуди віддати. Віддали. Прийшли більшовики з загонами. Розорили вкінець. Піднялися ми... Горять села, зрівняли будинки із землею. Ми все віддавали, хотіли по-доброму. Знали, місто голодне, себе не жаліли».

варіанти відповідей

непу;

суцільної колективізації;

воєнного комунізму;

індустріалізації.

Запитання 11

У якому році В. Ленін звернувся з таким листом до українських селян? «Правобережна Україна в цьому році зібрала чудовий урожай. Робітники і селяни голодного Поволжя, які переживають тепер лихо, небагато чим слабше, ніж жахливе лихо 1891 р., чекають допомоги від українських землеробів. Допомога потрібна швидка. Допомога потрібна велика. Хай не лишиться жодного землероба, який не поділився б своїм надлишком із поволзькими голодуючими селянами, яким нічим засіяти полів».

варіанти відповідей

1920 р.

1921 р.

1923 р.

1924 р. 

Запитання 12

Чим була зумовлена поява плаката, зображеного на ілюстрації? 

варіанти відповідей

запровадженням непу;

голодом 1921—1923 рр.

початком боротьби з неписьменністю;

впровадженням політики коренізації.

Запитання 13

"Розстріляне відродження» — це умовна назва:

варіанти відповідей

покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час терору 1930-х рр.;

групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних під час боротьби зі «шкідництвом» у 1920—1930-х рр.;

літературно-мистецької генерації України 1920—1930-х рр., репресованої сталінським режимом;

плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х рр. у справі Спілки визволення України .

Запитання 14

Що стало головною причиною Голодомору 1932—1933 рр.?

варіанти відповідей

посуха та неврожай;

цілеспрямована політика вищого партійного керівництва;

провал політики індустріалізації;

агресивна політика проти УСРР сусідніх держав.

Запитання 15

«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920-х — у 1930-ті рр. було:

варіанти відповідей

одним із засобів матеріального стимулювання селян;

одним із джерел фінансування індустріалізації;

однією з умов проведення грошової реформи;

одним зі шляхів обмеження зростання цін.

Запитання 16

Із якою метою в Україну було направлено комісію на чолі з В. Молотовим, що працювала упродовж жовтня 1932 — січня 1933 рр.?

варіанти відповідей

проведення кадрових змін у партійному керівництві республіки;

контролю за створенням політвідділів МТС;

контролю за повним виконанням хлібозаготівельного плану;

участі в розслідуванні справи Спілки визволення України.

Запитання 17

Що належить до результатів державної політики в СРСР в галузі культури наприкінці 1930-х рр.?

варіанти відповідей

розквіт авангардного мистецтва;

ліквідація масової неписьменності;

скасування державної цензури засобів масової інформації;

абезпечення і захист ідейного різноманіття в галузі культури.

Запитання 18

Одна з причин прийняття рішення про суцільну колективізацію сільського господарства полягала в прагненні радянського керівництва:

варіанти відповідей

зберегти традицію общинного землеволодіння;

замінити продрозкладку продподатком;

відмовитися від примусових методів управління сільським господарством;

знайти кошти для фінансування індустріалізації.

Запитання 19

Теорія про «посилення класової боротьби у міру просування до соціалізму» була ідеологічним обґрунтуванням: 

варіанти відповідей

прискореної індустріалізації;

суцільної колективізації;

посилення масових репресій;

переозброєння армії

Запитання 20

Що з названого є наслідками державної політики в галузі культури в УРСР (СРСР) у 1930-х рр.?

варіанти відповідей

звільнення культури від ідеологічного контролю ;

скасування цензури, дозвіл на створення приватних видавництв;

заохочення існування різноманіття художніх стилів і форм;

утвердження соціалістичного реалізму як єдиного художнього методу в мистецтві.

Запитання 21

Підбиваючи підсумки Шахтинської справи на липневому (1928 р.) пленумі ЦК ВКП(б) Й. Сталін висунув тезу, яка стала визначальною для його подальшої політики. Суть її полягала в такому:

варіанти відповідей

класова боротьба буде загострюватися в країні у міру її просування до соціалізму;

можливість побудови соціалізму в одній окремо взятій країні;

жити стало краще, жити стало веселіше ;

теперішнє покоління радянських людей житиме при комунізмі.

Запитання 22

Як називається художній метод, що утвердився в радянському мистецтві в 1930-х рр., який вимагав відтворювати дійсність не такою, яка вона є, а такою, якою вона повинна бути з точки зору інтересів робітничого класу?

варіанти відповідей

критичний реалізм;

революційний конструктивізм;

пролетарський авангардизм;

соціалістичний реалізм

Запитання 23

7 серпня 1932 р. Й. Сталін власноруч написав постанову про охорону соціалістичної власності, яка за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачала розстріл із конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років із конфіскацією майна. Як сучасники називали цю постанову?

варіанти відповідей

воєнний комунізм;

ліквідація куркульства як класу;

«Закон про п’ять колосків»;

нова економічна політика.

Запитання 24

Згідно з постановою РНК УСРР занесення на «чорну дошку» за «злісне саботування хлібозаготівель» передбачало:

варіанти відповідей

конфіскацію всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів;

ліквідацію «куркулів» і «підкуркульників» і виселення решти селян до Сибіру;

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників;

вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка на примусові роботи на промислові новобудови.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест