Західноукраїнські землі у міжвоєнний період

Додано: 2 березня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 19366 разів
22 запитання
Запитання 1

У якому рядку цифри відповідають назвам держав, у складі яких перебували західноукраїнські землі в міжвоєнний період?

варіанти відповідей

1)Польща; 2)Чехословаччина; 3)Румунія.

1)Чехословаччина; 2)Польща; 3)Румунія.

1)Румунія; 2)Польща; 3)Чехословаччина.

1)Румунія; 2)Чехословаччина; 3)Польща.

Запитання 2

Внаслідок якої події столицю Карпатської України було перенесено з Ужгорода до Хуста?

варіанти відповідей

Віденського арбітражу (2 листопада 1938 року)

виборів до Сейму Карпатської України (12 лютого 1938 року)

проголошення самостійної Карпатської України (14 березня 1939 року)

окупація угорською армією М.Горті з санкції Гітлера території Закарпаття

Запитання 3

Яка з подій стосується перебування українських земель у складі Румунії в міжвоєнний період?

варіанти відповідей

Татарбунарське повстання

Утворення УВО на чолі з Євгеном Коновальцем

Утворення Молдавської Автономної Соціалістичної Радянської Республіки

створення концтабору для політв'язнів у Березі Картузькій

Запитання 4

Поняття "осадництво" вживають для позначення...

варіанти відповідей

політики врегулювання українсько-польських відносин, здійснюваної шляхом порозуміння між проводом УНДО і польським урядом у 1935-1938 рр.

Репресивних заходів польської влади із застосуванням поліції та армії проти українського цивільного населенні Галичини у відповідь на «саботажну акцію» ОУН

Політики заселення поляками українських земель із наданням їм у власність земельних наділів

Виїзду громадян зі своєї країни в іншу на постійне місці проживання, зумовленого різними причинами! (економічними, політичними, релігійними)  

Запитання 5

Доповніть твердження.

Українське національно-демократичне об'єднання УНДО прагнуло 

варіанти відповідей

Відродити гасло «Україна для українців» та здійснити національну революцію

Об'єднатися як з право-, так і з ліворадикальними політичними силами 

Унормувати українсько-польські взаємини в Польщі 

Поширити вплив на українські культурно-освітні та господарські товариства й установи

Використати конфлікт між Німеччиною та СРСР задля створення соборної України

Запитання 6

Яке з тверджень стосується діяльності УНДО?

варіанти відповідей

Постала з ініціативи Є. Коновальця в 1920 р.

Вимагала територіальної автономії у складі Польщі

Обстоювала ідеологію українського інтегрального націоналізму 

Легальним прикриттям було об'єднання «Сельроб» 

Мала найбільше представництво в польському сеймі

Запитання 7

Доповніть твердження. Організація українських націоналістів (ОУН) боролася за

варіанти відповідей

Визволення України, використовуючи терор

Нормалізацію стосунків із польським урядом 

Добросусідське співіснування народів

Возз'єднання з радянською Україною

амостійну соборну Українську державу

Запитання 8

Про яке явище в західноукраїнських землях ідеться в уривках з історичних джерел? «У Великих Хлібовичах на волосній раді командир карального загону заявив: «Уряд прислав нас до вас як караючу руку, як кулак, щоб покарати вас за те, що ви погано ставились до держави й до уряду. Як не направитесь, то за кілька днів знову вернемось на пару днів, а як і то не поможе, то прийдемо втретє на кілька тижнів" «На нашу думку, центр ваги справи треба пересунути... на профілактичну площину. Треба ґрунтовано перевітрити атмосферу, де родяться кандидати до УВО, треба знищити ті умови, в яких постає отой симптоматичний культ злочину спрямований проти держави».

варіанти відповідей

репатріація

розкуркулення

осадництво

пацифікація

Запитання 9

З історією яких українських земель пов'язана діяльність історичного діяча, зображеного на фото?

варіанти відповідей

Закарпаття

Східної Галичини

Північної Буковини

Північної Бессарабії

Запитання 10

Укажіть особливості становища Закарпатської України в міжвоєнний період.

варіанти відповідей

Уряд дозволяв діяльність національних навчальних закладів

На відміну від інших західноукраїнських земель адміністративно-керівні посади всіх рівнів обіймали українці

Уряд розгорнув програму будівництва доріг, здійснив електрифікацію краю, провів земельну реформу

Провідні національні парти в краї домагалися від уряду об'єднання з радянською Україною

Уряд вкладав кошти в розвиток промисловості, що дало змогу істотно збільшити кількість великих підприємств.

Запитання 11

Укажіть особливості соціально-економічного та політичного життя Закарпатської України в 1921-1937рр. 

варіанти відповідей

Закарпатські українці мали свій крайовий сейм, який самостійно вирішував питання мови, освіти, релігії'

Уряд стримував економічний (насамперед промисловий) розвиток регіону

Відбувалася спланована колонізація українських земель військовими й цивільними осадниками

Була можливість вільної діяльності політичних і громадських організацій, якщо вона не суперечила загально-державній конституці

У Березі Картузькій було створено концтабір для утримання політв'язнів.

Запитання 12

Коли сейм Карпатської України ухвалив закон, уривок з якого наведено? 

«§ 1. Карпатська Україна є незалежна Держава. § 2. Назва Держави є: КАРПАТСЬКА УКРАЇНА. § 3. Карпатська Україна є республіка з президентом, вибраним Соймом КУ, на чолі. Державна мова Карпатської України є українська мова. Барва державного прапора Карпатської України є синя і жовта, причому барва синя є горішня, а жовта є долішня... § 7. Державний гімн Карпатської України є: "Ще не вмерла Україна"».  

варіанти відповідей

1938 р.

1939 р.

1940 р.

1941 р.

Запитання 13

Який з агітплакатів стосується подій, про які йдеться в уривку  з історичного джерела?

 «...Коли перший Віденський арбітраж задовільнив апетити угорських фашистів тільки частково і гітлерівці не тільки самі, але разом з італійськими фашистами виявили протест проти спроб хортистів діяти самостійно, будапештські правителі зробили для себе висновок за необхідне підпорядковуватися Німеччині, з тим, щоб у майбутньому ціною поступок німецьким агресорам оволодіти Закарпатською Україною»  

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 14

Про яку українську політичну організацію у складі Польщі в міжвоєнний період ідеться? 

Від 1925 до 1939р. організація залишалася провідною політичною силою серед українців у Польській державі. Вона ставила за мету утвердження державних прав українського народу, забезпечення його права жити власним життям, не підпорядковуючись наказам із Варшави або Москви. Прагнула поширити вплив на українські культурно-освітні та господарські товариства й установи, унормувати українсько-польські взаємини в Польщі.

варіанти відповідей

Комуністична партія Західної України (КПЗУ)

Українське селянсько-робітниче соціалістичне об'єднання (Сельроб)

Організація українських націоналістів (ОУН) 

Українське національно-демократичне об'єднання (УНДО) 

Запитання 15

Унаслідок чого стало можливим проголошення незалежності Карпатської України? 

варіанти відповідей

Об'єднання всіх політичних сил краю - від українофілів до русинів і комуністів

Міжнародних обставин - унаслідок Мюнхенської угоди відбулося розчленування Чехо-Словаччини

Зростання впливу національно-визвольного руху в Закарпатті 

Окупації Закарпаття радянськими військами

Фінансової та військової підтримки сталінського керівництва.

Запитання 16

Навіщо польський уряд у міжвоєнний період передав частину українських земель польським військовим та цивільним осадникам? 

варіанти відповідей

Для розвитку сільського господарства Галичини та Західної Волині

Для поліпшення українсько-польських відносин

Для розвитку ринкових відносин у західноукраїнських і землях

Для асиміляції українського населення І приборкання національного руху

Запитання 17

Встановіть хронологічну послідовність подій.

А-Заснування у Львові Українського національно-демократичного об'єднання (УНДО)

Б-Терористичний акт у Роттердамі, організований чекістами проти керівника ОУН Є. Коновальця

В-Окупація угорськими військами Карпатської України

Г-Проведення польською владою політики "пацифікації".

варіанти відповідей

АБГВ

АГБВ

АБВГ

ГВБА

Запитання 18

Які з тверджень характеризують суспільно-політичне становище в українських землях у складі Польщі в міжвоєнний період?(виберіть 3).

варіанти відповідей

ОУН прагнула демократичним шляхом домогтися незалежності та соборності України

Польський уряд гальмував розвиток народної освіти, перетворював українськомовні школи на «утраквістичні» (двомовні).

КПЗУ виступала ініціатором консолідації всіх національних сил.

Основна частина населення підтримувала центристську політичну силу - УНДО

Політичні партії, діяльність яких не суперечила польському законодавству, були легальними

Українці отримували широкі національно-культурні права та високі адміністративні посади у державних органах влади.

Запитання 19

Укажіть поняття й терміни, які стосуються історії західноукраїнських земель у 1921 -1938рр. 

варіанти відповідей

«Шахтинська справа»

Політика "пацифікації" 

«Жданівщина» 

«Утраквістичні» школи

Осадництво

«Великий терор»

Запитання 20

На яких українських землях у міжвоєнні роки уряд здійснював політику, схарактеризовану в уривку з джерела?

«Ухвалений сеймом ще в липні 1919 р. земельний закон передбачав створення сильних, придатних для інтенсивного виробництва селянських господарств, що ґрунтувалися на приватній власності. Держава зобов'язувалася скуповувати поміщицькі землі, ділити їх на дрібні ділянки (парцели) й продавати через банк бажаючим. Однак у 1920 р. сейм за-твердив закони, які значною мірою спрямували аграрну ре-форму в бік планомірної колонізації кресів польськими військовими й цивільними осадниками».

варіанти відповідей

Північна Буковина

Східна Галичина 

Західне Полісся

Західна Волинь

Північна Бессарабія

Північна Київщина 

Запитання 21

Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами

А) Є.Коновалець;

Б) А. Мельник;

В) С.Бандера;

Г) Д.Донцов 

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Б, 2В, 3А, 4Г

1Г, 2Б, 3В, 4)А

1Г, 2Б, 3А, 4)В

Запитання 22

У складі якої держави перебували заштриховані на карті українські землі в міжвоєнний період?

варіанти відповідей

СРСР

Чехословаччини

Румунії

Польщі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест