У складі якої держави перебували землі позначені на карті цифрою 2 в міжвоєнний період.
Сутність Організації українських націоналістів
Єдиним загальним вищим навчальним закладом з українською мовою навчання на території Польщі від 1928 – 1929 рр була/був 1) ______, створена/створений з ініціативи 2) _______
Навіщо польський уряд у міжвоєний період передав частину українських земель польським військовим і цивільним осадникам?
Політика Польщі щодо Східної Галичини
Прочитайте уривок з програми політичної організації та вкажіть її керівника
«Український націоналізм є духовний і політичний рух, зроджений з внутрішньої природи Української Нації в час її зусильної боротьби за підстави й цілі творчого буття. Для Української Нації в стані її політичного поневолення начальним постулатом є створення політично-правової організації, означеної Українська Самостійна Соборна Держава… В часі визвольної боротьби лишє національна диктатура, відтворена в ході національної революції, можє забезпечити внутрішню силу Української Нації та найбільшу її відпорність назовні».
Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО) прагнуло
Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями.
1. нормалізація
2. пацифікація
3. осадництво
4. асиміляція
А. політика, спрямована на заперечення факту існування певної нації, а отже, відповідно її прав на культурне й державне самовизначення.
Б. добровільний або вимушений процес розчинення (втрати традицій, мови, культури тощо) народу (етносу) чи якоїсь його частини в середовище іншого
В. польська урядова політика масових репресій щодо українського населення Галичини вересня – жовтня 1930 року.
Г. політика врегулювання українсько-польських відносин, здійснена шляхом порозуміння між проводом УНДО і польським урядом у 1935 – 1938 рр.
Д. політика заселення польськими колоністами західноукраїнських та західнобілоруських земель, яку проводив уряд Польщі в 1920 – 1939 роках
Установіть хронологічну послідовність подій:
А. створення Організації українських націоналістів (ОУН)
Б. визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі
В. проведення польською владою акції паціфікації
Г. заснування Українського національно-демократичного об’єднання (УНДО)
10. Прочитайте уривок з праці історика Ореста Субтельного й укажить назву партії.
«Ліберальна партія, партія західноукраїнського «істеблішменту», виступали за конституційну демократію та незалежність України. Підтримувала політику «органічного розвитку» й аграрних реформ. Відностно гнучка за своєю тактика. Друкований орган – газета «Діло».
11. Прочитайте рядки життєпису політичного діяча й укажіть його ім’я та прізвище.
«Роки життя – 1891 – 1938. Народився поблизу Львова. Навчався на юридичному факультеті Львівського університету. Воював у Першій світовій війні в складі австрійської армії. У Києві в 1917 р. став одним із засновників і командиром Галицько-Буковинського куреня Січових стрільців. У 1920 р. очолив УВО, а в 1929 р – ОУН. Убитий московським агентом у Роттердамі»
12. Ознайомтеся зі джерелами та схарактерізуйте становище українського підприємництва у Польщі.
… Нафтові райони у Східній Галичині (поблизу Борислава й Дрогобича), які напередодні Першої світової війни досягнули значного прогресу, продукуючи майже 4% світового видобутку нафти, у міжвоєнному періоді ХХст. вже ніколи не повторили цих показників. Найвищий видобуток за часів польської адміністрації був досягнутий 1923 р. (737 тис. т), але становив лише третину від довоєнного максимуму. Згодом розпочалася світова економічна депресія й спад традиційних зовнішніх інвестицій, що синхронізувалося з поступовим виснаженням нафтових родовищ. Відтак видобуток нафти суттєво скоротився. 1938 р. на нафтових родовищах Східної Галичини було вироблено менше половини від пікового показника 1923 р.
… Станом на 1939 р. кількість українських кооперативів порівняно з 1921 р. зросла в шестеро. Вони об’єднували майже 600 тис. осіб. Успішний кооперативний сектор економіки не лише спричиняв піднесення життєвого рівня українців, а й виступав меценатом їхньої культурної діяльності, розбудова якої, у свою чергу, сприяла зростанню й поширенню національного самоусвідомлення.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома