закрытая база збудливі

Додано: 8 червня
Предмет:
31 запитання
Запитання 1

У спортсмена після перенавантаження під час тренування з'явилася м'язова контрактура. При цьому м'яз втрачає гнучкість і поступово стає твердим, тому що не має можливості, розслабитися. Вкажіть ймовірну причину контрактури?

варіанти відповідей

Недостатність АТФ

Зниження Са ++ в крові

Підвищення молочної кислоти в крові

Зміна в структурі тропоміозину

Збільшення К + в крові

Запитання 2

Якій фазі збудження відповідає слідова деполяризація потенціалу дії?

варіанти відповідей

Абсолютної рефрактерності

Супернормальної збудливості

субнормальної збудливості

Відносної рефрактерності

Підвищеній збудливості

Запитання 3

Нормальне розслаблення скелетних м'язів безпосередньо залежить від:

варіанти відповідей

Зменшення концентрації АТФ в саркомері

Активного транспорту іонів кальцію в саркоплазматичний ретикулум

Зниження стимуляції мембрани м'язового волокна

Підвищення руйнування нейромедіатора - ацетилхоліну - в синапсі

Збільшення внутрішньоклітинного рН.

Запитання 4

До лікаря звернувся чоловік зі скаргами на спазм жувальних м'язів, який з'явився після запалення щелепно-лицьової зони. Зниження концентрації якої речовини, найімовірніше, могло викликати такий стан?

варіанти відповідей

АТФ

Піровиноградної кислоти

Молочної кислоти

Креатиніну

Глюкози

Запитання 5

В експерименті на жабі перерізали головний мозок на рівні зорових горбиків і визначили час спинномозкового рефлексу. Після цього на розріз поклали кристал NaCl, в результаті цього збільшився час рухового спинномозкового рефлексу. Який процес в ЦНС показує цей експеримент?

варіанти відповідей

Тонус нервових центрів

Гальмування

Збудження

Функціональну пластичність

Посттетанічну потенціацію

Запитання 6

Хронаксиметрія використовується в стоматології для дослідження стану нервів, які іннервують щелепно-лицьову зону. Який з перерахованих параметрів при цьому характеризують?

варіанти відповідей

Амплітуду ПД (потенціалу дії)

Збудливість

Швидкість проведення збудження

Рівень ПС (потенціал спокою)

Критичний рівень деполяризації

Запитання 7

При сильному зубному болю пацієнт не може точно вказати який саме зуб болить. Яка із зазначених особливостей нервової системи обумовлює неможливість точно локалізувати біль?


Тривалий зубний біль у пацієнта може значно посилюватися при дії яскравого світла, різкого звуку. Яка із зазначених особливостей нервової системи є основою такого прояву?

варіанти відповідей

Післядія

Потенціація

Конвергенція

Іррадіація

Дивергенція

Запитання 8

У стоматології використовують аудіо-анальгезію - лікування музикою, яка відволікає від болю. Які особливості нервових центрів відіграють найбільшу роль в даному випадку?

варіанти відповідей

Позитивна домінанта

Іррадіація

Генералізація

Післядія

Негативна індукція

Запитання 9

Після пошкодження кисті при виконанні земельних робіт у пацієнта поставлений діагноз правцевої інтоксикації. Яким чином пересувається токсин правця до ЦНС?

варіанти відповідей

Ретроградним аксонним транспортом

Швидким ортоградним аксонним транспортом

Повільним ортоградним аксонним транспортом

Потоком лімфи

Потоком крові

Запитання 10

Чоловік 60 років звернувся до стоматолога зі скаргами на металевий присмак у роті і печіння язика після протезування. Які дослідження необхідно провести для визначення причини?

варіанти відповідей

Оклюзіографію

Гальванометрію

Мастикаціографію

Електроміографію

Всі відповіді вірні

Запитання 11

До стоматолога звернувся хворий зі скаргами на утруднення руху м'язів щелепно-лицьової зони. Була визначена контрактура нижньої щелепи, що виникла на тлі запалення трійчастого нерва. Дослідження якого процесу дозволило встановити діагноз?

варіанти відповідей

Виду прикусу

Біоелектричної активності м'язів

Сили жувальних м'язів

Витривалості пародонту


Збудливості пульпи зуба

Запитання 12

У нервовому волокні заблокували активність АТФ. Який вид транспорту при цьому порушиться?

варіанти відповідей

Фільтрація

Піноцитоз

Проста дифузія

Осмос

Полегшена дифузія

Запитання 13

Хворий скаржиться, що гучні звуки, яскраве світло підсилюють зубний біль. Яка з перерахованих особливостей нервового центру обумовлює це явище?

варіанти відповідей

Сумація процесів збудження

Трансформація ритму збудження

Принцип домінанти в роботі нервового центру

Явище полегшення

Іррадіація збудження

Запитання 14

За допомогою калій-селективних мікроелектродів вивчали механізм транспорту К + -іонів через мембрану збудженої клітини в сторону позаклітинної речовини. Який вид транспорту використовується при цьому?

варіанти відповідей

Проста дифузія

Полегшена дифузія

Первинний активний транспорт

осмос


Вторинний активний транспорт

Запитання 15

При вивченні концентрації іонів виявлено, що концентрація Na + висока в позаклітинній речовині, К + - в клітинній речовині.Зробили висновок, що така ситуація виникає в результаті роботи натрій-калієвого насоса. Який вид транспорту використовується при роботі цього насоса?

варіанти відповідей

Полегшена дифузія

Первинний активний транспорт

Вторинний активний транспорт

Піноцитоз

осмос

Запитання 16

У стоматологічній практиці застосовують місцеві анестетики. Який з перерахованих механізмів забезпечує ефект знеболення?

варіанти відповідей

Зменшення тривалості потенціалу дії

Збільшення порога деполяризації

Зменшення тривалості потенціалу спокою

Зниження критичного рівня деполяризації

Збільшення збудливості тканин

Запитання 17

При дослідженні збудливості лицьового нерва 42-х річного пацієнта виявили значне її зниження.Які зміни параметрів збудливості дали можливість визначити зміну функціонального стану нерва?

варіанти відповідей

Зменшення корисного часу

Зменшення реобази

Збільшення хронаксії

Підвищення лабільності

Прискорення акомодації

Запитання 18

При обстеженні пацієнта виникла необхідність визначити силу жувальних м'язів. Який метод дослідження необхідно використовувати?

варіанти відповідей

Гнатодинамометрія

Електроміографія

Мастикаціографія

Міоартрографія

Елеткроодонтодіагностика

Запитання 19

Речовини виводяться з клітини в результаті з'єднання мембранної структури апарату Гольджі з цитолемою. Вміст такої структури викидається за межі клітини. Цей процес називається:

варіанти відповідей

Екзоцитоз

Осмос

Ендоцитоз

Активний транспорт

Полегшена дифузія

Запитання 20

Курареподібні речовини (дитилін) унеможливлюють скорочення скелетних м'язів, оскільки вони блокують:


такие вопросы часто перефразируют, запомнить нужно какой синапс с курареподобной реагирует.

варіанти відповідей

Нервово-м'язові синапси

Центральні синапси

Гангліонарні синапси

Проведення збудження мембраною

Пропріорецептори

Запитання 21

Під час операції для знерушення пацієнта використовують фармакологічні препарати. Механізм їх дії заключається у блокуванні:

варіанти відповідей

Н-холінорецепторів скелетних м’язів

Виділення норадреналіну в синаптичну щілину

Виділення ацетилхоліну в синаптичну щілину

М-холінорецепторів гладких м’язів

Проведення збудження нервовими волокнами

Запитання 22

В експерименті з введенням тварині стрихніну у відповідь на слабке подразнення спостерігали сильне збудження всіх скелетних м'язів. Чим це можна пояснити?

варіанти відповідей

Активуючим впливом стрихніну на гальмівні синапси

Блокуючою дією стрихніну на гальмівні синапси

Збудливою дією стрихніну на м'язи

Збудливою дією стрихніну на мотонейрони

Активуючим впливом стрихніну на нервово-м'язові синапси

Запитання 23

Експериментальні дослідження мембранних іонних струмів в динаміці розвитку потенціалу дії показали, що іонний струм, який обумовлює фазу реполяризації, є:

варіанти відповідей

Активним натрієвим

Активним калієвим

Пасивним калієвим

Пасивним натрієвим

Активним хлорним

Запитання 24

В експерименті нервове волокно подразнюють електричними імпульсами катодного напрямку підпорогової сили. При цьому поріг деполяризації волокна:

варіанти відповідей

Зменшується

Не змінюється

Помірно збільшується


Зникає

Надмірно збільшується

Запитання 25

Юнак спробував підняти вантаж, який раніше ніколи не піднімав. Спроба виявилася невдалою. Який вид м'язового скорочення мав місце в цьому випадку?

варіанти відповідей

Ізотонічний

Ізометричний

Ауксотонічний

Зубчастий тетанус

Суцільний тетанус

Запитання 26

Як зміниться пороговий потенціал і збудливість волокна, якщо мембранний потенціал збільшився на 5 мВ, а критичний рівень деполяризації не змінився?

варіанти відповідей

Збільшиться на 5 мВ, збудливість зменшиться

Збільшиться на 5 мВ, збудливість збільшиться

Зменшиться на 5 мВ, збудливість зменшиться

Зменшиться на 5 мВ, збудливість збільшиться

Зменшиться на 5 мВ, збудливість не зміниться

Запитання 27

В результаті тривалого фізичного навантаження працездатність скелетних м'язів знижується.Це явище називається:

варіанти відповідей

Втома

Тетанус

Розтягування

Еластичність

Пластичність

Запитання 28

У чоловіка 42 років при протезуванні зубів різнорідними металами (золото та сталь, що не іржавієь) виникли мікроструми, які подразнюють тканини ротової порожнини. Як називається це явище?

варіанти відповідей

Гальванізм

Адаптація

Гальмування

Втома


Контрактура

Запитання 29

В експерименті жабі ввели розчин препарату в лімфатичний мішок. Через деякий час у жаби почалися судоми. Який препарат ввели і який нервовий процес був порушений?

варіанти відповідей

Адреналін, гальмування

Стрихнін, збудження


Стрихнін, гальмування

Гістамін, збудження

Норадреналін, збудження

Запитання 30

Людина згинає і розгинає передпліччя без навантаження, спираючись ліктем на стіл. Який вид м'язового скорочення має місце в m. biceps brachii?

варіанти відповідей

Ізотонічний

Ізометричний

Зубчастий тетанус

Суцільний тетанус

Ауксотонічний

Запитання 31

Під час експерименту нейрофізіолог вивчав провідність нервових волокон. Спочатку аксон був стимульований пороговим подразненням, потім наступні три подразнення були настільки ж сильними, як і перше. Яким в результаті був імпульс в останньому випадку?

варіанти відповідей

Втричі більшої амплітуди та швидкості

Такої ж амплітуди та швидкості

Меншої амплітуди, але однакової швидкості

Однакової амплітуди, але меншої швидкості.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест